Kia Modellen
-
GT logo grill
door HJH- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik wil graag de GT logo die op de grill zit. Weet iemand hoe die zit bevestigd? En waar ik deze kan kopen? Heb ebay wat afgestruind maar kan niet echt iets vinden. Ja bij de dealer maar die wil een nummer? Wellicht een GT eigenaar die mij verder kan helpen?
Laatste antwoord door HJH, -
Airco standaard UIT bij stand 'AUTO' van verwarming/ventilatie
door Gast Pombal12- 10 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste VENGA-fans, Ik rijd nog steeds met mijn VENGA uit december 2009 (...). Slechts 54.000 km tot nu toe, maar wel blije kilometers! Vandaag is 'ie bij de dealer geweest voor een kleine beurt. Bij die gelegenheid heb ik een vraag gesteld over de automatische klimaatregeling op mijn X-ecutive (handboek pagina 4-84 e.v.). Als je 'AUTO' kiest op de klimaatregeling dan gaat standaard de A/C aan. Ik snap de logica écht wel, maar desondanks wil ik de A/C toch het liefst bewust zelf moeten bijzetten. Met andere woorden; ik zou graag de A/C standaard 'UIT' hebben bij het selecteren van 'AUTO'. Ondanks mijn uitgebreide zoekaktie op dit forum heb ik er niets (meer) ov…
Laatste antwoord door Loeki, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
The European AUTOBEST Jury members went to Vairano, Italy for the Annual Final 5 test, November 23rd -24th. On Vairano proving ground and on public roads, different tests been performed with Citroën C3, Kia Niro, new Peugeot 3008, SEAT Ateca, and Toyota C-HR. All the 5 manufacturers been represented at Vairano answered to all the questions coming from the Jury members.
-
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goede morgen wie weet waar de schakeling zit van de kofferbak verlichting , wil namelijk twee rode led lampjes in mijn klep maken en deze laten schakelen zodra ik de klep open doe, kan natuurlijk een draad trekken naar de kofferbak verlichting , maar ik denk dat er iets moet zitten in de klep zelf ( net zoals je deur ) . hoor graag of iemand dit weet gr john
Laatste antwoord door pk24, -
Nieuwe versie Kia Rio 1 2 3 4
door kia__rijder- 79 antwoorden
- 19k weergaven
Heeft iemand iets gehoord wanneer de nieuwe Rio in Nederland gaat komen? Ik heb ergens gelezen dat het in het laatste kwartaal van dit jaar zou moeten zijn. De verwachting is dat de verschillen aanzienlijk zijn. Denk aan een GT Line-up nieuwe board computer. Meer in lijn met de nieuwe Sportage wijzigen van dit jaar.. Wie heeft hier iets over gehoord of heeft linkjes naar artikelen hierover????
Laatste antwoord door Firepeet, -
- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoi allemaal, Sinds een week of twee heb ik een Rio LS Ice (met G3) uit 2005, die tot op heden prima bevalt, al heb ook ik gezien dat er achterin wat nattigheid ligt maar dankzij t forum hier weet ik nu ook waar ik moet kijken. Ik had al n vervangend achterkleprubber laten komen.. Er zat een niet werkende radio met navigatie in met een GPS ding op t dashboard. Bij het verwijderen daarvan is er vermoedelijk iets misgegaan. De verlichting achter de knoppen van verwarming etc weigert nl. soms en net als bij anderen elders op t forum helpt een oudhollandse tikt links of rechts tegen t middenconsole wel, waardoor ik geneigd ben aan een slecht contact te denken…
Laatste antwoord door Bonita, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vorige week is mijn kia rio van 4 jaar gekeurd. Vrijdagavond reed ik er in...maar miste wat. De snelheidsmeter ed is wel goed verlicht...maar alle.knoppen van de ventilators ed...zijn niet verlicht...Kan me niet voorstellen dat deze altijd donker waren...klopt mijn veronderstelling. Wat zou het euvel kunnen zijn?
Laatste antwoord door xtra40, -
ketting of riem
door bama67- 10 antwoorden
- 11,3k weergaven
Ik zag de discussie ook al voorbij komen bij de Rio. Heeft iemand een idee of er in de 1.25 Picanto een distributieketting of riem zit? Als er dezelfde Kappa motor als de Hyundai i10 in zit kom ik uit op een (onderhoudsvrije) ketting.. Iemand een idee?
Problemen met snelheid maken invoegen snelweg
door Gast Loekscheveningen- 8 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo allemaal ik heb een Kia venga 1.6 , automaat uit 2012, nu heb ik een raar probleem, als ik bij een stoplicht sta en ik geef volgas dan gaat de Kia venga als een speer weg, daar heb ik dan ook geen problemen met de auto. Maar voordat ik de snelweg oprij en ik met ongeveer 60 km per uur de oprit op rijd en zodra het kan, wil ik vol gas de snelweg op, dan kan ik het gaspedaal tot de vloer indrukken dan maakt de auto amper snelheid. Ik moet dan eerst het gaspedaal helemaal los laten en langzaam gas geven tot die snelheid maakt , maar dan zit ik al half op de invoegstrook en moet ik nog gang maken wat voor gevaarlijke toestanden lijd. Wat zou er aan de hand ku…
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Om mijn vrouw iets voor te bereiden op BE rijbewijs lessen en examen heb ik de Sorento gebruikt met een huurkarretje de beginselen van de bijzondere verrichtingen met aanhanger aan te leren. Zij wil de spiegels afstellen en tot mijn verbazing klappen die geheel in. Ze had op een knopje gedrukt die mij geheel ontgaan was. Jaren lang niet geweten dat de Sorento dat ook kan, ik dacht dat dat puur iets was voor modernere of luxere auto's ! Een vriend van mij zei jaren geleden al dat dat vooral een eigenschap van vrouwen is, per ongeluk op iets drukken waarna er iets gebeurd waarvan je niet wist dat het aanwezig was
Laatste antwoord door Lique, -
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo onze picanto van 2011 heeft nu dik 50.000 km gelopen en merk dat de klepspeling minder wordt. rij op LPG en dat is een bekend gegeven. uitlaatkleppen zitten al onder de 0.20 bij koude motor en dat gaat op den duur mis. heeft iemand gegevens over de klepspeling van de kappa 1.0 driecilinder motor van de picanto ? alvast bedankt
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 964 weergaven
Ik heb een paar weken geleden de recentste update gekregen van de navigatie. Nu bemerk ik dat ik een paar keer na het starten een ander scherm kreeg dan standaard de MAP. Dan volgde er een soort herstart en stond er een melding navigatie wordt gestart.. Of ik drukte op MAP en dan kwam de melding navigatie wordt gestart. Vandaag voor het eerst een melding dat de SD kaart een probleem gaf, waarna de navigatie ook aangaf opstarten..... Toch maar eens de dealer bellen of de SD kaart wel goed is. maandag toch met de Picanto van de vrouw langs voor een bandenwissel... Iemand die deze problemen ook herkend?
Laatste antwoord door BvE, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik heb de onderstaande led lampen besteld voor kenteken, interieur, kofferbak, kaartlees en dashboard verlichting. Kan iemand mij vertellen of dit de juiste zijn. Op het forum las ik dat iemand anders deze ook voor zijn Rio had gekocht. alvast bedankt voor de reacties gr elmar
Laatste antwoord door Nicelmar, -
Led verlichting
door Nicelmar- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedenavond, ik wil graag mijn Kia Rio uit 2012 voorzien van led bochtverlichting, led stadslicht, led interieurverlichting, led kofferbak verlichting en led kentekenverlichting. Welke led lampen kan ik het beste kopen en moet ik nog ergens om denken? alvast bedankt voor de adviezen. mgr elmar
Laatste antwoord door Nicelmar, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi Kialogen, vraagje: van een kennis met een Picanto Rio uit 2005 zit een afwijkende sigaretten aansteker. Hier past dus met geen mogelijkheid de oplaadplug van de TomTom in! De aansluiting die in deze Picanto Rio zit is kleiner. Iets kleiner! Weet iemand hoe dit kan? Is dat standaard die dingen? Ik verneem graag van jullie!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Kan de ringtoon veranderd worden...?
Laatste antwoord door broekske, -
- 12 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo, Iemand enig idee waar ik de aansluiting kan vinden onder de stuurkolom naar de knipperlichten? het relais heb ik wel gevonden maar de achterliggende bedrading niet. Ik zoek de verbindingen naar de lampen zelf om cv op aan te sluiten. Het is een Picanto uit 2005. Weet iemand welke connector of welke kleur draden ik moet zoeken? Kan nergens iets vinden, heb geprobeerd te meten, maar ook zo niets kunnen vinden. alvast bedankt!
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo , ik heb een Kia Picanto 5 deurs uit 2015 , nu heb ik mijn boxen laten vervangen door een beunhaas die zich inbouwstation noemde....in m'n achtdeur mis ik daar door nu een onderdeeltje dat is het klepje waar je schroefje onder zit waar je je zij paneel er vanaf kan halen nu ben ik naar de kiadealer geweest en die zegt gewoon dat ik een hele nieuwe paneel moet bestellen . Maar dat lijkt me sterk .. Weet iemand een adresje waar ik zoiets kan bestellen . Ik hoor het graag .... mvg , Willem
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
Kijk en huiver....
Laatste antwoord door BvE, -
- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb vandaag een poging gedaan om mijn mistlampen aan de voorzijde van mijn Rio te vervangen door GP Thunder lampen. Nou heb ik helaas geen beschikking over een brug oid, us het was nogal gedoe om er uberhaupt bij te komen. Toen ik eindelijk zo ver was dat ik de beschermingskap los had en de stekker er af had, was er geen beweging te krijgen in de lamp. Heeft er iemand tips of een idee hoe ik dit het beste kan doen zonder brug? Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatste antwoord door pk24, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Omdat ik zelf in Duitsland woon en in een Sorento rij in een Duitse uitvoering vraag ik me af of ook de Nederlandse uitvoering geen automatische niveauregeling heeft? Ik meen namelijk een keer gelezen te hebben dat in tegenstelling tot de Duitse uitvoering de Sorento in Nederland hier wèl over beschikt. Maar in de brochure of de prijslijst kan ik dit nergens uur terugvinden. In België wordt de Sorento wel met automatische niveauregeling geleverd (duurste uitvoering). In de Belgische brochure wordt dit althans expliciet vermeld.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 28 antwoorden
- 20,9k weergaven
op mijn wagen zit die rotzooi er niet op en ik wil het er niet op
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Gisteren heb ik de Cee'd GT achter gelaten bij de dealer en daar weggereden in een gloednieuwe Cee'd SW GT line. Ondanks de vele liefhebbers, cq fans van de kleur wit heb ik nu echter gekozen voor de kleur rood. De GT heb ik ruim een jaar lang met veel plezier gereden maar de brandstofkosten waren de voornaamste reden om hem van de hand te doen. Ik was blij als ik een verbruik van 1 op 11,5 haalde maar gemiddeld genomen lag het verbruik onder de 1 op 10. Met in het achterhoofd dat ik meer dan 30.000 km per jaar rijd, in 14 maanden bijna 35.000 km had alleen maar vadertje staat profijt van m'n GT. Nu is het ff wennen aan het 120 pk driepittertje maar deze kan heel goed in …
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Wij hebben zaterdag onze pro ceed (2010) opgehaald nu mis ik de piep piep u lampen staan nog aan piep. als ik de lampen aan laat als ik de auto stil zet en uit stap. de vraag is waar is de piep waar zet ik het aan of is het niet aanwezig in de auto.??
Laatste antwoord door RonaldMe, -
nieuw logo
door Jeroensw- 23 antwoorden
- 6,8k weergaven
Vandaag de logo's van mijn cee'd vervangen was even prutsen maar het viel me niks tegen om de oude logo's te verwijderen Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het mooi
Laatste antwoord door HJH,