Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 4,6k weergaven
Ik heb een KIA Carens benzine van 2003 met 236.000 km op de teller. Sinds een paar dagen wil de achterklep niet van het slot af,wilde ook al niet werken op de sleutel,tot voor kort alleen op de afstandsbediening. Oorzaak wellicht relais in de zekeringkast? Of is het achterklepslot kapot? Alle suggesties welkom! Hartelijke groeten, Paul
Laatste antwoord door Dedoper, -
Leuk om welkom te zijn bij Kiaclub.nl. Ik ben de happy eigenaar van een Cee'd 2013 Lid ben ik geworden omdat ere af en toch wat kleine of grote vragen zijn. Afgelopen weken deed plots mijn GPS het niet meer, en nu staat de GPS ergens in duitsland op een fabrieksterrein. Ik heb de upgrade van Kia.navigetie gehaald en alles keurig geladen. vertsie 7.5.8 Maar radio, bleutooht, cd, en achteruitrijcamera doen het maar GPS Zoekt, ziet en vind niets Rara wiew kan mij een tipje geven hoe ik dat ding LG-LAN 1100 weer aan het werken krijg. Alvast bedankt voor de hulp, Vos
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 9 antwoorden
- 8,7k weergaven
Hoi mensen ff een klein vraagje. Kennissen van ons hebben een optie genomen op een zo goed als nieuwe kia sportage 1.6 gdi. Wie van jullie rijdt hiermee en wat zijn jullie ervaringen ermee? Hoe diet die het om een vrij grote aanhangwagen mee te trekken? Zelf lees ik dat de motor nogal vrij pover zou zijn. Helaas hebben zij met het voertuig of een soorgelijk geen testrit kunnen doen omdat deze niet in de vestiging aanwezig was. Bedankt alvast voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Toby, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
In oktober 2016 hebben we onze KIA Ceed SW verruild voor de Niro First Edition en hebben er nu ruim 11.000 km met veel genoegen mee gereden. Er is echter een probleem met het navigatie/radiosysteem : gedurende de eerste maanden is het systeem een enkele keer uitgevallen , scherm op zwart , reageert nergens op en start na plm. 45 minuten stilstand weer normaal op. Na de laatste kaart/software/firmware update (bij ons uitgevoerd 5 april 2017) lijkt het probleem sterk verergerd. Als voorbeeld neem ik een ritje van gisteren, ongeveer 40 km , waarbij het scherm 3 keer "bevroor" en weer spontaan opstartte. Vaak heb je het niet in de gaten want als je naar de radi…
Laatste antwoord door Ceedlight, -
- 3 antwoorden
- 6k weergaven
Hi! ik wil de passagierairbag uitschakelen van mijn sportage uit 2006, maar kan de schakelaar niet vinden. Kan iemand mij toevallig helpen? Bij de passagiersdeur zit hij niet.
Laatste antwoord door Rolandp, -
- 0 antwoorden
- 4,4k weergaven
Soms reageert het gaspedaal niet meer , na verandering van stand , dus bv na remmen weer opnieuw gas geven en dan totaal geen reactie. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat te doen? Er is mij verteld dat het vuil kan zijn en het gasklephuis schoon gemaakt moet worden . Telefonisch is mij door een andere garage verteld dat de Kia geen gasklephuis heeft.
Laatste antwoord door Wolves, -
- 9 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste, Ik heb barsten in het scherm van mijn navigatiesysteem. In een boze bui heb ik tegen het scherm geslagen. Het beeld werkt perfect, enkel de touchfunctie op het scherm doet het niet meer. Nu heb ik naar een officiele KIA-verdeler gebeld (is een firmawagen) wat mijn mogelijkheden zijn. Zij zeggen dat de volledige unit vervangen dient te worden en dat grapje komt op een 1000 euro. Zijn er geen goedkopere opties? Kan het glaasjes van het scherm alleen niet vervangen worden? Graag hulp want dit is me toch een te kostelijke grap... Mvg Joris
Laatste antwoord door xtra40, -
Handleidng Kia sportage 2013 manual werkplaats amerikaans.
door Gast Stief- 13 antwoorden
- 4,1k weergaven
Nog bedankt. Komt vast n keer van pas.
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
KIA PEGAS ÉN K2 CROSS GEPRESENTEERD 'RIO CROSS-OVER' VOOR CHINA Kia heeft in China de Pegas en de K2 Cross op de markt gebracht. Met name die laatste wekt onze interesse. In september vorig jaar bracht Kia de nieuwe Rio op de markt. De B-segmenter groeide in alle richtingen, behalve in de hoogte. Hij werd onlangs in sedanvorm in New York gepresenteerd. In diverse groeimarkten is de Rio niet te vinden, in landen als Rusland en China voert Kia derhalve de K2. De K2 is wat formaat betreft vergelijkbaar met de Rio, maar heeft er op technisch vlak weinig mee te maken. Vorig jaar verscheen de gefacelifte K2 Sedan ten …
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik las ergens dat er vanuit KIA Nederland werd aangegeven dat de bougies iedere 150000 km moeten worden vervangen? zie foto : bougies na 75000
Laatste antwoord door Wero, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo,onlangs een tweehands Pro_Ceed van 2008,1.6 diesel aangeschaft als 2de voertuig, wat ons direct opviel was dat de koppelingspedaal tot tegen de vloer moet geduwd worden ,kan je van versnelling veranderen,het minste dat je de pedaal lost gaat die vooruit,erg gevaarlijk als je staat aan te schuiven en een kramp in je voet zou krijgen...de koppeling slipt niet en verder rijdt die heel super...maar je moet bijna power training gedaan hebben om het pedaal te kunnen inhouden valt er iets bij te regelen?betreft hydraulische koppeling...of drukcilinder defect? iemand die goede raad kan verschaffen? groetjes mike
Laatste antwoord door skoebidoe, -
Sportsteering
door Josse- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo. Bij het zoeken naar een nieuwe Sportage type vanaf 2014, zag ik dat er sporadisch een Sportage voorkwam met normal, comfort en sportmode. Knopje zit rechtsonder op het stuurwiel. wie kan mij hiervan iets meer vertellen?
Laatste antwoord door Sharkster, -
Weet misschien iemand of je de stembegeleiding van de navigatie kunt veranderen, had bij mijn vorige auto een Belgische stem en deze vond ik iets prettiger
Laatste antwoord door Dutchman, -
Het zou mogelijk zijn om te bellen wanneer je het nummer van je correspondent zelf ingeeft. Ik heb dit geprobeerd en het lukt niet. Nu heb ik me laten vertellen dat dit wel lukt mits aansluiting van de gsm via "kabeltje". Heeft iemand hier ervaring mee.
Laatste antwoord door Loeki, -
- 6 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo ik heb afgelopen donderdag een picanto 1.0 uit 2010 gekocht helaas enige verschil is dat hij wel centrale vergrendeling heeft maar geen afstandsbediening aangezien ik een leek ben hoop ik dat er ergens een simpele oplossing is zodat ik met een klapsleutel mijn auto open en dicht kan doen op afstand
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Vervorming diffuser 1 2 3
door reinaart- 63 antwoorden
- 11,7k weergaven
Nog iemand zo'n vervorming aan zijn diffuser onderaan achterste bumper ? Ik vind dit er niet zo mooi uitzien of ben ik te streng ? Alvast garage bezocht vandaag en ze kijken wat ze er kunnen mee doen .
Laatste antwoord door JosV, -
- 9 antwoorden
- 47,4k weergaven
Ga deze zomer naar zuid spanje met de wagen en heb op de navigatie al eens de route bekeken.doordat we dit jaar niet via de tolwegen willen gaan (omdat we meer van frankrijk willen zien) heb ik deze afgelegd. Maar de route blijft hetzelfde. Zelfde rijtijd en afstand. De software is reeds 7.4.5 en de kaarten 312E7AM.Bij navteq zegt men dat het aan de systeemsoftware ligt omdat ze kaarten maken voor vele merken.Heeft er iemand ervaring met tolwegen vermijden op lange afstand?
Laatste antwoord door Specialmade, -
Hallo, ik heb een ceed sporty wagon uit 2010, met een standaard radio. Ik ben dus op zoek naar een radio met navigatie Bluetooth etc.Wie heeft er tips. Groetjes
Laatste antwoord door Eric68, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Laatste antwoord door Andries, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een lastige vraag.. ik heb van iemand een mooie bullbar over genomen maar er ontbreken 2 beugeltjes. Op de tekening is het beugel M en L. Is hier op de 1 of andere manier aan te komen? Ik heb echt al half internet afgestruind maar ik kan het niet vinden helaas. Of weet iemand een handig iemand die toch iets kan maken waardoor deze gemonteerd kan worden? Of vast kan lassen?
Laatste antwoord door Patrick32, -
Dagrijverlichting Kia venga 2012
door Gast Loekscheveningen- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een Kia venga uit juni 2012, ( plus pakket) mijn vraag is , hoort op deze auto dagrijverlichting te zitten. Daar bedoel ik mee dat de lampen onder de bumper branden na starten van de auto. Ik heb dit mijn Kia dealer gevraagt die kon geen antwoord geven. het rare vindt ik dat mijn dashbord verlichting, na starten wel brand maar de lampen onder de bumper niet. graag hoor ik van jullie. Heb nog een 3 maanden garantie na aankoop afgelopen januari. Via Google wel op de anwb site gevonden dat elke nieuwe auto die in 2011 ter naam wordt gesteld deze functie moet hebben. Maar mocht deze venga uit 2012 deze functie niet hebben fabriek af , m…
Laatste antwoord door Specialmade, -
boordcomputer normaal beeld of superbeeld
door Gast wil51- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
In de handleiding hebben ze het over weergave boordcomputer normaal of superbeeld. Is dat ergens in te stellen of hangt het af van de uitvoering van de Ceed?
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Laatste antwoord door Andries, -
hallo, Ik heb gezocht naar de kleurcode van m'n auto.. Nu las ik dat dit te vinden is op de sticker waar zich ook het chassisnummer bevindt.. Echter staat er bij mij niets ingevuld en wil toch graag wat krasjes wegwerken.. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Rene_Driehuijs,