Kia Modellen
-
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Kreeg afgelopen periode een mailing over KIA connected services: Kia heeft zijn ogen gericht op een nieuwe dienst en wil deze binnenkort graag voor u toegankelijk maken. Deze nieuwe dienst heet de Kia Connected Services. Bij de vragen blijkt dat men een apparaat wil instaleren onder het dashboard (199 euro) om zo gegevens te delen met KIA maar ook met je telefoon. Zaken zoals tankinhoud, kilometers, oliepeil, bandenspanning, waar staat je auto, etc komen aan bod. Voor mij geen toegevoegde waarde. Liever zag ik de tomtom live services uitgebreider als betaalde dienst met 4 maal per jaar een kaartupdate. Hoe staan jullie er in....
Laatste antwoord door Jeroen010, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
In de OBD poort onder de stuur kolom ( en boven het rempedaal ) kun je een scanner pluggen die codes uitleest. Handig als het waarschuwingslampje oplicht en je wilt weten of er sensors stuk zijn of er wat anders aan de hand is en waar je moet beginnen te zoeken. Maar er kan dus ook een OBD2 ELM327 adapter in die met blutooth data verzend naar bijvoorbeeld je mobiele telefoon. ( kost ongeveer een tientje, zelfs Nederlandse online winkels als BOL.com hebben die ) Waarop er tegenwoordig meerdere apps te krijgen zijn die live data omzetten in interessante metertjes. De Sorento JC is nog niet heel geavanceerd maar geeft toch al veel data over een veelheid van functies. …
Laatste antwoord door spostma85, -
- 6 antwoorden
- 7,6k weergaven
http://www.autoweek.nl/rijimpressie/1404/kia-soul-ev
-
- 3 antwoorden
- 9,1k weergaven
Ik heb een Kia Picanto uit 2013 met multimedia voorbereid, weet iemand wat dat betekend? Wat kan ik er mee?
Laatste antwoord door Beus, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
hoi ik heb problemen met mijn cruise control deze werkt niet. maar nu lijkt wel of hij werkt al hij uitstaat. mijn toeren gaan omhoog als ik stil sta. ik wil dat ding van de elektra afhalen dan hoop ik dat het is opgelost. kia sportage 2005 benzine/gas 2.0 Peter
Laatste antwoord door peterdrissen1963@gmail.com, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, kan je je iPhone ook 'mirrorren' op het scherm? Of kan je alleen de toegestane apps in Carplay gebruiken? En werkt dat misschien wel/ook voor een Android telefoon? Iemand ervaring hiermee? Alvast dank!
Laatste antwoord door HansG, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo rijders Ik ben in het bezit van een grijze sportage nu is het zo dat er roest op de bovenkant van de achter portier zit .nu wordt het opgelost , maar krijg een gehele nieuwe deur .Ik zei van tevoren dat ik dan kleur verschil krijg wat ik niet wil .monteur zei nee dat kan niet met de nieuwe technieken. mijn advies was dan ook om alleen de bovenkant te verhelpen van roest klaar .de auto komt uit 2010 heeft iemand ervaring met de grijze kleur verschillen?bij overspuiten
Laatste antwoord door vinni, -
Koplampunits
door Wero- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hallo Passen de koplampunits van de Sorento vanaf bouwjaar 2012 ook in die van bouwjaar 11-2009-2012?waar het mij om gaat is ik wil graag heldere units zonder die gele reflector van het knipperlicht , lijkt niet mooi nu.
Laatste antwoord door Lique, -
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heren, Ik vraag me af of er een uitlaat in de onderdelen handel voor de Kia soul is. Ik heb niets kunnen vinden. Ik zou erg verbaasd zijn als er zoiets bestaat als een life time exhaust, zoals ik mij bij de distributie ketting verrast werd. Maar wie ben ik. Ik hoor het graag.
Laatste antwoord door Herman567, -
Krukas poelie
door RichRor- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
Beste Mede Kia Rijders, Ik heb een Kia 3.5 uit 2006 met 204000 km op de teller. Vanmorgen wou ik mijn auto starten en met succes maar toen hoorde ik een ratel geluid onder de kap. Ik dus de kap open gedaan en nu blijkt dat de krukas poelie niet draait maar de motor loop wel gewoon. de poelie zit er iets of wat schuin in maar alles staat stil. ANWB gebeld en die draaiden de krukasbout wat vast en weer gestart. Auto loopt goed alleen draaide nog niet de krukas poelie en de rest dus nog steeds niet zoals stuurbkrachtiging, dynamo etc wat er allemaal aangestuurd wordt door de riemen via die poelie. Heel langzaam en dan heel soms. als de auto uit staat kun je deze riemen …
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 24 antwoorden
- 60,3k weergaven
Mijn sp III 2.0 awd plus pack is ook getuned door kia zelf bij de dealer en moet zeggen dat hij aardig feller is geworden en tijdens de vakantie volbeladen met caravan er achter het beter heeft gedaan dan het jaar er voor zonder tuning. Ik ben zeer tevreden er over. Het verbruik is ook iets verbeterd wij reden met caravan het eerste jaar 1:6 en het jaar erna 1:8 . En dat naar de zelfde bestemming in Italie. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Laatste antwoord door MrMaster, -
Stoelen vraag?
door roel55- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste Niro eigenaars, Ik heb nog één vraag over de soort stoelen in de Niro. Heeft iemand een bestuurders stoel electrisch in half leder/ half stof ?? gr roel
Laatste antwoord door HansH, -
Airco werkt pas na paar km rijden
door Gast wil51- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Een vraagje over de werking van de airco van de ceed. Ik was gewend met de Sportage dat die meteen koude lucht ging blazen na starten motor. Deze had wel automatic climate control. Mijn ceed heeft de gewone handbediende airco. Gisteren de eerste warme dag dat ik met mijn ceed reed en merkte dat pas na een paar kilometer rijden er koude lucht kwam. Is dit normaal?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal. Er staat in Nederland een Kia Rio 1.4 uit 2012 te koop. Deze auto komt uit Dubai en heeft nog geen kenteken. Heeft iemand hier ervaring met import van auto's uit dit soort landen? Import uit EU is voor mij redelijk bekend terrein mbt BPM etc. Ook voor niet EU landen ken ik de regels mbt invoerrechten en BTW. Wat voor mij echter een onduidelijk gebied is, dat zijn de eisen ivm milieu en veiligheidsvoorzieningen. Ik heb een chassisnummer. Kan ik hiermee naar een dealer of moet ik bij de importeur zijn? Hartelijke groet, Ad
Laatste antwoord door Jordan, -
- 19 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hey goedemiddag! Middels het boekje en het forum ben ik er achter dat in de koplampen het type H7 gaan. Echter voor de mistlampen en de knipperlichten is dit niet in het boekje beschreven. Wie weet welke types ik nodig heb voor de mistlampen en de knipperlichten? Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door 2Swift, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste leden, ik heb sinds gisteren een Kia rio sport edition gekocht van 2014. Hier wil ik een origineel navi scherm van Kia inbouwen met achteruitrijcamera. Kan ik dit zo inbouwen of heb ik een andere kabelboom nodig? alvast bedankt!
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Heeft iemand een idee wat de gele stippen op de kaart voorstellen van het navigatiesysteem? Ik dacht eerst huisnummers, dat komt vaak niet overeen. Ze staan ook niet overal. Ze komen het meest voor langs mijn standaard woon-werk route.
Laatste antwoord door Lupo Kia, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
is het moeilijk om zelf de distributie van sportage 2.0 2006 te vervangen?
Kia stuurprobleem
door Jules- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vandaag met mijn sportage naar garage geweest voor het stuurgedrag alles nagezien ze moeten nu overleggen met Kia wat er moet gebeuren. Wagen is van 10-07-2013 met 20000 km zoekt altijd links of rechts moet constand corigeren zou aan stuurhuis liggen. Een pluim voor deze garage waren er direkt mee bezig ben benieuwt hoe het gaat aflopen heb hoop dat het in orde komt.
Laatste antwoord door Jules, -
- 25 antwoorden
- 7k weergaven
Hoi allen, vandaag de Niro in ontvangst genomen!! Wat een gave bak en wat rijdt die heerlijk! Wel gelijk twee puntjes.... 1. De airco blaast alleen warm. Ook al zet ik hem in drivers only of niet en op de stand 'low', dus onder 15gr. Hij blijft warm blazen? Zie ik iets over het hoofd? Anders direct even terug rijden naar dealer. 2. Beide telefoons (iphone 7 en samsung J3 met ios 5.1.1) laden niet draadloos op. Moet ik hier nog iets aparts voor aanzetten ofzo? dankjewel! groet, han
Laatste antwoord door Specialmade, -
Goedemiddag ik heb een vraagje over de Picanto navigator2016 van mijn dochter. Er moet een SD kaart in het navigatiesysteem,maar ik vind nergens informatie in de handleiding of op de site van Kia waar die te verkrijgen. Kan natuurlijk de dealer bellen ,maar ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Hoort hij er al in te zitten of moet je die gewoon nog aanschaffen?
Laatste antwoord door Pam, -
Kleur koelvloeistof
door Wero- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo kom ik weer met een vraag , koelvloeistofpeil staat bij mij al 2 jaar thv L van low , moet ik dit bijvullen?motor temperatuur blijft altijd keurig onder de 90 graden.Ik heb wel opgezocht welk type erin zou moeten zitten en dat heeft de kleur rood , kijk ik in het expansievat , zit er blauw/groen in?!
Laatste antwoord door Wero, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo kan iemand mij vertellen waar het brandstof filter zit bij de 2.4 cvvt Sorento XM? alvast bedankt, gr
Laatste antwoord door Wero, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
L.S., Ik wil van mijn vriendin's soul de grote beurt doen en de distributie riem vervangen, zoals gebruikelijk na 72 maanden. Helaas vind ipk nergens een distributie riem kit te koop. Ben ik abuis, is het verboden, heeft hij geen distributieriem riem? Wie helpt mij verder? Het is de 126 pk am benzine versie uit januari 2011.
Laatste antwoord door Herman567, -
- 5 antwoorden
- 5,5k weergaven
Heren, dames, Mijn ouders hebben een zwarte Kia Rio uit 2009. Het is een fijne auto met heel weinig problemen, helemaal goed. Echter: de rechter deur (voor) heeft een chromen hendel, om de deur te openen, die een scherp randje heeft gekregen, mogelijk is er plastic gebarsten onder invloed van de zon. Mijn vraag is: wat is het bestelnummer, en waar is dat te koop? Postorder is prima. Eventueel een gave 2ehands is ook goed. Naar de dealer gaan ze liever niet, bang om doorgezaagd te worden voor een nieuwe auto, deze is voor hun prima. Bovendien is mijn vader erg handig. Mocht er ergens een user manual/instructie filmpje zijn, of een garageboek van de auto…
Laatste antwoord door Herman567,