Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Hoi, Onze kia carens uit 2005 geef sinds kort een hard tikkend geluid als je versnelt, dus gas geeft. Het klinkt alsof je over een lijn op de weg rijdt. Volgens 2 garages is het de versnellingsbak. Bij kia garage gaat ons dit rond de 2000 euro kosten. Bij andere garage die 2e hands spullen gebruikt zal het rond de 900 zijn. Klinkt het aannemelijk dat het de versnellingsbak is? En is de auto die kosten waarde?
Laatste antwoord door Eefke1978, -
- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo allemaal Ben nieuw hier en heb een Kia Carens van 2003 . Nu wou ik een andere radio er in bouwen met bluetooth voor de telefoon en nu werkt de radio niet meer de centrale deurvergrendeling werkt alleen als hij op contact staat en de binnen verlichting werkt niet meer . Heb alle zekeringen na gekeken en ook gekeken of ik stroom bij de radio had . stroom heb ik gewoon bij de radio , heb er 3 verschillende radio's er op gezet ( waar van ik wist dat ze werkte ) en ze doen allemaal niks meer . Wie o wie kan mij hier bij helpen ben mij ten einde raad Grz Marcel
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Kia sportage 2.0 crdi awd 2012 Ik moet mijn accu verwijderen maar dan zit ik daarna met mijn radio code denk ik ,de Kia heb ik 2e hands zonder radio code. mijn vraag hoe doe ik dit
-
Ventilatie systeem
door Egon- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Wij hebben een gebruikte Picanto uit 2010 gekocht en wij hebben problemen met de ventilatie. De fan werkt prima (zojuist even uit zijn huis gehaald), maar door de ventilatie roosters komt amper lucht. Koude of warme stand maakt daarbij niet uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Egon.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allen, Bevindt er zich in de Rio 3 ook een beschikbare 12 Volt aansluiting die schakelt op standje 1 van het contactslot? Of dat ik aldaar ergens een aftakking kan maken? Dit ivm de plaatsing van een dashcam gericht naar achteren. Het zou handig zijn als er zich in de buurt van de kofferruimte of achterbank een 12 Volt aansluiting bevond die mee schakelt op het contactslot zoals de sigarettenaansteker voorin.... Wie o wie?
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Ik ben opzoek naar de bak die achter in de Kia Picanto zit met al de vakken. Maar hoe wordt die precies genoemd? Heeft iemand een idee?
winterbanden??
door zoef40- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goedenavond, Wellicht nog niet in deze zomertijd op jullie netvlies, maar als trotse bezitter van een Niro Executive Line ben ik toch al bezig met winterbanden. Ik heb onder deze bak in de zomer de 225/45R18 banden liggen. Nu had ik nog mijn winterbanden set van de Ceed liggen van 205/55R16 met stalen velgen. Die heb ik eerst laten passen op de Niro, en dat past volgens de dealer, echter als ik de omtrek uitreken zie ik het volgende: Ik heb dan een afwijking van ruim 4%. Mijn voorstel is dan ook om 205/60R16 banden te monteren. Dan wordt het zo: Waarbij ik nog maar 1% afwijking heb. Volgens mijn dealer maakt dat allemaal niet zoveel uit, maar ik…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Weet iemand welk merk gps in de KIA Picanto 1.0 CVVT 66 PK 5D EconomyPlusLine Navigator zit? Ik weet n.l. niet voor welke merk navigatie ik poi-files kan downloaden en installeren. bvd Nico
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi allemaal, Van de week mijn nieuwe Pico opgehaald, een 1.2 5 deurs met comfort pack in de kleur titanium grijs. Erg lekker karretje. Volgende week wordt er door de dealer nog een Parrot ingebouwd. Daar begin ik liever niet zelf aan. Omdat ik lichtmetalen velgen gelijk wat aan de dure kant vind, dacht ik even de wieldoppen te vervangen door een paar mooiere. Maar nu blijken deze wieldoppen vast te zitten op de stalen velg met de 4 wielmoeren. Vervangen lukt dus niet. Heeft iemand dit ook al eens bij de hand gehad en daar nog een oplossing voor gevonden?
Laatste antwoord door kokkenees, -
Service Kia???
door Leo2- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
4 weken geleden bij Kia een afspraak gemaakt voor het vervangen van de koplampen(defecte dagrij ) en een reparatie aan een airback, een paar dagen voor de afgesproken datum werd ik gebeld, onderdelen waren nog niet binnen, ik zou worden gebeld voor een nieuwe afspraak. Nu weer 2 weken verder heb ik zelf nog een keer gebeld, was nog steeds niet binnen, komen uit verwegistan, dus als je de pech hebt dat je schade rijdt kun je 4 weken je auto niet meer gebruiken, of misschien nog langer, want ik heb nog steeds niets gehoord.
Laatste antwoord door Leo2, -
- 50 antwoorden
- 16,1k weergaven
Laatste antwoord door Dynamic, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik zoek wat technische achtergrond van mijn Pro Ceed 1.6 benzine uit 2008. Bijvoorbeeld: -Wat voor olie gaat erin en hoeveel? -Wat voor lampjes worden er gebruikt in de koplampen. (zowel dimlicht, stadslicht en parkeerlampje) -Bandendruk weet ik ondertussen al. 2,2 bar rondom. -Wat voor accu wordt hier aanbevolen? (Ah) -Deze motor heeft naar wat ik begrijp geen distributieriem maar een ketting. Is er nog wat belangrijks te weten over dit systeem? Misschien nog goede onderhoud tips of handige weetjes?
Laatste antwoord door excellent, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik wil de antenne van mijn Cee'd vervangen voor een haaievin. Nu zie ik ze op Ali express voor een paar euro. Ben net langs de dealer geweest en die zegt dat het in principe wel kan maar met montage wel een paar honderd euro kost en raadde het me af. Zijn er mensen die hun antenne hebben vervangen? Is het echt zo duur of kan ik met een gerust hart via Ali express een haaievin bestellen en is het redelijk eenvoudig zelf te monteren. Ik hoor het graag. Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatste antwoord door Therwalt, -
Dakdragers
door Brakel- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar dakdragers voor een Kia cee'd sw (2013). Nu staan ze ook op de site van de Lidl maar passen die ook op mijn auto?
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Weet iemand hoe het brandstoffilter van de 1.6 CRDI te vervangen is?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Ik begrijp dat deze discussie voor de nu "stokoude" Sorento is achterhaald maar ik ben wel benieuwd naar hoe die de gebruikers bevalt die er nu nog in rijden. Maar het is ook van toepassing op nieuwere Sorento's met minder of vergelijkbaar vermogen en koppel. Mijn punt is dat 195 PK en 300 NM koppel danwel heel redelijk zijn maar de Sorento in praktijk toch even ~2.2 ton weegt. Op zeeniveau ( dus in Nederland ) lijkt dat voldoende om heel wat te kunnen. Want de Sorento JC is gemaakt om meer te kunnen dan passagiers vervoeren, een blik op het enorm zware en dikke ladderframe is voldoende. Het is letterlijk een lichte vrachtwagen qua constructie. Maar ervaring le…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Voor wie (net als ik) eigenlijk alleen het Niro forum volgt... https://www.kiaclub.nl/topic/21442-the-drive-the-2017-kia-niro-is-a-great-hybrid-really/
Laatste antwoord door HansG, -
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Beste allen, Ik heb mijn verlichting (H7) van mijn Kia C'eed uit 2014 aan de passagiers kant eruit gehaald om te bekijken wat voor een lamp erin zat. Deze heb ik weer netjes terug geplaatst. Echter nu werkt mijn dagrijverlichting aan die kant niet meer terwijl de bestuurderskant het wel doet. Iemand enig idee hoe dit veroorzaakt kan zijn?
Laatste antwoord door ff4266, -
Heb hem net een paar dagen vind beetje zoekerig rijden bij 120/140 mischien door de winterbanden?? verders dik tevreden gaat als speer!
Laatste antwoord door Kees B, -
Trekhaak parkeersensoren uitschakelen automatisch
door Gast wil51- 14 antwoorden
- 7,3k weergaven
Ik heb originele vaste Kia trekhaak met 13 polig aansluiting laten monteren. Net even de fietsendrager geprobeerd en de parkeersensoren worden niet automatisch uitgeschakeld. Heeft de dealer het niet correct aangesloten? Op mijn vorige auto werkte het wel. Hoefde ik nooit handmatig de parkeersensoren uit te zetten.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben in het bezit van een Proceed-Gt en wil die een kleine audio upgrade geven. Niets speciaals, maar ik heb voor een zeer klein bedrag een Pioneer subwoofer TS-WX206a op de kop kunnen tikken. De spanningsvoorziening is geen probleem, die vind ik wel. Het audio signaal is een groter probleem, waar haal ik die vandaan?? Omdat die woofer ook hi-level ingangen heeft dacht ik om gewoon het signaal van de achterluidsprekers af te tappen. Maar helaas..hoe bereik ik die?? Hoe krijg je die bekleding los? Of misschien een beter idee, waar loopt die luidsprekerbekabeling naartoe, is er misschien een handigere plaats om te bereiken?
-
Pimpen met LED
door SatJunk- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik kwam dit (vanaf item 3) tegen op het web..ziet er echt gaaf uit..vooral die richtingaanwijzers.. Jammer dat het in NL nergens is te vinden.
Laatste antwoord door Ronald66, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste allemaal, Op e-bay ben ik op zoek naar een brandstof pomp voor mijn Kia Sorento 3.5 uit 2005. Nu zie ik brandstofpompen te koop waarbij staat 3.5 modellen 2003 - 2004. Is er een verschil in brandstofpompen van de 3.5 vanaf 2005 ? Ik wil een hele nieuwe unit kopen zodat het meteen allemaal weer nieuw is. Ik weet niet wat deze bij Kia Dealer in NL kost maar ik denk veel meer als op e-bay. Groeten Van Richard
Laatste antwoord door spostma85, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
hoi weer een discussie over het motor lampje die van mij brand ook helaas. ze zeggen dat het komt omdat ik op gas rij maar dat vind ik onzin. ik heb meerdere auto op gas gehad en geen probleem mee gehad. Ik heb nog niet uit laten lezen. kia sportage 2.0 uit 2005 Peter
Laatste antwoord door peterdrissen1963@gmail.com, -
- 11 antwoorden
- 6,5k weergaven
Foutcode P0171 blijft terugkomen, Ik vond deze info: P0171 KIA - Bank 1 System Too Lean Repair Importance Level: 3/3 Repair Difficulty Level: 3/3 Possible causes Intake air leaks Faulty front heated oxygen sensor Ignition misfiring Faulty fuel injectors Exhaust gas leaks Incorrect fuel pressure Lack of fuel Faulty Mass Air Flow (MAF) sensor Incorrect Positive Crankcase Ventilation (PCV) hose connection What does this mean? Tech notes If the P0171 is combined with the P0174 code, it's very likely that the problem is caused by an intake leak. If there are no intake leaks, the next step is to replace the air filter and clean the air flow meter. If the problem pe…
Laatste antwoord door spostma85,