Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb nu inmiddels 6000 km gereden met de Niro. Heerlijk om te rijden en de automaat is een genot in het drukke verkeer van Nederland. Tijdens het rijden van rond de 100 km/u voel ik een zeer lichte trilling in de auto. (niet aan/in het stuur) Wanneer ik mijn rechter been tegen de middenconsole laat leunen dan voel ik een hele lichte constante trilling. Het is nog net niet irritant. Ik heb al een beetje zitten spelen met de CC maar heb het nog niet kunnen uitvinden wat dit nu is. Wanneer ik 100 km/u rij en mijn linker pols op mijn linker been laat rusten zodat mijn linker hand losjes naar beneden hangt dan zie je de hand heel licht trillen. Ik zal de komende dagen eens…
Laatste antwoord door Arjan 2, -
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik vroeg me laatst af of het gemiddelde verbruik dat wordt aangegeven op het dashbord eigenlijk wel (ongeveer) klopt. Eén van de displays waar we uit kunnen kiezen is het momentele verbruik inclusief het gemiddelde verbruik. Ik heb het daarbij bij mij zo ingesteld dat het gemiddelde verbruik telkens automatisch gereset wordt wanneer ik getankt heb. Wat bleek: na 692,3 km gereden te hebben gingen er 58,33 liter in de tank. Ik heb hem niet 'tot het randje' volgetankt maar heb hem de laatste paar keer zelf laten afslaan zodat ik ervan uit kan gaan dat hij praktisch volgetankt was. Belangrijkste is dat ik hem ook aan het begin van die meting op deze wijze volgetankt…
Laatste antwoord door iyyna, -
Weet n forumlid wellicht wat de maximaal toegestane daklast is van een Niro?
Laatste antwoord door PeterD, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Picanto uit 2012 heb ik destijds gekocht met de standaard bandenmaat 165-60-14. Vorig jaar waren de voorste banden wat versleten en heb ik ze laten vervangen. Thuis aangekomen bleek het om 165-65-14 banden te gaan. De bandenboer gebelt en aangegeven of ik wel zo kon blijven rijden, volgens hem geen enkel probleem nu de banden op de assen gelijk waren. dus nu heb ik al een jaar voor 165-65-14 en achter 165-60-14. nu komt het, nu zijn mijn achterste banden aan de buurt. Ik twijfel nu welke bandenmaat ik moet nemen. De voorste banden zijn nog bijna helemaal nieuw en kan morgen achter ook een setje met 165-65-14 laten plaatsen. Wat …
Laatste antwoord door Derrek, -
Rio 3
door petmar schne1- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
heb sinds zaterdag een kia rio van 2013. na de ersten ritten ben ik er redelijk tevreden over. er liggen nu banden van 205x45x17inch. is door deze banden het verbruik hoger(hoeveel) en wat is de beste bandenspanning voor deze maat?
Laatste antwoord door kozak, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Bij mijn Picanto met ingebouwd navigatie systeem zit een 17 talige 'car navigation system simple manual'. Dit suggereert een soort snelgids te zijn. Op mijn vraag aan KIA naar het bestaan van een 'volledige' handleiding (in boekvorm of digitaal) kreeg ik te horen dat ik via de dealer antwoord zou krijgen. Heeft er iemand wel een uitgebreidere handleiding meegeleverd gekregen? 'Mijn KIA' biedt helaas ook geen oplossing, daar staat helemaal geen handleiding tbv het navigatie systeem. Gr. Bert
Laatste antwoord door Jack_z, -
Hoi vraag over ceed 1.0 gtline 120 pk bij koude start geeft ie hoger toerental aan logisch het toerental zakt pas bij mij als de motor zijn volledige temperatuur heeft berijkt is dat bij jullie ook zo vind het erg lang .
Laatste antwoord door eddomania, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Mijn Niro ExecutiveLine van twee weken oud start elke ochtend op de benzinemotor. ik verwacht dat ik op de elektromotor zou moeten kunnen wegrijden maar blijkbaar is hier geen keuze en start automatisch de benzinemotor. Verder werkt de omschakeling daarna tussen elektromotor en benzinemotor wel goed. Wie heeft hier ervaring mee en is dit normaal?
Laatste antwoord door HansH, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Er wordt veel vermeld over led
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Sorento 2.5 CRDI
door epox- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Bij mijn sorento blijft het voorgloei lampje branden en hij blijft ook voorgloeien, ik vermoed dat de controle unit de geest heeft gegeven maar deze kan ik (fysiek) niet vinden. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Laatste antwoord door epox, -
- 23 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hoi mede Kia rijders. Ik ben nieuw hier en wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik zat toch met een klein probleempje. Sinds een maand hebben wij onze nieuwe Picanto 2017 met navigatie. Super blij mee natuurlijk want hij rijdt als een zonnetje. De kaart in de auto is echter minimaal 1,5 jaar oud (de A4 tussen Delft en Vlaardingen/Schiedam staat er nog niet op, opgeleverd in december 2015) en de garage gaf aan dat dit toch echt de meest recente kaart was. Daarnaast valt de navigatie soms spontaan volledig uit (en dus ook de radio) om na een half uurtje ongeveer weer uit zichzelf aan te gaan. zelf aanzetten is dan niet mogelijk. Ook hier heeft de garage …
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, ik heb kortgeleden een Kia Rio 2 gekocht voor mijn dochter. De auto heeft slechts 1 eigenaar gehad die bij de koop ervan heeft besloten er geen radio in te willen.Ik wil er nu een radio in plaatsen maar kom tot de ontdekking dat er geen bedrading aanwezig is om een radio aan te sluiten ! Er zijn wel speakers in de portieren gemonteerd maar ook daarvan vind ik geen draden achter het dashboard. Is er iemand die daar misschien iets meer over weet ? bij voorbaat dank !
Laatste antwoord door Paul 2, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hallo Allemaal, Wij hebben een Kia rio 1.4 uit 2006. Tot ongeveer 2 maanden geleden werkte alles helemaal prima met de verlichting. Normaal ging de verlichting automatisch uit (als deze op on stond) wanneer de sleutel uit het contact ging en je de deur opende. Helaas werkt deze functie niet meer. Waardoor het al een paar x is voor gekomen dat ik de lampen heb laten branden. Hiermee ben ik bij een kia dealer geweest deze konden mij vertellen dat er een fout code uit te lezen was maar ze wisten niet wat deze code betekende. Ze konden dit wel voor me uit zoeken maar ze wisten niet hoelang dit zou gaan duren kortom dit zou me erg veel geld gaan kosten. Ze kond…
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
IEDER JAAR OPNIEUW worden door de Kia garage de rubberen hoezen van de aandrijfas van mijn Kia Ceed (2013) grondig ingevet met WD40 en vaseline(?). Dit volgens mij om schurende geluiden in de bochten te voorkomen. Zou het niet veel beter zijn om de aandrijfhoezen nog in de garantieperiode te vervangen???
Laatste antwoord door Derrek, -
Kia niro wel of niet 1 2
door Cdebruijn- 26 antwoorden
- 10,8k weergaven
Beste mensen, Ben al enig tijd aan het vergelijken welke auto ik zal gaan aanschaffen. De Niro of de Toyota chr. Ik weet dat dit totaal verschilllende auto's zijn , maar beide hebben ze voor mij wel wat voordelen. Op dit moment rij ik Toyota auris hybride naar alle tevredenheid, de Chr is dus voor mij de logische keuze. Al lezend op internet ben ik bij de niro als alternatief terecht gekomen. ik volg al enige tijd dit forum en heb ook al wat antwoorden op vragen gekregen maar de belangrijkste vraag "is de niro wel een goede/verstandige keus" blijf tot nu toe voor mij onbeantwoord. De belangrijkste reden tot twijfel zijn de in mijn ogen toch wel belangrijk…
Laatste antwoord door melko, -
Het toerental van mijn Picanto 2014 daalt na intrappen van het koppelingspedaal (als ik bijna stil sta) tot bijna 0 en gaat dan terug naar stationair. Iemand bekend met dit probleem?
Laatste antwoord door theomonika, -
Startonderbreking
door evonk- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heb een Kia Cee'd 2012. M,n motor sloeg per ongeluk af bij het optrekken. Wilde opnieuw starten...motor gaf geen kik..lampjes dashboard deden het wel. Sleutel eruit en er weer in en hij starte weer direct. Is dit normaal..had het met de startonderbreker te maken?
Laatste antwoord door evonk, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hoi, ben al 6 jaar in het bezit van een Cee'd SW business uitvoering. standaard zit hier dus cruise controle, duale zone climate controle, navigatie, privacy glas etc op. Het is tijd om kleiner te gaan rijden en de huidige Rio vinden we een mooi model. -welk uitvoering Rio heeft standaard cruise controle, climate controle. We zijn van plan om geen nieuwe aan te schaffen max 3 jaar oud ? -kunnen er 2 vouwkratjes in de kofferbak ? -kun je de achterbank geheel plat klappen en heb je dan een vlakke vloer. -welke motor uitvoering (benzine) heeft de voorkeur ps als er iemand is, die interesse heeft in een Ceed SW , fabrieksonderhouden , 65000 km en van 2010 laat het …
Laatste antwoord door Marillion, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Wat is de montage tijd van een trekhaak met kabelset voor de Niro? Wil zelf een trekhaak met kabelset bestellen en deze laten monteren door een Bosch car service garage waar ik altijd de vorige auto in onderhoud had. Gr Jan
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 5 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de kilometerteller. En dan bedoel ik de teller die je zelf op nul kunt zetten. Dus om b.v uit te kunnen rekenen hoeveel km je kan rijden op een volle tank. Nu had ik nog een halve tank benzine en de km teller stond al op 614 km. Ik dacht nou dat ziet er goed uit. Maar ben s'middags boodschappen gaan doen en heb misschien 10 km totaal gereden, maar de km teller stond inmiddels op ruim 700 km. Heel vreemd en tot mijn verbazing zie ik terwijl ik bij het stoplicht sta de teller gewoon oplopen. Heb vanmorgen de mijn Kia Picanto geparkeerd en ik stapte later weer in en deed het contact aan en de teller loopt weer op terwijl ik nog stil s…
Laatste antwoord door Axisissi_NL, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik probeer een deurslot mechanisme 4 d links voor te vervangen ik weet alleen niet hoe ik de korte kabel die aan de buiten handgreep vast zit af kan koppelen heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? ik heb gezocht op Youtube maar kan helaas niks terug vinden
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 6,9k weergaven
Na vele jaren zeer tevreden in een Soul te hebben rondgereden hebben we eind 2015 een demo Kia Ceed SW gekocht bij een dealer. In eerste instantie beviel deze Ceed ons prima. Maar de storingen lopen op. Afgelopen winter een barst in de voorruit, ontstaan door kortsluiting in de voorruitverwarming, een nieuwe ruit erin, alleen de dealer had moeite om de sensoren op de ruit goed vast te krijgen, 4x voor terug moeten komen. Afgelopen weekend na autowassen zag ik weer dat er kortsluiting in de ruit was, vanmorgen naar de dealer en er komt weer een nieuwe voorruit in. Verder klaag ik al sinds dag 1 over een weigerende cruise control, dan doet het ding het wel da…
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 20 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, onlangs ben ik met de KIA Niro op vakantie geweest (4 pers. en de koffer helemaal vol) en ik merkte dat de Niro lichter stuurde (en dat ik de verlichting naar beneden moest zetten ivm verblinding van tegenliggers). Ik vond dat de besturing minder was en zag ook het iets doorhangen van de achterkant. Daarom dacht ik dat hulpveren een oplossing zou kunnen zijn (ik lees (op internet) dat hulpveren alleen "meewerken" als de auto is geladen). Hierop kontakt gehad met een KIA dealer; echter er waren geen hulpveren mogelijk (nog niet in hun "catalogus"). Daarna nog kontakt gezocht met een leverancier van hulpveren bedrijf M.A.D. …
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 6 antwoorden
- 7,3k weergaven
Heeft iemand ervaring met de caravanspiegels die door Kia als accessoire voor de Carens IV aangeboden worden?
Laatste antwoord door Carens2016,