Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Via de aux ingang van je radio kun je videobeeld op het schermpje van je Sportage 3 krijgen. Maar dat werkt alleen zolang de auto op de handrem staat.. Tijdens het rijden schakelt het beeld automatisch uit.. Uiteraard is het niet verstandig om tijdens het rijden naar tv te gaan zitten kijken, maar mijn idee was vooral om een extra camera aan de voorkant te monteren of een camera langs de zijkant zodat je de stoeprand duidelijk ziet bij het parkeren.. Na wat zoeken kwam ik onderstaande plaatjes tegen, verstopt in een ander topic en ik vind dat dit wel een eigen topic verdient.. Achter op de radio heb je enkele connectoren. Pin 14 van connector C doorknippen…
Laatste antwoord door Dutch5751, -
- 10 antwoorden
- 8,7k weergaven
Beste leden, In 2013 hebben we een kia Picanto gekocht uit 2012 met 6000 km op de teller. Bij aankoop heeft deze direct een beurt gekregen en hieropvolgend: 2013 kleine beurt 2014 kleine beurt 2015 grote beurt 2016 kleine beurt 2017 binnenkort dus een grote beurt schrik niet mensen maar hij heeft in de middag de 30.000 aangetikt dus in bijna 5 jaar tijd 24.000 km gereden. het grappige is afgelopen jaar 2500 km. Jah! en voor 2500 km verder een grote beurt vind ik te absurd. Vorig jaar bij de kleine beurt rond de 5500 km gereden. wat kan ik doen? Alleen oliewissel bij de dealer? de dealer overslaan en naar een…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik kwam op het forum wat tegenstrijdige berichten tegen over de maximale grootte van een usb stick die door de Sportage 3 wordt ondersteund. Dus ik heb wat zitten experimenteren.. Harddisks trekt hij niet, maar je kunt er wel diverse groottes van usb sticks in steken zolang ze geformateerd zijn op FAT of FAT32 Verder schijnt het LG systeem maximaal maar 10.000 mp3 files te kunnen inlezen, dus met gedachte dat de meeste mp3 files die ik heb zo'n 5 a 6 mb groot zijn, zou een 64 gb stick groot genoeg moeten zijn voor 10.000 files.. Onderstaande stick (SanDisk Ultra Fit 64GB) is lekker klein, steekt nauwelijks uit, past qua kleur bij het interieur en doet het v…
Laatste antwoord door Specialmade, -
Ik startte eerder een draadje over het automatisch inklappen van de buitenspiegels bij het op slot zetten van de auto. De aanleiding was de discussie die op het Rio sub-forum loopt. Helaas plaatste ik mijn boodschap op de verkeerde plaats, namelijk in de 'oudere' Sportage afdeling. Ik durfde het niet goed aan in mijn splinternieuwe auto om al die draden te knippen die nodig zijn bij de overigens hele mooie DHZ oplossing van Xtra40. Ik ben daarom naar een kant- en-klare oplossing gaan zoeken en inmiddels heb ik een bij Yes Autoparts Supply (YAPS voor vrienden) bestelde " Smartlock folding unit "gemonteerd en het werkt... Het betreft hier een originele Mobis-Hyundai k…
Laatste antwoord door Falcon, -
- 7 antwoorden
- 7,7k weergaven
Hoi ik heb een probleem met mijn remmen van mijn picanto 1.1 ex probleem begon in februari van dit jaar een schurend geluid rechtsachter Ik ermee naar kwikfit Diagnose schijf en blok ijzer op ijzer Laten repareren In april de apk bleek dat de handrem niet goed vrij liep Dat werd ook gemaakt Nu gisteren weer een schurend geluid rechts achter Aangezien ik nog 90 km mee moest rijden anwb gebeld die concludeerde dat mijn remblok weer op was dus in 4 maanden tijd een remblok versleten Hij adviseerde me naar de garage te gaan omd de handrem en de remcilinder te laten controleren Want die komen volgens hem soms niet helemaal vrij Zijn er meer mensen met dit soort…
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Goedemiddag, Heb sinds vorige week een nieuwe Niro en heb in mijn radio favorieten zenders staan die ik er uit wil hebben. Iemand enig idee of dit kan?
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste mensen ben van plan om de kia rio in de de garage te zetten deze winter en te schorsen van de belasting Heb de wielen al vrij van de grond gezet ( op steunen ) maar wil eigenlijk ook de accu demonteren ( heb geen mogelijk heid voor een druppel lader ivm geen stroom aan wezig ) Weet iemand of dat een probleen is voor de elektrische installatie ? Eventueel meer tip s zijn welkom bvd Ronald
Laatste antwoord door bigwade, -
- 35 antwoorden
- 17,8k weergaven
Was voor banden wissel bij mijn dealer, kreeg te horen dat mijn voor remschijven versleten waren en dat ze direct vervangen moeten worden. Als het de remblokken waren geweest zou dat wel eens kunnen kloppen immers de volgende buurt staat voor 90.000KM. De achterblokken waren ook aan vervanging toe ja dat zou kunnen. Is dit normaal bij 87.000km voor een Kia Rio diesel. Mijn vrouw rijdt voor 75% in de auto woon/werk waarvan 80% snelweg.
Laatste antwoord door VR46, -
- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo, ik ben in bezit van een kia carnival 2006 automaat 2.7. De Kia geeft een probleem om te starten, als ik de auto start moet ik met het gaspedaal pompen om de auto te starten. Auto start dan wel, rijd ook. maar geef niet het volledige vermogen. Benzinepomp is al vervangen, geen lekkage in de leiding. Geeft geen storingen aan. De kia garage weet nog niet wat het is. Wie heeft dit probleem wel eens gehad, of weet raad hierover.
Laatste antwoord door JacquesW, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi, Heeft iemand de binnenverlichting +kofferbak verlichting laten vervangen door led verlichting voor kia ceed 1.0 Gt line 2017 zo ja evt een link dat ik ze kan bestellen bedankt alvast voor je reactie.
Laatste antwoord door eddomania, -
Led lampen
door williebuis- 9 antwoorden
- 6,2k weergaven
graag zou ik wat meer weten over het nut en onut betreft ledlampen in de auto . En wie heeft inmiddels ledlampen in zijn auto .
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Wie kan me helpen
door domingo- 20 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo kia fans, ik heb even wat vraagjes ben sinds kort in het bezit van een kia rio uit 2003 1.5 gls nu heb ik wat probleempjes mij mist licht achter blijft steeds branden kan hem niet meer uitzetten en ook niet als ik de connector uit de schakelaar haalt blkijft deze branden .. en me alarmlichten doen het niet als ik op de schakelaar drukt wie kan me helpen aub mvg domingo
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
ET waarde velg
door Goldy- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een Picanto GT line, en daar zitten 16" velgen onder. Nu wij weer richting de winter gaan, wil ik weer graag winterbanden onder de kia hebben. Nu heb ik nog een vrijwel nieuw setje winterbanden op een stalen velg zitten, die onder een rio uit 2013 hebben gezeten. De steek van de boutgaten, naafdiameter komen overeen met de velgen van de Picanto. Alleen de ET waarde is anders. De ET waarde van de picanto is 46, en de velgen die onder de rio hebben gezeten heeft een ET waarde van 36. Kan ik ongestraft deze velgen met een ET waarde van 36 risicoloos onder de Picanto zetten?
Laatste antwoord door Goldy, -
- 5 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb water in mijn auto staan bestuurders kan achter wie heeft hier ervaring mee. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
Ik ontdekte vandaag een flinke roestplek bij onze sportage uit 2008. Deze zit bovenaan het achterste linkse ruitje. Is dit een bekende plek? Wat was destijds de lakgarantie?
Laatste antwoord door frankd, -
- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste mede KIA-eigenaren, Sinds zaterdag heb ik het idee dat er wat mis is met de koeling van mijn KIA. Afgelopen zaterdag reed ik vanuit mijn huis naar mijn ouders (ongeveer 20 minuten/15 km) verderop, tijdens deze rit viel het mij op dat de vloeistoftemperatuur erg langzaam op liep en niet de 90 graden celcius bereikte, normaal had hij dat wel. Kanttekening: lekker relaxed binnendoor zoals altijd (50/60 en 80km/h). Hij stond op ongeveer 70 graden bij aankomst bij mij ouders. Daarna op de terug weg, wederom hetzelfde verhaal. Heel de dag met een bepaald onderbuik gevoel gezeten of dit allemaal wel goed is. Hierdoor gisterenavond laat, uur of 22:00uur, d…
Laatste antwoord door Patjuh30, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Ff wezen pimpen
-
Hallo allemaal, Aankomende zaterdag kan ik eindelijk mijn Kia ophalen. Afgelopen dagen vaak op het forum gekeken, en nu een beetje besmet met het pimp-virus. Ik ben via Ebay nu al enkelen "shark fin" antenne's tegen gekomen, maar echt reviews zijn er niet van die dingen. Graag zou ik willen weten of er bijvoorbeeld een versterker tussen moet, en of de kleur ook echt overeenkomt met die van de auto. misschien signaalverlies? Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Alvast bedankt
Laatste antwoord door Qball, -
- 3 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo allemaal, Wil graag weten of iemand mij kan helpen met een zijspiegel van een Picanto 2 uit 2011. Zij spiegel en achterlicht allebei aan de rechterkant zijn beschadigd. Nu heb ik bij de garage navraag gedaan en de kosten zijn best hoog. Zijn er mogelijkheden om zelf onderdelen voordelig ergens in te kopen? Zo ja is het dan makkelijk om deze zelf te vervangen? Zijspiegels zijn elektrisch, eigenlijk is alleen de kap stuk, spiegels zijn nog in orde. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Machlo, -
- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik heb de grootste moeite om de kentekenplaatverlichting los of open te krijgen. Zoals in het boekje staat lukt het me absoluut niet. Wellicht iemand in de buurt van Hoofddorp die me hier bij kan helpen zodat de LED lampjes erin kunnen? Reacties via PM
Laatste antwoord door Martin1977, -
Levensduur accu
door erik V- 9 antwoorden
- 5,6k weergaven
Mijn Picanto is dit jaar 4 geworden. Het begon me op te vallen dat het start stop systeem niet veel (lees niets) meer gedaan heeft het laatste half jaar. In het begin merk je dat niet direct. Door al de vereisten die er nog aan hangen. Maar zelfs tijdens de zomer had hij geen zin. Een paar topics hierover gelezen hier en dan tot het besluit gekomen dat het 9 v/d 10 aan de accu ligt. In vervanging de varta start-stop D52 gekocht. Blijkbaar moet die dan nog 4 uur acclimatiseren in de auto. En dan max 2 uur rijden met minstens 80km/h. Dat laatste dus niet gedaan. Gewoon mijn korte rit naar werk als anders. En deze avond is alles terug beginnen werken als nieuw. Elk sto…
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik wil de mistlampen van mijn Kia picanto 2017 vervangen met LED lampen, alles ligt al klaar voor inbouw. Nu is mijn vraag, wat moet ik demonteren om bij de mistlampen te komen. Bedankt alvast. Joopgr
Laatste antwoord door xtra40,