Kia Modellen
-
Radio aansluiten
door RuudJ- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb de standaard radio in mijn Kia Picanto. Nu wil ik uit mijn vorige auto de Sony MEX BT3600U in het handschoenenkastje plaatsen en de origineele Kia radio op zijn plek laten zitten. Ik vindt het dashboard mooier uiterlijk hebben met de Kia radio erin dan de Sony in een speciaal frame erin te stoppen. Dus ik had bedacht om de Sony radio dus in het handschoenenkastje te doen. En ik wil dus de Kia radio wel de verlichting laten branden en verder niets. Maar nu zit ik dus met het iso kabel probleem. Aangezien die ook op de Kia radio moet voor stroom voorziening. Ik dacht er aan om te solderen van 3 kabeltjes. Heeft iemand er ideeën over hoe ik dit het beste zou kunnen do…
Laatste antwoord door RuudJ, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik weet niet of het bij iedereen bekend is maar via onderstaande link kom je op een youtube kanaal van Kia met verschillende korte instructie filmpjes over de Niro. Het linken gaat een beetje vreemd, maar er zijn een stuk of 40 filmpjes te vinden. https://www.youtube.com/playlist?list=PLCTypJXZfGHx9ajMx1pqy0dKshtBAOjVq
- 28 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hoi, aangezien ik het led pakket al heb op mijn picanto leek het me wel leuk om de richtingaanwijzers met hun tijd te laten meegaan en er ook led van te maken. Heeft kia nog iets leuk bedacht door de lampjes voor en achter een andere fitting te geven (dom). Maar lampjes vinden op zich is tegenwoordig het probleem ook niet meer. Dan komen we bij het aloude verhaal van de te snel knipperende lichten doordat met led de belasting zakt. Weerstanden kan je er zitten tussen duwen maar het leek me handiger de flasher relais te vervangen door een led geschikte versie. Hier begint mijn ergernis, nergens vind ik een juist model. Op het eerste zicht lijkt zo'n CF18 juist te zi…
Laatste antwoord door Beus, -
- 9 antwoorden
- 8,1k weergaven
Beste forumleden, Ik ben van plan om mijn Cee'd GT te laten chiptunen. Echter is stage 2 (chip + uitlaat) nog niet door bekende tuners uitgevoerd. Zij bieden mij dit wel aan. Aangezien er zo weinig ervaring is in stage 2 ben ik wat bang voor het koppel dat de koppeling gaat aankunnen op langere termijn. Heeft iemand een idee wat het maximaal belastbaar koppel is voor de koppeling? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Goedemiddag, Sinds vandaag blijven Mn abs en handrem lampje branden tijdens het rijden. Schijven en blokken zijn nog prima. Tevens doet Mn cruise control het ineens niet meer... lampje op het dashboard werkt wel alleen reageert niet op knopjes op het stuur. Heeft iemand een idee? Betreft een Sorento 3.3i V6 bj 2009 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door rammon1970, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, Mijn naam is Tim en nieuw op het forum. Ik ben automechanieker van opleiding maar werk al 17 jaar aan scheepsdiesels. Mijn vrouw heeft een Kia Ceed van 2009 en deze maakt sinds kort een kloppend geluid bij het rijden. Het maakt niet uit of het een vlakke baan of een met putten is en het geluid word harder als je draait. Mijn vrouw wil dat ik er eerst eens naar kijk voor ze naar de garage gaat want ze heeft niet zo een goede ervaringen met de KIA garages hier in de buurt. Ik ben er daarstraks is onder gekropen en ben er vrij zeker van dat er speling zit op de cardan rechtsvoor (de langste). Nu viel mij iets op bij het controleren van d…
Laatste antwoord door timbo917, -
- 22 antwoorden
- 7,5k weergaven
Wij zijn ons aan het oriënteren en stuitten steeds maar weer op die Niro Mooie complete en ruime auto. Maar wat schetst mijn/onze verbazing: in de showroom zagen we dat er plastic(...) wieldoppen op een Dynamicline zitten. Klopt dit? Wel een beetje een afgang voor zo'n mooie (en toch niet goedkope) auto...
Laatste antwoord door MetBril, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vanmiddag ben ik eigenaar geworden van een Picanto uit 2007 (facelift). Alleen kan ik mijn AUX aansluiting nergens vinden terwijl deze wel op de radio staat? Kan iemand mij helpen deze te vinden? Ik heb overal gezocht en kan het nergens vinden. Thanks!
Laatste antwoord door Picanto92, -
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
Sinds een tijdje heb ik vaker het volgende met mijn RIO: Begon zo dat ik een keer op de snelweg 100km/u of meer reed en opeens schok in de motor hoorde en dat ik ineens 80 reed, toerental tegen de 3000rpm. Ik kon wel gas geven en zag de toeren en snelheid toenemen maar natuurlijk te horen aan de motor is dat echt niet goed. Ik heb de gasklep laten reinigen, aandrijfriemen doen vervangen geen resultaat. Ik heb de automaatbak laten flushen en het lijkt alsof het erger is geworden dan voorheen alhoewel de olie die eruit kwam er totaal niet uitzag. Op de snelweg naar huis afremmen en ineens weer die bekende schok in de motor en sindsdien zelfde probleem. Bij optrekk…
Laatste antwoord door Rotterdam1986, -
Hoi, Misschien dat iemand een tip heeft.......rijd nu drie weken rond in mijn Picanto uit juli 2014. Erg fijn autootje. Weinig op aan te merken eigenlijk........maar.......om toch even te zeuren , een vraag mbt de koppeling. Ik heb al gezocht op het forum maar daar gaat het vooral over een zware koppeling of lange slag. Niet echt mijn "probleem". Geen zware koppeling en slag is kort genoeg. Als ik de koppeling echter in trap dan lijkt het net alsof de koppelingskabel (de binnenkabel?) heel stroef door de buitenkabel heen gaat. Je voelt de kabel echt bewegen in de koppelingspedaal. Is dit iets waar iets aan is te doen? Heb dit bij andere auto's nog nooit zo …
Laatste antwoord door Machlo, -
Beste mensen, Over twee weken krijg ik mijn nieuwe kia niro, nu wil ik een nieuwe telefoon kopen alleen kom ik niet moet ik nu een Android of iphone kopen Wat is het beste aangezien ik veel gebruik maak van de navigatie wie kan mij een goed advies geven?
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 9 antwoorden
- 4,3k weergaven
Nu ik Niro rijder ben, wil ik ook iets meer van de techniek weten. Ik weet dat, wanneer je uitrolt, de wielen de generator aandrijven waardoor de accu geladen wordt. Nu zou ik wel eens willen weten hoe het zit met remmen, dan wordt er ook energie omgezet in een laadstroom voor de accu. Ik kan daar niet veel over vinden (ik zoek blijkbaar niet goed). Het enige wat je vindt zijn globale verhaaltjes over het hybride systeem. Iemand misschien een link naar een uitleg die wat dieper gaat dan de reclame folders?
Laatste antwoord door HansG, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hoi, Onze kia carens uit 2005 geef sinds kort een hard tikkend geluid als je versnelt, dus gas geeft. Het klinkt alsof je over een lijn op de weg rijdt. Volgens 2 garages is het de versnellingsbak. Bij kia garage gaat ons dit rond de 2000 euro kosten. Bij andere garage die 2e hands spullen gebruikt zal het rond de 900 zijn. Klinkt het aannemelijk dat het de versnellingsbak is? En is de auto die kosten waarde?
Laatste antwoord door Eefke1978, -
- 9 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal Ben nieuw hier en heb een Kia Carens van 2003 . Nu wou ik een andere radio er in bouwen met bluetooth voor de telefoon en nu werkt de radio niet meer de centrale deurvergrendeling werkt alleen als hij op contact staat en de binnen verlichting werkt niet meer . Heb alle zekeringen na gekeken en ook gekeken of ik stroom bij de radio had . stroom heb ik gewoon bij de radio , heb er 3 verschillende radio's er op gezet ( waar van ik wist dat ze werkte ) en ze doen allemaal niks meer . Wie o wie kan mij hier bij helpen ben mij ten einde raad Grz Marcel
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Kia sportage 2.0 crdi awd 2012 Ik moet mijn accu verwijderen maar dan zit ik daarna met mijn radio code denk ik ,de Kia heb ik 2e hands zonder radio code. mijn vraag hoe doe ik dit
-
Ventilatie systeem
door Egon- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Wij hebben een gebruikte Picanto uit 2010 gekocht en wij hebben problemen met de ventilatie. De fan werkt prima (zojuist even uit zijn huis gehaald), maar door de ventilatie roosters komt amper lucht. Koude of warme stand maakt daarbij niet uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Egon.
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allen, Bevindt er zich in de Rio 3 ook een beschikbare 12 Volt aansluiting die schakelt op standje 1 van het contactslot? Of dat ik aldaar ergens een aftakking kan maken? Dit ivm de plaatsing van een dashcam gericht naar achteren. Het zou handig zijn als er zich in de buurt van de kofferruimte of achterbank een 12 Volt aansluiting bevond die mee schakelt op het contactslot zoals de sigarettenaansteker voorin.... Wie o wie?
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ben opzoek naar de bak die achter in de Kia Picanto zit met al de vakken. Maar hoe wordt die precies genoemd? Heeft iemand een idee?
winterbanden??
door zoef40- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedenavond, Wellicht nog niet in deze zomertijd op jullie netvlies, maar als trotse bezitter van een Niro Executive Line ben ik toch al bezig met winterbanden. Ik heb onder deze bak in de zomer de 225/45R18 banden liggen. Nu had ik nog mijn winterbanden set van de Ceed liggen van 205/55R16 met stalen velgen. Die heb ik eerst laten passen op de Niro, en dat past volgens de dealer, echter als ik de omtrek uitreken zie ik het volgende: Ik heb dan een afwijking van ruim 4%. Mijn voorstel is dan ook om 205/60R16 banden te monteren. Dan wordt het zo: Waarbij ik nog maar 1% afwijking heb. Volgens mijn dealer maakt dat allemaal niet zoveel uit, maar ik…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Weet iemand welk merk gps in de KIA Picanto 1.0 CVVT 66 PK 5D EconomyPlusLine Navigator zit? Ik weet n.l. niet voor welke merk navigatie ik poi-files kan downloaden en installeren. bvd Nico
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hoi allemaal, Van de week mijn nieuwe Pico opgehaald, een 1.2 5 deurs met comfort pack in de kleur titanium grijs. Erg lekker karretje. Volgende week wordt er door de dealer nog een Parrot ingebouwd. Daar begin ik liever niet zelf aan. Omdat ik lichtmetalen velgen gelijk wat aan de dure kant vind, dacht ik even de wieldoppen te vervangen door een paar mooiere. Maar nu blijken deze wieldoppen vast te zitten op de stalen velg met de 4 wielmoeren. Vervangen lukt dus niet. Heeft iemand dit ook al eens bij de hand gehad en daar nog een oplossing voor gevonden?
Laatste antwoord door kokkenees, -
Service Kia???
door Leo2- 13 antwoorden
- 2,3k weergaven
4 weken geleden bij Kia een afspraak gemaakt voor het vervangen van de koplampen(defecte dagrij ) en een reparatie aan een airback, een paar dagen voor de afgesproken datum werd ik gebeld, onderdelen waren nog niet binnen, ik zou worden gebeld voor een nieuwe afspraak. Nu weer 2 weken verder heb ik zelf nog een keer gebeld, was nog steeds niet binnen, komen uit verwegistan, dus als je de pech hebt dat je schade rijdt kun je 4 weken je auto niet meer gebruiken, of misschien nog langer, want ik heb nog steeds niets gehoord.
Laatste antwoord door Leo2, -
- 50 antwoorden
- 16,6k weergaven
Laatste antwoord door Dynamic, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik zoek wat technische achtergrond van mijn Pro Ceed 1.6 benzine uit 2008. Bijvoorbeeld: -Wat voor olie gaat erin en hoeveel? -Wat voor lampjes worden er gebruikt in de koplampen. (zowel dimlicht, stadslicht en parkeerlampje) -Bandendruk weet ik ondertussen al. 2,2 bar rondom. -Wat voor accu wordt hier aanbevolen? (Ah) -Deze motor heeft naar wat ik begrijp geen distributieriem maar een ketting. Is er nog wat belangrijks te weten over dit systeem? Misschien nog goede onderhoud tips of handige weetjes?
Laatste antwoord door excellent,