Kia Modellen
-
- 24 antwoorden
- 7,6k weergaven
Goedenavond, Ik ben van plan om misschien een Kia RIO Super pack uit 2012 te kopen. Nu heb ik een paar vragen. Heeft elke rio uit 2012 met een super pakket dezelfde extra opties zoals: led dagrijverlichting, automatische ontwasemingsfunctie, keyless go, tracking control. In die ik misschien wil kopen zit een startknop, houdt dit in dat het start/stop knop&systeem dan erop zit? Dat je dus bij een stoplicht stil staat en dat motor uit gaat en zodra je weer gas geeft de motor weer aan gaat. hebben jullie nog tips waar ik op moet letten als ik vrijdag ga kijken bij deze auto? alvast bedankt mvg E de Boer
Laatste antwoord door Toshi, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Geachte forumleden, Ik heb mij nu maar even verplaats van uit het Sportage segment naar het Venga segment! Ik overweeg om iets kleiner te gaan rijden vandaar (mijn Sportage uitvoering is van 2009) Het is zo dat bij de nieuwer generatie KIA’s de verlichting van de control panelen (bijvoorbeeld die van de temperatuur en tijdaanduiding) rood oplicht en wat al niet meer. Nu heb ik niet zo lang geleden even in een Venga gereden, en wat mij opviel is dat door die toegepaste rode uitstraling ik het display lastig kon uitlezen, wat alleen maar erger werd als de zon ook nog eens ging schijnen. Bij de Hyhundai iX20 is dit overigens “blauw”. Herkend iem…
Laatste antwoord door ludo, -
Ik wilde de dagrij verlichting van mijn standaard Picanto 1.0 verwissellen met een led lamp. Die brandt dus niet omdat volvens de garage de Picanto een Canbus auto is en er geen lampje kunnen worden verwisseld. Ik heb alle achterlichten voor LED lampen verwisseld,geen probleem. Kan ik b.v. de stad lichten wel met led vervangen ? En als ik nu zo een LED sliertje onder mijn koplamp plak? Kan dat en hoe? Wat is /betekend CANBUS??? Ik heb wel zelf A..B op de deuren gemaakt en achter uitrij sensoren met scherm..zonder iets van canbus Veel vragen,maar mischien??? Ronald
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste mensen, Ik ben sinds vorige week de eigenaar van een Niro. Heb best getwijfeld over de te kiezen uitvoering maar ben tevreden over wat ik nu heb. De Niro rijdt prima en heeft niet de bekende cc bug. Graag zou ik weten wat jullie ervaringen met de cc zijn. Mijn excuses voor vragen die ook eventueel in de handleiding staan, die ben ik aan het lezen maar ben er nog niet helemaal door. Wat mij opvalt is: 1. Elke keer als ik de auto start moet ik de cc opnieuw aanzetten , dit vind ik erg onhandig (mijn vw liet hem gewoon aanstaan) 2. Bij Resume heb ik een te heftige reactie 3. Bij Resume wordt er afgeremd als je sneller rijdt dan de…
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goededag, Ik ben in het bezit van een Kia Picanto uit 2014, ik heb een Pioneer Navi Av system gekocht met alle toebehoren en achteruitrij camera. De persoon dit dit voor mij zou inbouwen (noem geen naam en bedrijf) heeft mij laten zitten bij een afspraak (was niet aanwezig/kwam niet opdagen) Niet zo netjes dus, ben nu dus op zoek naar iemand die dit kan en wil inbouwen (omgeving Nijmegen). alvast dank.
Laatste antwoord door Wero, -
- 71 antwoorden
- 21,9k weergaven
Ik heb in iets meer dan 6 jaar 200.000 km gereden met de Kia Picanto 1.0 3 cilinder. http://www.kiaclub.nl/garage/vehicle/154-kia-picanto/?tab=images Ik zal hieronder een verslag met de bijzonderheden en opmerkingen plaatsen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Welke dakkoffer
door JohnBl- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Na mijn Renault Trafic nu gekozen voor de Niro Dynamic Line. Ik heb de wagen nu twee weken en ben enthousiast. Maar goed een Renault Trafic met dubbele cabine biedt meer opslagruimte dan een Kia Niro. Dus voor de vakanties hebben we een probleem. Dat kunnen we ondervangen door een dakkoffer. Ik heb me al eens georienteerd, maar de achterklep van de Niro sluit vrij hoog. Mij voorkeur gaat uit naar een Thule Motion XL (205 cm). Iemand ervaring of een andere tip.. John..
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
Vandaag een nieuwe radio in laten bouwen de Kenwood DPX-7000DAB.Nu Werken de meters niet meer op het dashboard.Wel bij het starten van de auto maar na 50 meter rijden niet meer Iemand een idee wat de oorzaak Is?. Zekeringen zijn gecheckt en zijn goed.
Laatste antwoord door D112, -
- 1 antwoord
- 3,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben vanaf woensdag de nieuwe eigenaar van een Kia Optima hybrid wit met panorama en super pack uitvoering. Nu zie ik dat de kia 150 pk vermogen heeft maar op de verzekering papieren zie ik 177pk, heeft dat te maken met elektro motor? Gr,
Laatste antwoord door msw11, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heb zins een jaar een kia carens nu wil ik zelf de boegies vervangen maar kan ze niet vinden, zitten ze mischien aan de achterkant van de moter.
Laatste antwoord door Henkvans, -
Xenon nabouw in de Niro 1 2
door HenkM- 29 antwoorden
- 8,8k weergaven
De Niro (welke niet af fabriek is uitgerust met xenon verlichting) heeft volgens specs HB3 / 9005 lampen. Heeft er al iemand deze vervangen door een xenon set?
Laatste antwoord door SatJunk, -
heb een vraag
door Falcon- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Kia sportage 2012 2.0 4 AWD Als ik de AWD niet ingeschakeld heb draaid dan de cardanas die tussen de motor naar de achteras mee? of staat die cardanas dan stil. (misschien een stomme vraag) heb wat trilling in de auto en ben aan het zoeken wat dat is.
Laatste antwoord door Falcon, -
- 26 antwoorden
- 9,7k weergaven
Ik ben voornemens een Ceed SW GT-Line 1.0 T (88kw) aan te schaffen. Ik heb hele goede ervaringen met de Picanto maar niet met de Ceed SW. Hoe ervaren jullie gebruikers van de "nieuwe"1.0 T Gdi 120 pk benzine motor? Waar moet ik opletten bij de aanschaf van de SW GT-Line? Alle info van harte welkom. bedankt alvast. Gr Erik-Jan
-
- 4 antwoorden
- 8,2k weergaven
Hallo, Ik ben hier net nieuw en wij willen zeer waarschijnlijk een Niro kopen; de Dynamic. Maar nu kan je ook de "Advanced driving assistance pack for Dynamic line" er bij kopen. Maar wat voegt dat allemaal toe? Weet iemand dat? Dank alvast!
Laatste antwoord door chippie777, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik was vandaag even bij de dealer om wat folders van de Sorento mee te nemen voor een kennis. De verkoper vertelde me dat er vanaf augustus een modelwijziging zou plaatsvinden. Hij wist nog niet of het om kleine details zou gaan of om een grotere wijziging. Ook wisten ze de prijzen nog niet. Dit zou binnen 1 à 2 weken bekend gemaakt worden. Nieuwe bestellingen voor het huidige model zouden vanaf heden niet meer mogelijk zijn. Of ze daar nu mee bedoelen het model dat vanaf 1 januari in Duitsland leverbaar is? Het belangrijkste verschil van dat model met het 'oude' c.q. wat in Nederland (tot voor kort) leverbaar was is dat de beide mistlampunits nu uit vier k…
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum , nadat ik afgelopen vrijdag 14-07-2017 mijn kia soul heb op gehaald een java bruine x-tra uit 2009 met 92000 km , ik ben positief verast door de soul echter 1 dingetje , het gas pedaal lijkt een moeilijk stukje te hebben , eerste stukje als je hem intrapt lijkt hij te blijven steken waarna je hem daarna te ver indrukt en te veel gas geeft bij optrekken , moeilijk uit te leggen maar in ieder geval is het moeilijk doseren , is dit bij meerdere bekend en zo ja is er wat aan te doen ? Ik heb het scharnier van gas pedaal al in gespoten met gt7 net zoals de kabel bij de injectie groeten Jack
-
Afwerking dak
door twixyz- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik rij sinds eergisteren de Sportage en ben tot nu een blij mens. Toch is er iets wat me maar niet loslaat, omdat ik niet weet of het zo hoort en waarom. De auto is metallic zwart, behalve het dak. Dat is wel een soort van zwart, maar lijkt onafgewerkt, niet gespoten. Alsof er een soort beschermlaag op zit. Het misstaat niet, maar ik vraag me dus af waarom? Is hier iemand misschien bekend mee die me meer kan vertellen? Alvast bedankt en groet, Gerard Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Laatste antwoord door twixyz, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedemiddag allen, mijn vriendin heeft een Kia Picanto uit 2013 en daarvoor had ik een achteruitrijcamera gekocht om die in te bouwen. Nu heb ik de draad al in de radio aangesloten en de behuizing van de kentekenverlichting vervangen door eentje met de camera erin. Alleen om de camera van stroom te voorzien stond er dat je die op de achteruitrij verlichting moest aansluiten. nu heb ik in het boekje gekeken hoe je die los moet koppelen maar dat staat er nogal cryptisch in. Kan iemand mij hier misschien vertellen hoe ik de ahteruitrijunit los kan koppelen zodat ik de draden van de camera daar op aan kan sluiten? ik heb hieronder een foto van de handleiding ge…
Laatste antwoord door klosjos, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, ik ben in het bezit van een Sportage 3 uit 2012. Het verbaasd mij, en ik erger mij dat je de auto niet naar je eigen idee kunt configureren in de software. Als ik die rare vervelende stem van de navigatie uitzet, dan gaat ze gewoon na iedere start er weer opnieuw in. Heel erg vervelend is dit. En er is nog veel meer software matig aan te passen maar die Koreanen doen hier niets mee, das wel jammer. Misschien is er hier op het Forum iemand die er verstand van heeft en mij dit kan uitleggen, (zou wel mooi zijn). Mijn vorige auto een peugeot 407 daar kon ik wel alles inregelen en die onthield ook alles netjes zoals het hoort. Dus…
Laatste antwoord door Falcon, -
Parkeersensoren
door Ri026- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Parkeerhulp (zelf ingebouwd) heeft 1,5 jaar feilloos gefunctioneerd. Gaf 2 weken terug plots de geest. Vandaag nieuwe set gehaald, geplaatst maar deze geeft ook geen piep signaal. Iemand suggesties? Ter aanvulling + zit op de groene/ oranje draad, zwart op massa.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 931 weergaven
Ik ben bezig met een D.I.Y. remote stuurbediening. Daarvoor zijn op de markt vervangbare knoppensetjes. Er zijn hier ongetwijfeld mensen die deze ombouw hebben. Dan vervallen de originele dichte dekseltjes. Ik ben op zoek naar zo'n setje of alleen rechter deksel. zie foto. Wie kan mij daaraan helpen ?
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb een Picanto TA 1.2 uit 2011. Om een stuurbediening in te bouwen wil ik weten welke aansluitingen van de spring al aanwezig zijn. Echter hoe kan ik dat het beste aanpakken. Moet de airbag verwijderd worden en zo ja, hoe dat op een VEILIGE manier.
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 0 antwoorden
- 971 weergaven
Wie o wie heeft voor mij de oplossing voor het probleem zoals weergegeven op de foto? ik krijg dit zodra ik een WiFi verblinding heb en het weer wil bekijken.
Laatste antwoord door Johnmetz, -
- 24 antwoorden
- 19,6k weergaven
BOEM rekening op de deurmat, 477 euro voor een Grote beurt! Kia serieus, doe normaal, onacceptabel! Hoe moet een normaal verdiener dit betalen? Dit vind ik echt te bizar hoog. Grote beurt is in een paar uur gedaan, hoe kan die arbeidsloon zo hoog zijn? De dealer pakt de prijzen over van Kia NL, dus kan hier niks aan doen.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
mislamp vervangen.
door Falcon- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Kia sportage 2.0 diesel adw 2012. wil de gehele mistlamp vervangen rechts , graag uitleg niet alleen de lampen maar de hele mistlamp alvast bedankt voor je reaktie
Laatste antwoord door Falcon,