Kia Modellen
-
boordcomputer normaal beeld of superbeeld
door Gast wil51- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
In de handleiding hebben ze het over weergave boordcomputer normaal of superbeeld. Is dat ergens in te stellen of hangt het af van de uitvoering van de Ceed?
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 17 antwoorden
- 4,1k weergaven
Laatste antwoord door Andries, -
hallo, Ik heb gezocht naar de kleurcode van m'n auto.. Nu las ik dat dit te vinden is op de sticker waar zich ook het chassisnummer bevindt.. Echter staat er bij mij niets ingevuld en wil toch graag wat krasjes wegwerken.. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Rene_Driehuijs, -
Weet er iemand of je bij een oliewissel de auto moet recetten en zo ja hoe dat moet gebeuren. Groetjes, Jules
Laatste antwoord door Jules, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
goededag ik ben nieuw op het forum en zal me later nog uitgebreider voorstellen op dit moment heb ik last van een stroeve koppeling in de kia picanto 2005 60000 klm gelopen volgens de kia monteur zijn het de geleidebussen die gaan schuren en krassen en bramen gaan vertonen deze moesten geschuurd worden en het speciale vet erop zal nu wel uitgedroogd zijn.. wie heeft ervaring met dit probleem? dank huub
Laatste antwoord door xtra40, -
- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb sinds kort een trilling in de auto. Deze is het beste voelbaar bij 2200tpm. Je voelt het in gaspedaal en stuur. Het lijkt op een trilling van de uitlaat. En bij stationair een geluid bij dynamo. Zal de dynamo trilling kunnen geven?
Laatste antwoord door Albert1968, -
Radio ervaring
door Albert1968- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Ik wil een andere radio plaatsen. Heb nu een Pioneer avic-f550bt. Heeft iemand ervaring met Alpine. Zelf gaat het om de radio ontvangst. Heb mij laten vertellen dat Alpine beter ontvangst heeft.
Laatste antwoord door Albert1968, -
- 22 antwoorden
- 14,6k weergaven
Bij de kilometerstand 45000 werd bij de dealer aangegeven dat bij de volgende beurt dus bij 60000 kilometer de remschijven moeten worden vervangen. Dit is mijn 5 de nieuwe auto en bij de voorgaande auto's zijn nog nooit de schijven vervangen. dezen hadden 150000 op de teller staan en ook bij de dealer onderhouden. Mijn vraag is hebben al meer mensen meegemaakt dat de schijven al bij 60000 versleten zijn. En wat geeft de dealer dan als oorzaak.
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een Picanto uit 2013. Laatst tijdens een APK keuring vertelde de dealer mij dat de remschijven en blokken vervangen dienen te worden. Kilometerstand is 42000. Nou wil ik ze zelf online bestellen. Er zijn diverse modellen te vinden, met acoustisch signaal bij versleten of een sensor die "op mijn dashboard een lampje laat branden als ze op zijn? Hoe weet ik of mijn Picanto dit laatste heeft en wat zou een goed merk zijn? De keuze is namelijk "reuze".
Laatste antwoord door Kelsay, -
- 1 antwoord
- 3,9k weergaven
Volgens de specificaties van de KIA Cee'd SW VAN 2012, is de kogeldruk max. 60 kg. De meezte caravans wordt een kogeldruk van 65 - 70 Kg geadviseerd (vlgs caravantrekker). Wat is de consequentie als ik de geadviseerde aanhoud? Heeft er iemand daar ervaring mee?
- 31 antwoorden
- 18,1k weergaven
Ik vroeg me af Mieske007, of je al iets gevonden hebt? Ik heb namelijk precies dezelfde vraag als jij en ben dus wel nieuwsgierig. Binnenkort moeten wij voor de oliebeurt en ik wilde bij de dealer dan informeren naar de Kia dakdragers. Ik meende ergens hier op het forum gelezen te hebben (maar kan het zo snel niet terugvinden) dat andere merken er nogal moeilijk op gaan? Weet niet of dat waar is? En verder ben ik natuurlijk ook op zoek naar een dakkoffer, wie heeft er tips? Kan ik zomaar 'elke' dakkoffer kopen of moet ik ergens op letten? Het moet allemaal wel passen natuurlijk en ik heb geen enkele ervaring hiermee. Dus adviezen zijn welkom. Edit: heb dat topi…
Laatste antwoord door Mikhael0, -
Chrome sierstrip achterklep venga
door Gast Loekscheveningen- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb gezocht op het forum naar Chrome sierstrip en vond wat oude berichten uit 2014. Mijn vraag is. Ik wil een Chrome sierstrip op de achterklep hebben van mijn venga en nu zie ik op de site van onze chineze vrienden Chrome strips die je kan plakken maar misschien dat iemand daar ervaring mee heeft Plakt de strip goed en blijft het Chrome goed. Groetjes
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Laatste antwoord door Hannus1986, -
Andere speakers
door Jarsiv- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ben sinds 4 dagen in het bezit van een mooie optima. Ik heb er geen infinitie systeem inzitten jammer genoeg, maar de normale boxen. Nou wil ik toch mooi geluid en de speakers gaan vervangen. Maar weet iemand de maten van de speakers groet jarsiv
Laatste antwoord door PatrickPR, -
- 26 antwoorden
- 12,3k weergaven
Bij mijn sportage als hij koud staat schakelt hij heel moeilijk van 1 naar 2 de en omgekeerd. Eenmaal warm is dat beter. Is dat bij iedereen zo of werkt mijn koppeling niet goed?
Laatste antwoord door Tid, -
- 18 antwoorden
- 18,1k weergaven
Beste forumleden Ik had eerder op dit forum al melding gemaakt van het stroef schakelen van mijn SP3 2.0 CRDi - 2WD - manueel. (zie link) Het doet zich vooral voor bij het nemen van de 2de versnelling, zowel bij het op- als neerschakelen, en dan vooral bij koud weer. Onze dealer had de goedkeuring gekregen van KMBE om het probleem te onderzoeken en belde mij op voor een afspraak. Omdat het probleem zich vooral voordoet bij koude motor had het weinig zin om zelf naar de garage te rijden. Tegen dan was de motor warm en schakelt de bak soepel. Er werd afgesproken dat een techniekers 's morgens bij mij thuis zou komen en dat we samen een testrit zouden maken. Conclusie n…
Laatste antwoord door Tid, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Laatste antwoord door Derrek, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Kia rijders,ik heb een Kia sportage 2.0 van 2011. Zins ik de auto bezit ( 2 maanden) vind ik dat die schokkend rijd,ik vind het heel lastig uitleggen maar op iedere constante snelheid schokt die iedere keer,ik ben hiermee al terug geweest bij de garage maar daar geven ze de banden de schuld, maar dat is het niet. Als ik 100 rij en ik zet hem in zijn vrij voel ik niks,maar zodra ik hem weer in de versnelling zet schokt die weer. Is er toevallig iemand met het zelfde probleem,of is er misschien iemand die weet hoe ik het kan oplossen?? Ik heb op een oudere topic (van 2011)gelezen dat dit aan de afstelling vanuit de fabriek kan liggen,zodat die niet te veel verbruikt…
Laatste antwoord door Xling, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi allen, ik vroeg mij af of alle 'lines' de actieve rijbaan assistent standaard hebben? Dus met actieve hulp (stuur trekt automatisch terug) en niet alleen maar de piepjes. groet, Han
Laatste antwoord door JosV, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedenmiddag, ik wil mijn standaard radio vervangen door een navigatiesysteem. Nu heb ik een systeem gevonden maar vraag me af of het past. De airback lampjes gedeelte ziet er heel anders uit. Bij mijn dashboard zit er een schuine kant terwijl op het navigatiesysteem dit niet zit. Op de site staat wel dat het voor een Kia Rio 2012 is. Wie kan mij vertellen of deze daadwerkelijk in mijn auto past en dat ik de airback lampjes ook nog kan zien. Het eerste plaatje is mijn dashboard en het 2e van de radio welke ik op het ook heb. Wil namelijk zeker weten of deze last, kan het namelijk niet terug sturen. alvast bedankt mvg elmar
-
kia kabel met iphone 7 werkt niet
door Gast wil51- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sinds paar dagen ben ik in bezit van een Ceed first edition uit 2016 met een LG radio/navigatie. Ik gebruik de kia kabel met originele Apple adapter 30 pins naar lightning aansluiting uit de vorige auto om de iphone 7 te verbinden. Echter iphone wordt alleen opgeladen. De radio herkent hem niet als ipod. In mijn vorige Kia sportage uit 2011 met standaard radio werd de iphone 7 wel herkend als ipod en kon hem via de radio bedienen. Ik kan nu alleen via bluetooth verbinden, maar als ik muziek wil luisteren gaat de bediening alleen via de iphone. Werkt de kiakabel niet in de ceed met iphone 7?
-
- 5 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hoi, Iemand enig idee hoe je het afdekkapje van de dakrail van een kia cee'd sw uit 2016 verwijderd. Ik heb al geprobeerd om er voorzichtig een schroevendraaier onder te zetten maar het geeft niet echt mee en ik beschadig de grijze lak ermee. Ook heeft iemand nog tips of ik beter een dakdrager kan kopen die vast zit op de dakrail (geklemt) of vastzit (gebout) door de gaten in de dakrail. Iemand een goed type die hij kan aanraden? Ik wil er 4 fietsen mee vervoeren. Bijgaand nog 2 foto's van de afdekkapjes van de dakrail waaronder het boutgat moet zitten om de dakdrager aan vast te maken
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Heb al een aantal kia rio's op google gezien met daglicht lampen in de mistlampen. Ze lijken op de kia pro cee'd gt. Iemand enig idee of die ergens te bestellen zijn?
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik heb een Kia Venga 1.6 uit januari 2011. Bevalt goed tot nu toe. Het start-stop systeem werkte na 2 jaar al niet meer maar dat is een bekend issue. Op zoek naar een nieuwe auto verschillende vergeleken met de nieuwste Venga: bijv Ford B-max, Renault Captur en Peugeot 2008. Kia springt er kwa opties en prijs nog altijd uit. Wel valt me op dat er op technisch gebied nauwelijks iets veranderd is t.o.v. model 2011. Voornoemde modellen hebben bijv. een turbo motor, kleinere cylinderhoud maar wel dezelfde of hogere prestaties bij een lager benzineverbruik.De Venga doet het nog steeds met de motor uit 2011 en die is bepaald niet zuinig. Weet iemand of er nog nieuwe ontwik…
Laatste antwoord door KeesdA, -
Wie heeft de claxon van de Niro vervangen, en eventuele vervanger ? Dit omdat ik het een waardeloos geluid vind.
Laatste antwoord door BvE,