Kia Modellen
-
Kwaliteit lak
door Muldermans- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Wij hebben een mokkabruine metallic Picanto uit 2013. Voor ons bijna de perfecte auto (als hij een 8 traps ZF automatische transmissie zou hebben zou hij echt af zijn). Maar wat enorm stoort is de zeer slechte kwaliteit van de lak. Bij de portiergrepen zitten heel veel krassen terwijl ik trouw mijn nagels afkluif en geen ringen draag. Ik monteer af en toe dakdragers waarvan ik de voetjes en klemmen heb ingepakt met oude sokken en krijg er toch krassen van. Wie heeft dit nog meer?? Bij de dealers kijk ik naar 2ehands exemplaren en niet allemaal hebben ze dit. Hoor ook dat andere merken dit wel eens hebben. Zal wel door de veranderde oplos- en droogmiddelen k…
Laatste antwoord door fonzie, -
- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Deze week viel me op dat er krasjes in de lak zitten aan de linkerkant van de automaathandle. Het zwarte gedeelte is net of er met schuurpapier op gekrast is. Je let er normaal niet op maar zat te wachten in de auto en toen viel mijn oog erop.. Naar de dealer geweest en die zou navragen of dit meer gebeurt en dan voor vervanging (garantie) aanmelden. Dealer heeft nog proberen weg te poetsen maar geen succes.. Zijn er meer mensen met krasjes op de zwarte "pianolak"?
-
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goedemiddag, ik heb een scherm gekregen met scherm en die probeer ik in te bouwen nu moet ik de audio aansluiten maar weet niet waar kan iemand mij helpen? Kia rio 2010.
-
- 6 antwoorden
- 2,2k weergaven
Dag allemaal, Ik rij met een Pro Cee'd GT uit 2012. Deze week had ik op een gegeven moment plots totaal GEEN remmen meer. Ik heb de handrem moeten optrekken om tot stilstand te komen. Meteen naar de dealer gebracht maar deze vond niets abnormaals. Hij heeft wel de blokken vervangen. Deze waren nog niet volledig op. Aangezien ik totaal geen remkracht meer had is er naar mijn mening wel wat meer aan de hand dan wat remblokjes (rembekrachtiger?). Iemand al eens van dit probleem gehoord? Ik vertrouw de zaak natuurlijk nu niet meer... Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Tuurke, -
chassis nummer
door corbosman- 4 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hoi, m'n Kia Sorento is helaas afgekeurd voor APK en 1 van de redenen is dat de VIN niet gelezen kan worden. Deze staat bij het rechter achterwiel en in eerste instantie was er idd weinig te zien. Na wat schrobben heb ik nu iets van 6 cijfers leesbaar maar de rest blijft hardnekkig onleesbaar. Zit onder een laag zwarte brei die er niet af wil (tectyl?). Iemand nog tips om dit er af te krijgen? Heeft het bv zin om te gaan schuren of maakt dat het alleen maar verdacht? Groeten, Cor
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik rij vanaf april 2016 een Ceed 2.0 SW automaat, de meest luxe uitvoering Op de Kia heb ik een Mercedes 200 CDI ingeruild, dus van Duits naar Koreaans, de reden hiervoor was het stoppen van mijn baan. Kia bevalt goed op een paar zaken na: 1)Benzine verbruik, 1:10 met moeite, wel veel kleine stukjes 2)Laagte trekhaak, tandemasser kon niet mee heb ik opgelost door hogere banden te monteren. 3)Electra trekhaak, linker knipperlicht deed het maar één keer, daarna niet meer, rest verlichting geen probleem. Uiteindelijk opgelost door het lampje van de aanhanger te vervangen door één van 10 watt, vraag me niet hoe het kan maar het werkt.Fietsdrager en ca…
Laatste antwoord door AlbertKia, -
- 2 antwoorden
- 8,5k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
Kia Rio Crossover/SUV 1 2
door Smart- 43 antwoorden
- 12,4k weergaven
Eerste beelden van de Crossover gebaseerd op het platform van de nieuwe Rio. Verwachtte komst eind 2017/begin 2018.
Laatste antwoord door bigwade, -
Handrem instellen
door Jan2017- 0 antwoorden
- 4,1k weergaven
Dag ik zal me eerst voorstellen, ik heet Jan en woon in Twente, ik rij in een Kia Carens Diesel van 2003, weet iemand hie ik de handrem kan afstellen, ik heb deze meer dan 10 klikken aangetrokken maar merk bijna geen handrem effect.
Laatste antwoord door Jan2017, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Maandag eidelijk mogen afhalenwat rijdt hij zalig. Sportage 1.7 GRDI sense ISG
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Van Mijn broer zijn Kia picanto uit 2006 werkt het lampje van zijn draaiknop niet van zijn temperatuur regeling. Weet iemand hoe ik die moet vervangen of moet die daarvoor naar een Kia dealer en als je die zelf kan vervangen zit er een gewoon lampje achter of een ander lampje
Laatste antwoord door Rickie, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo iedereen! Sinds eergister zag ik een plasje water rechtsonder mijn auto (kia Pro ceed uit 2008) liggen. Nu blijkt het ruitenwisser reservoir ook al weer leeg te zijn nadat hij gister is bijgevuld. De verklaring van het water onder de auto heb ik dus gevonden. Alleen nu is mijn vraag, hoe kan ik hier het beste bij? Van bovenaf kun je niet heel veel zien, maar van onderen ook niet. Iemand ervaring mee? Heb geen idee hoe ik nu snel kan kijken of het slangetje nog wel vastzit of dat er meer aan de hand is.
Laatste antwoord door agge2301, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedendag, Ik heb een Picanto LX 2007 zonder electrische ramen en centrale deurvergrendeling. Nu wil ik dit er inmaken origineel alle onderdelen heb ik al, alleen heeft iemand hier misschien het schema van de originele centrale deurvergrendeling? Die van de ramen heb ik al kunnen vinden hier op het forum. Alvast bedankt, Mvg, Koen.
Laatste antwoord door Koen2709, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
http://www.autoweek.nl/autotest/kia-picanto-10-cvvt-first-edition-2017/ Sinds de introductie van de vorige generatie Kia Picanto heeft de concurrentie in de ‘instapklasse’ een stevige kluif aan de Koreaan. Met de komst van een compleet nieuwe generatie rijst de vraag of de Picanto zijn leiderspositie weet vast te houden. In 2011 wist de Picanto van de tweede generatie maar liefst negen concurrenten achter zich te laten. Kia is bij het tekenen van de derde generatie daarom voorzichtig te werk gegaan. Het uiterlijk past nu bij dat van de eveneens verse Rio. De goede balans tussen speels en tijdloos design wordt aan de binnenkant van de Picant…
welke brandstof is het beste voor mijn Niro ?
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste lezer, vanaf vandaag, zondag 28 mei '17, lid van de Kia club. Sinds enkele dagen eigenaar van Kia Picanto First Edition Titanium Silver. Had er vooraf natuurlijk al een flinke proefrit mee gemaakt en moet zeggen, hij bevalt boven mijn verwachting. Heerlijk stadsauto en behoorlijk compleet voor dit A segment vind ik persoonlijk. Zijn er tips en tricks te delen? Dank.
Laatste antwoord door Wero, -
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn vraag is of iemand al ervaring heeft met een navigation van het merk ESX dit voor Sportage 3 2011??. Ikzelf vind hem mooier dan de originele navigatie.
Laatste antwoord door Frenske55, -
Picanto 2017
door Wero- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Heeft er hier al iemand een nieuwe Picanto ? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.
Laatste antwoord door Wero, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hi allemaal, Ik zoek zo'n kapje voor de picanto 1: Ik heb geen idee of deze überhaupt bestaan voor de picanto 1 of dat die van de picanto 2 past, zo ja, is er ergens een link waar ik deze kan halen?
- 11 antwoorden
- 9,2k weergaven
Ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen van mensen die een Cee'd 1.0 T-gdi 120 pk rijden. Is bijvoorbeeld de motor van een 2016 dezelfde als een 2017? En hoelang bestaat deze moter al? Ik hoor graag omdat deze auto mijn interesse heeft. Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk
Laatste antwoord door eddomania, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Elke Sorento UM die over adaptieve cruise control beschikt tussen bouwjaar medio 2015 en september 2016 heeft een probleem indien er een aanhanger getrokken wordt en de auto automatisch afremt vanwege een ingeschakelde adaptieve cruise control. Het blijkt dat dan de remlichten van de aanhanger niet geaktiveerd worden. Vandaag is er een bepaalde module uitgewisseld en nu is het probleem verholpen. Als bewijs wordt er een sticker aan de bovenkant van de kofferklep geplakt.
Laatste antwoord door der Rudi, -
dashcam
door Gast- 13 antwoorden
- 4,3k weergaven
Ik wil een dashcam aanschaffen en de bedrading wegwerken ik wil de camera onder de spiegelplaatsen Ik heb de Cee'd Premium Pack. Tips voor het wegwerken van de draden en aansluiten zijn welkom. Moet ik perse naar mijn sigreteen aansluiting of kan ik bij de sensors bij mijn spiegel al een constante voeding vinden?
dakdrager nieuwe sportage 1 2 3 4 7
door joswinkens- 170 antwoorden
- 69,7k weergaven
Bij de aanschaf van de nieuwe sportage 2010 heb ik ook de nieuwe ovale orginele dakdragers gekocht. Deze blijken van het merk Mont Blanc te zijn. Nu blijkt dat de achterste dakdrager te laag is waardoor de dakkoffer (Thule 900) sterk omhoog wijst en de achterklep maar 30 % open kan. Kia heeft geen rekening gehouden met de daklijn. Kia Nederland geeft niet thuis en wil ook niet meewerken aan een oplossing. Wil je de dakkoffer minimaal recht op de auto krijgen moet de achterste dakdrager zeker 5 cm hoger zijn als de voorste. Heeft iemand al een oplossing hiervoor ? gr. Jos
Laatste antwoord door renep, -
Dagrijverlichting Kia venga 2012
door Gast Loekscheveningen- 5 antwoorden
- 4,5k weergaven
Heb bij de Kia dealer gevraagd of het mogelijk was dagrijverlichting te maken ik bedoelde hiermee iets zo aansluiten dat na starten de mistlampen gaan branden. Antwoord was dat dit kostbaar zou zijn heeft, iemand daar ervaring mee. Ik vergeet soms mijn verlichting aan te zetten dat komt doordat na starten wel de dashbord verlichting brand en ik dan vergeet de verlichting in te schakelen ik vindt het jammer dat op de Kia venga 2012 geen standaard dagrijverlichting os gemaakt
Laatste antwoord door xtra40,