Kia Modellen
-
Kentekenbewijs
door BvE- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zijn er meer bezitters van een Niro die een nieuw kentekenbewijs hebben gekregen ?
Laatste antwoord door HansG, -
- 1 antwoord
- 998 weergaven
Weet er iemand als de Niro een extra video uitgang heeft voor een extra camera. In plaats van parkeersensoren voor wil ik een kenteken camera gaan plaatsen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hey allemaal, ik weet dat deze topic al eens is aangehaald onder de topic van Xenon's inbouwen, maar start toch even een nieuwe topic. Ik heb vrijdag een afspraak bij Xenonlamp.nl in Sittard om Led's te laten inbouwen. Zou de opbrengst van Led beter zijn dan die van halogeen en zou ik ermee door de Belgische keuring geraken? Ik maak me ook wat zorgen voor de garantie bij Kia, kan deze opgezegd worden door deze te laten inbouwen, want weet dat ze redelijk streng zijn. Xenonlamp.nl beweerde dat het geen kwaad kon voor de garantie op de wagen. Voor de mensen die al reeds led hebben ingebouwd, ervaren jullie problemen, iets waar ik op moet letten?
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, gisteren in een straat waar men gewerkt heeft aan de bestrating was de verkeersdrempel veranderd in een opstaande rand, ondanks mijn geringe snelheid van 20 km voelde ik de wielen aardig tegen die rand botsen. Daarna zag ik dat mijn stuur een afwijking naar links heeft wanneer ik rechtuit rijd. Wordt dit uitlijnen, of is er Wart krom????
Laatste antwoord door Leo2, -
- 10 antwoorden
- 5,8k weergaven
De geheugenfunctie van de stoelen onthoud ook de stand van de buitenspiels volgens de folder en de handleiding. Zou iemand dit kunnen bevestigen? Zojuist bij een dealer geweest waar de ExecutiveLine stond, en de accu ook aangesloten. Dus het even kunnen uit proberen en inderdaad werkt het ook op de buitenspiegels.
Laatste antwoord door HansH, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi wil een Kia sportage kopen uit 2012 2.0 diesel 4x4 en vraag mij af hoeveel liter olie gaat in de motor en wat is beter? een 1.7 of 2.0 diesel bedankt voor je antwoord.
Laatste antwoord door Falcon, -
- 4 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ik wil even een topic over de betrouwbaarheid, of ben ik echt de enige met problemen? Ik heb wel de full option versie dus er kan veel stuk gaan. Hij is nu iets meer dan 2 jaar, dit zijn de dingen die fout zijn gegaan: Na 9 maanden de hele radio unit stuk Na 1,5 jaar en 25000 km de EGR-klep stuk Na 20 maanden de snelheidswijzer die hapert Na 2 jaar het schuifdak stuk Van al mijn auto's heb ik met hem/haar al het meeste problemen gehad, gelukkig alles onder garantie gemaakt maar soms lang wachten. Nieuwe radio duurde 3 maanden! Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatste antwoord door PeterD, -
Hoi allemaal, Komende vrijdag mogen we eindelijk onze 'nieuwe' Cee'd ophalen! Ik weet nog niet echt hoe de lichtopbrengst van de Cee'd standaard is, maar zit er toch wel aan te denken om xenon in te bouwen. Nu heb ik al de nodig topics gelezen op dit forum, maar de meeste zijn toch wel een beetje oud. Misschien zijn er ondertussen nieuwe inzichten/producten verkrijgbaar. Mijn vraag is dan ook welke spullen ik zou moeten kopen om over te stappen op xenon? En klopt het dat het eigenlijk nagenoeg plug and play is? Alvast bedankt voor de antwoorden
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ben Nederlander maar woon in Roemenie, ga volgende week een Kia sportage kopen 2.0 diesel 4wd en hij is van 2012 en heeft 75.000 km op de teller,vraag prijs 12000 euro vraag: moet ik ergens opletten voor ik hem koop? alvast bedankt voor jullie antwoord dit is hem
Laatste antwoord door Falcon, -
- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik was net even in MijnKia en klikte op afspraak inplannen. Je kan dan aangeven wat voor onderhoudsbeurt en dan komen de kosten naar voren: Oliebeurt: € 167,50 Kleine beurt: € 194,50 Grote beurt: € 245,50
Laatste antwoord door wimkia, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Na veel ergernis heb ik toch maar door de Kia dealer de (af-fabriek), navigatie update van mijn Kia Pro_Ceed 1.6 GT (2014) laten uitvoeren. Volgens de dealer zou dit de laatste nieuwe versie zijn (Maart 2017) Voor diegene die twijfelen welke versie ze hebben hieronder de gegevens. Navigatie systeem: 7.7.4 (was 7.4.5) Blue Tooth: 3.2.2 (was 3.1.5) Navigatie: E4.09.46.67 (was eerst 2014.02.3) Kaart: 415E7AB (was 312E7AM) Firmware: 5.6.7 (was 5.6.2) Veel plezier ermee.
Laatste antwoord door Leo2, -
Dakdragers
door ArendBralds- 7 antwoorden
- 8k weergaven
Met de vakantie in aantocht wil ik een dakkoffer op mijn Kia Picanto (5 deurs, 2015) monteren. Ik zie ze overal te koop, ook bij de dealer. Maar ik kan nergens de maximale daklast vinden. Iemand die het weet?
Laatste antwoord door fonzie, -
Kwaliteit lak
door Muldermans- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Wij hebben een mokkabruine metallic Picanto uit 2013. Voor ons bijna de perfecte auto (als hij een 8 traps ZF automatische transmissie zou hebben zou hij echt af zijn). Maar wat enorm stoort is de zeer slechte kwaliteit van de lak. Bij de portiergrepen zitten heel veel krassen terwijl ik trouw mijn nagels afkluif en geen ringen draag. Ik monteer af en toe dakdragers waarvan ik de voetjes en klemmen heb ingepakt met oude sokken en krijg er toch krassen van. Wie heeft dit nog meer?? Bij de dealers kijk ik naar 2ehands exemplaren en niet allemaal hebben ze dit. Hoor ook dat andere merken dit wel eens hebben. Zal wel door de veranderde oplos- en droogmiddelen k…
Laatste antwoord door fonzie, -
- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Deze week viel me op dat er krasjes in de lak zitten aan de linkerkant van de automaathandle. Het zwarte gedeelte is net of er met schuurpapier op gekrast is. Je let er normaal niet op maar zat te wachten in de auto en toen viel mijn oog erop.. Naar de dealer geweest en die zou navragen of dit meer gebeurt en dan voor vervanging (garantie) aanmelden. Dealer heeft nog proberen weg te poetsen maar geen succes.. Zijn er meer mensen met krasjes op de zwarte "pianolak"?
-
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goedemiddag, ik heb een scherm gekregen met scherm en die probeer ik in te bouwen nu moet ik de audio aansluiten maar weet niet waar kan iemand mij helpen? Kia rio 2010.
-
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Dag allemaal, Ik rij met een Pro Cee'd GT uit 2012. Deze week had ik op een gegeven moment plots totaal GEEN remmen meer. Ik heb de handrem moeten optrekken om tot stilstand te komen. Meteen naar de dealer gebracht maar deze vond niets abnormaals. Hij heeft wel de blokken vervangen. Deze waren nog niet volledig op. Aangezien ik totaal geen remkracht meer had is er naar mijn mening wel wat meer aan de hand dan wat remblokjes (rembekrachtiger?). Iemand al eens van dit probleem gehoord? Ik vertrouw de zaak natuurlijk nu niet meer... Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Tuurke, -
chassis nummer
door corbosman- 4 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hoi, m'n Kia Sorento is helaas afgekeurd voor APK en 1 van de redenen is dat de VIN niet gelezen kan worden. Deze staat bij het rechter achterwiel en in eerste instantie was er idd weinig te zien. Na wat schrobben heb ik nu iets van 6 cijfers leesbaar maar de rest blijft hardnekkig onleesbaar. Zit onder een laag zwarte brei die er niet af wil (tectyl?). Iemand nog tips om dit er af te krijgen? Heeft het bv zin om te gaan schuren of maakt dat het alleen maar verdacht? Groeten, Cor
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik rij vanaf april 2016 een Ceed 2.0 SW automaat, de meest luxe uitvoering Op de Kia heb ik een Mercedes 200 CDI ingeruild, dus van Duits naar Koreaans, de reden hiervoor was het stoppen van mijn baan. Kia bevalt goed op een paar zaken na: 1)Benzine verbruik, 1:10 met moeite, wel veel kleine stukjes 2)Laagte trekhaak, tandemasser kon niet mee heb ik opgelost door hogere banden te monteren. 3)Electra trekhaak, linker knipperlicht deed het maar één keer, daarna niet meer, rest verlichting geen probleem. Uiteindelijk opgelost door het lampje van de aanhanger te vervangen door één van 10 watt, vraag me niet hoe het kan maar het werkt.Fietsdrager en ca…
Laatste antwoord door AlbertKia, -
- 2 antwoorden
- 8,4k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
Kia Rio Crossover/SUV 1 2
door Smart- 43 antwoorden
- 12k weergaven
Eerste beelden van de Crossover gebaseerd op het platform van de nieuwe Rio. Verwachtte komst eind 2017/begin 2018.
Laatste antwoord door bigwade, -
Handrem instellen
door Jan2017- 0 antwoorden
- 3,9k weergaven
Dag ik zal me eerst voorstellen, ik heet Jan en woon in Twente, ik rij in een Kia Carens Diesel van 2003, weet iemand hie ik de handrem kan afstellen, ik heb deze meer dan 10 klikken aangetrokken maar merk bijna geen handrem effect.
Laatste antwoord door Jan2017, -
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Maandag eidelijk mogen afhalenwat rijdt hij zalig. Sportage 1.7 GRDI sense ISG
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Van Mijn broer zijn Kia picanto uit 2006 werkt het lampje van zijn draaiknop niet van zijn temperatuur regeling. Weet iemand hoe ik die moet vervangen of moet die daarvoor naar een Kia dealer en als je die zelf kan vervangen zit er een gewoon lampje achter of een ander lampje
Laatste antwoord door Rickie, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo iedereen! Sinds eergister zag ik een plasje water rechtsonder mijn auto (kia Pro ceed uit 2008) liggen. Nu blijkt het ruitenwisser reservoir ook al weer leeg te zijn nadat hij gister is bijgevuld. De verklaring van het water onder de auto heb ik dus gevonden. Alleen nu is mijn vraag, hoe kan ik hier het beste bij? Van bovenaf kun je niet heel veel zien, maar van onderen ook niet. Iemand ervaring mee? Heb geen idee hoe ik nu snel kan kijken of het slangetje nog wel vastzit of dat er meer aan de hand is.
Laatste antwoord door agge2301,