Kia Modellen
-
kan ik een actieve subwoofer aansluiten op een originele radio van de Niro
Laatste antwoord door xtra40, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Helaas werd bij een kleine beurt geconstateerd dat de voorbanden van onze Kia Sportage aan vervanging toe zijn. Na wat rond geshopt te hebben is het oog gevallen op: 235/55R18 100V VREDESTEIN sportrac 5 Hier valt te lezen over de band (overigens niet aangekocht bij Kwik-Fit): http://www.kwik-fit.nl/autobanden/vredestein/sportrac-5/vr235-55v18spt5 Qua kwalificaties en prijs komen deze goed uit de bus. Gisteren zijn ze besteld en zullen na verwachting begin volgende week gemonteerd worden. Binnenkort zal ik posten wat onze bevindingen zijn van deze banden. Nu zitten er rondom Bridgestone banden op. Ben eigenlijk wel benieuwd voor welke banden andere…
Laatste antwoord door beunenco, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Sorento rijders, sta ik hier in Zweden ver van alles en heb ik me buitengesloten. Iemand een mogelijkheid om alsnog in m'n auto te komen? Ik had m'n auto geopend, blijkbaar per ongeluk weer op "op slot" gedrukt terwijl de portier nog open was. De auto gestart en daarna de portier dicht gedaan om vervolgens de auto sneeuwvrij te maken. De motor loopt en toen ik klaar was kon ik niet meer in de wagen. Resultaat, een lopende auto waar ik niet in kan!! Iemand to the rescue??
Laatste antwoord door Maximus, -
- 19 antwoorden
- 14,9k weergaven
Even een schopje van dit oudere topic....we zijn een jaartje verder met de ebay flatblade ruitenwissers maar ze zijn toch wat minder bevallen. Om te beginnen gingen ze maar krap een jaar mee, ik kreeg strepen en herrie, en ze zijn flink aan het oxideren (allemaal witte punten er op) en het staal begint te roesten. Ik ben daarom toch maar overgestapt op de Bosch Aerotwin: bij http://www.autopartswinkel.nl/ een bestuurderswisser en passagierswisser inclusief verzendkosten voor 25 euro. Bestellen als set is vreemd genoeg duurder, dus aparte ruitenwissers bestellen.
Laatste antwoord door Franco49, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello peeps, Ik ben mij aan het oriënteren om een trekhaak voor de Niro aan te schaffen. Ik vraag mij enkel af'" moet de bumper bij montage aangepast worden dmv een inkeping wel of niet? Heeft iemand hier info over en of foto's? Mvg,
Laatste antwoord door BvE, -
Contactlijst mobiel
door WimE- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, sinds eind augustus de Niro BL, prima auto, erg blij mee! Echter vanaf begin heb ik de contacten van mijn Samsung Galaxy S6 (bijna) allemaal dubbel in mijn telefoonlijst van de Niro staan. Alles geprobeerd, alle contacten op mijn sim-kaart, telefoonlijst in Niro weer geschoond en opnieuw gedownload, echter nog steeds bijna alle contacten dubbel. Ik kan op mijn mobiel geen verschil zien tussen de wel en niet dubbele..... Iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door WimE, -
- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Goede middag, ik wil mijn remblokken van mijn handrem vervangen. Weet iemand van jullie hoe ik de remschijf met trommel los krijg? ik heb reeds de remklauwen gedemonteerd maar nu weet ik niet hoe ik de remschijf los krijg. Het is voor een Kia Sorento uit 2005 vr.gr. Jan
- 34 antwoorden
- 21,9k weergaven
Het vervangen van een interieurfilter dient elke 30.000 kilometer te gebeuren. De garage rekent hier zo 30 euro of meer voor en dit kan er voor zorgen dat de kleine of grote beurt behoorlijk duurder uitvalt. De filters zijn echter op internet veel goedkoper te vinden (rond de 9 dollar, dus iets van 7 euro) zoals bijv. hier: Hyundai Elantra interieur filter 2007-2009 (Met dank aan Timo0103) Ja, je hoeft niet op zoek naar een specifiek SP3 filter. Het filter van een Hyundai Elantra is identiek. Voor het vervangen maakt het verder niet uit. Het vervangen van het filter is echt ontzettend simpel en heel makkelijk zelf te doen. Hierbij een uitleg met foto's. H…
Laatste antwoord door Franco49, -
- 24 antwoorden
- 8,2k weergaven
Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie "van het Navigatie systeem" voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is" Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service.
Laatste antwoord door Bingobeer, -
- 61 antwoorden
- 13,4k weergaven
hier is hij dan de andere picanto na een slechte start met de picanto 1.0 is die omgeruild voor deze sportline 1.2 en wat zijn we hier blij mee wat is dit een fijne auto dus kunnen we weer wat gaan pimpen
Laatste antwoord door Xinix, -
Media telefoon
door Sten333- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste mede Rio-rijders, Onlangs heb ik mijn Rio uit 2012 opgehaald bij de Kia dealer en mijn picanto uit 2005 achterlaten.. snik.. Mijn auto beschikt over een bluetooth car kit en al snel wist ik mijn telefoon te koppelen. Nu heb ik het meeste wel uitgevogeld op één dingetje na. Hoe schakel ik naar het volgende nummer zonder mijn telefoon aan te hoeven raken? Alle knopjes op de radio en het stuur uitgeprobeerd, niks lijkt te werken. Is dit wel mogelijk? Groetjes! Sten
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, Ik bezit een Kia Venga bouwjaar 2010 en als ik mijn LG GSM koppel met bluetooth systeem vraag hij niet om het telefoonboek te uploaden. Ik kan slechts een nummer vanaf het stuurwiel bellen als ik eerst via de GSM dit nummer gebeld heb. Het laatst gekozen nummer kan slechts worden opgeroepen. Ontvangen gaat verder prima. Ligt dit aan het bouwjaar van deze Venga? Groet Jack
Laatste antwoord door Aatje, -
- 10 antwoorden
- 5,1k weergaven
Bijna de Niro gekocht, waarschijnlijk wordt het een Business Line uitvoering, deze wordt echter met de standaard velgen met deksel geleverd. Zelf vind ik deze velgen afbreuk doen aan de Niro, dus overweeg ik LM velgen er bij te kopen, Kia rekent echter voor de 16 inch versie € 799,-, nogal een bedrag, als ik op internet ga shoppen zie ik setjes al vanaf € 375,- staan. De vraag is natuurlijk of dit dezelfde kwaliteit is. Zijn er Niro rijders die niet de officiële LM velgen er onder hebben zitten en hoe is de kwaliteit?
Laatste antwoord door Wil002, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben opzoek naar nieuwe 15 inch lichtmetalen velgen en had een mooie set gezien. Echter heb ik gelezen dat er onder de Picanto 2 maximaal 15inch met een ET waarde van 45 onder zou kunnen. Kan iemand mij toelichten hoe dit werkt en wat een mooie banden maat zou zijn?
Laatste antwoord door Twan20, -
Te zien in Frankfurt: Picanto op hoge poten
door Gast GreyGriffin- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Op de Frankfurt Motor Show 2017 (14 - 24 september) is een Picanto op hoge poten te bewonderen. Nou ja, hoog.... De X-line heeft 1,5 centimeter meer bodemvrijheid dan zijn tamme broertjes. De X-line is ook de eerste Pica met de nieuwe 1.0 T-GDi-turbomotor, die 100 pk levert. Jummie, een Pica met spierballen! Veel luxe aan boord, leuk afgeplat stuurtje. Ook de GT-line krijgt deze potente motor. Volgens Breukelen staat de X-line aan het eind van dit jaar in de Nederlandse showrooms. De prijs moet nog worden onthuld.
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
waarom betalen voor aircoonderhoud ?daar deze bij de auto hoort dus een deel van de auto en betaald is. dus bij de onderhoudsbeurten standaard meegenomen moet worden.
- 27 antwoorden
- 9,6k weergaven
Beste leden van deze club. Ik heb een Kia Picanto uit 2012 benzine 51.0 kW (69 pk). Mijn 2 vragen aan jullie zijn: Kun je de Picanto sneller laten lopen zonder dat je verbruik er erg achteruit gaat of je slijtage (sport uitlaat ?, lucht intake ,enz) ? En heeft iemand ervaring met het pimpen met het uiterlijk van de Picanto want ik wil hem namelijk wat agressieve/sportive uitlaten zien (velgen,sport pook,sport pedalen ,enz). Wat ik zelf al gedaan heb is: Lere stoer met bediening , leds onder de stoelen , gloss black vinyl in het interieur trim,subwoofer onder de stoel en nieuwe speakers, Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. …
Laatste antwoord door jupiler666, -
- 8 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste kiaclub mensen! Ben nieuw op dit forum, heel veel informatie al rijker door een groot database aan vragen en antwoorden Ik heb een paar weken terug 2x led kenteken units besteld (die plug en play en storingsvrij zijn volgens waren de beschrijving) en heb ze eindelijk binnen, maar ik weet even niet hoe je ze moet aansluiten. M'n originele kentekenverlichting unit heb ik eruit gehaald (zie foto's), maar helaas kwam ik er achter dat de aansluiting anders is? De kentekenunit zelf is wel echt precies het juiste formaat. Moet ik die twee rode draadjes gewoon lostrekken en aansluiten op de nieuwe unit? Help! Bedankt alvast voor een verlossend antwoord! Greet…
Laatste antwoord door Beus, -
- 15 antwoorden
- 3,8k weergaven
Gisteren een proefrit gemaakt met de Executive Line uitvoering, van Utrecht naar Woerden. Wat me heel erg opviel is dat de ACC een behoorlijke afstand in acht neemt met mijn voorganger, is dit standaard zo of is het in te stellen? Conclusie voor mezelf ik zit altijd veel te dicht op mijn voorganger, schrok hier wel een beetje van, wat een afstand moet je houden. Vandaag in het AD, slechts 16% gebruikt de ACC, veelal uit onwetendheid. Wat zijn jullie ervaringen met de ACC?
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
Velgen Kia Rio
door Sten333- 13 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hoi allen, Recent heb ik een nieuwe auto aangeschaft. Een Kia Rio super pack uit 2012 met maar 25000km op de teller Omdat de auto op stalen velgen staat en ik deze wat wil opleuken, via marktplaats een setje velgen op de kop getikt. Nu zag ik dat in de advertentie stond: Velgenmaat: 4x6,5JX17 Steekmaat: 4x100 ET: 43 Naafdiameter: 54,1 Bandenmaat : 4x 205/45/17 Bandenmerk: 4x Continentaal Bandenprofiel :4x 5 mm Auto's met dezelfde steek en naafdiameter: Kia Picanto 2004-2008 Kia Picanto 2008- Kia Rio 2000-2005 Kia Rio 2005-2011 ??? Betekend dit dat deze niet onder mijn Rio passen? Ik dacht gezien te hebben da…
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zag op het forum een witte Picanto met gewrapt dak. Dit sprak me wel aan. Even in Paint 3D aan het klieren geweest om te kijken wat dak, spiegelkappen en grille in het zwart voor effect op zou leveren. Hieronder het resultaat (geen high quality, ben niet zo heel handig). Ben wel benieuwd wat de kosten zullen zijn
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goede avond, Ik heb even een vraag mbt centrale deurvergrendeling zoals in de titel al duidelijk werd. Ik ben sinds ongeveer een maandje nu de trotste eigenaar van een picanto uit het jaar 2006. Maar het feit dat hij geen centrale deurvergrendeling heeft begint mij nu wel een beetje op te breken. Nu zat ik erover te denken om de: Waeco 9103555824 ML-44 Centrale vergrendeling 4-deurs, te kopen en deze zelf met hulp van mijn vader te gaan inbouwen. Is deze set een beetje goed, of raden jullie een andere aan. Gelijk nog een vraag, kan ik bij deze set mijn eigen sleutels behouden? Sorry ik ben nog een beetje een noob op dat gebied. Hopelijk kunn…
Laatste antwoord door GH020, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb sinds twee weken een gebonk in de voorwielophanging. Inmiddels bij de dealer langs geweest om een groot onderhoud afspraak te maken. Hier hebben ze nog wel even naar de voorwielophanging gekeken. Ik had aangeven dat het vermoedelijk de stabilisatie rubbers konden zijn. Dit was niet het geval. Mogelijk dat het een schokbreker is. Het gebonk is te horen als we rustig met de auto rij over wat kleine hobbels. Tevens is het te horen als we de auto van links naar rechts heen en weer schudden. Het geluid komt voor mij gevoel onder het motorblok vandaan als ik de motorkap op heb. Zo heb ik ook nog langs de auto gelegen om mijn hand tegen de stabilisatiest…
Laatste antwoord door Customs, -
- 3 antwoorden
- 8,2k weergaven
hallo iedereen. ik heb sins een halfjaar een kia picanto uit 2006. ik heb sins dien graag in deze auto gereden. alleen heb ik het veel voorkomende probleem dat de startonderbreker soms hapert. ik had op het forum gelezen dat dit niet zo erg is en dat je met een paar keer proberen het probleem kunt oplossen. maar nu is het probleem bij mij zo erg dat hij mij soms een half uur laat staan zonder de startonderbreker uit te schakelen. nu is mijn vraag aan jullie. kan ik de startonderbreker in zijn geheel uitschakelen dat ik dat gedoe niet meer hoef te hebben? zo niet, kan ik dit probleem zelf oplossen door …
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik heb een Kia Rio rs uit 2004. De auto rijd lekker maar regelmatig schiet de versnellingsbak bij het achteruit rijden uit zijn versnelling. Is dot typisch voor deze auto of zal ik hiervoor naar de garage moeten? Alvast bedankt voor de hulp. M.v.g., P. Manders
Laatste antwoord door primera,