Kia Modellen
-
Kan iemand me vertellen hoe ik de handgeschakelde pookhoes los kan krijgen? De achterzijde en de zijkanten gaan een beetje openstaan, maar voorkant blijft vast zitten. Ik durf niet te wrikken. Ben bang dat het stuk gaat. Dus als iemand weet hoe ik die los krijg hoor ik het graag. Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door RuudJ, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
De laatste paar dagen heb ik het idee dat de sproeier achter niet zoveel druk geeft als eerder. Vandaag ben ik wat aan het zoeken en testen geweest en daarbij tot de conclusie gekomen dat WAARSCHIJNLIJK de terugslagklep in de slang tussen body en achterklep een probleem heeft. Ik heb het ding gedemonteerd, uit elkaar gehaald en getest; hij werkt, maar na alles weer in elkaar te hebben gezet blijft er maar een zacht straaltje lopen. Haal ik de klep uit de slang dan heb ik wel flink wat druk (misschien zelfs wat veel), maar dan loopt de slang leeg en duurt het heel lang voor er vloeistof uit de nozzle komt. Hoe is jullie ervaring mbt de sproeier; een flinke straal, of e…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 15 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, Heeft iemand al ervaring met de Kia Rio All stars edition? We willen namelijk onze Picanto Bling omruilen voor een Rio All stars... Alvast bedankt voor de informatie! Met vriendelijke groet, Ben.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Iemand toevallig ervaring met een fietsendrager zonder trekhaak voor een Cee'd 5D Gt Line ?
Laatste antwoord door Kiavictor, -
- 4 antwoorden
- 3k weergaven
Klopt het dat je de navigatie alleen maar kunt onderbreken en niet kunt afsluiten? Nu geeft het systeem altijd aan dat je kunt hervatten.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heeft er al eens iemand een rollager (poulie) moeten laten vervangen van de multiriem bij een sportage 3 met 61000 km ? Ik hoor precies een rollagergeluidje komende van één van de rollen van de multiriem ...
Laatste antwoord door vlaming, -
Aanschaf Niro
door Jan58- 17 antwoorden
- 2,6k weergaven
we zijn al lange tijd opzoek naar een andere auto. Er zijn al enkele merken/types voorbij gekomen. Van Bmw X1 tot Toyota Prius plus........ We rijden nu een Qashqai 2.0 handgeschakeld. De de "nieuwe" auto moet de volgende opties bezitten: Geregelde Airco,achteruit rij camera,automaat en een hoogzitter. De Qashqai bevalt opzich heel goed,alleen het verbruik mag wel wat minder. En als we deze in een automaat aanschaffen zal het verbruik alleen nog maar toenemen. We hadden een bepaald budget in gedachten waar de Niro steeds buiten viel. Tot op een zekere dag de Niro in de tv reklame kwam. Gelijk maar eens kijken op de verkoo…
Laatste antwoord door wimkia, -
Major Case
door Major Case- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Mijn schoonzusje heeft sinds vorige week een nieuwe Picanto met navigatie. Het probleem is dat wanneer de auto wordt afgesloten met de afstandsbediening er soms niets gebeurd, of dat alleen de voordeuren worden gesloten. Verder zijn alle variaties mogelijk, zelf het alarm gaat dan af als de deur geopend wordt. Dus sluit ze de deur met de sleutel. De volgende dag..... niets aan de hand. Dealer gebeld, wanneer het weer gebeurd even bellen. Herkend iemand dit probleem?
Laatste antwoord door Major Case, -
- 22 antwoorden
- 19,6k weergaven
hallo beste kiaclubleden, Ik vind het zoals de meeste mensen hier het geluid van de standaard geluidsinstallatie van die picanto echt bagger. Ik heb de dashboard speakers en de radio al vervangen en ik heb een actieve sub onder de bijrijdersstoel geplaatst. Nu wil ik ook nog de speakers in de achterdeur vervangen met deze speakers: http://www.pioneer.eu/eur/products/25/131/201/TS-G1722i/page.html Nu was mijn vraag: kan ik deze speakers direct op de plaats van de oude speakers monteren, of heb ik hier pasringen voor nodig? Daarnaast vroeg ik me ook af of iemand een overzichtje heeft waarin staat hoe het deurpaneel verwijderd moet worden. alvast bedankt!!! g…
Laatste antwoord door pmsmiers, -
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, In mei heb ik een Carens uit 2013 aangeschaft, i.v.m. geboorte van ons derde kind. Voor (relatief) een prikkie kon ik 'm overnemen en de grote beurt en APK die daarna bij de Kia-dealer volgde leverde niets op. Een goede koop heb ik dus met deze Carens gedaan. Voordelen vind ik de ruimte die de auto heeft en de lekker hoge zit. Nadeel vind ik het sturen; ik heb hiervoor in een Ford Focus uit 2014 gereden en die stuurde echt superstrak. En de Carens en Focus zijn natuurlijk heel andere auto's. Ik heb een aantal vragen. Hopelijk is er een oplossing, met name voor het eerste probleem. 1) De achterbank van de Carens bestaat uit drie volwaardige …
Laatste antwoord door Lausnitz, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Sportage 3 met 61000 km stond 4 uren geparkeerd op een helling (neus naar beneden). Bij het opnieuw starten enkele seconden een ratelend/tikkend geluid, precies alsof de hydraulische klepstoters leeggelopen waren ? Geen waarschuwingen in het dashboard, olie op maximum peil, steeds onderhoud op tijd, alles lijkt achteraf in orde ... Kan dit de oorzaak zijn ?
Laatste antwoord door vlaming, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik zal maar ff een nieuw topic openen ivm de problemen die ik ondervind. Sinds juli 2016 rijd ik een nieuwe Ceed sw gtline. Navi/ audio gedeelte werkte altijd goed tot een paar maanden geleden. Meerdere keren in een uur tijd werd de wifi verbroken en weer totstand gebracht. Op 1 april heb ik een updata leten doen maar het probleem is niet weg. De software en firmware zijn geupdate naar resp. 20.166 en 20.109. De navigatie is jd.eu.sop.09.49.47 de kaartversie eur.09.44.65.001.001 (d.c2) Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Ik heb inmiddels al een keer opnieuw de telefoon en auto gekoppeld. Mn hotspot een andere naam gegeven maar…
Laatste antwoord door pdakkerman, -
Radio aansluiten
door RuudJ- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb de standaard radio in mijn Kia Picanto. Nu wil ik uit mijn vorige auto de Sony MEX BT3600U in het handschoenenkastje plaatsen en de origineele Kia radio op zijn plek laten zitten. Ik vindt het dashboard mooier uiterlijk hebben met de Kia radio erin dan de Sony in een speciaal frame erin te stoppen. Dus ik had bedacht om de Sony radio dus in het handschoenenkastje te doen. En ik wil dus de Kia radio wel de verlichting laten branden en verder niets. Maar nu zit ik dus met het iso kabel probleem. Aangezien die ook op de Kia radio moet voor stroom voorziening. Ik dacht er aan om te solderen van 3 kabeltjes. Heeft iemand er ideeën over hoe ik dit het beste zou kunnen do…
Laatste antwoord door RuudJ, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik weet niet of het bij iedereen bekend is maar via onderstaande link kom je op een youtube kanaal van Kia met verschillende korte instructie filmpjes over de Niro. Het linken gaat een beetje vreemd, maar er zijn een stuk of 40 filmpjes te vinden. https://www.youtube.com/playlist?list=PLCTypJXZfGHx9ajMx1pqy0dKshtBAOjVq
Laatste antwoord door xtra40, -
- 28 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hoi, aangezien ik het led pakket al heb op mijn picanto leek het me wel leuk om de richtingaanwijzers met hun tijd te laten meegaan en er ook led van te maken. Heeft kia nog iets leuk bedacht door de lampjes voor en achter een andere fitting te geven (dom). Maar lampjes vinden op zich is tegenwoordig het probleem ook niet meer. Dan komen we bij het aloude verhaal van de te snel knipperende lichten doordat met led de belasting zakt. Weerstanden kan je er zitten tussen duwen maar het leek me handiger de flasher relais te vervangen door een led geschikte versie. Hier begint mijn ergernis, nergens vind ik een juist model. Op het eerste zicht lijkt zo'n CF18 juist te zi…
Laatste antwoord door Beus, -
- 9 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste forumleden, Ik ben van plan om mijn Cee'd GT te laten chiptunen. Echter is stage 2 (chip + uitlaat) nog niet door bekende tuners uitgevoerd. Zij bieden mij dit wel aan. Aangezien er zo weinig ervaring is in stage 2 ben ik wat bang voor het koppel dat de koppeling gaat aankunnen op langere termijn. Heeft iemand een idee wat het maximaal belastbaar koppel is voor de koppeling? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Da_JoJo, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Goedemiddag, Sinds vandaag blijven Mn abs en handrem lampje branden tijdens het rijden. Schijven en blokken zijn nog prima. Tevens doet Mn cruise control het ineens niet meer... lampje op het dashboard werkt wel alleen reageert niet op knopjes op het stuur. Heeft iemand een idee? Betreft een Sorento 3.3i V6 bj 2009 Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door rammon1970, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hallo, Mijn naam is Tim en nieuw op het forum. Ik ben automechanieker van opleiding maar werk al 17 jaar aan scheepsdiesels. Mijn vrouw heeft een Kia Ceed van 2009 en deze maakt sinds kort een kloppend geluid bij het rijden. Het maakt niet uit of het een vlakke baan of een met putten is en het geluid word harder als je draait. Mijn vrouw wil dat ik er eerst eens naar kijk voor ze naar de garage gaat want ze heeft niet zo een goede ervaringen met de KIA garages hier in de buurt. Ik ben er daarstraks is onder gekropen en ben er vrij zeker van dat er speling zit op de cardan rechtsvoor (de langste). Nu viel mij iets op bij het controleren van d…
Laatste antwoord door timbo917, -
- 22 antwoorden
- 7,2k weergaven
Wij zijn ons aan het oriënteren en stuitten steeds maar weer op die Niro Mooie complete en ruime auto. Maar wat schetst mijn/onze verbazing: in de showroom zagen we dat er plastic(...) wieldoppen op een Dynamicline zitten. Klopt dit? Wel een beetje een afgang voor zo'n mooie (en toch niet goedkope) auto...
Laatste antwoord door MetBril, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vanmiddag ben ik eigenaar geworden van een Picanto uit 2007 (facelift). Alleen kan ik mijn AUX aansluiting nergens vinden terwijl deze wel op de radio staat? Kan iemand mij helpen deze te vinden? Ik heb overal gezocht en kan het nergens vinden. Thanks!
Laatste antwoord door Picanto92, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Sinds een tijdje heb ik vaker het volgende met mijn RIO: Begon zo dat ik een keer op de snelweg 100km/u of meer reed en opeens schok in de motor hoorde en dat ik ineens 80 reed, toerental tegen de 3000rpm. Ik kon wel gas geven en zag de toeren en snelheid toenemen maar natuurlijk te horen aan de motor is dat echt niet goed. Ik heb de gasklep laten reinigen, aandrijfriemen doen vervangen geen resultaat. Ik heb de automaatbak laten flushen en het lijkt alsof het erger is geworden dan voorheen alhoewel de olie die eruit kwam er totaal niet uitzag. Op de snelweg naar huis afremmen en ineens weer die bekende schok in de motor en sindsdien zelfde probleem. Bij optrekk…
Laatste antwoord door Rotterdam1986, -
Hoi, Misschien dat iemand een tip heeft.......rijd nu drie weken rond in mijn Picanto uit juli 2014. Erg fijn autootje. Weinig op aan te merken eigenlijk........maar.......om toch even te zeuren , een vraag mbt de koppeling. Ik heb al gezocht op het forum maar daar gaat het vooral over een zware koppeling of lange slag. Niet echt mijn "probleem". Geen zware koppeling en slag is kort genoeg. Als ik de koppeling echter in trap dan lijkt het net alsof de koppelingskabel (de binnenkabel?) heel stroef door de buitenkabel heen gaat. Je voelt de kabel echt bewegen in de koppelingspedaal. Is dit iets waar iets aan is te doen? Heb dit bij andere auto's nog nooit zo …
Laatste antwoord door Machlo, -
Beste mensen, Over twee weken krijg ik mijn nieuwe kia niro, nu wil ik een nieuwe telefoon kopen alleen kom ik niet moet ik nu een Android of iphone kopen Wat is het beste aangezien ik veel gebruik maak van de navigatie wie kan mij een goed advies geven?
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Nu ik Niro rijder ben, wil ik ook iets meer van de techniek weten. Ik weet dat, wanneer je uitrolt, de wielen de generator aandrijven waardoor de accu geladen wordt. Nu zou ik wel eens willen weten hoe het zit met remmen, dan wordt er ook energie omgezet in een laadstroom voor de accu. Ik kan daar niet veel over vinden (ik zoek blijkbaar niet goed). Het enige wat je vindt zijn globale verhaaltjes over het hybride systeem. Iemand misschien een link naar een uitleg die wat dieper gaat dan de reclame folders?
Laatste antwoord door HansG,