Kia Modellen
-
- 73 antwoorden
- 25,4k weergaven
Elke keer als het vochtig weer is beslaan de ramen. Het enige wat bij mij helpt is de airco aan maar dan moet ik hem aan laten staan anders beslaan binnen een mum van tijd weer de ramen en het wordt ijskoud in de auto. Mijn vraag is: hoe hebben jullie die drie knoppen staan ( temperatuur, blaas snelheid, en de stand) staan?
Laatste antwoord door jupiler666, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Ik zou graag mijn lane assist timing aanpassen zodat hij pas na langere tijd gaat waarschuwen als ik geen handen aan het stuur heb. Is dit mogelijk of iemand weet / heeft er hier iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 3 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hoi! een functie die ik heel handig zou vinden is dat de Niro automatisch op slot zou gaan. Een buurman heeft een Renault, ook met keyless entry en zodra hij iets van de auto weg is, gaan deze automatisch op slot. Helaas heb ik deze functie niet kunnen ontdekken. Iemand hier die hiermee al eens navraag gedaan heeft/ of meer info? Groeten, Jeroen
Laatste antwoord door Wimis on, -
Scherm uitzetten
door Funs- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Weet iemand een oplossing als die er al is voor het volgende probleem: als ik het scherm uitzet van o.a. de navigatie en ik start de auto hierna dan staat het scherm weer aan en moet ik het handmatig weer uitzetten. Is er een instelling dat het scherm uitblijft en alleen als ik erop tik dat het dan weer aangaat?
Laatste antwoord door Preston, -
- 24 antwoorden
- 14,6k weergaven
Ik rijd in een 1.4CRDi uit 2014 naar volle tevredenheid. Intussen bijna 100.000km op de klok. Ik heb echter last van 1 probleem waar de dealer zich ook geen raad mee weet. Tussen de 1500 en 2000 toeren heb ik last van een ratelend geluid uit de motorruimte. Dit gebeurd zowel bij koude en warme motor en alleen als ik vanaf lage toeren vol gas geef. Bijna stipt bij 2000 toeren verdwijnt dit geluid volledig. Geef ik half gas en dan is dit geluid totaal afwezig. De auto is uitgelezen en er is geluisterd naar de distributieketting. De dealer heeft aangegeven dat dit geen kwaad kan maar onbewust zit het mij niet lekker. Is dit alsnog de distributieketting of is dit …
Laatste antwoord door mkleinman, -
- 0 antwoorden
- 3,7k weergaven
hoi heb voor mijn picanttotje een nieuwe schakelpook knop gekregen omdat de knop echt smerig was. we kwamen er pas achter tijdens het installeren (losdraaien oude knop) achter at de de nieuwe knop niet past. nu zie ik bij sommige nieuwe koopknoppen van die schroefdraad zitten om ze passend te maken. heeft iemand een idee waar ik z'n moer kan krijgen voor een paar cent, zodat ik die mooie nieuwe knop toch kan gebruiken ik had al een gewone moer van 10 mm geprobeerd maar dan moet ik de schroefdraad van de pook aan de auto gaan mollen. iemand een idee waar ik een passende moer kan vinden???
Laatste antwoord door BsCremers, -
Hoi, Heeft er iemand een tip? Heb bij Ali wat Picanto sierstrips voor de dorpels gekocht. Gisteren willen opplakken nadat ik de dorpels met ammonia heb gezuiverd. Blijkt de 3-m tape " kwalitatief uitermate teleurstellend" te zijn. Had ze er net zo goed los op kunnen leggen. Strips laten los. Is er een bepaald soort of type 3-m tape die écht plakt en blijft zitten? Of een ander merk of soort? thnx alvast. Marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, net nieuw op dit forum en ik heb een vraag over onze Kia Picanto uit 2005 met automaat. We hebben de auto sinds december 2017 en hij heeft slechts 88.000 km gereden. Erg fijn en goedkoop autootje Maar nu: Gisteren reed mijn vriendin er mee en plots kwam er gerammel rechts voor, de verwarming stopte (met warmte, niet met blazen), motor lampje met uitroepteken ging branden. Ze is nog wel naar huis gereden. Nu keek ik net onder de motorkap en het lijkt alsof er een riem mist? Ik denk dat omdat de vorige eigenaar nog vertelde dat de multiriem vervangen/aangespannen moest worden en ik heb zo'n vermoeden dat die nu ontbreekt? Wat kunnen we het…
Laatste antwoord door kia_picanto_aut, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Hoi, Ik heb in mijn c'eed Sw uit 2010 xenon ingebouwd. Maar nu wil ik ook de stadslichtjes w5w/t10 vervangen voor led exemplaren zodat de gele gloed weg is. Maar ik krijg de fittingen waar de stadslichtjes inzitten onmogelijk uit de lampunit. Ze komen wel los maar je kan volgens mij de fitting er nooit uithalen omdat de plastic rand van de unit in de weg zit. Op de foto zie je dat de fitting tegen de rand komt. HOE kom ik bij de lampjes?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een Picanto gt line met radio navigatiesysteem. Toen ik vandaag aan het rijden was, viel mij op dat het scherm opeens helderder ging branden. Toen ik later naar huis ging en de auto starte, deed het scherm niks meer. Het systeem bleek dood te zijn. Heb het resetknopje nog ingedrukt maar niks hielp. Dus dan maar met de telefoon naar huis genavigeerd. Echter na ongeveer 40 minuten rijden sprong de radio uit zijn eigen weer aan. Alles werkte weer gewoon. Vreemd maar waar. Is dit een bekend probleem? Hebben jullie dit ook ooit eens gehad?
Laatste antwoord door biancaa, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste allen, Ik rij sinds een maandje of 2 in een prachtige Rio uit 2012 met nog maar 29.000km op de teller. Sinds dien bemerkte ik een soort stoten/bokken/stotteren tijdens het optrekken in de 1e versnelling. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn rijstijl lag, maar ook een familielid constateerde hetzelfde fenomeen. Het is voornamelijk merkbaar met een koude motor, na 15min rijden is dit al een stuk minder. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb nog een kleine 2jaar garantie. Wellicht ook de dealer eens vragen. Groet, Sten
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Na de aankondiging van de plug-in versie nu dus een concept van de volledig electrische versie. Goed bezig Kia! https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-niro-electric-concept-gepresenteerd/ Hier nog een link: https://www.autoblog.nl/nieuws/kia-niro-ev-concept-is-klaar-voor-de-stad-105659#post-105659 Ben benieuwd wanneer Kia met de tegenhanger van de aangekondigde Hyundai Nexo komt. https://www.autoweek.nl/nieuws/waterstofauto-hyundai-heet-nexo/
Laatste antwoord door HansH, -
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
4 januari is het zover, onze Nissan Juke wordt ingeruild voor een nieuwe Kia Niro. Businessline Metal Stream met trekhaak en Michelin Cross Climate's.
- 12 antwoorden
- 4,9k weergaven
Gewoon omdat ik wisselende ervaringen heb: Als je een trekhaak bijbesteld, kreeg je er dan wel of geen wite kentekenplaten bij? Ik dacht dat ik ze bij Opel wel kreeg, bij Mazda niet , bij Seat en Ford wel en nu bij KIA weer niet. Renault was 2e hands dus die telt niet. Eigenlijk wel een beetje raar, want alleen als je aanhanger een eigen kenteken heeft heb je geen witte plaat nodig, anders wel. Geen mega probleem natuurlijk, ze worden nu alsnog besteld maar blijf het vreemd vinden.
Laatste antwoord door Jake, -
Achterlicht
door CJAvHam- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Misschien ook leuk voor bezitters van sportage 2 Zwarte balken vervangen door verlichting zie foto Gekocht in China prijs incl invoer rechten 100 euro Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door M.arco, -
- 16 antwoorden
- 14,1k weergaven
Ben aan het vergelijken tussen een Kia C'eed en een Kia Niro. De Niro is duurder is aanschaf maar door het gunstiger verbruik denk ik hier een stuk van 'terug te kunnen verdienen. Wat voor mij een vraagteken is hoe lang gaan de accu's van de Niro mee en wanneer moet ik rekening houden met vervanging en de kosten daarvan? Heeft iemand hier naar geïnformeerd bij de aanschaf van de Niro?
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedemiddag iedereen, Ik heb een sorento 3.5 v6 2006 en ik wil graag -ivm xenon en vergeelde koplampen - er nieuwe koplampen in zetten. Ik vroeg me af of de koplampen van de Sorento I Facelift (!) ook op het oorspronkelijke model passen? Heeft iemand enig idee of dit gaat lukken? Mvg, Pascal!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
Picanto uit 2011 Vanmorgen reed ik naar mijn werk en alles was goed. Vanmiddag stap ik in om terug te rijden en constateer ik dat mijn portier open lampje blijft branden. Het is nu ook niet mogelijk om de auto op slot te krijgen, omdat hij denkt dat er een deur open staat. Is er een manier om de deuren wel op slot te krijgen? Tijdens het rijden gaan de deuren wel automatisch op slot boven 15km/h. Is uit te lezen welke portier of motorkap verkeerd doet? Even over het financiële, valt dit ook onder garantie?
Laatste antwoord door Machlo, -
Portierlijsten
door Stefan S- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo sinds kort ben ik ook een Sorento rijden en man wat rijdt dat lekker met de sneeuw. Nu zag ik dat de sierlijsten van mijn achterpoertier aan de binnenkant aan het doorroesten zijn. Hebben hier meer mensen last van en wat is jullie oplossing hiervoor.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 6 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik heb onlangs mijn Kia cee'd sw uit 2011 ingeruild voor een kia cee'd sw uit 2015 (1.6 Gdi). Nu wilde ik mijn winterbanden van de oude kia die op velgen staan onder mijn nieuwe zetten. De bandengarage geeft echter aan dat dat waarschijnlijk niet gaat omdat sinds november 2014 TPMS verplicht aanwezig is in alle auto's. Er zijn 2 soorten TPMS: Direct (waarbij er een sensor in de velg aanwezig is) en Indirect (geregeld via de ABS van de auto). Ik las in een forum dat kia werkt met een direct TPMS systeem. Ik ga er maar even vanuit dat dit klopt. Wat is dan de consequentie als ik gewoon mijn winterbanden (op velgen zonder sensor) er onder zet? Alleen een…
Laatste antwoord door peterf, -
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo. Het viel mij op dat bij mijn Carens 2.0 CVVT Tijdens het schakelen het toerental heel langzaam zakt. Ik moet de koppeling even inhouden voordat het toerental ver genoeg gezakt is om soepel te kunnen schakelen. Doe ik dat niet en schakel ik vlot door dan is het motor toerental nog te hoog voor een goede synchronisatie en krijg ik iedere keer een schok. Ik heb zelf al wat rond gekeken en ik heb gelezen dat sommige auto fabrikanten dit extra in de ecu programmeren omdat een langzaam sluitende gasklep zorgt voor een betere emissie dan wanneer de gasklep in een keer sluit. Alleen weet ik niet of dat bij de Kia Carens ook het geval is. (lijkt mij niet o…
Laatste antwoord door Maco83, -
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Kennelijk is dit voor alle Sorento's 2004-2009 een flink probleem. Zout en water kan blijven staan in de vierkante van open bevestigingen van de draagarmen van de achteras. Die er vervolgens compleet af rotten. Zowiezo is de bodem van de Sorento JC slecht beschermd tegen roest, en bij de meeste Sorento JC's ook een en al roest. In Amerika wordt dit euvel veel vermeld in staten waar ze veel met zout strooien om besneeuwde wegen open te houden. Laat ze dat in Nederland in de winter maanden nou ook doen.... De eerste 2 foto's laten zien wat er gebeurd als zout en water hun werk ongestoord kunnen doen. Kennelijk heeft Kia nooit een officiele terugroep actie uitgevoerd…
Laatste antwoord door NIKOE1960, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, In 2015 heb ik een Cee'd uit 2012 gekocht en we rijden daar nog steeds met heel veel plezier in. Vanaf het begin af aan hebben we alleen wel een problemen met de (originele fabriek af-) xenon verlichting. Heel af en toe schakelt de verlichting uit tijdens het rijden en springt binnen een seconde ook weer aan. Het zijn beide kanten die gelijktijdig uitvallen. Ik weet niet zeker of de LED strips ook uitvallen wanneer dit gebeurt. De beide koplampunits zijn onder garantie al vervangen maar het probleem is gebleven (al lijkt het wel minder vaak te zijn). Heeft iemand soortgelijk probleem gehad en is er een mogelijke oplossing voor het probleem…
Laatste antwoord door ff4266, -
- 0 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik rijd in een kia rio 2005 Ik hoor de motor van de cv van de achterklep maar het slot gaat niet open/dicht. Wie kan me vertellen hoe ik de binnenkap kan loshalen om de aansluiting te controleren Ik kan alleen 2 schroeven vinden bij het binnenhandvat maar dit is niet genoeg om de plaat los te krijgen Wie kan me verder helpen?
Laatste antwoord door kiariochris,