Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste leden, Wanneer ik 's ochtend naar mijn werk rijd, ervaar ik de eerste 500 meter wat 'tegengas'.. In detail: wanneer ik meer dan 2000 toeren maak, houdt de motor wat in (schokkerig). Ik ben geen snelheidsduivel en maak niet meer dan 3000-3500 toeren, dus ben navraag gaan doen bij de dealer. De dealer gaf aan dat het de begrenzer is, die voorkomt dat de turbo wordt 'geforceerd' (i.c.m. koude motor). Ervaren jullie dit ook? En belangrijker: is dit schadelijk? ( Ik rijd mijn nieuwe Rio bijna 2 maanden. )
Laatste antwoord door ernieken, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
De verkoper van de Kia Dealer beloofde dat de originele stalen velgen van mijn Kia Ceed ook op mijn nieuw Niro pasten. Nou, ze passen er wel op maar het gaat niet lekker rijden. Dus mag ik nog een duur setje nieuwe velgen aanschaffen (€1200.-). Mocht er nog iemand overstappen van de Ceed naar de Niro, dan weet je dit al vast. Iemand nog interesse in een set velgen met winterbanden voor de Ceed. Inclusief originele wieldoppen. De voorbanden zijn alleen nog maar 3 mm profiel. de achterbanden iets meer.
Laatste antwoord door MelskeH, -
ISG werkt niet meer 1 2
door Gast wil51- 25 antwoorden
- 10,5k weergaven
Op diverse berichten op dit forum is al besproken dat het ISG systeem niet geweldig is. Ik heb een ceed van 2016. Tot paar weken na de aankoop auto werkte het af en toe en reed ik alleen stadsverkeer Nu heb ik deze week afwissellend snelweg en stadsverkeer gereden. Altijd op de motor afgeremd zoals voorgeschreven om de accu beter op te laden. Maar het ISG systeem werkt helemaal niet meer. Maakt niet uit af de airco uit of aan staat en de aanjager staat altijd op 1. Heeft het zin om naar dealer te gaan, of is het systeem van Kia zo slecht dat ik maar moet accepteren dat het niet werkt.
Laatste antwoord door pronk01, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
De Niro heeft de kenmerkende zilverkleurige strips op de voor- en achterbumper. Aan de voorzijde (rond de DRL's en de mistlampen) misstaan ze niet, maar op de achterbumper vind ik de grote zilverkleurige 'snor' persoonlijk geen porum; het oog wil ook wat... Bij het bestellen heb ik gevraagd om ze matzwart te spuiten; zie bijgaande foto's voor het resultaat. Je krijgt het natuurlijk niet hetzelfde als het al bestaande zwart van de auto, maar ik ben er niet ontevreden over
Laatste antwoord door el ix, -
Ik rij een 1.7 diesel Kia schrijft als motorolie voor 5w30 acea c2/c3 Ik heb hier nog nieuwe olie staan van mijn vorige wagen maar daar staan op 5w30 acea c4 mag ik die ook gebruiken. Waarvoor staat die c4 eigenlijk? Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- 7 antwoorden
- 17,6k weergaven
Vandaag de radiator vervangen in een Shuma uit 1999. Hiervoor de accu losgekoppeld, daarna de radiator vervangen. Nadat de accu was terug gezet gaan alle lampjes op het dashboard aan, maar starten doet ie niet. de startmotor lijkt geblokkeerd. Uitgeprobeerd: *Accu los en weer vast *Accu gemeten, die geeft normale spanning *Accuklemmen tegen elkaar 10 minuten om alles te ontladen *Jumpstart geprobeerd *Andere sleutel geprobeerd *Accupolen en klemmen opgeschuurd Het lijkt erop dat er een startblokkering aanstaat of dat de ecu in de war is. Het is een automaat, dus slepen naar een garage lukt niet. Er zit (nog)…
Laatste antwoord door chris1972, -
- 14 antwoorden
- 11,7k weergaven
Vanmiddag startte mijn Venga niet meer. De auto is nu 3,5 jaar oud, met 30.000 km op de teller. Het lijkt er dus op dat de accu stuk is (rij veel in de stad, maar zaterdag nog 100km gereden). Nu was ik vast aan het kijken voor een nieuwe accu, maar lijkt er een startstop accu van 230 euro in te zitten? Lijkt me wel erg veel, helemaal omdat de auto nog helemaal niet zo oud is? Start stop gebruik ik nooit, want de helft van de tijd werkt dat niet.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 9 antwoorden
- 4,5k weergaven
Klopt het dat er geen bochtverlichting zit op onze Niro's? wel even getest maar zag niets. Stond wel stil en had misschien niet mijn dimlicht aan. Maar zou niet nodig moeten zijn, als het hetzelfde zou werken als op de Sportage. ben benieuwd.
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ivm merkgebonden leaserijder zal dit ws mn volgende auto worden. Ik ben wel enthiousiast https://www.autoevolution.com/news/2018-kia-ceed-going-mild-hybrid-plug-in-hybrid-considered-123562.html
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allen, Volgende week gaat mijn picanto 2, first edition uit 2015 met 1.2 motor voor een beurt. Nou vroeg ik me af welke knopjes in de linker deur licht horen te geven? Het lijkt alsof de elektrische spiegel bediening niet verlicht is, en de knop om de deuren en ramen te vergrendelen ook niet. Klopt dit, of is het defect? Tevens vraag ik me af wat een 30.000km beurt moet kosten. Kreeg een nogal prijzige offerte namelijk. We rijden ongeveer 18.000 per jaar. Toen we hem kochten al 15.000 beurt gehad.
Laatste antwoord door 2Swift, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Rij sinds juni 2016 tot volle tevredenheid met m’n 2de Venga automaat. Eerste 6 jaar mee gereden, van 2010 t/m 2016, zonder problemen. In de 1ste Venga gebruikte ik op het audiosysteem de instelling “start volume”. Hierbij kun je het volume van de radio instellen op een bepaald niveau als je de auto start. Als dit ingesteld staat start de radio altijd op dat ingestelde volume, nadat de auto gestart is. Zeer prettig op de vroege morgen, niet gelijk zo’n schreeuwende radio aan je hoofd zoals gisteravond. Bij m’n 2de Venga automaat (juni 2016) is dit wel in te stellen op het audiosysteem, echter het werkt niet. Gemeld bij de garage, maar krij…
Laatste antwoord door Davidsgulden, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heeft iemand winterbanden op zijn Pro Cee'd GT (204 pk) liggen, zo ja welke maat en banden en welke diameter. Ik zoek me te pletter. Kia Nederland kan me niet helpen.
Verwarming Niro 1 2
door moto- 25 antwoorden
- 6,8k weergaven
Dit is een vraag van een leek op hybride gebied. Voor zo ver ik ben ingelicht, kun je de eerste kilometers electrisch rijden met een Niro. Hoe wordt de auto dan verwarmd?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik heb het scherm op nachtstand en dan het schuifje helemaal naar links.. maakt eigenlijk geen verschil als je het schuifje beweegt. Ook de verlichting van de meters.. hoe kun je die dimmen. het draaiknopje die in de manual staat heb ik niet (voor type A), maar ook de uitgebreide menu's (Type voor de lcd niet. dus ik zie nu niet hoe ik dat wel kan dimmen. Mvg, Stansan
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 13 antwoorden
- 6,5k weergaven
Hallo allemaal. Vraagje. Bij de instellingen heb ik bij de scherminstellingen "Dimm-modus" op "auto" staan en dat zou volgens de omschrijving betekenen dat de helderheid van het scherm automatisch aan de helderheid van de omgeving wordt aangepast. Bij mij lijkt dat niet te werken want als ik 's avonds of 's nachts een route groot op het scherm heb dan is het of er een felle lamp in de auto brand. Automatisch aan de omgeving aanpassen? Niet echt of beter gezegd: echt niet! Ben ik de enige (omdat ik ergens een instelling over het hoofd zie?) of zijn er meer die hier last van hebben? Het gevolg is namelijk dat ik in het donker bijna altijd met het scherm uitge…
Laatste antwoord door stansan, -
Radiopaneel
door lecon- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal. De carkit van de venga is echt basic en daarom wil ik een andere inbouwen. Weet iemand hoe ik het radiopaneel kan verwijderen zodat ik bij de iso stekkers kan komen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door pepsels, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb zoals bekend (zie rubriek te koop) vier mooie Kia velgen overgehouden na inruil van mn Sportage. Ik heb eens even gekeken naar de Et waarde van de Niro velg en die is 45 terwijl die van de Sportage 40 mm is. De steek en diameter zijn exact hetzelfde, dus ik dacht met een spoorverbreder moet het mogelijk zijn om die velgen eens op de Niro te zetten. Ze zijn ook nog eens een maatje groter 17 inch dan de standaard 16 inch, dus wat mooier gevulde wielkast. klopt mijn redenering ( ik twijfelde nog een beetje over de maat spoorverbreder ik dacht 5 mm moet genoeg zijn en de lengte vd bouten zal nog wel voldoende zijn toch?)? grts
Laatste antwoord door Jacob025, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mijn kia ceed sw uit 2009 blijven sinds een week de storingslampjes, rem (rood) en sleutel (geel) branden. Hij staat sinds vrijdag bij de kiagarage maar deze kunnen het niet vinden. Uitlezen, reset, van de stroom allemaal zonder oplosssing. Herkend iemand dit ? Auto nu week bij de dealer, nog steeds geen oplossing.
Laatste antwoord door Erik01, -
Stalen velgen
door Albert1968- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand of stalen velg van Kia ceed van eerste generatie, het zelfde is als een ceed van tweede generatie. Ik kan een set winterbanden overnemen met velgen.
- 69 antwoorden
- 19,6k weergaven
Ik heb de Cee'd GT nu (bijna) 1 maand in bezit, 1000 km op de teller en ik ben er méér dan tevreden over. Tot ca. 100 km/uur is het goed te doen qua geluid om met het schuifdak open te rijden. Daarboven wordt het wel wat lawaaierig. Redelijke audio; voor een standaard audiosysteem zeker niet slecht. Normaal was het eerste wat ik deed de complete audio setup eruit halen en iets customs ervoor terug zetten. Nu heb ik besloten om het bij de standaard setup te laten. Héérlijke stoelen; ik ben er zeker van dat menig 1 thuis een minder goed zittend bankstel heeft!! De stoelen in mijn vorige Leon FR zaten goed, maar zijn niet te vergelijken met deze Recaro's. Ik heb even moe…
Ik ben aan het twijfelen om en cee’d gt te kopen graag wat meer info over hoeveel km je in totaal kunt rijden met volle tank ik rijd nu met Kia sportage en doe ongeveer 620 km natuurlijk versta ik dat het bij iedere persoon afhangt kwa rijgedrag ik hoor het wel van de gt rijders alvast bedankt grts dreke
Hallo, Zoals indertijd eens aangegeven, heb ik 3 dagen geleden mijn nieuwe Kia Niro Dynamic Line Travel Connect afgehaald. Wel een hele mond vol. Auto is wel naar tevredenheid tot zover. De afleveringsprocedure had beter gekund, maar dat ligt aan de dealer. Ik ben erachter gekomen, dat de navigatie geen filevorming / alternatieve routes aangeeft. Ook reageert hij niet als je boven de (wel ) aangegeven snelheid komt, dus als je te hard rijdt. Er is verder weinig in te stellen, zoals b.v. spraak /tankstations enz. enz. Weet iemand hier iets van / ervaring hoe hete wel kan enz. ??? Ik heb wel gezien dat je een telefoon / enz. erop "aan ku…
Laatste antwoord door Robert de, -
Welke keuze maken
door matje82- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik ben aan het kijken naar een Kia Picanto 2, en dan de 1.2 versie met 85 PK 5-deurs. Nu wil ik kiezen uit de volgende opties: 1. KIa Picanto uit oktober 2011 met 30.000 km. Van een oudere man geweest, elk jaar een beurt, alle stempels compleet, bij een betrouwbare Kia-dealer, die al een aantal keer is verkozen tot beste dealer van Nederland/Europa. Fabrieksgarantie tot oktober. Kleur is mokkabruin metallic, vind ik zelf wel mooi, maar ik weet niet of dit bij inruil een rol gaat spelen. APK tot oktober 2019. Offerte voor 6600 euro all-in, maar dat kan nog iets lager denk ik. Heeft het comfort-pack met elektrische ramen achter en elektrische en verwarmde …
Laatste antwoord door matje82, -
- 6 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hoi mede-clubleden Vandaag de Picanto uit 2013 weggebracht voor een kleine beurt (86.000 km). Naast het reguliere onderhoud had ik nog enkele klachten: - de bestuurdersstoel is aardig ingezakt en langer dan 30 minuten rijden zorgt voor pijn in de onderrug; - de koppeling pakt niet lekker- horten en stoten - op en op vakantie in Duitsland (bergen) slipt hij soms; - het schakelen in de eerste, tweede en derde versnelling gaat vaak moeizaam. Van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling lijkt er een flinke weerstand te zitten in het "neutraal" gebied. Je kunt niet lekker doorschakelen. Even wachten in neutraal of lomp meer krach…
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 19 antwoorden
- 10,3k weergaven
Goedendag, De Niro is bij ons een goede kanshebber als vervanger van ons huidige Megane. Ik begrijp een beetje dat een Niro een thuisbrenger heeft. Nu vind ik thuisbrengers eigenlijk een beetje waardeloos en wil altijd een volwaardig wiel als reservewiel. Is daar, in een Niro, ruimte voor in de plaats van de thuisbrenger?
Laatste antwoord door Derrek,