Kia Modellen
-
witson audio probleem
door Mrc- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste forumleden, Graag wl ik jullie mijn witson probleem voorleggen. Ik heb een Kia Rio van november 2015. Sinds enige tijd heb ik een android wiston radio in bezit. (2e hands gekocht) Inbouwen was geen enkel probleem en de radio werkte naar behoren, ook de navigatie werkte prima. Maar plotseling bleek dat mijn geluid, zowel radio en navigatie weg valt zodra ik langzamer dan 40 km/h ga rijden. ik kan dan op de knoppen drukken of draaien maar het volumabalkje blijft in beeld en blijft ook volume verminderen.. Is er iemand bekend met dit probleem en wat kan ik er aan doen? Uiteraard kan ik harder blijven rijden dan 40 km/h ma…
Laatste antwoord door Mrc, -
- 8 antwoorden
- 10,2k weergaven
Goedennacht, Ik heb een vraag omtrend me brandstofmeter. Ik heb heden avond getankt (vol) maar me brandstof meter gaat niet naar de volle honderd procent, hij blijft bij het 2de streepje van onder hangen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat kan ik er tegen doen? het lijkt mij dat het onder de garantie valt van 7 jaar? mvg Michael van Berkel Kia Picanto 3 deurs 1.0 cvvt
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de dikke pech dat de Sorento niet meer vooruit kwam. Met veel pijn rn moeite de auto thuis gekregen en uitgelezen code P0421 kwam in het scherm. Code gewist en opnieuw gereden. Kwam nog geen 100 meter ver. 0,0 vermogen en bij het gasgeven sloeg de auto af. ANWB laten komen en zijn samen tot de conclusie gekomen dat de uitlaat verstopt zou moeten zitten. Uitlaat bekeken en die was vrij, enige wat nog kon zijn was de katalysator. Dus contact opgenomen met het bedrijf waar de auto gekocht is 3 maanden en 1 week terug om het te melden. Willen helpen en tegemoet komen in de kosten maar zal zelf de onderdelen aan moeten schaffen. Dus een verzwaarde katalysato…
Laatste antwoord door Stefan S, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste, ik heb voor onze RIO 1.4 crdi 2013 een set originele 16” lm velgen verkregen. Momenteel zitten er originele 15” stalen velgen op. Kan ik voor montage van de lm velgen dezelfde wielmoeren gebruiken? mvg Corjan
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Zie ik wat over het hoofd of kan het gewoon niet? Kan ik op het infotainement scherm vd rio 4 ook apps downloaden. Bv Spotify of YouTube? Ik heb Android auto er wel op staan maar is maar zeer beperkt. Ook de hotspot geïnstalleerd en te gebruiken met mijn telefoon. Ik kan natuurlijk Spotify wel gebruiken via Bluetooth telefoon maar is het niet mogelijk om er op het infotainement systeem een appje voor te plaatsen? Zo nee dan is dat duidelijk...zo ja...hoe pak ik dat aan?
Laatste antwoord door WMH70, -
- 1 antwoord
- 3,1k weergaven
Hi allemaal, Deze week nieuwe auto opgehaald. Helaas bevat deze geen reservewiel maar spuitbus waar ik niet zo fan van ben. Dealer vroeg voor reservewiel kit ~ 350 euro dus heb nee gezegd in de veronderstelling dat ik dit wel goedkoper kon aanschaffen. Weet iemand wat de maten zijn van het reservewiel (thuiskomer) zodat ik gerichter kan zoeken. Wil voorkomen dat ik dadelijk bijv een 17" koop en er maar ruimte in de kofferbak is voor 16". Ook tips over aanschaf krik zijn meer dan welkom. Bedankt
Laatste antwoord door karkonoski, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Tip voor diegene die een echt mooie, complete en verse Picanto zoeken; http://www.kia-dijkstra.nl/occasions/resultaten/?lp=nn078b&dealerid=0123591567a94e3d9188de9ea9f4fbcf,3096b4ace48a4ae888299aa5a992ef7f&carIndex=10 Dit is onze oude Picanto, heeft nooit een wasstraat gezien. Altijd met handje gewassen. Onbeschadigd, zelfs geen stoeprandschade op wielen. Wielen van buiten EN van binnen gepoetst....... Originele cruise (stuurwiel bediening) ingebouwd, zwarte B-stijl en pivacy glass aangebracht!!! Uniek met deze km stand.......
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Sturen Nieuwe Cee'd 1 2 3
door Ceed2Ceed- 55 antwoorden
- 29,6k weergaven
Standaardvelgen en -banden eronder. Zomer- (Conti) en winterbanden (Semperit). Het is bij mij niet zozeer het moeten bijsturen, maar het niet kunnen geven van kleine correcties. Het stuur lijkt in de middenstand iets vast te zitten. Geef je een correctie, dan geeft je snel teveel correctie als je door die 'blokkering' heen draait. Op lagere snelheid lijkt er niets aan de hand, maar op hogere snelheid, zelfs op comfort, gebeurt het. Ik heb zelfs het idee dat het niet altijd zo is. Dat geeft mij de hoop dat het met een software update te verbeteren moet zijn. Ik meld me eerst bij de dealer, maar reacties zijn welkom!
Laatste antwoord door Gert12, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
First things first; het start-stop systeem heeft het precies 1 dag gedaan nadat door de dealer de accu volledig volgeladen was, daarna nooit meer. Het viel me al een tijdje op dat bij het uitrijden naar bijvoorbeeld een stoplicht, de toerenteller soms terugvalt tot bijna 0. De auto schokt dan ook of als de motor af wilt slaan. (wat waarschijnlijk ook zo is). Dit is niet altijd, en had nog geen manier gevonden om het te kunnen triggeren. Tot gisteren: als de motor stationair draait en ik druk dan de knopjes van de raambediening omhoog, vallen de toeren zo snel terug dat de motor bijna afslaat. Hij weet zich nog net te redden. Nu vraag ik me af of er …
Laatste antwoord door Xinix, -
- 30 antwoorden
- 39k weergaven
ik heb onlangs zelf 2 trekhaken gemonteerd en wilde dit met jullie delen voor als je zelf een trekhaak wil gaan monteren kan dit je misschien helpen ik heb een soort stappen plan gemaakt met duidelijke foto's met tekst er bij als er nog vragen zijn mag je ze altijd stellen de inbouw betreft een westfalia trekhaak maar elk ander merk komt erg in de buurt en zal niet echt heel anders zijn en een jaeger electra set 13polig waarvan ik de stekkerdoos heb vervangen voor een West multicon
Niro's 2018
door bigwade- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Niro's 2018 Ik zie dat er wat nieuwe uitvoerigen (actie modellen) bij zijn gekomen. Heb al één dealer gespot die zo'n actiemodel in de business uitvoering als executive verkoopt, haha ! (schande) 17" velgen lijken verdwenen alsmede de prachtige "kleur" Gun Metal. Daar is nu een lichtere/plattere variant voor in de plaats gekomen... Edit: Ik vergis me; metal stream is nog leverbaar maar toont veel te licht op de kia site Het rood in de car-configurator (Temptation Red) lijkt ook donkerder dan de eerdere rode uitvoering. Kom ik op de Edition uitvoering ook een knopje tegen met "12V BATT RESET" Wa's dah ?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goedenavond, Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het helaas niet vinden op het forum Mijn vraag gaat over een Kia Sportage 2011 2.0 benzine. Het aux/usb paneel moet vervangen worden maar ik kan nergens vinden hoe ik deze kan verwijderen. Is er iemand die weet hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Awesome1982, -
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
De laatste tijd hoor ik steeds een 'belletje na het starten, zeker in de vorstperioden, en zie op mijn digitale schermpje b.v. 27 graden fharenheid, Hoe kan ik dat veranderen in Celcius?! Het is een Rio uit 2012.
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
tijd niet geweest omdat de kia verkocht is aan dochterlief maar nu dit ; de reserve zender heeft bij mij 5 jaar in de kast gelegen en die had zij nodig omdat de eerste vergeten was bij vriendin maar ze kon niet naar binnen ,niks werkte ook geen lampje op de zender ,wel met de sleutel maar toen was het bingo ; alarm ging af en zodoende ook niet starten, batterij vervangen maar nog steeds nul,nul moet ie nou na zo,n lange tijd ingelezen worden of ?????? , graag tips
Laatste antwoord door Picawhite, -
tpms sensor
door Picawhite- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoi , mijn broer heeft ook een pica maar daar brand het tpms lampje ,spanning is goed enz ,geeft wel fout code,s c1662 onbekende fout c1312 bandendruk lv, instrooingen bij sensorsignaal , uitgelezen met Bosch 550 dealer gebeld maar die denkt alleen aan ping,ping kom maar langs terwijl ik de code geef, ja kunnen we zo niet zien moeten echt de auto hebben ook hier iemand een idee
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe ik de roofracks los kan maken? zie foto, rood omcirkeld. Ik wil ze wrappen met carbonlook, ze zien er niet uit nl. Maar om dit netjes te doen wil ik ze even demonteren. Weet alleen niet hoe.
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Nog een vraag. Heb per ongeluk wat enthousiast mijn interieurfilter vervangen. Maar te hard aan het klepje is getrokken en nu zijn de zijkant bevestiging afgebroken. Hoe heet dit onderdeel? Of waar kan ik onderdeel nummer vinden? Via dealer is vaak zo duur
Laatste antwoord door Kees B, -
- 21 antwoorden
- 5,1k weergaven
Beste leden, Mijn nieuwe Rio heeft last van 'Clutch Judder'.. Tenminste, die term kom ik tegen als onderstaand issue zich voordoet: Bij koud/regenachtig weer is onderin te voelen dat de auto schrokkerig opgang komt, alleen vanuit de eerste versnelling. Als het verkeer in de spits tegenzit en ik moet regelmatig stoppen/optrekken, komt daarbij een stinkende benzine-/olielucht. Opvallend is dat dit enkel de eerste 5 minuten is, alsof alles nog moet warmdraaien? Komt iemand dit bekend voor en kan er iets aan worden gedaan? Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Laatste antwoord door w.houbraken, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Weer een vraag. Ben er inmiddels achter dat de Picanto van mij (1.2 first edition 2015) officieel niks mag trekken. Maar zou het niet toch kunnen? Of is deze auto wezenlijk anders dan zijn voorganger? Het lijkt mij maar een faceliftje... Wij willen graag een kleine geremde aanhanger voor de motoren trekken (maximaal 550kg) Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
hoi zoals al vaker genoemd een picanto uit 2006. deze heeft fabriek cv met afstandsbediening (zie foto). omdat het knopje van de cv aan de zijkant van de afstandsbediening zit kom ik vaak bij me auto terug na een tijdje en blijkt hij weer open geklikt te zijn, doordat de knop op een ongemakkelijke plek zit om open te klikken. in mijn zak druk ik zo gemakkelijk die knop in. wie heeft daar ook last van, of gehad, en heb je daar een oplossing voor gevonden om het probleem op te lossen. of is er een ander design sleutel verkrijgbaar. ik hoor graag hoe anderen daar een oplossing voor gevonden hebben, of daar ook naar zoeken.
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
https://www.autoweek.nl/video/kia-picanto-vs-suzuki-ignis-dubbeltest/
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Regelmatig lukt het me niet om de auto met het knopje op de handgreep de auto op slot te zetten. Er begint een pieptoon en ik zie van buitenaf deze melding op het display verschijnen: sleutel bevindt zich nog in het voertuig. Met de sleutel lukt het ook niet op de auto op slot te zetten, de overige portieren zitten wel op slot!? De sleutel zit wel degelijk in mijn jaszak! Gebeurt niet iedere keer, maar 1 op de 3 keer ongeveer. Dus de auto weer in, motor starten en gelijk weer uitzetten en dan kan ik gewoon de auto op slot doen. Bog andere Niro rijders met dit probleem?
Laatste antwoord door Kevo, -
- 7 antwoorden
- 4,5k weergaven
Beste forumleden, De Kia Sportage van mijn vriendin start slecht met warme motor wanneer de auto zo'n 15 minuten tot iets meer dan een half uur stil staat. Het starten duurt dan zeker 5 seconden voordat de motor aanslaat. Wanneer de motor koud is start deze wel vlot en probleemloos. Omdat wij nu bij drie garages zijn geweest (waarvan één Kia dealer) die het euvel niet hebben kunnen verhelpen en niet precies weten wat de oorzaak is vragen wij daarom via dit forum om raad en advies. Het volgende is al uitgevoerd: - Accu vervangen door nieuw exemplaar (geen resultaat, oude accu is weer teruggeplaatst); - Gasklephuis schoon gemaakt; - Temperatuursenso…
Laatste antwoord door Zig71, -
Onderhoudskosten
door jacwil- 15 antwoorden
- 9,9k weergaven
Ik betaalde voor klein onderhoud na één jaar 222.98 euro. Is dit veel ?
Laatste antwoord door wijnandvdvendel,