Kia Modellen
-
Mijn Kia Venga met automaat begint bij met constante snelheid rijden wat te schokken. Heeft iemand een idee waardoor dot wordt veroorzaakt??
Laatste antwoord door moto, -
Vocht in nieuwe Picanto 1 2
door Wero- 46 antwoorden
- 13k weergaven
Wie van jullie heeft ook last van veel vocht in de nieuwe Picanto? Zo erg dat als het vriest de ramen van binnen ook bevroren zijn?
-
remlicht vervangen
door Tinusm- 4 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi, Wil de lichtunit links achter verwijderen zit deze alleen met twee schroeven vast? Deze heb ik los, maar krijg hem er niet af. Probleem is al verholpen.
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
In ben bezig met het inbouwen van een achteruitrijcamera in mijn kia. (was toch bezig met een trekhaak, dankzij beschrijving xtra40 super gelukt). Dus kabels liggen van voor naar achter, maar nu kom ik niet bij de kentekenplaatverlichting. In de beschrijvingen die ik op het forum heb gevonden zou dat via de kofferbak in het midden kunnen? Iemand een tip hoe ik hier het gemakkelijkste bij kan komen of moet dan de hele bumper er af?
Laatste antwoord door Maaster, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo iedereen, Nu reeds 1 jaar trotse eigenaar van een mooi Kia C'eed SW (bouwjaar 2008) en heb een vraag, waar noch de bandencentrale en noch de garage een sluitend antwoord op kan geven. Ik ben opzoek naar stabiele, betrouwbare banden voor mijn Kia (205/55 R16 - stalen velg). Bandencentrale zegt: Uniroyal Rainsport 3 // garage zegt: diegene die Kia aanlevert. Nu heb ik vooraan Michelin Energy Saver Plus en achteraan Hankook Kinergy Eco (K425) liggen. (Michelin meer dan helft profiel en Hankook nog als nieuw) Ik rijd nogal vinnig, maar niet vliegen over de baan. Ik neem mijn bochten iets sportiever dan de gewone bestuurder. En ik bemerk dat mijn voorbanden …
Laatste antwoord door droesbeke, -
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hier even een positief bericht over de garantie van KIA! Een paar weken geleden , had ik een raar (lees rauw geluid) in mijn Kia Rio. Juist bij de koude start! IK vertrouwde het niet, en ben bij de dealer langs gegaan. Na een uurtje gewacht te hebben, (afgekoeld!) heeft de monteur de auto gestart, en het geluid ook gehoord! Auto moest blijven voor nader onderzoek en daaruit bleek dat de motor oververhit is geweest op enig moment, en daarbij zijn o.m. koppakking , uitlaat spruitstuk, zuigers en cilinders en nog veel meer onherstelbaar beschadigd! Ik heb onder het rijden nooit iets gemerkt van te hoge temperaturen, want geen temperatuurmeter voor het motorblok! Ook geen …
Laatste antwoord door Derrek, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hi....heeft er iemand ervaring of weet van de Kia Venga met een motor die klinkt als een diesel. Heb ondertussen tot 2 keer de olie laten verversen ,nieuwe bougies. Heeft iemand dit eerder ervaren en een oplossing of idee wat het zou kunnen zijn? Alvast bedankt voor de gouden tip.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 14 antwoorden
- 5,7k weergaven
Na twee maanden is de SW GT-Line eindelijk verlaagd en heb ik de nieuwe velgen er onder zitten. Hij is verlaagd met een Eibach Pro-kit, 30 mm, progressief maar toch restcomfort. OZ Racing Lounge 10 Black Diamond 19" 8J ET45 velgen met 225/35 rubber.
Laatste antwoord door deltagolf, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hoi, heb een prima rijdende Kia Cee'd uit 2012. Heel af en toe geeft ie wat geluid als ik de koppeling laat opkomen...vooral in zijn twee. Ook in zijn achteruit. Dit gebeurd heel af en toe. Hij schakelt prima verder. Heb gelukkig nog garantie ☺ Weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Laatste antwoord door deltagolf, -
- 35 antwoorden
- 8,2k weergaven
Goedenavond allemaal. Vorige week hebben we een Kia Sportage gekocht voor mijn ouders, een 2.0 crdi automaat. Vanavond is deze auto spontaan uitgevallen en wilde niet meer starten. Mijn vermoeden gaat uit naar de brandstofpomp, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen (m'n vader belde zojuist, dus heb nog niet kunnen kijken). Nu willen we de auto graag naar huis hebben, maar is het mogelijk de 2.0 automaat te slepen? Indien ja, hoe het beste te werk gaan? mijn dank is groot!
Laatste antwoord door M.arco, -
Ik heb een probleempje mijn sleutel is net afgebroken zie foto, Heeft iemand hier een oplossing voor?
Laatste antwoord door Jan51, -
Trekhaak
door kiacruiser- 17 antwoorden
- 11,1k weergaven
Wij willen graag een trekhaak laten monteren op onze Kia Venga 1.4 Xtra. Nu zijn er nogal wat prijsverschillen hierin. Onze dealer is hierin niet de goedkoopste. Weet iemand ook als je een trekhaak laat monteren bij een andere partij welke invloed dat heeft op de garantie van 7 jaar? Heb inmiddels bericht van de importeur op deze vraag Doe er je voordeel mee Geachte heer Gorter, Het monteren van een trekhaak door een derde partij is niet van invloed op de algemene garantie van uw Kia Venga. Uiteraard loopt de garantie op de trekhaak in dit geval alleen niet via uw Kia-dealer, maar via de monterende partij. Hopend u hiermee naar behoren te hebben ge
Laatste antwoord door Derrek, -
- 73 antwoorden
- 24,8k weergaven
Elke keer als het vochtig weer is beslaan de ramen. Het enige wat bij mij helpt is de airco aan maar dan moet ik hem aan laten staan anders beslaan binnen een mum van tijd weer de ramen en het wordt ijskoud in de auto. Mijn vraag is: hoe hebben jullie die drie knoppen staan ( temperatuur, blaas snelheid, en de stand) staan?
Laatste antwoord door jupiler666, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Ik zou graag mijn lane assist timing aanpassen zodat hij pas na langere tijd gaat waarschuwen als ik geen handen aan het stuur heb. Is dit mogelijk of iemand weet / heeft er hier iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 3 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi! een functie die ik heel handig zou vinden is dat de Niro automatisch op slot zou gaan. Een buurman heeft een Renault, ook met keyless entry en zodra hij iets van de auto weg is, gaan deze automatisch op slot. Helaas heb ik deze functie niet kunnen ontdekken. Iemand hier die hiermee al eens navraag gedaan heeft/ of meer info? Groeten, Jeroen
Laatste antwoord door Wimis on, -
Scherm uitzetten
door Funs- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Weet iemand een oplossing als die er al is voor het volgende probleem: als ik het scherm uitzet van o.a. de navigatie en ik start de auto hierna dan staat het scherm weer aan en moet ik het handmatig weer uitzetten. Is er een instelling dat het scherm uitblijft en alleen als ik erop tik dat het dan weer aangaat?
Laatste antwoord door Preston, -
- 24 antwoorden
- 14,3k weergaven
Ik rijd in een 1.4CRDi uit 2014 naar volle tevredenheid. Intussen bijna 100.000km op de klok. Ik heb echter last van 1 probleem waar de dealer zich ook geen raad mee weet. Tussen de 1500 en 2000 toeren heb ik last van een ratelend geluid uit de motorruimte. Dit gebeurd zowel bij koude en warme motor en alleen als ik vanaf lage toeren vol gas geef. Bijna stipt bij 2000 toeren verdwijnt dit geluid volledig. Geef ik half gas en dan is dit geluid totaal afwezig. De auto is uitgelezen en er is geluisterd naar de distributieketting. De dealer heeft aangegeven dat dit geen kwaad kan maar onbewust zit het mij niet lekker. Is dit alsnog de distributieketting of is dit …
Laatste antwoord door mkleinman, -
- 0 antwoorden
- 3,4k weergaven
hoi heb voor mijn picanttotje een nieuwe schakelpook knop gekregen omdat de knop echt smerig was. we kwamen er pas achter tijdens het installeren (losdraaien oude knop) achter at de de nieuwe knop niet past. nu zie ik bij sommige nieuwe koopknoppen van die schroefdraad zitten om ze passend te maken. heeft iemand een idee waar ik z'n moer kan krijgen voor een paar cent, zodat ik die mooie nieuwe knop toch kan gebruiken ik had al een gewone moer van 10 mm geprobeerd maar dan moet ik de schroefdraad van de pook aan de auto gaan mollen. iemand een idee waar ik een passende moer kan vinden???
Laatste antwoord door BsCremers, -
Hoi, Heeft er iemand een tip? Heb bij Ali wat Picanto sierstrips voor de dorpels gekocht. Gisteren willen opplakken nadat ik de dorpels met ammonia heb gezuiverd. Blijkt de 3-m tape " kwalitatief uitermate teleurstellend" te zijn. Had ze er net zo goed los op kunnen leggen. Strips laten los. Is er een bepaald soort of type 3-m tape die écht plakt en blijft zitten? Of een ander merk of soort? thnx alvast. Marc
Laatste antwoord door Machlo, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, net nieuw op dit forum en ik heb een vraag over onze Kia Picanto uit 2005 met automaat. We hebben de auto sinds december 2017 en hij heeft slechts 88.000 km gereden. Erg fijn en goedkoop autootje Maar nu: Gisteren reed mijn vriendin er mee en plots kwam er gerammel rechts voor, de verwarming stopte (met warmte, niet met blazen), motor lampje met uitroepteken ging branden. Ze is nog wel naar huis gereden. Nu keek ik net onder de motorkap en het lijkt alsof er een riem mist? Ik denk dat omdat de vorige eigenaar nog vertelde dat de multiriem vervangen/aangespannen moest worden en ik heb zo'n vermoeden dat die nu ontbreekt? Wat kunnen we het…
Laatste antwoord door kia_picanto_aut, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Hoi, Ik heb in mijn c'eed Sw uit 2010 xenon ingebouwd. Maar nu wil ik ook de stadslichtjes w5w/t10 vervangen voor led exemplaren zodat de gele gloed weg is. Maar ik krijg de fittingen waar de stadslichtjes inzitten onmogelijk uit de lampunit. Ze komen wel los maar je kan volgens mij de fitting er nooit uithalen omdat de plastic rand van de unit in de weg zit. Op de foto zie je dat de fitting tegen de rand komt. HOE kom ik bij de lampjes?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb een Picanto gt line met radio navigatiesysteem. Toen ik vandaag aan het rijden was, viel mij op dat het scherm opeens helderder ging branden. Toen ik later naar huis ging en de auto starte, deed het scherm niks meer. Het systeem bleek dood te zijn. Heb het resetknopje nog ingedrukt maar niks hielp. Dus dan maar met de telefoon naar huis genavigeerd. Echter na ongeveer 40 minuten rijden sprong de radio uit zijn eigen weer aan. Alles werkte weer gewoon. Vreemd maar waar. Is dit een bekend probleem? Hebben jullie dit ook ooit eens gehad?
Laatste antwoord door biancaa, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste allen, Ik rij sinds een maandje of 2 in een prachtige Rio uit 2012 met nog maar 29.000km op de teller. Sinds dien bemerkte ik een soort stoten/bokken/stotteren tijdens het optrekken in de 1e versnelling. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn rijstijl lag, maar ook een familielid constateerde hetzelfde fenomeen. Het is voornamelijk merkbaar met een koude motor, na 15min rijden is dit al een stuk minder. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb nog een kleine 2jaar garantie. Wellicht ook de dealer eens vragen. Groet, Sten
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 974 weergaven
Na de aankondiging van de plug-in versie nu dus een concept van de volledig electrische versie. Goed bezig Kia! https://www.autoweek.nl/nieuws/kia-niro-electric-concept-gepresenteerd/ Hier nog een link: https://www.autoblog.nl/nieuws/kia-niro-ev-concept-is-klaar-voor-de-stad-105659#post-105659 Ben benieuwd wanneer Kia met de tegenhanger van de aangekondigde Hyundai Nexo komt. https://www.autoweek.nl/nieuws/waterstofauto-hyundai-heet-nexo/
Laatste antwoord door HansH,