Kia Modellen
-
- 36 antwoorden
- 10,4k weergaven
Hoi allen, de First Edition (nu Dynamicline) heeft geen smartkey. Bij de lines met smartkey klappe bij openen deur direct de spiegels open. is dat bij de first edition ook als je op de afstandsbediening 'open' drukt? groet , hannus
Laatste antwoord door Hanz99, -
Hallo Niro-rijders, Pas een nieuwe Niro met een afneembare trekhaak, merk denk ik GDW ?? Er staat Kia op, maar die maakt geen trekhaken. Ik heb er gisteren de kogel op gezet of beter gezegd, aangehangen. De kogel moet er van onderuit ingestoken worden, waardoor deze vergrendeld wordt. Dan met het handbediende wieltje, zal ik maar zeggen, deze nog vast draaien, want anders blijft hij wel hangen, maar zit los. Dat vastdraaien lijkt mij ook niet stabiel, als er b.v. een fietsdrager op hangt. Wie heeft hier ervaring mee? , blijft die kogel wel goed vast zitten ? Of trilt dat handbediende wieltje los (ser). In ieder geval, het komt zeker niet s…
Laatste antwoord door Hen E, -
- 1 antwoord
- 6,3k weergaven
Ik heb wat foto's gemaakt voor het vervangen van het lampje (T10 W5W ) aan de rechter zijde van de kentekenplaatverlichting. Om beschadigingen te voorkomen heb ik wel wat tape gebruikt. Steek met een aardappelschilmesje aan de rechterzijde onder het "glas" zodat deze iets naar beneden komt. ( voorzichtig ) Vervang het mesje voor 2 platte schroevendraaiers en duw het "glas" iets verder naar beneden. ( nog steeds voorzichtig ) Ter hoogte waar ik de breedste schroevendraaier heb geplaatst zit een klemmetje, deze druk je in naar links Het "glas" zal iets verder naar onderen gedrukt kunnen worden. Tre…
Laatste antwoord door Dave D, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedemiddag, Wij zitten er over te denken om de nieuwe Rio aan te schaffen met Private Lease. Nu hadden wij een vraag over het tussentijds aanpassen van de KM's. Ik rijd nu namelijk een hoop KM's voor mijn werk, maar misschien gaat dat in de toekomst veranderen. Omhoog is geen probleem maar omlaag blijft me een beetje vaag. Iemand ervaring met het tussentijds KM"s aanpassen omlaag? Bedankt alvast.
Laatste antwoord door NBM, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden?
Laatste antwoord door Wit19, -
Trekhaak info
door Picanto2011- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste Kia rijders, na bijna 7 jaar zeer tevreden een picanto te hebben gereden, hebben we nu een witte Rio 2017. Geweldige auto. Ik wil graag een trekhaak plaatsen voor o.a. twee elektrische fietsen. Zijn er tips te geven hierover? Zijn er mensen die dat zelf al hebben gedaan?
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 8 antwoorden
- 2k weergaven
Is er bij iemand bekend of er een continue 12V aansluiting aanwezig is op de Niro my18?
Laatste antwoord door XXX, -
Wieldoppen
door Machlo- 11 antwoorden
- 5,5k weergaven
Bij gebrek aan euro’s voor alu en banden maar eens een setje “sjieke” wieldoppen gekocht. Vastgezet met een tire-ripje, benieuwd hoelang ze erop blijven zitten.
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
- 21 antwoorden
- 16,2k weergaven
Is er ook praktijk-informatie over het verschil in het verbruik tussen de 16" en 18" velgen. Voor zover ik tot nu toe gelezen heb over het verbruiks onderwerp zijn alle opgegeven extreem zuinige verbruikscijfers (bijv. 1:20) behaalt op 16" velgen. De officiële verbruikscijfers van Kia geven een meerverbruik te zien op de 18"velgen van 15%, dat lijkt mij wel erg veel ! Ik heb een Nero first-edition besteld en kan de velgen nog wijzigen. Ik ben benieuwd of bovengenoemde verbruikscijfers (1:20) ook mogelijk zijn met de Nero op 18"velgen ?
Laatste antwoord door Toonvkr, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
goede avond heb al sins de zomer vakantie last met de koppeling. ik wil het verhaal ook niet te lang maken dus ik zal mijn best doen. eerste probleem was scheur in de hoofdkoppelings cilinder was van kunststof is in frankrijk vervangen voor een massieve. half uur later op eens steeds minder grip en slippen. garage weer gecontroleerd niets gevonden. tijd gereden geen probleem tot er file kwam weer steeds minder grip en daarna niks meer . na twee uur afkoelen wel weer kunnen rijden maar toch de wagen weer weg laten halen. de auto is op transport ge gaan naar nederland mijn eigen garage had een lekkage ontdekt aan de cilinder op de versnellings bak dit v…
Laatste antwoord door new, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Sinds een week de trotse eigenaar van een Rio 2012 Superpack in metallic zwart met Phantom 17” velgenset! Het geluid is echter een tegenvaller... Hoe kan ik het makkelijkst en het goedkoopst een goede sound upgrade uitvoeren? Ik heb 1,5 linker hand en geen hoog budget. Ik heb ook niet veel wensen: een vol geluid met een aardig bass is prima voor mij!
Laatste antwoord door Machlo, -
Muziek op USB stick 1 2
door Wimis on- 32 antwoorden
- 11,8k weergaven
Zoals verteld in mijn verhaal (Vakantie foto's) Problemen met de USB stick ! "Tot slot de radio en dan met name de USB of de muziek die we daar op hadden gezet. De eerste 1500 km ging het afspelen prima tot dat deze stukken van het liedje ging overslaan.... Begon te haperen, stotteren en rare geluiden maken. Dat klinkt dan niet meer zo fijn. Ook hier kijkt de garage naar. Inmiddels heb ik op 3 USB sticks de muziek staan, los of in mappen. Maakt niet uit hoe...... hij blijft stotteren" Probleem aan de deskundige voorgelegd. We moeten maar iedere keer als we de auto starten, daarna pas de USB stick in de aansluiting zetten. Zo hoort dat! En voordat we de startknop bedi…
Laatste antwoord door surfingjohn, -
Vering met caravan
door tdm- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Vandaag voor t eerst de caravan( 8mtr& 1700kg) achter de 3.3 gehangen, rijdt goed maar ik vind de vering best nogal inzakken terwijl de auto niet beladen is en de caravan maar gedeeltelijk. Wat zijn jullie ervaring met dit type Sorento???
Laatste antwoord door masimo, -
welke wielen?
door Hanz99- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik ga komende week een Kia Niro bestellen maar twijfel nog tussen die mooie 18 inch lm velgen of de 16"wielen op de Dynamic Line. Die laatste zullen waarschijnlijk comfortabeler rijden maar ik vind ze ook minder mooi; eigenlijk lelijk. De 18" wielen hebben die platte 45-serie banden en ik wil natuurlijk niet elke oneffenheid op de weg voelen. Ik heb gereden met een Executive versie met die 18 inch wielen en ik vond het eigenlijk nog wel meevallen met het rijcomfort. Ik kan alleen niet vergelijken met 16". Iemand suggesties of ervaringen met vergelijken?
Laatste antwoord door HenkBhz, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Schaamteloos het idee overgenomen van een ander forum Aangezien het trekhaken topic erg hot is rijden er vast nog al wat Niro's rond met een trekhaak Maar waar gebruik je die nou voor? Vandaag even een ploegje opgehaald. Niet voor decoratie, maar om hem daadwerkelijk een uurtje te gebruiken (maar niet achter de Niro )
Laatste antwoord door PeterD, -
Nummer doorklikken
door Bambie- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Is het mogelijk om nummers door te kunnen klikken door iets te veranderen qua knopinstellingen met dit stuurwiel?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 926 weergaven
Mijn Kia Cee'd 2010 heeft kuren speakergeluid bij bellen en navigeren. Zeer zwak geluid dus vrijwel onverstaanbaar. Stekkers nagelopen maar niets bijzonders ontdekt. Bij navigeren loopt het geluid via kleine speakers bij de afsluitplaatjes van de buitenspiegels. Heeft iemand een oplossing? Mvg Brigand
Laatste antwoord door Brigand, -
- 46 antwoorden
- 12,4k weergaven
Hallo beste Kia fans, Heb even een tijdje niets van me laten horen, maar ik ben weer terug. Ik was het forum niet vergeten hoor... Naar volle tevredenheid van de vorge Kia Cee'd sw 'seven' uit 2011 nu een nieuwere gekocht. Mooie ruime auto, waarmee we op vakantie gaan met twee opgroeiende kinderen. Weer een zwarte (we vonden dat toch een mooie kleur, was zelf aan het twijfelen aan een beige grijze, Sirius silver), bij de lokale Kia dealer gekocht. Superblij natuurlijk. Het is een Cee'd business pack uit ' 14 met 20.000km op de teller. Heb er wel als extra accesoire een trekhaak op laten zetten voor een fietsendrager die ik al had. Mag ' m a.s. maandag ophalen, dus nog e…
Laatste antwoord door Dave D, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_hev_service_manual-689.html
Laatste antwoord door Hen E, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goedenavond, Ik ben mij aan het oriënteren op een Dakkoffer voor op mijn Kia Rio uit 2012. Nu kan ik nergens vinden wat de maximale dak belastbaarheid is van mijn Kia. Heeft iemand een idee wat dat is? Ik heb inmiddels de originele dakdragers aangeschaft. Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een Dakkoffer. Nu heb ik een koffer gezien welke 1,65 lang is, past deze koffer op mijn Rio? alvast bedankt voor de hulp. groet, Elmar
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Google leverde niks op.. Kan nergens de maat van de achter ruitenwisser vinden.. Voorkant geen probleem om te vinden: passagierszijde 400mm 16 inch bestuurderszijde 650mm 26 inch
Laatste antwoord door BvE, -
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik heb een vraag die zelfs Kia mij niet kon beantwoorden omdat ze hier geen gegevens over hadden. Is het mogelijk om in de GT-Line (met het 7 inch touchscreen) een bescheiden subwoofertje in te bouwen? Ik kom nergens technische info tegen over de radio tegen die mij kan vertellen of er überhaupt een Line-Out op zit. Het geluid valt me niet tegen, maar ik mis in de lage tonen toch wel het een en ander. Mid-laag klinkt verrassend goed maar de echt lage tonen blijven helaas uit Is niet gek met zulke kleine speakertjes natuurlijk, maar had gehoopt op meer. Daarom wil ik als audiofiel zijnde graag een subwoofer inbouwen. Hoop dat het kan, zo niet jammer dan.. Had…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Andriod Auto
door Pietgolf- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
welke app moet je nu downloaden voor AA bij Kia Niro Er staan verschillende vermeld in de playstore
Laatste antwoord door wimkia, -
- 5 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik ben me aan het oriënteren voor een dakkoffer, alvast voor de zomervakantie. Ik ben van plan Farad dakdragers te kopen en een Hapro Traxer 6.6 dakkoffer. Deze dakkoffer is 1,77 m lang. Nu vroeg ik mij af of de haaievin op het dak niet in de weg gaat zitten met deze dakkoffer/dakdrager combinatie. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Bij voorbaat dank, groeten Olaf
Laatste antwoord door Wil002, -
Venga of Qashqai?
door Fritsje- 6 antwoorden
- 4,2k weergaven
Beste lezer, Ik heb me aangemeld voor dit forum om de kenners hier een vraag te stellen, en wel de volgende: Zijn er bezitters van een Kia Venga die ook een Nissan Qashqai hebben gereden? Wij zijn namelijk op zoek naar een vervanger van onze Suzuki Ignis (kleine compacte MPV) en willen nu iets groter. Na omzwervingen langs Nissan Note (te veel mankementen, aldus gebruikers) en Kia Soul (te kleine kofferbak) komen we uit bij Kia Venga of Nissan Qashqai. Ik zou graag willen weten wat een Venga-rijder die ook ervaring heeft met een Qashqai zou aandragen als argument(en) om voor een Venga te kiezen. Ik weet: Venga is iets goedkoper in aanschaf als occ…
Laatste antwoord door Fritsje,