Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 5k weergaven
Dag, dag, Ik heb een eenvoudige Picanto ta uit 2014. Deze heeft achter in de middentunnel alleen een 12v aansluiting. De andere mogelijke aansluitingen zijn er niet, zitten klepjes voor. Weten jullie misschien of er wel standaard een kabel en plug ligt? Als ik bv een USB - aux module koop, zou ik die dan zo kunnen aansluiten en doet hij het dan? De foto is het component waar ik aan denk. Om aan te gaan sluiten. Edit: denk dat ik het antwoord al heb gevonden. Die mogelijke USB aansluiting is waarschijnlijk al te zwak om een telefoon op te laden. Die 12V aansluiting gebruiken met een adapter zou wel moeten lukken. Zal het maar eens probere…
Laatste antwoord door Machlo, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo Ik heb een Kia ceed 1.4 uit 2009. Nu als ik een stukje in de auto heb gereden en heb en de auto uit en even de winkel bv in ga en de auto weer wil starten. Dan wil hij niet meer starten. Tenzij ik bij de eerste x dat hij niet wil. De autosleutel er uithaal en de deur open en dicht doe. Dan weer sleutel in contact en start. Dan pakt hij het wel weer. De start motor draait wel en hoort hem aan slaan. Branden geen lampjes met foutmeldingen op het scherm. Iemand enig idee waar het aan kan liggen
Laatste antwoord door Pretender, -
Navigatie updaten
door Ricks- 9 antwoorden
- 3,4k weergaven
Laatste antwoord door Bingobeer, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste mensen, Sinds kort trotse eigenaar van een Kia Carens 2, 2.0 CVVT. Nu lijkt het dat het toerental niet snel genoeg terug zakt bij het gas terug nemen. gaskabel ontspant goed en ook de klep valt soepel terug. Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn? En hoe dit te verhelpen. Alvast bedankt voor jullie reacties. Gr. Jan
Laatste antwoord door patric dierckx, -
- 3 antwoorden
- 5,7k weergaven
Wie kan mij vertelen wat het bovenste lampje betekent.zie foto . Het lampje branden bij het starten en bleef aan .moter uitgezet toen was het uit.
Laatste antwoord door m v ballegooij, -
Garantie controleren 1 2
door Nuknuk- 27 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hoi! ik heb gister een Kia Picanto uit 2013 aangeschaft op de voorwaarde dat de garantie nog nog geldig is. Als dit niet zo is kan ik nog onder de koop uit. Ik vroeg mij af of ik zelf ergens kan controleren bij Kia of de garantie er nog op zit. De reden dat ik dit wil controleren is omdat er bij een van de onderhoudsbeurten geen stempel in het het boekje zit en ik niet precies weet wat de voorwaarden voor de garantie zijn om de garantie te behouden en of het dus een probleem is dat die stempel daar niet zit. Er staan 3 onderhoudsbeurten in waarvan de 1e en de 3e wel gewoon een stempel hebben. Ik heb juist vanwege de garantie voor een jonger model gekozen. Wie…
Laatste antwoord door picalowlander, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo allemaal, Op het moment dat we remmen met de auto horen sommige mensen een piepend geluid. Ik zelf hoor dit geluid niet, en heb ook de auto een keer naar de garage gebracht. In de garage konden ze het piepende geluid ook niet achterhalen. Remschijven en blokken bekeken en er is geen sprake van ijzer op ijzer contact. Wie o wie herkent dit probleem ? thanks !
Laatste antwoord door picalowlander, -
- 8 antwoorden
- 7,7k weergaven
Tot mijn verbijstering zag ik toen mijn vrouw de auto perse zelf op de oprit wilde steken na een rit van 360 km ( dus hete motor/uitlaat ) dat er bij mijn 2005 3,5 V6 Sorento donkere rook uit de uitlaat kwam. Geen dikke wolken maar wel zichtbaar, een beetje alsof het een diesel was. Dat had ik nog niet eerder gezien en verwacht ik ook helemaal niet van een V6 motor met maar 110.000 km. Vorige vakantie ( 4000 km ) met de caravan erachter heb ik vaak gepeild en constateerde geen merkbaar verbuik. En dat was nu 3000 km geleden. Ik heb nu 1000 km eerder wel net de motorolie verwisselt voor 5W30 vol synthetische motorolie. (Shel Helix) en ik heb geen idee wat erin zat.…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb een Niro 1.6 GDi Hybrid 77kW DynamicLine DCT6. Met een standaard uitrusting dus ook een standaard cruisecontrol. Weet iemand of de cruisecontrol 'simpel' aan te passen is naar een adaptive cruisecontrol en wat zoiets evetntueel achteraf kost? Mijn gevoel zegt n.l. dat alles daarvoor al in de auto zit, maar dat er alleen maar iets geactiveerd hoeft te worden, of misschien een sensor erbij ingedrukt en een aanpassing van de software. Maar ik kan het uiteraard helemaal mis hebben.
Laatste antwoord door Derksen, -
Radio knoppen werken niet meer en gordel alarm poept soms na inbouwen trekhaak kabelboom
door Ricoootjee- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hey kia rijders, Ik heb gister een trekhaak op mijn kia rio uit 2012 gebouwd. Nu merkte ik vanmorgen op dat de volume knop op het stuur niet meer werkt, en alle knoppen behalve de draai knoppen op de radio werken niet meer. Ook gaat soms het alarm van de gordel ineens af tijdens het rijden. Dit was gister avond nog niet,maar vanmorgen ineens wel. Kan dit eventueel liggen aan de kabelboom van de trekhaak die ik heb ingebouwd, of kan het ook gewoon toevallig zijn? Groetjes Ricardo
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraag omtrent de airco van mijn auto, een Sportage V6 4x4 uit 2006. Mijn airco functioneert niet meer, de drukken in het systeem zijn goed en bij rechtstreekse aansturing wordt de koppeling van de compressor ingeschakeld. Ik verdenk de ijs-sensor voor de verdamper of de hoog/laag druk schakelaar. Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen of een schema beschikbaar heeft? Alvast bedankt! Groeten, Maurice Kuiper
Laatste antwoord door Kuiper97, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi' mijn Carens geeft een foutmelding op een cylinder. het gaat om een Carens II uit 2003 1800cc nu wil ik de bougies vervangen maar kan ze nergens vinden. op Google kan ik geen plaatje vinden. onder de zwarte deksel bovenop het motorblok kan ik maar 2 bougies vinden maar waar zitten de andere 2? alvast bedankt, Johan.
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Vandaag mijn Niro Business Line opgehaald Vraag :Klopt het dat er geen info op scherm komt m.b.t. flitspalen en mobiele radar controle Ik dacht juist dat dit wel in het systeem was meegenomen door Tom Tom
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ondanks monteren van de modificatieset is het probleem met de trekhaak niet opgelost. Ik dacht eerst van wel, maar nu is gebleken dat het probleem weliswaar is verminderd maar nog steeds duidelijk waarneembaar is. Het enige alternatief is m.i. de Mobis afneembare trekhaak.
Laatste antwoord door Robinet, -
- 16 antwoorden
- 9,6k weergaven
Ik heb de Navigatiehandleiding van de Niro gescand naar PDF. Beter dan de bijgeleverde dikke handleiding in 17 talen welke amper in het handschoenenkastje past. Beter had men naar Meneer Ikea kunnen kijken welke verschillende handleidingen uitgeeft zodat je de rest kan weggooien. Alleen het bestand is 13,8 Mb groot, wie weet hoe je dit hier kan plaatsen. (max is 1 Mb.)
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo ik heb een Kia Niro gekocht net nieuw als ik wil navigeren geeft ie geen flitspalen weer ook niet met hotspot op telefoon iemand een oplossing
Laatste antwoord door Tallguy, -
Goede service
door ehombie- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Laatst.....of al voor +/- 2 jaar terug een irritant geluid, resonerend afh. Van de luchtsnelheid stand. Klimaat staat altijd in de auto stand. Als of er een blaadje in een rooster zat te wapperen. Dacht altijd ja nou want ik hoorde het niet altijd...maar ging mij irriteren op een lange provinciale weg... Zoveel rij ik er niet in en niet zolang ritjes. En toen ging ik wat specifieker te werk. het kwam altijd na +/-15 min rijden ten gehoren. En het overstemde dan net de radio...zeker als je weet dat je het geluid hoort. dit aangegeven bij kia dealer. Bleek de kachelventilator te zijn. (Wat speling) Laten horen aan chefwerkplaats, samen afspraak gemaakt…
Laatste antwoord door Koenstv93, -
Lampenset Rio 2012
door mcbeef- 12 antwoorden
- 9,4k weergaven
Dag allemaal, Weet iemand welke lampenset ik moet aanschaffen voor mijn rio? een h4 of h7? De dealer heeft een sterk vermoeden, jaja, dat het h7 moet zijn. iemand ervaring? Bedankt! De zoekfuntie op deze site én google brengt mij naar een topic voor de 2006 rio.
Laatste antwoord door xtra40, -
mijn Kia Rio (2104) is nogal kort geveerd. Mijn vrouw heeft daar last van ivm met rugproblemen. Is er een andere stioel met extra demping/vering te plaatsen?
Laatste antwoord door fluiter16, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een tweedehands witte Picanto 2nd edition 1.2 CVVT ISG Plus Pack met Airco, benzine | 61.141 km | 2014. Wát een geweldige auto is dit! Ben er ongelofelijk blij mee. Ik heb alleen één vraag: Mijn ogen zijn niet zo best. Ik heb moeite om het LCD-display te kunnen lezen. Op mijn Kia zit echter geen draaiknop (de dagtellerknop) om de intensiteit van de dashboardverlichting te verhogen. Is er een andere manier om de dashboardverlichting feller te maken?
Laatste antwoord door PauloPicanto, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Kia rijders Zondag stapte ik mijn Kia in en wilde de aanjager aan zetten en hij deed helemaal niets meer. Op het oranje display zie je ook GEEN tekens meer dus hij doet gewoon helemaal niks meer. Welke knop ik ook in druk of aan die schijven draai niks. Zekeringen na gekeken ??? Ja Wie kan mijn helpen ???? Gr Theo
Laatste antwoord door theokleijngeld, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemorgen, Tijdens het maken van een proefrit in een Kia Ceed trof ik dit navigatie systeem aan. Ik had hier mijn twijfels over (hoe het oogt). Volgens de verkoper is het orgineel. Op foto’s van andere Kia Ceed’s, ziet het er heel anders uit. Is deze wel orgineel? (Een betere foto heb ik helaas niet) Bedankt! Groeten, Danny
Laatste antwoord door Danny83, -
DAKDRAGERS
door jodegroote- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi Ik begin volgende week aan mijn tweede optima SW. Ik ben op zoek naar dakdragers. de originele met artikelnummer D4211ADE00AL vind ik eigenlijk pokkeduur voor de tijd dat ik ze maar nodig heb. bij Norauto zijn ze ook (nog) niet verkrijgbaar.... Iemand die weet waar ze betaalbaar zijn? Alvast bedankt voor de info! Jo
Laatste antwoord door jodegroote, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Goedemorgen, ik sta op het punt een Kia aan te schaffen. Het is een geïmporteerde uit Duitsland. Volgens de dealer is het een; Ceed JD 1.6 uit 2014 (wat houdt die JD in?) zelf kan ik niks vinden van deze uitvoering. Ik ben benieuwd naar onder andere het verbruik. Kunnen jullie mij hier helpen? Dank! Groeten, Danny
Laatste antwoord door Chucky, -
Achtervering Kia Rio
door Gast Rio_Brazil- 23 antwoorden
- 9,1k weergaven
Dit is inderdaad goed nieuws ! en ik heb Carsupport direct een mailtje gestuurd. Ik ervaar precies hetzelfde als "Derrek" ; verkeersdrempels zijn een ramp wanneer er personen achterin zitten en met volle vakantie-bepakking en 4-5 personen naar Frankrijk is vooral in België echt vreselijk. De auto begint dan op sommige momenten zelfs te stuiteren in een soort resonantie-frequentie en dat is gewoon gevaarlijk. Dan ben ik blij als ik weer op die mooie tolwegen in Frankrijk mag rijden Wanneer ik alleen in de Rio rij is er helemaal niets aan de hand. Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte wanneer ze gemonteerd zijn.
Laatste antwoord door Baggio,