Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Sinds twee weken ben ik eigenaar van een Kia Niro design edition. Wat mij opvalt is dat de motor, enkele seconden na een koude start, ongeveer een/twee minuten “blaast”. Het idee van de koeling die explosief aanslaat en z’n werk doet of van een choke ( vroeger was een auto uitgerust met een choke die bij een start de auto snel op temperatuur bracht). Na een paar minuten wordt de motor rustig en hoor je enkel de elektromotor. In mijn beleving moet de auto elektrisch starten dus amper geluid maken. Wie herkent dit?
-
Brandstof verbruik Niro 1 2
door jos5185- 27 antwoorden
- 7,8k weergaven
Goedenavond Voor alle sceptici onder ons Dit is het verbruik van mijn Niro na een rit van Amersfoort Vathorst naar Monnickendam. Dus over autobaan 2 baans weg en binnen de bebouwde kom. Het was op vrijdag middag best wel druk op de snelweg. Ik rijdt best wel door maar hou me wel aan de maximumsnelheid. Groetjes Jos Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Laatste antwoord door Brat Pit, -
Chiptuning Kia Rio
door Bambie- 18 antwoorden
- 4,2k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee of is het compleet nutteloos om te doen? https://www.unlimitedtuning.nl/chiptuning-kia-rio-1-2i-85-pk.html
Laatste antwoord door Intersec, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Ik heb sinds vorige maand een Kia Rio 1.4 Super Pack Automaat uit 2012. Het valt me op dat de auto niet zo zuinig is als gehoopt. Ik let zeker op mijn rij-stijl. Ik zorg ervoor dat het ECO lampje zoveel mogelijk brandt, echter is dat de vraag (gelezen uit andere topics) of dit nou echt wel zo effectief is, als gedacht. mijn vraag! Op het moment dat ik Cruise Control inschakel, gaat het ECO lampje uit. ik dacht altijd dat cruise control zuinig is, omdat er een constante snelheid gereden wordt. kan iemand mij uitleggen hoe dit komt? En wat is zuiniger op de snelweg? Zelf met je eigen voetje gas geven of cruise control inschakelen? thanks!
Laatste antwoord door Rox, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Wat zijn jullie ervaringen met kia Venga van 2010 ??
Laatste antwoord door moto, -
- 1 antwoord
- 2,9k weergaven
Wij zijn afgelopen zaterdag een 400 km wezen rijden richting duitsland , nou de radio ontvangst was op meerdere plekken heel slecht of bijna helemaal niet . meerdere Duitse zenders die je normaal ontvangen kunt waren niet te vinden , ook bij het zoeken ging het er gewoon overheen . Wie weet wat er aan de hand is ? kan er wat stuk of los zijn? Ik heb nog steeds met volle tevredenheid de Sportage sl
Laatste antwoord door HansC, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
In navolging van een forumlid, ook eens de onderste spoilerrand beplakt. Heeft wel wat vind ik, moet bij de voorkant van een witte pica 2 wel eens denken aan een “StarWars stormtrooper”......
Laatste antwoord door Machlo, -
Het uiterlijk was al bekend, maar nu hebben we alle info voor je! Vanochtend presenteerden we je al de eerste lekplaatjes van de compacte SUV/crossover. De Stonic is het zusje van de Hyundai Kona al hebben beide merken er wel voor gekozen om hun modellen een eigen smoel te geven. In elk geval hebben de Koreaanse merken goed in de smiezen dat met dergelijke auto’s veel geld kan worden verdiend. Kia communiceert vol vertrouwen dat de Stonic ook in dit zwaarbevochten segment (Seat Ateca, Renault Captur, Peugeot 3008 etc.) een hitje gaat worden, niet in de laatste plaats dankzij het uiterlijk, de degelijkheid van de techniek én natuurlijk de zeven jaren garan…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben opzoek naar een Kia Sportage met een S en B in het kenteken.mijn huidige Kia Sportage heeft dit ook en nu ik op zoek ben naar een andere Sportage vroegen mijn kids of dat weer kon. De auto moet van de leeftijd 2016 tot nieuw zijn. Wie geeft mijn een tip. Bedankt alvast.
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi allemaal, Mijn ingebouwde (media)systeem begint kuren te vertonen. De touch werkt niet altijd even lekker (vooral nadat de zon er op heeft staan te bakken) is traag (mogelijk doordat ik inmiddels snellere touchscreen gewend ben) en de navigatie is allesbehalve up-to-date (hoewel ik dit ieder jaar laat doen). Zie de screenshot voor het huidig model. Met de KIA zelf ben ik nog helemaal tevreden en ziet er nog top uit. Ik ben daarom op zoek naar een nieuw mediasysteem, maar deze moet goed/mooi in de KIA passen (ik ben van het uiterlijk hahaha). Heeft iemand enige ervaring met het vervangen van het media-systeem of weet een goed alternatief? Zelf…
Laatste antwoord door Kia_Ed, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Donderdag onze UB executive omgeruild voor deze mooie YB Gt-line. Moest ook wel echt wat moois zijn natuurlijk om de Witte beauty achter te laten. Hopelijk is er straks weer iemand net zo blij mee als wij. Erg blij met de Gt-line wat weer een upgrade. Mijn Kia betrouwbaar voor elke dag. Als speelgoed heb ik wat anders.
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goede dag, Nog een kleine week en ik ga mijn eerste Kia rijden, een Ceed Sportswagon navigator plus pack (model 2011) bouwjaar 2012. Ik ben erg benieuwd naar hoe de auto me gaat bevallen! Ik ben ook benieuwd van welk merk het ingebouwde navigatiesysteem is en of er updates voor te krijgen zijn, iemand die me hiermee kan helpen? Bvd Michiel
Laatste antwoord door m van der pot, -
nieuwe auto geur
door Hanz99- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Sinds vrijdag zijn we in het fijne bezit van een gloednieuwe Niro. Hij is mooi en rijdt heerlijk. We zijn zonder meer tevreden. Alleen heb ik sinds vrijdag hoofdpijn hetgeen ik eigenlijk nooit heb. Nou vermoed ik dat dit door een geur van weekmakers en lijmen komt die nou eenmaal in een nieuwe auto zitten. De een vindt het lekker maar ik dus niet. Iemand een idee hoe ik van die geur af kan komen behalve 150 km per uur met open ramen rijden 24 uur lang
Laatste antwoord door Toonvkr, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ik wil graag een subwoofer inbouwen maar ik zou niet weten hoe omdat alles zo dicht gebouwd is. Weet iemand misschien hoe ik moet beginnen? Alvast bedankt
Laatste antwoord door A.ozkan, -
- 14 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je op dit moment bij je Kia Niro krijgt. TomTom kaart, is deze nieuw bijgewerkt en is dit een kaart voor 1 jaar gratis en moet je daarna per kaartupdate betalen.? Hoe zit het met het internet gebeuren, moet je dit meteen als extra pack bestellen of krijg je dat het eerste jaar gratis.? Dat Android en Apple ( ios ) gebeuren, ook als extra pakket bij bestellen of krijg je dat het eerste jaar gratis.? Ben benieuwd wat me te wachten staat, ik heb het dus over een Nieuwe Niro Design Editie uit voorraad bij de Importeur.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
Vandaag de Picanto GT line ingeruild voor een Sportage , na 11 maanden in de Picanto te hebben gereden tot de conclusie gekomen dat de lage zit en weinig ruimte toch niet geschikt is voor een gezin met een opgroeiend kind.
Laatste antwoord door Wero, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik zou graag een nieuwe pookknop in m’n Rio zetten, maar ik kom op ebay vooral de knoppen voor de 6 bak tegen in plaats van de 5 bak. Heeft iemand hier het onderdeelnummer van?
Laatste antwoord door Glenncrx, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi allemaal, Ik zou dolgraag dagrijverlichting (led) op mijn ceed1 sw willen hebben, uiteraard waar ik de openbare weg mee op mag. Wat kunnen jullie aanraden op dit gebied? Alvast bedankt! Michiel
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 18 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ben gepensioneerd en beroepshalve veel kilometers gereden, dus altijd een zwaardere auto, in het laatste geval een 2014 Diesel Opel Antara 2.2 4X4 Cosmo automaat-leder enz.enz. full options. Zit 95.000 kilometer op, dus net ingereden en ziet er goud op snee uit, mankeert helemaal niets aan. Wil naar een Kia Niro (inmiddels ook in werking en besteld). Wat mij opviel, is dat de inruil van de bestaande auto alle kanten op gaat, ik heb uiteindelijk voor de hoogste bieder gekozen. Kia Nederland, via internet, mooi bod, € 24.000,- , je moet je wel in verbinding stellen met een dealer om het af te maken. Uiteraard begin je met het Kia taxatierappo…
Laatste antwoord door wimkia, -
Heeft de Niro business automatisch sluitende ramen als je uitstapt en de auto op slot doet ? En vraagje twee de mede pagagier is zeer slecht te verstaan bij de handsfree telefoon gesprek ?
Laatste antwoord door gjcvro, -
Hey hallo, ben nieuw op het form, ook net een troste eigenaar van een kia sportage 2.0 diesel. Ik heb hem met schade gehaald uit duitsland. mijn vraag is ik moet de beide koplampen vervangen, code 92101-3u290 aan de binnen kant van de koplamp. Als ik een koplamp met precies de zelfde code vindt uit 2012 pas dat dan erop?? Mij auto is trouwens uit 2015 Alvast bedankt heren
Laatste antwoord door Felix, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Goedeavond, Nadat ik vanavond mijn ruitenvloeistof resevoir had bijgevuld, en daarna tijdens het rijden de voorzijde sproeide kwam ik erachter dat er een spoor ruitenvloefstof achter de auto vandaan kwam (wanneer ik de proeier aan de voorzijde gebruikte) Alleen tijdens het gebruik, tevens kwam er maar een klein straaltje uit aan de voorkant Heeft iemand anders dit wel eens gehad? En valt dit onder de garantie van kia? De kia picanto is nieuw gekocht in Aug 2016, dus nog geen 2 jaar oud. Alvast bedankt, Glenn.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Destijds rond 2012 kwamen er soms klachten over de besturing van de Picanto, dat deze nogal eens een "zoekend" karakter had. Oftewel, je blééf sturen om in een normaal spoor te blijven... Dat was bij mij dus van begin af aan een klacht en ergernis. Afijn, na een dik half jaar heeft de Dealer de auto nog een goed Uitgelijnd en het verschil was helaas minimaal. Moet er nog even aan toevoegen, dat er van nieuw af aan, al diverse loodblokjes aan de Aluminium velgen zaten voor de uitbalancering. Intussen, na een APK en onderhoudsbeurt, zijn er 4 nieuwe Hankook banden op gekomen, omdat de oude wat uitgedroogd waren en niet meer door de APK konden. Profiel zat er nog…
Laatste antwoord door ouwe, -
- 10 antwoorden
- 6k weergaven
Ik ben er vandaag achter gekomen dat mijn condensor lek is en de A/C daardoor niet meer koelt. Omdat de Picanto 160.000km+ gelopen heeft vat dit buiten de garantie, maar misschien nog in de coulance; hierover krijg ik bericht. Helaas kon de garage mij geen " reguliere" prijs geven voor vervanging, omdat dit niet in het systeem zou staan. Ik zou dit graag weten om iig het "worst case scenario" helder te hebben. Heeft iemand hier al eens een condensor laten vervangen buiten garantie? Wat was je ongeveer kwijt?
Laatste antwoord door xtra40, -
Nieuwe telefoon
door Hermanus- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Wie weet wat er aan de hand is. Nieuwe telefoon (Nokia 7 plus) wordt niet herkend bij aansluiten usb om android auto te gebruiken. Usb instelling telefoon staat op mtp maar zodra ik hem inschakel springt hij direct naar alleen laden en op het scherm van de radio komt de mededeling "Telefoon niet herkend". Via de computer (Windows) kan ik wel de media benaderen. De oude telefoon kan ik ook gewoon aansluiten. Wat doe ik fout?
Laatste antwoord door Hermanus,