Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 3,2k weergaven
Hoi, Maandag haal ik mijn Sportage op (mijn eerste Kia ooit) Het is een 2.0 diesel uit 9-2007 op grijs kenteken. Voordat ik de koop sloot, heb ik de auto nog op de brug bekeken en zag dat op het achterste subframe veel roestvorming was. Rechts was het slechts oppervlakkig maar links kon ik er met een beetje kracht zo met mijn duimnagel doorheen duwen. Uiteraard meegenomen in de prijs-onderhandeling. Nu mijn vraag: Is dit een bekend issue bij deze modellen? En wie heeft er hier ook mee te maken gehad? Uiteraard zijn tips welkom! Zelf dacht ik dat ik de roest kan verwijderen en dan door iemand een plaat in laten lassen en daarna een tectyl beha…
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goeden dag! Ik lees best veel op het forum dat men constateert dat de signaal sterkte op de achterspeakers zwakker of anders is dan naar de voorspeakers via de standaard radio. Andere oplossingen dan de radio vervangen kan ik niet vinden op het forum, als deze er wel is dan excuus voor deze onnodige post maar dan graag een link daar naar toe Heeft iemand hier een oplossing voor, maar dan wel bij het gebruik van de standaard radio? Is het filter naar de achterspeakers te verwijderen/omzeilen op een of andere manier zodat de sterkte van het signaal het zelfde wordt als naar de voor speakers? Kan het kwaad voor de radio/sub als de draden van de acht…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 4 antwoorden
- 3,9k weergaven
Over 2 weken komt mijn nieuwe autootje, een picanto van een jaar oud. Omdat deze auto wat kleiner is dan mijn vorige heb ik 1 probleem en dat is de bench van de honden. In de kofferbak gaat hij niet passen en de als ik de rugleuning plat leg dan ontstaat er geen vlakke laadvloer. Als ik de bench toch op de platte rugleuning zou zetten dan komt hij eigenlijk ook wat te hoog te staan. Nu is mijn idee om 1 rugleuning eruit te (laten) halen en de bench deels op de zitting te zetten (het hoogteverschil met de kofferbak kan ik wel opvangen). Weet er iemand of het makkelijk is om 1 rugleuning te verwijderen, hoe dit moet en of het veel werk is? Alvast bedankt
Laatste antwoord door amanda, -
- 13 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik heb een nieuwe Kia Niro in november 2017 gekocht die goed bevalt, er zitten 16 inch banden op alleen de voorbanden doen soms heel vreemd, het is net Aquaplanning, ze volgen het spoor op de weg en dan heb ik het gevoel geen controle te hebben op het sturen, de banden volgen hun eigen weg van links naar rechts. Ik voelde dat heel erg tijdens een proefrit met de 18 inch banden die de auto had , ik dacht dat het daar van kwam, maar nu blijken mijn banden het ook te doen. Heeft iemand daar ervaring en een oplossing voor.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Mijn Ceed'wagon van 2013 had twee sterretjes in de voorruit, bij Casglas de ruit laten vervangen, de camera van de rijbaan controle moest worden ingelezen door een computer. na een paar pogingen lukte het niet om de camera te activeren, camera werd door de computer niet herkend, men verwees mij de dealer die op kosten van Carglas het mochten proberern. Bij de eerste dealer wist men niet dat er een camera zat, ze hadden het steeds over de regen censor, de tweede dealer zag er geen brood in, een eerste poging bij de derde dealer lukte ook niet, niemand had die camera ooit gezien, er is een nieuwe camera besteld. die was na 6 weken eindelijk binnen, (1500 euro) g…
Laatste antwoord door Leo2, -
Hoe werkt ISG
door mair- 8 antwoorden
- 7,3k weergaven
Goedendag, Sinds deze week hebben wij een Rio 3 uit 2012 met het plus pakket. Als ik in het boekje lees moet er een start/stop systeem inzitten het zogenaamde ISG systeem. Ik heb het geprobeerd maar het werkt niet bij ons, ik sta stil en zet de auto in zijn vrij. Volgens mij zou nu het systeem moeten werken maar de motor blijft aan en het knopje voor de ISG, links onder het stuur, brand en gaat uit als ik weer ga rijden. Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor de antwoorden. Groetjes, Manfred
Laatste antwoord door bigwade, -
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Wij zijn met de Niro 2018, en Hobby 400 caravan naar Italie vertrokken. Totaal gewicht van de caravan 1100 kg en 75 kg kogeldruk. De Niro deed het geweldig. Ik moest wel even leren rijden met de combinatie. In de sportstand gaat het zeer goed. Helaas is het op de cruisecontroll rijden niet geweldig, de Niro gaat in de bergen zenuwachtig op en af schakelen. Dit kun je snel oplossen door zelf de gaspedaal te bedienen. We zijn via Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Zwitserland naar Italie gereden. Op de stevige klimmen konden we nog met 80 km/h boven komen en zelfs snelheden boven de 100 km/h is geen probleem. Ook het verbruik met de combinatie zit tussen de 10 en 11 liter per …
Laatste antwoord door rick_m, -
De Niro is geleverd met lederen stoelen, deze bevallen mij niet, te hard en weinig ondersteuning onder de benen, ook heb ik het gevoel dat ik hoger zit als toen 5 maanden geleden ik in de showroom er in ben gaan zitten ( deels stof/leer zetels )!! Ik heb nog gevraagt of leder het zelfde zitcomfort gaf en dit werd bevestigd, echter nu na 300 km rijden doet mijn zitvlak zeer, de zetels zijn te hard iemand een gelijkaardige ervaring?
Trekkracht Kia Niro
door MCZ- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo Kia Niro rijders, De nieuwe Kia Niro binnen gekregen. op advies van diverse Kia rijders, ben ik extra veel gaan rijden om te zorgen. Dat we 2000 km op de teller hadden staan voor we op vakantie zouden gaan met de caravan er achter. Dit is bijna gelukt, we hadden voor de vakantie er 1800 km op zitten. In de auto veel extra zware spullen gepakt, stokken en tent, stoelen en nog wat spullen meer. Zodat we met wat meer gewicht in de auto hadden, met twee personen er bij. Een caravan van 1250 kg er achter, met 80 kg op de kogel. Tank vol met octaangehalte 95, rijdt prima. In Duitsland voor bij Keulen 98 getankt, om de ee…
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hoi, aangezien mijn Sorento (11-2008, 2,5 diesel) geen cruise control heeft en ik dat er wel in wil, hier de vraag of dat zelf goed te doen is en op welke manier dan? En wat heb ik er allemaal voor nodig? alvast bedankt voor jullie tips!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Er was mij verteld dat als ik mijn recente oproepen verwijder op mijn iPhone deze ook niet meer zichtbaar zouden zijn in mijn scherm echter blijven ze daar wel staan. Weet iemand hoe ik dit kan verwijderen?
Laatste antwoord door Moo, -
- 6 antwoorden
- 4,7k weergaven
Onlangs heeft mijn Sportage 1.6 GDI zijn eerste beurt gehad en daar ben ik niet helemaal tevreden over. De ruitensproeiervloeistof had ik tot aan de dop gevuld en toch staat er een of ander goedje op de rekening. Daar kon ik het geld van terugkrijgen. Wat ik erger vind is dat de olie niet op Max. is gezet en dat er Rode Renault koelvloeistof ( men is ook renault dealer)is bijgevuld, terwijl er groen/blauw spul in zit. Iedere monteur behoort te weten dat je niet zomaar verschillende koelvloeistoffen kunt mengen. Dat kan motorschade opleveren. Toen ik vroeg wat er dan voor olie in zit kreeg ik te horen dat het half-synthetische 5w40 van Total zou zijn. Dat is olie van…
Laatste antwoord door Rudy Vanguyse, -
- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste leden, Sinds aantal weken trotse eigenaar van een Kia Rio Super Pack uit begin 2013. Alles bevalt prima behalve het geluid. Nu ben ik van plan om zelf een active subwoofer te plaatsen. Tijdens mijn vooronderzoek kwam ik er alleen achter dat mijn fabrieksentertainment systeem geen uitgangen zitten. Persoonlijk denk ik niet dat ik ze wil aansluiten op de achter speakers. Heeft iemand enig idee? Ik heb ook foto's gemaakt van de achterkant en bovenkant, voor aanvullende informatie over het fabrieksentertainment systeem. Met vriendelijke groet, Rowdy
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Sinds kort ben ik in het bezit van een mooie Kia Rio 1.1 CRDI uit het bouwjaar 2012. Ik ben er erg tevreden mee, alleen mijn vriendin wat minder. Zij krijgt op de bijrijdersstoel nekklachten van de houding die de stoel je doet aannemen. Wij hebben alles geprobeerd om de stoel comfortabel in te stellen, maar het lijkt erop dat de stoel (met name hoofdsteun) op een manier ontworpen is dat deze je in een onnatuurlijk houding drukt, waardoor mijn vriendin dus nekklachten krijgt. In andere auto's heeft zij daar geen last van. Zijn er hier Kia Rio bestuurders die hetzelfde probleem ondervinden met deze stoelen en heeft iemand hier wellicht een oplossing of tip voor? Alvast beda…
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
In mijn Rio superpack (2012) valt mij op dat aan de onderkant vd auto er lange zwarte afdekkapjes bevestigd zijn over bijna de gehele lengte vd auto, waaronder o.a. de remleidingen en andere kabels ldooropen. Dmv deze lange smalle kunststof kapjes worden deze beschermd tegen weersinvloeden, pekel, modder etc. Wat mij opviel is dat er alleen ter hoogte van de bestuurdersstoel niet zo'n kapje onder mijn auto zit. Ik heb daarom de dealer gevraagd er eentje onder te zetten zodat alles mooi beschermd is. Wat schetst mijn verbazing? Volgens de dealer hoort er op die plek ook geen kapje te zitten, bij geen enkele Rio zit er daar eentje! Ik ben benieuwd of dit klopt. Hebben julli…
Laatste antwoord door Kogelman, -
ECC airco vraag
door Kogelman- 14 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik kwam er vandaag achter dat als ik de ECC van onze Kia Rio uit 2012 op: verwarmen vd voeten zet, dat niet gebeurt. Wat er wel gebeurt is dat de blower voluit op de voorruit begint te blazen, hetzelfde als hij doet als je de tuimelschakelaar vd voorruit ontwaseming indrukt. De overige functies vd ECC doen wel wat ze beloven. In de winter heb graag warme voeten, maar ik voel geen luchtstroming in het voeten compartiment als ik die functie inschakel. Is dit herkenbaar en wat is er aan te doen? Kan de dealer dit dmv een softwarematige aanpassing opnieuw calibreren? Alvast bedankt voor jullie reacties. groet, Kogelman
Laatste antwoord door Kogelman, -
- 21 antwoorden
- 9,3k weergaven
Ik kom uit een Aygo/C1 en sinds december een Picanto 1.0 EconomyLine 5-zits. De Picanto bevalt uitermate goed. Het verbruik van de Aygo/C1 was in de winter rond 1:20. Zomers 1:22 tot 1:24 met uitschieters naar boven en beneden. Record verbruik met de Aygo was 2x 1:27,9 Ik heb nu met de Picanto 1400km gereden en 3x getankt: 1:18,8 1:18,4 1:18,2 Rijgedrag: Bij 30 in z'n 3 (2500 toeren) Bij 50 in z'n 4 (2500 toeren) Bij 70 in z'n 5 (2500 toeren) Mijn rijstijl zou ik omschrijven als rustig met op de snelweg 100/110 km/u Wat is jullie mening over het verbruikt. Hij moet natuurlijk nog…
Laatste antwoord door dinkys, -
- 13 antwoorden
- 10,2k weergaven
Hallo allemaal, Eind maart, begin april hebben mijn ouders een Kia Niro gekregen. Mijn vader, zo enthousiast als hij is, heeft enthousiast ( zonder boekje) de auto eens goed bekeken en aan de instellingen lopen frutselen. Nu doet hij dit wel vaker maar nu weet ik niet meer wat hij heeft gedaan en hoe ik het terug kan zetten. Het probleem: Op het LCD-scherm achter het stuur staat onder het rijden een auto met kompas afgebeeld. Hierdoor weten mijn moeder en ik niet wat het verbruik etc. is dat voorheen op de eerste dag wel aangegeven werd. Kan iemand mij vertellen wat voor type instelling dit is en hoe ik deze terug kan plaatsen? Het instructie boekje laat geen …
Laatste antwoord door Toonvkr, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Kia rijders. Ik heb sinds een aantal weken een "miskoop" gekocht in de vorm van een Kia Magentis 2.0 16V van 2003. Ik heb er 3 weken probleemloos mee gereden totdat vanochtend de versnellingsbak begon te huilen in de 1ste en 2de versnelling. Wat kan ik nu het beste doen? eerst kijken of de versnellingsbak olie bijgevuld moet worden of meteen verdere maatregelingen nemen? Ik ben overigens al de 6de eigenaar dus wie weet wat de vorige eigenaren er allemaal mee gedaan hebben. Ik hoor graag van jullie tegemoet.
Laatste antwoord door Freaky, -
- 37 antwoorden
- 8k weergaven
Hallo Mede kia rijders. Straks krijgt onze 2012 rio een kleine beurt.. Daarbij ook een kachel/verwarmings update/ modificatie. Iemand die al gehad misschien ?? Wil wel weten wat het inhoud. Tanx ...
- 20 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo allemaal, Zeer binnenkort mag ik van mijn werkgever een nieuwe leaseauto uitzoeken, waarbij de keuze wat beperkt is tussen Toyota en Kia. De afgelopen 4 jaar heb ik een Toyota Auris TS gereden. Het nieuwe model daarvan komt pas in 2019 en zo lang kan ik niet meer wachten. Ik overweeg daarom een Toyota CHR of een Kia Niro te nemen. In beiden heb ik al een proefrit gemaakt en ze hebben beiden hun voor- en nadelen. Ik ben niet de eerste hier die met die keus worstel. De Niro is wat groter (en dat vind ik fijn, omdat ik kinderen heb en die zaten altijd wat krap achterin de Auris). De Toyota is dan weer wat sportiever, maar krap in de beenruimte achterin en …
Laatste antwoord door HenkM, -
Caravanspiegels voor Niro
door Gast PeterW61- 7 antwoorden
- 5,5k weergaven
Heeft er iemand ervaring met caravanspiegels in gebruik op de Niro. Welk type werkt het best en is meest stabiel. Had altijd Emuk, toppertjes op vorige auto, maar die zijn er niet op maat voor de Niro.
Laatste antwoord door FransNiro, -
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goedendag, Afgelopen weken heb ik een Witson ingebouwd. Superleuk. Nu heb ik er een universele achteruitrijcamera bij gedaan en het lukt me nog niet echt om deze aant e sluiten. Het inbouwen is gelukt. Hij zit boven de kentekenplaat. Nu zoek ik in de bedrading die via de rechterkant naar achteren loopt. Daar zit een witte stekker, maar die loopt naar mijn idee naar de verlichting rechts achter. Een wat dunnere sliert van stroomdraden met een groene, zwarte, groen-zwarte, twee rode draden. Ik vermoed dat ik daar draden van moet pakken om te verbinden naar voeding (+ en-) en rode draadje naast de tulp. Als ik het dan goed aansluit zou de camera dan direct oms…
Laatste antwoord door jackowacko, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Laatste antwoord door joophensen, -
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Binnenkort hoogst waarschijnlijk de Rio Dynamicline in bezit maar ik vind eigenlijk de audiokwaliteit wat mager van het standaard geleverde systeem. Iemand die weet waar meer info te vinden is over wat er standaard wordt geleverd?
Laatste antwoord door xtra40,