Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
weet iemand waar ik de +{constante spanning) en de geschakelde + vandaan haal bij mijn niro (geen accu meer in de kofferbak) het is voor een trekhaak iemand een schema ?
Laatste antwoord door Ampeter, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Wij zijn in het bezit van een kia picanto uit 2006. Gisteren zag ik op internet een spoiler voor dit model, het betreft een originele spoiler van kia. Heeft iemand hier ervaring met het monteren van deze spoiler op een picanto die nog nooit een spoiler heeft gehad? Ook vroeg ik mij af of het makkelijk is om originele mistlampen te installeren op deze picanto. Deze heeft de auto ook nog nooit gehad. Graag hoor ik van jullie. Groet, Pepijn Timmerman
Laatste antwoord door Machlo, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb vorige week mijn Kia ceed opgehaald en kwam eergisteren een vreemd kastje tegen onder de motorkap . Wie weet wat dit is ? Er zitten drie kabels aan een plus en een min en een kabel die gaat naar gasklep als ik het kastje open maak zie ik een ledje en een USB aansluiting en een rijtje jumpers
Laatste antwoord door Patrickd, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste ik heb een kia sportage 2.0 benz uit 2005 Nu is de diatributieriem vervangen bij 71000km in 2010 Ze geven aan in het boekje na 90000 of 6jaar maar zit nu op de 120000km en in 2017 is hij bij de vorige eigenaar bij de kia dealer voor groot onderhoudt geweest met 102000 op de teller en die hebben hem volgens mij niet vervangen Moet ik nu de 6 jaar hanteren of de km-stand anders moet ik even een afspraak maken voor vervangen
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo mede Kia rijders. Al 5 jaar rijd ik een Joice uit 2003. Ben best tevreden over de auto behalve over het vermogen. Vooral met Airco aan heeft de auto veel moeite. En dat voor een 2 liter. In de bergen moet de airco uit als we heuvel op gaan. Stationair loopt de auto met airco onregelmatig/te laag in de toeren. Er ligt een G3 lpg systeem van Vogel in. Weet dat lpg vermogen scheelt [10%] Maar ook op benzine moet het gaspedaal onderin om een beetje mee te kunnen. Iemand een idee of is dit typisch Joice. Hans
Laatste antwoord door hans.bernd, -
- 3 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo allemaal, weet iemand wellicht wat dit voor een onderdeel is en hoe je het kunt vervangen ? Op de foto lijkt het op een slang welke naar het luchtfilter gaat. Er zit een heel klein barstje in en vroeg me af of het kwaad kan. thanks !
Laatste antwoord door obeja, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste allemaal, Hoe kan ik bij een Kia Rio first editen van 07-2017 zien welke versie van de wegenkaarten erop dit moment geïnstalleerd is?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hoi, Weet iemand of een iPhone 8 of Samsung Galaxy S9 idd goed draadloos laden in de nieuwe Picanto GT-line? De auto hebben we al en mijn vrouw mag bij wijze van bonus een telefoon uitzoeken. Vandaar de vraag.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo sinds een week de trotse eigenaar van een pro_cee'd gt uit 2013 34000km. Nu kwam ik er gisteren achter dat vooral bij stationair draaien er een soort zingend geluid vanuit de brandstofpomp komt. Dealer geweest en gaat over drie week heen voor een check. Brandstoffilter en eventueel brandstofpomp. Iemand dit al eerder meegemaakt?
Laatste antwoord door Patrick pro_cee'd gt, -
- 12 antwoorden
- 4,6k weergaven
Ik ben al vanaf het begin geïnteresseerd in de Kia Niro. Ik heb al eerder wat vragen op dit mooie forum gepost en ook weer een tijdje afwezig geweest. Ik was eind 2016 een heel eind om over te stappen van mijn Qasqhai naar de Niro maar iets (?) hield mij tegen. Nu ben ik toch weer terug bij de Niro en inmiddels een proefrit achter de rug. Ik ben nu echt serieus aan het overwegen om over te stappen. Waarom? Na jaren Nissan gereden te hebben (naar volle tevredenheid) wil ik wel eens wat anders Het hybride spreekt mij aan (heeft nissan niet) Ik vind de Niro een mooie auto ik zit er prima in en hij rijdt ook prima De prijs is gunstig …
Laatste antwoord door surfingjohn, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik gebruik android auto met Waze en als AA op het scherm openstaat en er komt een inkomend gesprek, krijg je geen popup te zien. Alleen de beltoon. Als ik dan op de toetsen op het stuur druk neemt ie niet op. Ik kan wel via het groene hoorntje een uitgaand gesprek regelen, maar een inkomend dus niet opnemen. Dan moet ik eerst uit AA en of Waze en zou ik het gesprek moeten kunnen zien op het scherm? heb ik niet kunnen testen want het gesprek was al over toen ik zover was. Ik wordt niet zo vaak gebeld
Laatste antwoord door stansan, -
- 16 antwoorden
- 3,5k weergaven
Mijn Niro "moet" over 2 weken voor de eerste beurt. Staat ca 6000 km. op. Via email wordt afspraak bevestigd en zie tot mijn verbazing ook vermeld staan: EMISSIE SERVICE € 49.95 Heb dit beetje gegoogeld en blijk iets van toevoeging bij brandstof te zijn. (Voordeel is nooit officieel bewezen). Ook doet men, weet niet of dit bij Kia gebeurt, voordat olie wordt verwijderd een toevoeging bij "zodat geen oude olieresten achterblijven". Tegenwoordig met die synthetische olie met visco van 0 is dit de grootste onzin, of....... je moet constant in bergen met zware belasting rijden. Voor mij is dit wederom geldklopperij en zal dit zeker niet laten uitvoeren…
Laatste antwoord door HenkM, -
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Mijn airco stopt wanneer ik rijd met mijn caravan en een helling neem. De motor wordt als verwacht warmer dan normaal. Als de temperatuur tegen de H komt doet de airco niets meer. Het lijkt erop dat het motor management systeem zorgt voor deze uitschakeling. Vorig jaar gebeurde het ook bij een buiten temperatuur van 37 graden op een vlakke weg met de caravan.De airco heeft in december 2017 een servicebeurt gehad en is opnieuw gevuld. Iemand enig idee of zelf ervaring mee?
Laatste antwoord door pcjboing, -
- 23 antwoorden
- 44,5k weergaven
Kan iemand mij vertellen wat de optimale bandenspanning voor de Niro is? Ik rij de Dynamic Line met de 16" wielen/banden (Michelin CrossClimate). De auto werd afgeleverd met een bandenspanning van 2,7 bar op elke band zag ik in de display. In het boekje staat 2,5 bar. Ik wil graag de bandenspanning die zowel qua zuinigheid als comfort/duurzaamheid optimaal is. Of is dit een domme vraag ? [emoji45] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Jmtpes, -
Armsteun Rio 3
door mair- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedenavond iedereen, Ik heb het forum proberen te doorzoeken maar kon geen goed antwoord op mijn vraag vinden. Mocht deze er wel op staan en heb ik niet goed gezocht bied ik alvast mijn excuses aan. Wij hebben een Rio 3 uit januari 2012 gekocht met het PLUS PACK. Tot mijn spijt heeft deze geen armsteun, dit is voor mij erg belangrijk maar ik wilde hier niet deze auto om voorbij laten gaan. De dealer kan een armsteun plaatsen voor 200 euro en dan is dat de goedkoopste, dit vind ik persoonlijk wel erg duur. Nu ga ik er vanuit dat je een goede armsteun op internet kunt vinden die makkelijk zelf kunt plaatsen. Nu ben ik gaan zoeken maar ik …
Laatste antwoord door xtra40, -
handboek
door rollsjoice- 3 antwoorden
- 14,1k weergaven
Is er iemand die weet waar ik een werkplaats handboek van de Joyce LS uit 2000 kan vinden? Ook zoek ik een oplossing voor de radio antenne. De versterker werkt niet meer en ik wil een andere antenne plaatsen. Waar, aan welke kant van de auto gaat de antenne naar voren...?
Laatste antwoord door Rox, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Wie zou mij misschien kunnen helpen met het volgende probleem Mijn kia sorento uit 2003 2.5 crdi heeft sinds kort kuren met de airco. Het gaat hier om de handmatige bediening,met gewone draaiknoppen dus geen climate control. De auto is nu ruim 10 jaar in mijn bezit en heb nooit geen onderhoud laten uitvoeren aan de airco. (Dom achteraf) De airco heeft altijd super goed gewerkt maar sinds kort doet hij het niet goed meer. Omdat een systeem in de loop der jaren gas kwijtraakt heb ik gedacht dat daarom de pomp niet zou aanslaan. Het systeem is gevacuümeerd en vervolgens opnieuw gevuld. Er zat nog 350 gram gas in wat 600 gram hoo…
Laatste antwoord door Edwin936, -
- 20 antwoorden
- 5,7k weergaven
Ik heb er een originele radio in zitten zonder navigatie en achteruitrij camera (Kia Sportage 3 bouwjaar 2011) en zou deze graag willen vervangen door een exemplaar die dat wel allemaal heeft. Ik zie wel diverse Android-systemen op internet, maar zou graag willen weten wie er ervaringen heeft met een bepaald merk/type. Had hier op het forum wel iets gevonden van een Witson meen ik, maar dat leek mij ook niet zo perfect te werken, maar misschien heb ik het wel mis. Dus welke Sportage 3 bezitter heeft goede ervaringen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door kiakuiper, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi Iedereen, ik heb een tijdje geleden een sportage gekocht en ben er zeer tevreden over. Ik wou hem een beetje persoonlijker maken en heb daarom via aliexpress een paar spulletjes besteld gehad. Heel tof en mooi. Nu zat er in de wagen al een witson systeem. De vorige eigenaar was ook al de tweede eigenaar en had ook geen info of handleidingen van het witson toestel. Ik vind nergens een serienummer dus ik kan ook moeilijk naar witson mailen of ze misschien een handleiding kunnen opsturen. Ik heb ondertussen het systeem al geupdate via xda developers forum, zodat de 'schoonheidsfoutjes' van het vorige systeem eruit zijn. Nu ivm mijn probleem ( allé het i…
Laatste antwoord door kiakuiper, -
Moi, Ik heb nu een Meriva diesel die de volgende APK niet gaat halen. Zoekend op enkele occasion-sites kwam ik een aantal Venga's tegen. Waaronder ook enkele, geïmporteerde, diesels. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een diesel in de Venga? Wellicht zijn er ook nog wat tips en zwakkere punten waaraan ik bij aankoop aandacht moet schenken. Alvast bedankt voor jullie medewering. Peter
-
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Na 15 jaar trouwe dienst gaat onze kia rio van 2003 naar een nieuw baasje. Ons oog is gevallen op nieuwe rio en ik wil er graag lm-velgen onder en kom dan al snel uit bij de design edition. Echter kon de dealer me geen seatwear voorbeeld geven en weet ik ook niet of ik daar voor mezelf meerwaarde in zie. Heeft iemand voorbeelden van de seatwear op de rio 4? En anders is het een optie om deze niet te laten 'monteren' aangezien ik ergens gelezen had dat dit bij de rio 3 pas later er opgezet wordt? Mss kan ik het dan zelfs op een akkoordje gooien met de dealer mbt terugkoop.
Laatste antwoord door Rox, -
Inruil sportage
door AntonE- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ben eventueel van plan om nieuwe sportage te kopen. heb nu sportage juli 2011 140000km. Wat mag ik terug aan euro's verwachten op een nieuwe sportage
Laatste antwoord door MrMaster, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hoi, vandaag 4 uur gereden om onze trekhaak te plaatsen in onze pas gekochte Kia sorento. We moeten vaak op pad met de aanhanger en paardentrailer. nu vertelde men mij bij aankomst dat dat niet kon, omdat de lpg tank in de weg zat. Hij zit op de plaats vh reservewiel. onze vorige auto had ook een lpg tank op die plaats en wel een trekhaak. is dit nu echt niet mogelijk??? Of naar ander bedrijf? Groetjes
Laatste antwoord door steamduck, -
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo Ik heb een Sorento XM , 2.4 I automaat , is het normaal dat de remblokken voor bij een km stand van 75000 dan al versleten zijn , en de remblokken en remschijven achter ook? Heb de auto bijna 2 jaar en ongeveer 35000 km mee gereden , toen ik de auto kreeg was de km stand 40000 , ben wel benieuwd hoe lang jullie met de remmen doen?
Laatste antwoord door steamduck, -
- 22 antwoorden
- 5,8k weergaven
Goedendag Niro Rijders. Afgelopen zaterdag de mijn Kia Niro Executive opgehaald. Helemaal geweldig. Nu 450 km gereden. De tank zat vol maar de energiemeter één blokje over de 50%. Onderweg wel een keer een paar blokjes meer gehad maar die waren snel weer weg. Komt deze energiemeter wel hoger of zelfs op 100% ? Ben benieuwd.
Laatste antwoord door Ozzie,