Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Voor de mensen die het intresant vinden. Deze link gaat naar de service manual van de Niro. http://www.kniro.net/kia_niro_2017_de_hev_service_manual-689.html erg handig als je zelf iets wilt doen en niet weet hoe. Doe je voordeel ermee
Laatste antwoord door casper, -
iemand die niet blij is met zijn Kia https://nos.nl/artikel/2243726-challenge-met-rijdende-auto-volslagen-idioot-en-strafbaar.html
Laatste antwoord door Falcon, -
- 8 antwoorden
- 5,5k weergaven
Afgelopen woensdag de nieuwe picanto opgehaald. Ik heb er de originele radio bijgekregen (comfortline heeft normaal geen radio) maar zonder usb aansluiting onderin uiteraard. Kan ik een kabeltje achterin de radio doen voor usb en dan b.v in dashboardkastje uit laten komen? Heb al op internet gekeken voor juiste kabeltje,maar zonder succes. Dennis betere foto's komen nog..........
Laatste antwoord door Hans1962, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste Niro rijders en andere forumgenoten, Weet iemand wat de optie Ruitenwisser verlichting Aan/Uit inhoud ? Dit staat vermeld op pagina 5-84: Weergave ruitenwisser/verlichting (indien van toepassing): Als deze op‐ tie wordt aangevinkt, wordt de weer‐ gave ruitenwisser/verlichting ingeschakeld.
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
Xenon besteld
door JWS- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Op mijn nieuw bestelde NIRO heb ik de Xenon verlichting besteld die bij KIA in de prijslijst staat namelijk de Q-Line Xenon set HB3-6000K voor 249 euro inclusief plaatsen, heeft iemand al ervaring met deze lampen, in het verleden was de Xenon bij KIA veel duurder, dus ik ben erg benieuwd
Laatste antwoord door Henriw03, -
- 20 antwoorden
- 11,2k weergaven
Goedemiddag, in de accessoire lijst van de nieuwe Picanto staat een kabelboompje aangegeven voor 89 euro (incl montage 159 euro) om de electrisch inkapbare spiegels om te bouwen naar automatisch inklapbare spiegels als je de auto op slot doet. Nu spreekt men van een kabelboompje, zou je dit zelf aan kunnen brengen? Of zou dit alleen een software aanpassing zijn? Wie heeft hiermee ervaring? https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/0/55675ADB00&modelid=115/
Laatste antwoord door xtra40, -
- 31 antwoorden
- 11,7k weergaven
Hallo allemaal, Graag had ik geweten hoe je de daglichten ( de leds in de koplampen) kan uitzetten? Want als ik mijn lichten uitzet blijven die branden en sommige mensen op mijn werk worden op de parking daar zot van. Bedankt kia rijders voor jullie hulp.
-
Klopt het dat de flitspalen waarschuwing alleen werkt als je een wifi hotspot aan hebt staan? Ik moet iedere keer dat ik in de auto stap er aan denken dat ik mijn mobiele hotspot aanzet, is vervelend. Raar dat dit niet live met gps mee naar binnen komt net als bij TomTom toch? Of heb ik iets niet goed ingesteld staan?
Laatste antwoord door Rox, -
- 3 antwoorden
- 5k weergaven
Allen, mijn eerste vraag is gelijk vervelend, mijn claxon werkt dan wel/dan niet (situatie kan veranderen door aan het stuur te draaien) en het airbaglampje brand al een paar dagen, zit dit probleem dan in het stuur? En hoe lost ik het op?
Laatste antwoord door ThijsV, -
- 9 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ola, Ik heb sinds een paar dagen een KIA Stonic (2018) mogen ontvangen uit de lease. Prima wagen! Zou hem zo nog een paar jaar willen houden maar ik heb één irritatie. Na elke start van de motor dien ik het knopje in te drukken van de cruise control. (dit irriteert mij) Mijn vorige auto's hadden dit niet en konden gewoon permanent aan staan bij starten van motor. (Renault had een fysieke "schakelaar", Lexus CT200h had gewoon een druk knop en stond daarmee iedere dag aan, Grande Punto idem dito, BMW uit 2004 idem dito) Met de dealer en KIA nederland contact gezocht om te vragen of het mogelijk is maar zij geven aan dat het software matig niet aan te pass…
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Vraagje, Wie kan mij in Jip en Janneke taal vertellen wat de onderhouds intervallen zijn van de Kia cee'd sw 1.6 gdi benzine uit 2014 Ik kom er niet uit, wat ik lees op internet is het 30.000km / 12m hetgeen het eerst word bereikt maar dealer zegt elke 15km een olie beurt Wie heeft het verlossende antwoord en hoe moet ik het dan zien wanneer olie -klein - groot Vindt elke 15.000km erg veel voor een moderne auto.
Laatste antwoord door Willem58, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo heren. Ik heb een picanto uit 2004. Maar nu reageert mijn Startonderbreker niet meer. T is een los kastje aan mijn sleutelbos. Ik heb de batterij al vervangen maar wil niet werken. Iemand ervaring hiermee of tips waar ik naar kan kijken. Gr Alex
Laatste antwoord door Alexwinter, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb de Rio 3 2012 cdri 1.1 met 240K op de teller. Nu was een aantal weken geleden een gas retour slang kapot. Klote maar kan natuurlijk gebeuren. Deze slang is van metaal en was niet te krijgen in Nederland dus moest uit Korea komen. Twee weken later is hij gemaakt en alles goed. Nu komt m'n vriendin gisteren aanrijden en ik hoorde al dat er iets niet goed was. Hetzelfde geluid als je de uitlaat kapot hebt. Ik meteen de kap open en naar die slang kijken. En ja hoor weer gescheurd Het lijkt er dus op dat iets anders zorgt dat de slang kapot gaat. Te hoge temperaturen of druk. De garage gaat het uitzoeken. Iemand anders dit ook al eens…
Laatste antwoord door Freaky, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Het feit dat de achterbank van de Kia Pro Cee'd niet volledig plat in te klappen is kost een hoop extra ruimte. De ruimte die we net, nu we gaan kamperen, erg goed kunnen gebruiken ;). In de handleiding lees ik dat het bij de 5-deurs wel kan. Helaas heb ik dus een 3-deurs. Daarom mijn vraag: Weet iemand of de rugzitting van de achterbank (dus het deel dat je kunt neerklappen en niet de zitting zelf) makkelijk tijdelijk te verwijderen is? Of is er een andere manier om extra ruimte te creëren? Mogelijk heeft iemand hier al ervaring mee. Alvast dank! Trefwoorden: Kia Pro Ceed, Kia Pro Cee'd, Bank inklappen, Bank verwijderen, Achterbank inklap…
Laatste antwoord door blieskamp, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn 2013 Sportage 1.6 GDI super pack (Handgeschakeld). Toen ik de auto vorig jaar kocht viel mij kort daarna iets op tijdens het rijden. Als ik de auto in de 6de versnelling zet en ik geef (ongeveer) gemiddeld gas, dan hoor ik een fluittoon naar boven komen. Het lijkt vanuit de versnellingsbak te komen maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit gebeurt tussen de 80 km/h tot ongeveer 120 km/h. Daarna hoor je het (zo goed als) niet meer. Je hoort het ook niet als je: geen gas geeft, vol gas geeft of de koppeling indrukt. Ik ben er toen mee naar de Kia dealer geweest en dat probleem was bij hun niet bekend. Op…
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 10 antwoorden
- 5,5k weergaven
Sinds afgelopen november bezitter van Kia Niro Executive. 1,5 week geleden viel mij op dat er witte stipjes op mijn stuur zaten. Aan de rechterkant naast bediening cruise control, maar ook op andere plekken. Het is slijtage. Ben ook naar dealer geweest, maar het is (nog) geen bekend probleem. Eigenlijk werd aangegeven dat het door bestuurder kwam. Ze gaven aan dat ze het gingen proberen schoon te maken. Maar daardoor is nu de toplaag eraf. Zijn er andere bestuurders die ook last hebben van slijtage van lederen stuurwiel? Op internet zie ik wel slijtage van lederen stuurwielen bij Kia met ook witte stipjes. Recentelijk ook bij Kia Optima en ook bij een Niro…
Laatste antwoord door jphmeuz, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
is het men wel eens opgevallen dat als je je auto op de handrem zet de dagrij verlichting uitgaat ik kan hier dus niks terug vinden in het instructie boekje ?? maar vroeg mij af of er meerdere zijn die dit is opgevallen ?? en of dat dit dus normaal is en zo hoort
Laatste antwoord door ernieken, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vandaag eigenaar van een Kia Picanto 1.0 CVVT EconomyPlusLine in Aurora Black, hij rijdt fantastisch en ben er ontzettend blij mee! Nu ben ik op zoek naar de speakermaten maar ik kan deze info nergens vinden. In het bijzonder die in de achterportieren die niet worden meegeleverd met deze uitvoering. En loopt er al bedrading naar de achterportieren? Dan kan ik die speakers er even in gaan zetten. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door nfl91, -
- 0 antwoorden
- 3k weergaven
Hi! I want to know more about kia and buy a new seicane android car radio to install in my 2010 kia rio. How to install it? Is it difficult? Hope get some help from here!
Laatste antwoord door David Lee, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste Kia leden, Ik heb reeds een rio 3 uit 2012 aangeschaft met Plus Pack. Hier zit een standaard radio in en tot mijn verbazing kon ik helemaal geen nummers skippen via bluetooth. Ik kan pauzeren/afspelen en opnemen/ophangen, Maar kwa nummers wijzigen werkt het op mijn stuur en mijn radio beide niet helaas. Als ik mijn iPhone aansluit via usb krijg ik heel mooi allemaal informatie van de nummers te zien en kan ik prima mijn nummers skippen. Ik hoor graag terug van jullie! Met vriendelijke groet, Mella7
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goeiemorgen, Bij mij is op het deurpaneel vlakbij de handgreep en de raambedieningen het een en ander lelijk geworden. Nou wilde ik kijken of ik deze kon vervangen en dat kan ben ik achter, maar ik kom op internet en Ebay alleen maar de trim tegen waar het slot van de deuren ook in zit, deze zit bij mij namelijk in de middenconsole vlakbij de climate control. Ik wil degene hebben die alleen de vier ramen/raamslot/spiegelbediening/spiegel inklap functie. Maar ik vind alleen maar deze: Deze bovenstaande heeft dus 1 gat teveel (6 ipv 5). Iemand die mij een duwtje in de goeie richting kan geven of kan ik deze gewoon bij een Nederland…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb een kia rio 1.1 crdi ( bu )van december 2011 ( diesel ). Nu is mijn vraag past hier cruise control op vanaf stuurbediening, zo ja waar moet ik op letten bij het (de)monteten en wat moet er gewijzigd worden aan kabels. Of is dit plug en play met passende kabels. En moet daarbij een software update komen ? Zoals ik in video zag leek het erg makkelijk met vervangende kabel bij het stuur.
Laatste antwoord door Freaky, -
Hallo, ik heb net een sportage gekocht en was op zoek naar wat info en zodoende hier terecht gekomen. Bij de aankoop raad de verkoper ons van super 98 te tanken. Maar nu omdat de 98 toch duurder is tov 95 vroeg ik me af of dit echt nodig is. Wat zijn jullie bevindingen hieromtrent. ik heb een QL1 sportage vision pack 1.6 2WD ISG ECODynamics 97kw. 132pk .
Laatste antwoord door Dirk1hjg, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een digitaal werkplaatshandboek voor een Sorento 3.5L V6 uit 2006. Diverse oudere topics op dit forum gevonden maar helaas werken de links niet meer. Alvast bedankt, Co
Laatste antwoord door CoMaboy, -
- 7 antwoorden
- 6k weergaven
Ik ben nog niet klaar met vragen Heb de Picanto GT-Line 1.0T-GDI nu net een kleine maand. Wat mij van de week gebeurde daar schrok ik van. Onderweg naar huis kwam ik op een weg die van 50km/u naar 70 overgaat. Eenmaal ik bij het punt was dat ik gas wilde gaan geven, sloeg de auto compleet op hol! Ik geef (bijna) vol gas, en rijd ongeveer 60, waarna er opeens 2 hele korte piepjes uit het dashboard klinken, en de auto vol op de rem gaat. Hij was meteen 20km/u afgeremd. Er brandden geen lampjes op het dashboard, ik kreeg ook geen waarschuwing of wat dan ook. Komt dit vaker voor? Kwam het door de navigatie die aan stond en mij begrenst om niet te hard te gaan ri…
Laatste antwoord door Hankook,