Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden?
Laatste antwoord door Wit19, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
hallo iedereen daar ben ik weer. heb naardat ze mijn deur rechts achter gesloopt hebben een nieuwe deur gekocht hij zag er goed uit. maar toen ik eenmaal thuis was zag ik een plekje van 1mm bij de sierstrip zitten wat is gaan roesten en een blaasje van net zo groot erlangs. (zie foto) dat moet gerepareerd worden anders is volgensd jaar dit deurtje ook niet meer mooi. hoe kan ik dit het beste repareren zonder dat ik de deur hoef te spuiten maar dat het toch niet zo opvalt. want als ik internet lees word het gelijk een plek van minimaal 6 cm groot.
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedemorgen allemaal! Ik lease sinds een kleine 2 weken een Kia C'eed Sportswagon uit 2017 via mijn werkgever. De auto is eerst van een andere collega geweest, maar na haar vertrek kreeg ik de kans deze geweldige auto te gaan rijden! Wel vallen me bij het starten van de auto twee dingen op en daar heb ik dan ook een vraag over; Als ik de auto op contact zet / start komt er eerst een standaard veiligheidsmelding in beeld. Deze kan ik bevestigen, maar ook gewoon negeren waarna hij na een paar seconden vanzelf verdwijnt. Kan ik deze melding niet gewoon ergens uitzetten? In de settings heb ik het nog niet kunnen vinden Als ik de auto gestart heb (en de bove…
-
Trilling in auto bij alle snelheden
door Gast VieMo- 23 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik heb een Sorento (3.3V6, geen LPG) van jan. 2007 nu een half jaar in mijn bezit (met 18"velgen en zomerbanden en 17"velgen en winterbanden.) Nadat we de auto bij de garage hadden opgehaald viel op dat er een trilling in de auto aanwezig was (zomerbanden. Deze trilling treed op bij alle snelheden (20-140 km/h). Omdat bestaande banden vrij oud waren en weinig profiel alle zomerbanden vervangen. Heeft niet geholpen. Vervolgens terug naar garage. Men kon niets vinden behalve een kleine hoogteslag in 2 banden. Zomerbanden eraf en winterbanden er onder (=andere banden en velgen). Precies dezelfde trilling blijft in auto. Auto naar dealer. Kilometers rond gereden en trilling…
Laatste antwoord door tdm, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste mensen, Als ik mijn Niro (2018) op slot doe met mijn afstandsbediening wil ik graag naast een bevestiging d.m.v. het oplichten van de knipperlichten een soort "beep" horen. Is dit mogelijk door een instelling in het menu of zit dit er standaard niet op? Ik heb geen keyless entry. Ik heb een gewone sleutel. Gr. NIels.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, ik wil mijn oude antenne vervangen omdat mijn sprietje niet meer in die voet past ! Verpulverd... ik heb reeds een vervangend exemplaar, maar nu het overzetten nog, van basisvoet op dak... hoe te beginnen ? Rubber verwijderen om dakhemel gedeeltelijk te laten zakken ??
-
- 8 antwoorden
- 4k weergaven
Ik hoorde dat je de lak kunt bijstippen met een speciale stift Waar zijn deze verkrijgbaar en waar kan ik mijn precieze lak kleur van mij auto vinden?
-
Goede morgen, Weet iemand of de GPS stem kan aangepast worden? Als Belgische gebruiker is de Nederlandse stem toch niet men ding, dus daarom de vraag is dit aan te passen? heb al zitten zoeken in de menu's maar vind dit toch niet. En hoe zit het met de flitspalen ed , kun je die te voorschijn halen ? zo ja hoe of moet je daarvoor een smartphone connecteren om die info te krijgen? En dan nog een vraag, de My KIA app zou niet beschikbaar zijn in BE? iemand daar weet van? Mvg William
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Wellicht hebben jullie een idee. mijn Picanto TA maakt weinig kilometers, staat vaak een week, soms twee te wachten voor de deur tot hij weer mag rijden. Nu wilde ik vanmorgen wegrijden, stond een week voor de deur, en ik had het gevoel alsof de voorremmen vast waren gaan zitten. Bij wegrijden een schok en het geluid alsof er wat los sprong. Daarna verder geen problemen, remt prima. Dit heb ik niet als hij korte momenten stil staat. Handrem gebruik ik niet bij parkeren. Kunnen die remmen zomaar vast komen te zitten? gr marc
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 43 antwoorden
- 13k weergaven
Iemand enig idee hoe je DRL kan activeren?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Uitvallen camera
door Chucky- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heb sinds kort problemen met achteruitrijd camera. Het is enkele keren gebeurt dat ik een flikkerend beeld zie alsof er een slecht contact is en ook soms geen beeld van de camera. De rood/groene bakens zijn wel te zien op het scherm maar de rest is zwart. Vandaag een keer of 30 in zijn achteruit gezet en het functioneerde elke keer weer goed. Ik ben hier en daar aan het kloppen gegaan om te kijken of er ergens een los contact zou zitten, het beeld bleef gewoon perfect. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee van wat het zou kunnen zijn behalve dan een kapotte camera.
Laatste antwoord door Chucky, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Ik heb een kia rio plus pack en kan goedkoop een originele radio met bluetooth op de kop tikken. nu ben ik al van plan om in de toekomst ook cruise control te monteren dus dan zou ik gelijk ook mijn telefoon knoppen die dan op het stuur zouden zitten gelijk kunnen gebruiken. nu is mijn vraag: is het moeilijk om een microfoon aan te sluiten en moet dit speciaal een originele zijn. zou het mogelijk zijn alles bij de stekker die in de radio gaat erin te pluggen zijn? zijn er ook nog andere dingen die eventueel zouden moeten gebeuren buiten de knoppen op het stuur de radio en een microfoon? groeten Bas
Laatste antwoord door Bassieboy, -
Ik ben momenteel ford rijder, maar overweeg een andere auto te gaan kopen en nu heb ik een kia venga 1.4 66kw seven zien staan van 2011 met 103.000 km op de teller. Verder ziet ie er best goed uit. Zou het een aanrader kunnen zijn, maar moet ik ergens specifiek op letten ivm bekende minpunten/kwalen? Graag wat advies van iemand met bekendheid van dit type kia. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Machlo, -
- 61 antwoorden
- 20,6k weergaven
is er ergens een handleiding hoe de cruisecontrol werkt ? het is mijn nog niet gelukt. bedank
Laatste antwoord door Machlo, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet iemand wat de gebruikelijke en makkelijkste manier is om bij de mistlampen voor te komen? Ik zou deze graag vervangen.(de lampjes dan...) Alvast dank!
Laatste antwoord door Luud, -
- 16 antwoorden
- 6,5k weergaven
We overwegen een Niro, maar twijfelen over de geschiktheid in combinatie met een 1,5-paardstrailer. Maximum trekvermogen is 1300 kg en onze Williams trailer weegt volgens de brochure 767 kg. Het paard is een E-pony met 154 cm schofthoogte. Op basis van de buikomvang wordt deze ingeschat op 420 kg (maar dit kan gedurende het seizoen variëren en ze is nooit gewogen). Tijdens het rijden komt daar nog bij: dekens, zadelkast, zadel, hooi en stro. Ik schat dit op maximaal 35 kg. Bij elkaar dus onder 1300 kg (de trailer mag tot 1600 kg), maar marginaal. Af te leggen afstanden: maximaal 30 km en misschien ooit een keer 100 km. Tijdens het rijden streven we naar een zo gelijk…
Laatste antwoord door Toonvkr, -
bouw tekening
door Wouterix- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Kia Picanto Xpect uit 2011, en wil er wat in der loop der tijd wat aan knutselen. Natuurlijk weet het dat het niet verstandig is om er echt veel en/of grote dingen dingen er zelf te doen. Maar toch wil ik de bouwtekening inzien van de auto. Deze is vrij moeilijk te vinden op internet. Dit omdat ik sowieso een cruise control in te bouwen, en zo op deze manier de besten plek te vinden om hem te plaatsen, en te zien wat er precies opzit om zo de juiste cruise control set te kiezen. En het is handig om de bouw tekening te hebben voor als er een probleempje is, dat ik kan vinden waar de onderdelen zitten, voor als ik het zelf ga doen. …
Laatste antwoord door Wouterix, -
- 7 antwoorden
- 5k weergaven
Ik wil bij de SW de standaard oranje lampjes van de richtingaanwijzers vervangen voor zilverkleurige maar krijg de units niet los. Met alleen de twee schroeven losdraaien en de units er dan uit trekken kom ik er niet, ze zitten echt muurvast in het klemrubber. Iemand tips? Iets er tussen zetten om te wrikken is ook geen optie want alles beschadigd dan. Bij m'n GT gingen ze er heel makkelijk uit. Ik hoor het graag?
Laatste antwoord door HJH, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Motormanagment lampje aan, op mijn Kia Niro 3 maanden oud met 8000 km. Iemand ervaring hiermee?
-
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Soul 1.6 benzine van 2011. Afgelopen week kon ik mijn verwarming niet meer instellen, hij blijft op 22 graden staan. Tevens doet de airco het niet meer. Hierop heb ik de zekeringen na gekeken en deze zijn allemaal nog goed. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn of heeft iemand dit mankement al eens gehad? Graag hoor ik van jullie.
Laatste antwoord door Kia Soul 1.6 2011, -
Ik ben van plan een nieuwe sportage te kopen. Een reden om dit niet te doen is a het brandstofverbruik en trekkracht in lagere toerentallen. Wat is jullie ervaring? Is dit beter met de turbo; deze is wel heel veel duurder
Laatste antwoord door mika kjelld, -
Nieuwe deuren
door pir- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik liep schade op aan mijn rechterkant. Beide deuren in een deuk. Die moeten nu uit Korea komen per schip. Ik zit dus tot sint juttemus met kreukeldeuren. Nogal belachelijk dat er geen distributie centrum in Europa is waar ze zulke dingen op voorraad hebben. Misschien toch maar een Europese auto kopen?
Laatste antwoord door pir, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo kia vrienden. Ik rij sins kort met een Kia pro Ceed 2.0 cc Diesel 136 PK. Ben er supper tevreden van, alleen bij het loslaten van de koppelingspedaal voel ik een lichte trilling . Hij doet het niet altijd , meestal bij koude motor en zeker achteruit met lichte opwaartse helling Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? Groetjes Frank
Laatste antwoord door droesbeke, -
- 4 antwoorden
- 5,2k weergaven
Beste mede-rijders, Ik heb eerder, vlak na aanschaf van mijn Cee'd SW uit okt 2009, hier eens een bericht geplaatst over het stuurgedrag. Dat is ergens in de krochten van het internet verdwenen, vandaar hier nog eens mijn aanhoudende probleem. Sinds aanschaf in 2013 heeft mijn Cee'd last dat het gevoelsmatig teveel moeite kost om hem uit de centrale stuurpositie te krijgen. Dit komt voor op alle snelheden, en heeft tot gevolg dat het recht houden van de auto d.m.v. kleine correcties slecht gaat en vaak leidt tot overcompenseren / onrustig en licht slingerend sturen. Op een snelweg is dit met name lastig omdat dan kleine afwijkingen merkbare centimeters zijwaarts …
Laatste antwoord door droesbeke, -
Stoelverwarming
door bert.kist- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Stoelverwarming Kia ceed2 bestuurder en bijrijder werkt niet meer. Lampjes blijven knipperen en je kunt ze ook niet meer uit alleen bij contact afzetten.wie weet oplossing??
Laatste antwoord door xtra40,