Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Vandaag mijn Niro Business Line opgehaald Vraag :Klopt het dat er geen info op scherm komt m.b.t. flitspalen en mobiele radar controle Ik dacht juist dat dit wel in het systeem was meegenomen door Tom Tom
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ondanks monteren van de modificatieset is het probleem met de trekhaak niet opgelost. Ik dacht eerst van wel, maar nu is gebleken dat het probleem weliswaar is verminderd maar nog steeds duidelijk waarneembaar is. Het enige alternatief is m.i. de Mobis afneembare trekhaak.
Laatste antwoord door Robinet, -
- 16 antwoorden
- 9,7k weergaven
Ik heb de Navigatiehandleiding van de Niro gescand naar PDF. Beter dan de bijgeleverde dikke handleiding in 17 talen welke amper in het handschoenenkastje past. Beter had men naar Meneer Ikea kunnen kijken welke verschillende handleidingen uitgeeft zodat je de rest kan weggooien. Alleen het bestand is 13,8 Mb groot, wie weet hoe je dit hier kan plaatsen. (max is 1 Mb.)
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
hallo ik heb een Kia Niro gekocht net nieuw als ik wil navigeren geeft ie geen flitspalen weer ook niet met hotspot op telefoon iemand een oplossing
Laatste antwoord door Tallguy, -
Goede service
door ehombie- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Laatst.....of al voor +/- 2 jaar terug een irritant geluid, resonerend afh. Van de luchtsnelheid stand. Klimaat staat altijd in de auto stand. Als of er een blaadje in een rooster zat te wapperen. Dacht altijd ja nou want ik hoorde het niet altijd...maar ging mij irriteren op een lange provinciale weg... Zoveel rij ik er niet in en niet zolang ritjes. En toen ging ik wat specifieker te werk. het kwam altijd na +/-15 min rijden ten gehoren. En het overstemde dan net de radio...zeker als je weet dat je het geluid hoort. dit aangegeven bij kia dealer. Bleek de kachelventilator te zijn. (Wat speling) Laten horen aan chefwerkplaats, samen afspraak gemaakt…
Laatste antwoord door Koenstv93, -
Lampenset Rio 2012
door mcbeef- 12 antwoorden
- 9,7k weergaven
Dag allemaal, Weet iemand welke lampenset ik moet aanschaffen voor mijn rio? een h4 of h7? De dealer heeft een sterk vermoeden, jaja, dat het h7 moet zijn. iemand ervaring? Bedankt! De zoekfuntie op deze site én google brengt mij naar een topic voor de 2006 rio.
Laatste antwoord door xtra40, -
mijn Kia Rio (2104) is nogal kort geveerd. Mijn vrouw heeft daar last van ivm met rugproblemen. Is er een andere stioel met extra demping/vering te plaatsen?
Laatste antwoord door fluiter16, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben sinds deze week de trotse eigenaar van een tweedehands witte Picanto 2nd edition 1.2 CVVT ISG Plus Pack met Airco, benzine | 61.141 km | 2014. Wát een geweldige auto is dit! Ben er ongelofelijk blij mee. Ik heb alleen één vraag: Mijn ogen zijn niet zo best. Ik heb moeite om het LCD-display te kunnen lezen. Op mijn Kia zit echter geen draaiknop (de dagtellerknop) om de intensiteit van de dashboardverlichting te verhogen. Is er een andere manier om de dashboardverlichting feller te maken?
Laatste antwoord door PauloPicanto, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Kia rijders Zondag stapte ik mijn Kia in en wilde de aanjager aan zetten en hij deed helemaal niets meer. Op het oranje display zie je ook GEEN tekens meer dus hij doet gewoon helemaal niks meer. Welke knop ik ook in druk of aan die schijven draai niks. Zekeringen na gekeken ??? Ja Wie kan mijn helpen ???? Gr Theo
Laatste antwoord door theokleijngeld, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Goedemorgen, Tijdens het maken van een proefrit in een Kia Ceed trof ik dit navigatie systeem aan. Ik had hier mijn twijfels over (hoe het oogt). Volgens de verkoper is het orgineel. Op foto’s van andere Kia Ceed’s, ziet het er heel anders uit. Is deze wel orgineel? (Een betere foto heb ik helaas niet) Bedankt! Groeten, Danny
Laatste antwoord door Danny83, -
DAKDRAGERS
door jodegroote- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi Ik begin volgende week aan mijn tweede optima SW. Ik ben op zoek naar dakdragers. de originele met artikelnummer D4211ADE00AL vind ik eigenlijk pokkeduur voor de tijd dat ik ze maar nodig heb. bij Norauto zijn ze ook (nog) niet verkrijgbaar.... Iemand die weet waar ze betaalbaar zijn? Alvast bedankt voor de info! Jo
Laatste antwoord door jodegroote, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemorgen, ik sta op het punt een Kia aan te schaffen. Het is een geïmporteerde uit Duitsland. Volgens de dealer is het een; Ceed JD 1.6 uit 2014 (wat houdt die JD in?) zelf kan ik niks vinden van deze uitvoering. Ik ben benieuwd naar onder andere het verbruik. Kunnen jullie mij hier helpen? Dank! Groeten, Danny
Laatste antwoord door Chucky, -
Achtervering Kia Rio
door Gast Rio_Brazil- 23 antwoorden
- 9,4k weergaven
Dit is inderdaad goed nieuws ! en ik heb Carsupport direct een mailtje gestuurd. Ik ervaar precies hetzelfde als "Derrek" ; verkeersdrempels zijn een ramp wanneer er personen achterin zitten en met volle vakantie-bepakking en 4-5 personen naar Frankrijk is vooral in België echt vreselijk. De auto begint dan op sommige momenten zelfs te stuiteren in een soort resonantie-frequentie en dat is gewoon gevaarlijk. Dan ben ik blij als ik weer op die mooie tolwegen in Frankrijk mag rijden Wanneer ik alleen in de Rio rij is er helemaal niets aan de hand. Ik ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte wanneer ze gemonteerd zijn.
Laatste antwoord door Baggio, -
- 4 antwoorden
- 4,3k weergaven
Helaas levert dat grote Zweedse bedrijf geen houder voor deze Kia Picanto 2018. Wie heeft een oplossing gevonden om een telefoon te bevestigen, ergens in het midden?
Laatste antwoord door Wit19, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
hallo iedereen daar ben ik weer. heb naardat ze mijn deur rechts achter gesloopt hebben een nieuwe deur gekocht hij zag er goed uit. maar toen ik eenmaal thuis was zag ik een plekje van 1mm bij de sierstrip zitten wat is gaan roesten en een blaasje van net zo groot erlangs. (zie foto) dat moet gerepareerd worden anders is volgensd jaar dit deurtje ook niet meer mooi. hoe kan ik dit het beste repareren zonder dat ik de deur hoef te spuiten maar dat het toch niet zo opvalt. want als ik internet lees word het gelijk een plek van minimaal 6 cm groot.
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen allemaal! Ik lease sinds een kleine 2 weken een Kia C'eed Sportswagon uit 2017 via mijn werkgever. De auto is eerst van een andere collega geweest, maar na haar vertrek kreeg ik de kans deze geweldige auto te gaan rijden! Wel vallen me bij het starten van de auto twee dingen op en daar heb ik dan ook een vraag over; Als ik de auto op contact zet / start komt er eerst een standaard veiligheidsmelding in beeld. Deze kan ik bevestigen, maar ook gewoon negeren waarna hij na een paar seconden vanzelf verdwijnt. Kan ik deze melding niet gewoon ergens uitzetten? In de settings heb ik het nog niet kunnen vinden Als ik de auto gestart heb (en de bove…
-
Trilling in auto bij alle snelheden
door Gast VieMo- 23 antwoorden
- 9,1k weergaven
Ik heb een Sorento (3.3V6, geen LPG) van jan. 2007 nu een half jaar in mijn bezit (met 18"velgen en zomerbanden en 17"velgen en winterbanden.) Nadat we de auto bij de garage hadden opgehaald viel op dat er een trilling in de auto aanwezig was (zomerbanden. Deze trilling treed op bij alle snelheden (20-140 km/h). Omdat bestaande banden vrij oud waren en weinig profiel alle zomerbanden vervangen. Heeft niet geholpen. Vervolgens terug naar garage. Men kon niets vinden behalve een kleine hoogteslag in 2 banden. Zomerbanden eraf en winterbanden er onder (=andere banden en velgen). Precies dezelfde trilling blijft in auto. Auto naar dealer. Kilometers rond gereden en trilling…
Laatste antwoord door tdm, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mensen, Als ik mijn Niro (2018) op slot doe met mijn afstandsbediening wil ik graag naast een bevestiging d.m.v. het oplichten van de knipperlichten een soort "beep" horen. Is dit mogelijk door een instelling in het menu of zit dit er standaard niet op? Ik heb geen keyless entry. Ik heb een gewone sleutel. Gr. NIels.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, ik wil mijn oude antenne vervangen omdat mijn sprietje niet meer in die voet past ! Verpulverd... ik heb reeds een vervangend exemplaar, maar nu het overzetten nog, van basisvoet op dak... hoe te beginnen ? Rubber verwijderen om dakhemel gedeeltelijk te laten zakken ??
-
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik hoorde dat je de lak kunt bijstippen met een speciale stift Waar zijn deze verkrijgbaar en waar kan ik mijn precieze lak kleur van mij auto vinden?
-
Goede morgen, Weet iemand of de GPS stem kan aangepast worden? Als Belgische gebruiker is de Nederlandse stem toch niet men ding, dus daarom de vraag is dit aan te passen? heb al zitten zoeken in de menu's maar vind dit toch niet. En hoe zit het met de flitspalen ed , kun je die te voorschijn halen ? zo ja hoe of moet je daarvoor een smartphone connecteren om die info te krijgen? En dan nog een vraag, de My KIA app zou niet beschikbaar zijn in BE? iemand daar weet van? Mvg William
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Wellicht hebben jullie een idee. mijn Picanto TA maakt weinig kilometers, staat vaak een week, soms twee te wachten voor de deur tot hij weer mag rijden. Nu wilde ik vanmorgen wegrijden, stond een week voor de deur, en ik had het gevoel alsof de voorremmen vast waren gaan zitten. Bij wegrijden een schok en het geluid alsof er wat los sprong. Daarna verder geen problemen, remt prima. Dit heb ik niet als hij korte momenten stil staat. Handrem gebruik ik niet bij parkeren. Kunnen die remmen zomaar vast komen te zitten? gr marc
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 43 antwoorden
- 13,5k weergaven
Iemand enig idee hoe je DRL kan activeren?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Uitvallen camera
door Chucky- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Heb sinds kort problemen met achteruitrijd camera. Het is enkele keren gebeurt dat ik een flikkerend beeld zie alsof er een slecht contact is en ook soms geen beeld van de camera. De rood/groene bakens zijn wel te zien op het scherm maar de rest is zwart. Vandaag een keer of 30 in zijn achteruit gezet en het functioneerde elke keer weer goed. Ik ben hier en daar aan het kloppen gegaan om te kijken of er ergens een los contact zou zitten, het beeld bleef gewoon perfect. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee van wat het zou kunnen zijn behalve dan een kapotte camera.
Laatste antwoord door Chucky, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Ik heb een kia rio plus pack en kan goedkoop een originele radio met bluetooth op de kop tikken. nu ben ik al van plan om in de toekomst ook cruise control te monteren dus dan zou ik gelijk ook mijn telefoon knoppen die dan op het stuur zouden zitten gelijk kunnen gebruiken. nu is mijn vraag: is het moeilijk om een microfoon aan te sluiten en moet dit speciaal een originele zijn. zou het mogelijk zijn alles bij de stekker die in de radio gaat erin te pluggen zijn? zijn er ook nog andere dingen die eventueel zouden moeten gebeuren buiten de knoppen op het stuur de radio en een microfoon? groeten Bas
Laatste antwoord door Bassieboy,