Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
tijd niet geweest omdat de kia verkocht is aan dochterlief maar nu dit ; de reserve zender heeft bij mij 5 jaar in de kast gelegen en die had zij nodig omdat de eerste vergeten was bij vriendin maar ze kon niet naar binnen ,niks werkte ook geen lampje op de zender ,wel met de sleutel maar toen was het bingo ; alarm ging af en zodoende ook niet starten, batterij vervangen maar nog steeds nul,nul moet ie nou na zo,n lange tijd ingelezen worden of ?????? , graag tips
Laatste antwoord door Picawhite, -
tpms sensor
door Picawhite- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
hoi , mijn broer heeft ook een pica maar daar brand het tpms lampje ,spanning is goed enz ,geeft wel fout code,s c1662 onbekende fout c1312 bandendruk lv, instrooingen bij sensorsignaal , uitgelezen met Bosch 550 dealer gebeld maar die denkt alleen aan ping,ping kom maar langs terwijl ik de code geef, ja kunnen we zo niet zien moeten echt de auto hebben ook hier iemand een idee
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe ik de roofracks los kan maken? zie foto, rood omcirkeld. Ik wil ze wrappen met carbonlook, ze zien er niet uit nl. Maar om dit netjes te doen wil ik ze even demonteren. Weet alleen niet hoe.
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Nog een vraag. Heb per ongeluk wat enthousiast mijn interieurfilter vervangen. Maar te hard aan het klepje is getrokken en nu zijn de zijkant bevestiging afgebroken. Hoe heet dit onderdeel? Of waar kan ik onderdeel nummer vinden? Via dealer is vaak zo duur
Laatste antwoord door Kees B, -
- 21 antwoorden
- 4,9k weergaven
Beste leden, Mijn nieuwe Rio heeft last van 'Clutch Judder'.. Tenminste, die term kom ik tegen als onderstaand issue zich voordoet: Bij koud/regenachtig weer is onderin te voelen dat de auto schrokkerig opgang komt, alleen vanuit de eerste versnelling. Als het verkeer in de spits tegenzit en ik moet regelmatig stoppen/optrekken, komt daarbij een stinkende benzine-/olielucht. Opvallend is dat dit enkel de eerste 5 minuten is, alsof alles nog moet warmdraaien? Komt iemand dit bekend voor en kan er iets aan worden gedaan? Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
Laatste antwoord door w.houbraken, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weer een vraag. Ben er inmiddels achter dat de Picanto van mij (1.2 first edition 2015) officieel niks mag trekken. Maar zou het niet toch kunnen? Of is deze auto wezenlijk anders dan zijn voorganger? Het lijkt mij maar een faceliftje... Wij willen graag een kleine geremde aanhanger voor de motoren trekken (maximaal 550kg) Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door bigmac, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
hoi zoals al vaker genoemd een picanto uit 2006. deze heeft fabriek cv met afstandsbediening (zie foto). omdat het knopje van de cv aan de zijkant van de afstandsbediening zit kom ik vaak bij me auto terug na een tijdje en blijkt hij weer open geklikt te zijn, doordat de knop op een ongemakkelijke plek zit om open te klikken. in mijn zak druk ik zo gemakkelijk die knop in. wie heeft daar ook last van, of gehad, en heb je daar een oplossing voor gevonden om het probleem op te lossen. of is er een ander design sleutel verkrijgbaar. ik hoor graag hoe anderen daar een oplossing voor gevonden hebben, of daar ook naar zoeken.
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
https://www.autoweek.nl/video/kia-picanto-vs-suzuki-ignis-dubbeltest/
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 4,8k weergaven
Regelmatig lukt het me niet om de auto met het knopje op de handgreep de auto op slot te zetten. Er begint een pieptoon en ik zie van buitenaf deze melding op het display verschijnen: sleutel bevindt zich nog in het voertuig. Met de sleutel lukt het ook niet op de auto op slot te zetten, de overige portieren zitten wel op slot!? De sleutel zit wel degelijk in mijn jaszak! Gebeurt niet iedere keer, maar 1 op de 3 keer ongeveer. Dus de auto weer in, motor starten en gelijk weer uitzetten en dan kan ik gewoon de auto op slot doen. Bog andere Niro rijders met dit probleem?
Laatste antwoord door Kevo, -
- 7 antwoorden
- 4,3k weergaven
Beste forumleden, De Kia Sportage van mijn vriendin start slecht met warme motor wanneer de auto zo'n 15 minuten tot iets meer dan een half uur stil staat. Het starten duurt dan zeker 5 seconden voordat de motor aanslaat. Wanneer de motor koud is start deze wel vlot en probleemloos. Omdat wij nu bij drie garages zijn geweest (waarvan één Kia dealer) die het euvel niet hebben kunnen verhelpen en niet precies weten wat de oorzaak is vragen wij daarom via dit forum om raad en advies. Het volgende is al uitgevoerd: - Accu vervangen door nieuw exemplaar (geen resultaat, oude accu is weer teruggeplaatst); - Gasklephuis schoon gemaakt; - Temperatuursenso…
Laatste antwoord door Zig71, -
Onderhoudskosten
door jacwil- 15 antwoorden
- 9,7k weergaven
Ik betaalde voor klein onderhoud na één jaar 222.98 euro. Is dit veel ?
Laatste antwoord door wijnandvdvendel, -
- 7 antwoorden
- 3,4k weergaven
Wie kan mij vertellen welke wielsloten/slotbouten ik moet hebben om de originele 18 inch lichtmetalen velgen van de Kia Niro, type Kunsan te beveiligen tegen diefstal? Op welke maataanduiding / type moet ik dan zoeken?
Laatste antwoord door RoyDragt, -
- 9 antwoorden
- 5,8k weergaven
Toen ik gisteren in de zon stond met mijn Sense van 5 januari 2018, zag ik dat er in de twee achterlichten vochtplekken waren. Door de felle zon zijn ze wellicht ontstaan en heb ik ze gezien. Enkele uren later thuis in de garage waren die vochtplekken verdwenen. Heeft er iemand al iets dergelijks voorgehad?
Laatste antwoord door Gast68, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi allemaal, Als ik op de snelweg rij en de ruitenwissers staan op hun snelste stand, dan komen de wissers aan de bestuurderskant tegen de carroserie. Dus door de wind en de snelheid van de wissers gaan ze te ver door. Is er een manier om dit af te stellen dat ze standaard minder ver door gaan?
Laatste antwoord door KiaBert, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Beste iedereen! Ik heb een kia rio 2014 en ik woon momenteel in het buitenland waar het -20 graden is. Momenteel zit ik met een probleem met mijn rio. Als ik de auto wil schakelen naar een versnelling gaat dat zeer moeizaam. Rare is dat als ik de auto net opstart ik dit probleem niet echt heb, maar pas na een kwartier rijden. Ik zat namelijk te denken dat het misschien wel de extreme kou is, maar ik zou graag jullie opinie ervan willen! groetjes
Laatste antwoord door motorfanatic, -
Accu ISG vervangen door gewone accu
door Gast wil51- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Moet je altijd de accu vervangen voor de dure ISG accu. ISG werkt toch nooit. Ik ben benieuwd of je dan de ISG accu kan vervangen door een gewone accu. Scheelt enorm in prijs. Accu ISG 386 euro, gewone accu 148 euro
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 1 antwoord
- 2,7k weergaven
Hallo mede Cee'd rijders, Ik heb afgelopen jaar de caravan verkocht en ga komende zomer voor het eerst alleen (zonder kinderen) met mijn vrouw op vakantie. Aangezien de caravan nu weg is waar we altijd al onze spullen inlegden, zijn we nu op zoek naar een dakdrager voor onze dakkoffer. Iemand ervaringen met een goede dakdrager van een bepaalde site/ merk? Ik hoor graag jullie meningen.. Groet van Renze.
Laatste antwoord door Renzzzz, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
wanneer ik de android auto probeer te activeren in mijn optima van 2017 wordt deze ook weer direct door de gsm ( general mobile 6) automatisch afgesloten. wie weet waardoor dit komt. voorheen kon ik probleemloos activeren.
Laatste antwoord door juxxe, -
Nieuwe Rio
door WMH70- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forummers, ik heb afgelopen week mijn nieuwe Kia Rio op mogen halen. Erg luxe ruime en pittige auto. Zeker in vergelijk met mijn vorige auto. Tot op heden niets dan lof over de Rio behalve 1 ding dan. En dat is het bovenmatige bandenlawaai/ geluiden uit het onderstel. Word dat door meer eigenaren ervaren, en zou het mede aan de standaard gemonteerde banden kunnen liggen ?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een Kia Soul 2012. Ik heb laatst in een Sportage gereden en die stoelen zitten perfect. Ik zou zo'n stoel ook wel in mijn Soul willen hebben. Iemand ervaring met zon stoeler vervanging en is dat mogelijk?
Laatste antwoord door Friedrich, -
- 7 antwoorden
- 10,4k weergaven
Binnenkort een rit over de Franse autowegen. Ik heb een zogenaamde tolbadge die bij mijn vorige auto naast de spiegel werd geplaatst op een stuk voorruit waar geen metaal coating zit. Weet iemand of op de Niro ook kan? Doorgaans hebben de autoruiten op die plek een zwart rastertje zitten naast de spiegel. Dat zie ik bij mijn auto ook wel, maar dat wordt van binnen afgedekt met een plastic kap waar volgens mij allerlei electronica onder zit. De handleiding zegt hier niets over.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Ik wil een trekhaak monteren onder een Kia Picanto 2005 ten behoeve van een fietsendrager. Ik heb nog een 7 polige aansluitdoos liggen. Deze wil ik zelf aansluiten via de achterlichten, remlichten en knipperlichten (zoals dat vroeger ook kon). Heb ik hier te maken met een canbus? Deze Picanto is de meest uitgeklede versie. Geen stuur bekrachtiging, boordcomputer e.d. Indien er een canbus in zit. Wat houd dit dan in voor de aansluitingen en wat is het verschil met de kabelboom wat ik in de winkel koop? Ik las ergens in een forum van een Picanto 2011 dat er niet van die blauwe kabel verbinders gebruikt mogen worden bij een canbus. Mag ik ze dan wel sol…
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik heb sinds juni een Optima SW GT line en als ik gebeld word heb ik een vreselijke beltoon over de speakers. Weet iemand of het mogelijk is deze aan te passen?
Laatste antwoord door juxxe, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste forumleden, Is er iemand die mij kan helpen aan een werkplaatshandboek? Bij voorbaat hartelijk dank.
Laatste antwoord door xtra40,