Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Wie kan mij vertellen welke wielsloten/slotbouten ik moet hebben om de originele 18 inch lichtmetalen velgen van de Kia Niro, type Kunsan te beveiligen tegen diefstal? Op welke maataanduiding / type moet ik dan zoeken?
Laatste antwoord door RoyDragt, -
- 9 antwoorden
- 6k weergaven
Toen ik gisteren in de zon stond met mijn Sense van 5 januari 2018, zag ik dat er in de twee achterlichten vochtplekken waren. Door de felle zon zijn ze wellicht ontstaan en heb ik ze gezien. Enkele uren later thuis in de garage waren die vochtplekken verdwenen. Heeft er iemand al iets dergelijks voorgehad?
Laatste antwoord door Gast68, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi allemaal, Als ik op de snelweg rij en de ruitenwissers staan op hun snelste stand, dan komen de wissers aan de bestuurderskant tegen de carroserie. Dus door de wind en de snelheid van de wissers gaan ze te ver door. Is er een manier om dit af te stellen dat ze standaard minder ver door gaan?
Laatste antwoord door KiaBert, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste iedereen! Ik heb een kia rio 2014 en ik woon momenteel in het buitenland waar het -20 graden is. Momenteel zit ik met een probleem met mijn rio. Als ik de auto wil schakelen naar een versnelling gaat dat zeer moeizaam. Rare is dat als ik de auto net opstart ik dit probleem niet echt heb, maar pas na een kwartier rijden. Ik zat namelijk te denken dat het misschien wel de extreme kou is, maar ik zou graag jullie opinie ervan willen! groetjes
Laatste antwoord door motorfanatic, -
Accu ISG vervangen door gewone accu
door Gast wil51- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Moet je altijd de accu vervangen voor de dure ISG accu. ISG werkt toch nooit. Ik ben benieuwd of je dan de ISG accu kan vervangen door een gewone accu. Scheelt enorm in prijs. Accu ISG 386 euro, gewone accu 148 euro
Laatste antwoord door Hanz001, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo mede Cee'd rijders, Ik heb afgelopen jaar de caravan verkocht en ga komende zomer voor het eerst alleen (zonder kinderen) met mijn vrouw op vakantie. Aangezien de caravan nu weg is waar we altijd al onze spullen inlegden, zijn we nu op zoek naar een dakdrager voor onze dakkoffer. Iemand ervaringen met een goede dakdrager van een bepaalde site/ merk? Ik hoor graag jullie meningen.. Groet van Renze.
Laatste antwoord door Renzzzz, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
wanneer ik de android auto probeer te activeren in mijn optima van 2017 wordt deze ook weer direct door de gsm ( general mobile 6) automatisch afgesloten. wie weet waardoor dit komt. voorheen kon ik probleemloos activeren.
Laatste antwoord door juxxe, -
Nieuwe Rio
door WMH70- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste forummers, ik heb afgelopen week mijn nieuwe Kia Rio op mogen halen. Erg luxe ruime en pittige auto. Zeker in vergelijk met mijn vorige auto. Tot op heden niets dan lof over de Rio behalve 1 ding dan. En dat is het bovenmatige bandenlawaai/ geluiden uit het onderstel. Word dat door meer eigenaren ervaren, en zou het mede aan de standaard gemonteerde banden kunnen liggen ?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik heb een Kia Soul 2012. Ik heb laatst in een Sportage gereden en die stoelen zitten perfect. Ik zou zo'n stoel ook wel in mijn Soul willen hebben. Iemand ervaring met zon stoeler vervanging en is dat mogelijk?
Laatste antwoord door Friedrich, -
- 7 antwoorden
- 10,6k weergaven
Binnenkort een rit over de Franse autowegen. Ik heb een zogenaamde tolbadge die bij mijn vorige auto naast de spiegel werd geplaatst op een stuk voorruit waar geen metaal coating zit. Weet iemand of op de Niro ook kan? Doorgaans hebben de autoruiten op die plek een zwart rastertje zitten naast de spiegel. Dat zie ik bij mijn auto ook wel, maar dat wordt van binnen afgedekt met een plastic kap waar volgens mij allerlei electronica onder zit. De handleiding zegt hier niets over.
Laatste antwoord door Derrek, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik wil een trekhaak monteren onder een Kia Picanto 2005 ten behoeve van een fietsendrager. Ik heb nog een 7 polige aansluitdoos liggen. Deze wil ik zelf aansluiten via de achterlichten, remlichten en knipperlichten (zoals dat vroeger ook kon). Heb ik hier te maken met een canbus? Deze Picanto is de meest uitgeklede versie. Geen stuur bekrachtiging, boordcomputer e.d. Indien er een canbus in zit. Wat houd dit dan in voor de aansluitingen en wat is het verschil met de kabelboom wat ik in de winkel koop? Ik las ergens in een forum van een Picanto 2011 dat er niet van die blauwe kabel verbinders gebruikt mogen worden bij een canbus. Mag ik ze dan wel sol…
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
Ik heb sinds juni een Optima SW GT line en als ik gebeld word heb ik een vreselijke beltoon over de speakers. Weet iemand of het mogelijk is deze aan te passen?
Laatste antwoord door juxxe, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste forumleden, Is er iemand die mij kan helpen aan een werkplaatshandboek? Bij voorbaat hartelijk dank.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi, ik heb sinds vorige week een nieuwe sportage 1.7 CdDi DCT . nu zou ik graag willen weten welke audio formaten ik kan afspelen via mijn audio systeem (usb) ik weet van MP3 maar zijn er nog andere ? mvg Jona
Laatste antwoord door jona7876, -
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Bij deze mijn eerste vraag op het forum. Ik wil graag de Picanto wat opleuken (2017 economyplusline BT). Nu lees ik hier en daar dat wieldoppen niet zouden passen i.v.m. langere wielmoeren. In hoeverre is dit waarheid? Ook zou ik graag de pookknop vervangen, alleen krijg ik deze er met geen mogelijkheid afgedraaid. Doe ik iets verkeerd? Ik hoor het graag van jullie
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
- 5 antwoorden
- 15,8k weergaven
Ik rijd nu een 7000km met mijn nieuwe Rio 1.0 T-GDI 100pk. Ik stel vast dat na een koude start de motor in tweede versnelling 'stottert' en dus niet goed op toeren komt. Oplossing is naar derde opschakelen en dan rustig gas geven (toerental is dan wat laag). Na ongeveer één km is dit probleem al verdwenen maar dit kan wel gevaarlijk zijn als je met koude motor direct een grote weg moet oprijden en dus voldoende acceleratie nodig hebt. Problemen die ik nog heb vastgesteld: sleutel klapt niet goed uit als je op het knopje duwt om te laten uitklappen koppeling schokt soms, vooral als het nat en koud is (was ook bij m'n vorige Rio). Is intussen wat minder d…
Laatste antwoord door WMH70, -
- 4 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste leden, Wanneer ik 's ochtend naar mijn werk rijd, ervaar ik de eerste 500 meter wat 'tegengas'.. In detail: wanneer ik meer dan 2000 toeren maak, houdt de motor wat in (schokkerig). Ik ben geen snelheidsduivel en maak niet meer dan 3000-3500 toeren, dus ben navraag gaan doen bij de dealer. De dealer gaf aan dat het de begrenzer is, die voorkomt dat de turbo wordt 'geforceerd' (i.c.m. koude motor). Ervaren jullie dit ook? En belangrijker: is dit schadelijk? ( Ik rijd mijn nieuwe Rio bijna 2 maanden. )
Laatste antwoord door ernieken, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
De verkoper van de Kia Dealer beloofde dat de originele stalen velgen van mijn Kia Ceed ook op mijn nieuw Niro pasten. Nou, ze passen er wel op maar het gaat niet lekker rijden. Dus mag ik nog een duur setje nieuwe velgen aanschaffen (€1200.-). Mocht er nog iemand overstappen van de Ceed naar de Niro, dan weet je dit al vast. Iemand nog interesse in een set velgen met winterbanden voor de Ceed. Inclusief originele wieldoppen. De voorbanden zijn alleen nog maar 3 mm profiel. de achterbanden iets meer.
Laatste antwoord door MelskeH, -
ISG werkt niet meer 1 2
door Gast wil51- 25 antwoorden
- 10,7k weergaven
Op diverse berichten op dit forum is al besproken dat het ISG systeem niet geweldig is. Ik heb een ceed van 2016. Tot paar weken na de aankoop auto werkte het af en toe en reed ik alleen stadsverkeer Nu heb ik deze week afwissellend snelweg en stadsverkeer gereden. Altijd op de motor afgeremd zoals voorgeschreven om de accu beter op te laden. Maar het ISG systeem werkt helemaal niet meer. Maakt niet uit af de airco uit of aan staat en de aanjager staat altijd op 1. Heeft het zin om naar dealer te gaan, of is het systeem van Kia zo slecht dat ik maar moet accepteren dat het niet werkt.
Laatste antwoord door pronk01, -
- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
De Niro heeft de kenmerkende zilverkleurige strips op de voor- en achterbumper. Aan de voorzijde (rond de DRL's en de mistlampen) misstaan ze niet, maar op de achterbumper vind ik de grote zilverkleurige 'snor' persoonlijk geen porum; het oog wil ook wat... Bij het bestellen heb ik gevraagd om ze matzwart te spuiten; zie bijgaande foto's voor het resultaat. Je krijgt het natuurlijk niet hetzelfde als het al bestaande zwart van de auto, maar ik ben er niet ontevreden over
Laatste antwoord door el ix, -
Ik rij een 1.7 diesel Kia schrijft als motorolie voor 5w30 acea c2/c3 Ik heb hier nog nieuwe olie staan van mijn vorige wagen maar daar staan op 5w30 acea c4 mag ik die ook gebruiken. Waarvoor staat die c4 eigenlijk? Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- 7 antwoorden
- 17,9k weergaven
Vandaag de radiator vervangen in een Shuma uit 1999. Hiervoor de accu losgekoppeld, daarna de radiator vervangen. Nadat de accu was terug gezet gaan alle lampjes op het dashboard aan, maar starten doet ie niet. de startmotor lijkt geblokkeerd. Uitgeprobeerd: *Accu los en weer vast *Accu gemeten, die geeft normale spanning *Accuklemmen tegen elkaar 10 minuten om alles te ontladen *Jumpstart geprobeerd *Andere sleutel geprobeerd *Accupolen en klemmen opgeschuurd Het lijkt erop dat er een startblokkering aanstaat of dat de ecu in de war is. Het is een automaat, dus slepen naar een garage lukt niet. Er zit (nog)…
Laatste antwoord door chris1972, -
- 14 antwoorden
- 11,8k weergaven
Vanmiddag startte mijn Venga niet meer. De auto is nu 3,5 jaar oud, met 30.000 km op de teller. Het lijkt er dus op dat de accu stuk is (rij veel in de stad, maar zaterdag nog 100km gereden). Nu was ik vast aan het kijken voor een nieuwe accu, maar lijkt er een startstop accu van 230 euro in te zitten? Lijkt me wel erg veel, helemaal omdat de auto nog helemaal niet zo oud is? Start stop gebruik ik nooit, want de helft van de tijd werkt dat niet.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 9 antwoorden
- 4,6k weergaven
Klopt het dat er geen bochtverlichting zit op onze Niro's? wel even getest maar zag niets. Stond wel stil en had misschien niet mijn dimlicht aan. Maar zou niet nodig moeten zijn, als het hetzelfde zou werken als op de Sportage. ben benieuwd.
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ivm merkgebonden leaserijder zal dit ws mn volgende auto worden. Ik ben wel enthiousiast https://www.autoevolution.com/news/2018-kia-ceed-going-mild-hybrid-plug-in-hybrid-considered-123562.html