Kia Modellen
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
4 januari is het zover, onze Nissan Juke wordt ingeruild voor een nieuwe Kia Niro. Businessline Metal Stream met trekhaak en Michelin Cross Climate's.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 12 antwoorden
- 4,7k weergaven
Gewoon omdat ik wisselende ervaringen heb: Als je een trekhaak bijbesteld, kreeg je er dan wel of geen wite kentekenplaten bij? Ik dacht dat ik ze bij Opel wel kreeg, bij Mazda niet , bij Seat en Ford wel en nu bij KIA weer niet. Renault was 2e hands dus die telt niet. Eigenlijk wel een beetje raar, want alleen als je aanhanger een eigen kenteken heeft heb je geen witte plaat nodig, anders wel. Geen mega probleem natuurlijk, ze worden nu alsnog besteld maar blijf het vreemd vinden.
Laatste antwoord door Jake, -
Achterlicht
door CJAvHam- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Misschien ook leuk voor bezitters van sportage 2 Zwarte balken vervangen door verlichting zie foto Gekocht in China prijs incl invoer rechten 100 euro Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door M.arco, -
- 16 antwoorden
- 13,7k weergaven
Ben aan het vergelijken tussen een Kia C'eed en een Kia Niro. De Niro is duurder is aanschaf maar door het gunstiger verbruik denk ik hier een stuk van 'terug te kunnen verdienen. Wat voor mij een vraagteken is hoe lang gaan de accu's van de Niro mee en wanneer moet ik rekening houden met vervanging en de kosten daarvan? Heeft iemand hier naar geïnformeerd bij de aanschaf van de Niro?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemiddag iedereen, Ik heb een sorento 3.5 v6 2006 en ik wil graag -ivm xenon en vergeelde koplampen - er nieuwe koplampen in zetten. Ik vroeg me af of de koplampen van de Sorento I Facelift (!) ook op het oorspronkelijke model passen? Heeft iemand enig idee of dit gaat lukken? Mvg, Pascal!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
Picanto uit 2011 Vanmorgen reed ik naar mijn werk en alles was goed. Vanmiddag stap ik in om terug te rijden en constateer ik dat mijn portier open lampje blijft branden. Het is nu ook niet mogelijk om de auto op slot te krijgen, omdat hij denkt dat er een deur open staat. Is er een manier om de deuren wel op slot te krijgen? Tijdens het rijden gaan de deuren wel automatisch op slot boven 15km/h. Is uit te lezen welke portier of motorkap verkeerd doet? Even over het financiële, valt dit ook onder garantie?
Laatste antwoord door Machlo, -
Portierlijsten
door Stefan S- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo sinds kort ben ik ook een Sorento rijden en man wat rijdt dat lekker met de sneeuw. Nu zag ik dat de sierlijsten van mijn achterpoertier aan de binnenkant aan het doorroesten zijn. Hebben hier meer mensen last van en wat is jullie oplossing hiervoor.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 6 antwoorden
- 5,6k weergaven
Ik heb onlangs mijn Kia cee'd sw uit 2011 ingeruild voor een kia cee'd sw uit 2015 (1.6 Gdi). Nu wilde ik mijn winterbanden van de oude kia die op velgen staan onder mijn nieuwe zetten. De bandengarage geeft echter aan dat dat waarschijnlijk niet gaat omdat sinds november 2014 TPMS verplicht aanwezig is in alle auto's. Er zijn 2 soorten TPMS: Direct (waarbij er een sensor in de velg aanwezig is) en Indirect (geregeld via de ABS van de auto). Ik las in een forum dat kia werkt met een direct TPMS systeem. Ik ga er maar even vanuit dat dit klopt. Wat is dan de consequentie als ik gewoon mijn winterbanden (op velgen zonder sensor) er onder zet? Alleen een…
Laatste antwoord door peterf, -
- 0 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo. Het viel mij op dat bij mijn Carens 2.0 CVVT Tijdens het schakelen het toerental heel langzaam zakt. Ik moet de koppeling even inhouden voordat het toerental ver genoeg gezakt is om soepel te kunnen schakelen. Doe ik dat niet en schakel ik vlot door dan is het motor toerental nog te hoog voor een goede synchronisatie en krijg ik iedere keer een schok. Ik heb zelf al wat rond gekeken en ik heb gelezen dat sommige auto fabrikanten dit extra in de ecu programmeren omdat een langzaam sluitende gasklep zorgt voor een betere emissie dan wanneer de gasklep in een keer sluit. Alleen weet ik niet of dat bij de Kia Carens ook het geval is. (lijkt mij niet o…
Laatste antwoord door Maco83, -
- 11 antwoorden
- 4k weergaven
Kennelijk is dit voor alle Sorento's 2004-2009 een flink probleem. Zout en water kan blijven staan in de vierkante van open bevestigingen van de draagarmen van de achteras. Die er vervolgens compleet af rotten. Zowiezo is de bodem van de Sorento JC slecht beschermd tegen roest, en bij de meeste Sorento JC's ook een en al roest. In Amerika wordt dit euvel veel vermeld in staten waar ze veel met zout strooien om besneeuwde wegen open te houden. Laat ze dat in Nederland in de winter maanden nou ook doen.... De eerste 2 foto's laten zien wat er gebeurd als zout en water hun werk ongestoord kunnen doen. Kennelijk heeft Kia nooit een officiele terugroep actie uitgevoerd…
Laatste antwoord door NIKOE1960, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, In 2015 heb ik een Cee'd uit 2012 gekocht en we rijden daar nog steeds met heel veel plezier in. Vanaf het begin af aan hebben we alleen wel een problemen met de (originele fabriek af-) xenon verlichting. Heel af en toe schakelt de verlichting uit tijdens het rijden en springt binnen een seconde ook weer aan. Het zijn beide kanten die gelijktijdig uitvallen. Ik weet niet zeker of de LED strips ook uitvallen wanneer dit gebeurt. De beide koplampunits zijn onder garantie al vervangen maar het probleem is gebleven (al lijkt het wel minder vaak te zijn). Heeft iemand soortgelijk probleem gehad en is er een mogelijke oplossing voor het probleem…
Laatste antwoord door ff4266, -
- 0 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik rijd in een kia rio 2005 Ik hoor de motor van de cv van de achterklep maar het slot gaat niet open/dicht. Wie kan me vertellen hoe ik de binnenkap kan loshalen om de aansluiting te controleren Ik kan alleen 2 schroeven vinden bij het binnenhandvat maar dit is niet genoeg om de plaat los te krijgen Wie kan me verder helpen?
Laatste antwoord door kiariochris, -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
vanmidag in rtl autowereld de stonic
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
Android Auto
door Shiva- 21 antwoorden
- 6,8k weergaven
Iemand een idee waarom ik bij mijn Picanto Navigator op het scherm, niet het icoontje van android auto kan selecteren? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Specialmade, -
Waarom ineens geen trekhaakmogelijkheid meer voor een fietsendrager, terwijl alle concurrenten dit nog wel kunnen leveren? Voor de nieuwe Kia picanto 2017
Laatste antwoord door Derrek, -
- 10 antwoorden
- 6,9k weergaven
Dag medeforummers, Het probleem is als volgt. Ik heb al 2,5 jaar een 16GB USB stick in de auto zitten met muziek erop. En net zoals vaker had ik hem afgelopen vrijdag uit de auto gehaald (auto uit, alleen deuren open). Binnen de muziek vervangen en de stick weer terug. Niets getest, gewoon erin en auto dicht en op slot. De volgende dag na starten van de auto spring hij AUTOMATISCH op USB en gaat afspelen....?!?!? Knop radio gedrukt en dan speelt de radio weer. Auto later uit. Auto weer aan... en weer springt hij naar USB en gaat vrolijk spelen.... Stick eruit, stick erin. Auto starten, stick eruit, auto uit, stick er weer in.... Het maakt allemaal niet uit, hij b…
Laatste antwoord door jacky195, -
nieuwe aanwinst
door mcgerrit- 3 antwoorden
- 4,7k weergaven
goede morgen Kia rijders, Ik heb gisteren de stap maar eens genomen om mezelf in een Kia te hijsen. Een oude Opirus heb ik aangeschaft. Wat een heerlijk transportmiddel zeg. over het uiterlijk heb ik al genoeg leuke en minder leuke dingen gelezen. Ik ben Amerikaanse auto fan en Mercedes rijder al jaren geweest dus ik viel met mn neus in de boter. Ik heb de indruk dat er nog maar heel weinig in Nederland rondrijden van deze heerlijke auto. Ik kwam er onderweg eentje tegen en vroeg me af wat het was. Na wat zoekwerk toch eentje gevonden. Proefgereden en helemaal verkocht. Nu nog ergens een trekhaak op de kop tikken en ik ben klaar voor een toertje Europa. Ik ben b…
Laatste antwoord door peter opirus amsterdam, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Goedendag allemaal. Mijn kia rio 1 met 1.5 liter 16 v geeft een foutcode p0340. De nokkenas sensor dient vervangen of nagekeken worden. Kan ik dit zelf doen? Waar zit die sensor? Kiagroet. Sander
3 punts gordel
door Ronnyb- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
I's het mogelijk om de heupgordel van de kia rio 1.5 Ls te vervangen voor een 3 punts gordel vanwege de veiligheid? Dit omdat het een veiliger gevoel geeft voor de persoon in het midden? Of moet dit af fabriek al ingebouwd zijn?
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo beste forum leden, vraagje. Onze koppeling van onze carens van augustus 2017 heeft uit het niets het begeven er is pas 8000 km mee gereden is dit normaal, valt dit onder garantie en iemand een idee wat zoiets kost . Alvast bedankt
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
goeden morgen allemaal. ik ben sins gisteren eigenaar van een rio 1.3 uit 2001. autotje rijd goed alleen heb ik het idee dat ie toch wel aardig wat benzine verbruikt. ook stoterd ie een beetje tijdens het schakelen. zou het kunnen dat het motortje op 3 cilinders loopt??? hoe kan ik daar het beste achter komen zelf voordat ik er naar laat kijken. mischien woont er iemand in de buurt van Zaandam die mij wat verder kan helpen. bvd axel
Laatste antwoord door Hass, -
- 7 antwoorden
- 3,7k weergaven
Vanmiddag bij de dealer zien staan, erg mooie auto...
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste Kia liefhebbers, Ik heb nu een half jaar mijn Sorento 2.4 uit 2003 en eigenlijk alleen maar problemen helaas. Auto ging vorige week van het een op het andere moment opeens niet meer harder dan 50km/h na 1 km niet meer harder dan 30km/h en hierna viel hij constant uit na 10 meter te rijden. Na lang zoeken en uitmeten erachter gekomen dat het de katalysator was. Deze heb ik gister laten vervangen. Nu heb ik de auto terug gekregen en is de display opeens weg van mijn airco/verwarming de blazers doen ook helemaal niets meer, aangezien ik de auto ook nog heb gekocht met een lek bij het voorraam beslaat de boel natuurlijk zo heftig dat ik geen steek meer zie. …
Laatste antwoord door masimo, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hi, volgende week woensdag onze "nieuwe" Sportage m-Bition ophalen. Wagen heeft alles wat ik wil behalve sidebars. Iemand een suggestie waar ik deze misschien voor een goed prijs kan vinden (en monteren). Kom zelf uit Scheveningen dus uit die buurt zou top zijn! Thanks!
Laatste antwoord door M.arco, -
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
Beste, wat wordt er bij een eerste onderhoud ( 1 jaar en 17000 km ) vervangen ? Het betreft een venga 1.4 benzine 5 versnellingen. De uit te voeren werken zijn nergens terug te vinden.
Laatste antwoord door Vengatje12,