Kia Modellen
-
Welke keuze maken
door matje82- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, ik ben aan het kijken naar een Kia Picanto 2, en dan de 1.2 versie met 85 PK 5-deurs. Nu wil ik kiezen uit de volgende opties: 1. KIa Picanto uit oktober 2011 met 30.000 km. Van een oudere man geweest, elk jaar een beurt, alle stempels compleet, bij een betrouwbare Kia-dealer, die al een aantal keer is verkozen tot beste dealer van Nederland/Europa. Fabrieksgarantie tot oktober. Kleur is mokkabruin metallic, vind ik zelf wel mooi, maar ik weet niet of dit bij inruil een rol gaat spelen. APK tot oktober 2019. Offerte voor 6600 euro all-in, maar dat kan nog iets lager denk ik. Heeft het comfort-pack met elektrische ramen achter en elektrische en verwarmde …
Laatste antwoord door matje82, -
- 6 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hoi mede-clubleden Vandaag de Picanto uit 2013 weggebracht voor een kleine beurt (86.000 km). Naast het reguliere onderhoud had ik nog enkele klachten: - de bestuurdersstoel is aardig ingezakt en langer dan 30 minuten rijden zorgt voor pijn in de onderrug; - de koppeling pakt niet lekker- horten en stoten - op en op vakantie in Duitsland (bergen) slipt hij soms; - het schakelen in de eerste, tweede en derde versnelling gaat vaak moeizaam. Van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling lijkt er een flinke weerstand te zitten in het "neutraal" gebied. Je kunt niet lekker doorschakelen. Even wachten in neutraal of lomp meer krach…
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 19 antwoorden
- 10,2k weergaven
Goedendag, De Niro is bij ons een goede kanshebber als vervanger van ons huidige Megane. Ik begrijp een beetje dat een Niro een thuisbrenger heeft. Nu vind ik thuisbrengers eigenlijk een beetje waardeloos en wil altijd een volwaardig wiel als reservewiel. Is daar, in een Niro, ruimte voor in de plaats van de thuisbrenger?
Laatste antwoord door Derrek, -
- 16 antwoorden
- 10,1k weergaven
HOI : Ik heb voor mijn nieuwe Niro lichtmetalen velgen met winterbanden gekocht en zoek nu de TPMS bandensensoren met het OE Nummer - 52933D4100 Het moeten Highline zijn en geen Lowline . Ik wil nl. voorkomen dat ik constant een melding krijg op mijn dashbord. Of zijn er trucs om dat te omzeilen waardoor ik die dure sensoren niet nodig heb. Ik hoor graag goede tips.
Laatste antwoord door Guus Assendelft, -
- 2 antwoorden
- 4,4k weergaven
Onlangs een -voor mij- nieuwe Kia Carens aangeschaft van het jaar januari 2017. De kia is eind december 2017 afgeleverd met de volgende software/kaart gegevens systeemversie 7.5.8 blue tooth v 3.2.0 navigateiv 2014.10.23 kaart 313E7AE firmware 5.6.6_RP(18) Op mijn verzoek is gisteren een update uitgevoerd. -Dit duurt wel ontzettend lang...! 2 uur- Nu is de versie: systeem 7.5.8 bluetooth 3.2.2 navigatie EU.09.46.67 kaart 415E7AB firmware 5.6.7_RP(18) Ik neem aan dat dit nu de laatste versie is maar kan dat nergens echt …
Laatste antwoord door Goldy, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Dag allemaal! Na bijna een jaar gereden te hebben in onze Kia Picanto 2 Navigator (slechts 4800 km) nu toch een nieuw model gekocht. De dealer had nog 1 Color Edition staan met die fantastische 16 inch wielen. Omdat ik voor mijn 'oude' Kia de aanschafprijs terugkreeg, was ik gauw overtuigd. Hieronder wat fotos.
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste Kia-liefhebbers, Sinds kort ben ik in het bezit van een Rio LS automaat uit 2005 met 226.000km. Mijn vraag is waar ik het beste onderdelen kan bestellen. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door janjansen, -
- 2 antwoorden
- 3k weergaven
Alles bevalt zeer goed aan de Niro, ook het verbruik is top en wanneer het minder is heeft dat zijn redenen. Alle luxe en comfort zijn aanwezig. Oude kaarten op de navigatie is natuurlijk wel een dingetje. Nieuwe kaarten kosten te veel waarschijnlijk. Het vuil worden aan de achterzijde is wel opvallend t.o.v. van mij vorige auto, dat was een Sportage II. Heeft er iemand originele spatlappen voor de achterwielen of weet of die er al zijn en of ze ook helpen ?
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik de verlichting in de diverse schakelaars kan vervangen en evt op welke wijze?? Ik hoor het graag. Peter
Laatste antwoord door billboy, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Heb ik dat alleen? Als ik met de bluetooth verbinding van het multimedia systeem m'n voicemail op m'n telefoon wil bediening kan ik gedurende de oproep geen nummers intoetsen. Oftewel "voor berichten toets 1", kan niet want ik krijg geen nummeriek toetsenbord. Voor de zekerheid alles via het legale multimedia systeem. Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Laatste antwoord door Falcon, -
INRUILEN KIA NIRO
door BvE- 11 antwoorden
- 2,8k weergaven
Zijn er al Niro rijders die hem hebben ingeruild ? Was de inruilprijs na verhouding van de aanschafprijs redelijk ? \
Laatste antwoord door dropje, -
Weet iemand wat de gele puntjes op de wegen zijn in de ingebouwde navigatie?
Laatste antwoord door Specialmade, -
De toetoet heeft 83.000 km gelopen en voor allebei spiraal veren kapot, is dat normaal??????
Laatste antwoord door Falcon, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Wie weet hoe je de plastic dorpels kunt de- en monteren. De mijne zit een beetje los en kan niet goed zien hoe die vast zit en en hoe ik hem kan demonteren Iemand enig idee?? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Lique, -
sneeuwkettingen
door EvelineD- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal. Heeft iemand al eens sneeuwkettingen gebruikt om de Niro? En waar kan je die voordelig lenen/kopen?
Laatste antwoord door EvelineD, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Vandaag mijn nieuwe Picanto Comfortplusline Navigator binnen gekregen. Het enig wat ik wel mis aan dit karretje is een cruise control. Nu zag ik op ebay wel cruise controls, maar die schijnen allemaal voor een verwarmd stuur te zijn die ik dus niet heb. Op de Kia webshop staat er ook 1 voor 129 euro zonder inbouw en 199 met inbouw. Op youtube wel een inbouw intructie voor een Kia Rio gezien, werkt het voor de Pica hetzelfde? Oude knopjes uit het stuur halen en de nieuwe erin? Iemand ervaring met het nieuwe model en zelf CC inbouwen? Mvg, Stansan
Laatste antwoord door stansan, -
Uitlaat sierstuk 1 2
door RuudJ- 37 antwoorden
- 7,8k weergaven
Ik ben aan het kijken voor een uitlaat sierstuk dubbele voor mijn Kia Picanto 2013 een 5 deurs. Hebben jullie misschien linkjes naar site's die ze verkopen voor de Kia Picanto? Thanks!
Laatste antwoord door Machlo, -
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hoi allemaal, Mijn spiegel heeft vandaag een paaltje geraakt, resultaat een gat in de spiegelkap aan de rechterzijde. Zier er niet zo fraai uit, daarnaast is het glaasje (in de spiegel) van de richting aanwijzing geraakt, hij werkt nog wel maar goed. Nu dacht ik, dat vervang ik wel even.. Maar helaas is het niet even een kappie omhoog wippen en de spiegel losmaken. Vandaar mijn vraag, wie weet hoe ik bij de bevestiging van de spiegel kom? Is er ergens een jip en Janneke uitleg of kan ik er beter niet zelf aan beginnen... (kan het verder helaas nergens vinden) Hoor graag van jullie!
Laatste antwoord door Ed-Car, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Wie o wie heeft er al winterwielen onder zijn nieuwe pica zitten? Ik had een set van de vorige picanto van 2012.. maar die lopen vast op de remklauw.. Waarschijnlijk zitten er onder de GTLine grotere schijven op... Ik weet het even niet meer.. Ben bang dat als ik weer een gebruikte set koopt, dat deze weer niet past... Anders maar eens een wiel eraf halen voor de ET waarde.
Laatste antwoord door Hitmark, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal! Aankomende zaterdag ga ik een proefrit maken in een mooie zwarte Kia Rio 1.2 uit 2012. Hij heeft al 97.000 km gereden, maar met nog ruim een jaar fabrieksgarantie ga ik er vanuit dat het te vertrouwen is. Ook heeft hij die grote Phantom velgen, ik hoop dat het comfort er niet onder lijdt. Wat zijn de aandachtspunten tijdens een proefrit? Waar moet ik op letten? Ik hoor graag van jullie.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Goedendag beste leden van het KIA forum, Dit is mijn eerste posting hier en heb specifiek een vraag over de Soul. Woon zelf via Defensie ruim anderhalf jaar op Curacao en zit op de helft van mijn plaatsing hier. Zelf rij ik momenteel een Seat Leon die ik ergens begin volgend jaar verkoop. Dit jaar wil ik een Kia Soul (2015) op het eiland gaan kopen en deze mee terug nemen. Defensie betaalt transsportkosten (verhuiscontainer) en weet dat hij minimaal hier een half jaar op naam moet hebben gestaan om geen invoerbelasting meer te hoeven betalen. Ben alleen benieuwd naar de zaken voor keuring RDW. Afgezien van het gegeven dat hier alle Souls uitgevoerd zijn met e…
Laatste antwoord door Harmen_Bakker, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Heb geprobeerd zelf de transponder over te zetten in een nieuwe sleutelbehuizing. Waarcshijnlijk is hierbij de transponder beschadigd geraakt, de sleutel werkt niet meer (deuren niet open, starten kan maar slaat gelijk af) Wat zijn ongeveer de kosten om dit te vervangen ? Woon zelf in Nijmegen, maar vind de dealer erg prijzig (nog niet gevraagd aldaar) Een nieuwe sleutel heb ik dus....
Laatste antwoord door Haldadir, -
- 25 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo allemaal! Wij willen graag een auto in het a segment. Nu vinden wij de picanto erg leuk! Mijn vraag is Kan er makkelijk met 2 volwassenen en 2 kinderen mee gereden worden? Ik lees best vaak dat de achterkant vande picanto, dan erg gaat hangen/ heel ver inzakt. Iemand ervaring mee?? Bedankt alvast
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Navigatie Niro 1 2
door Jeroen010- 30 antwoorden
- 6,4k weergaven
Hoi! Sinds vorige week de blije eigenaar van een Niro EX. Bevalt zeer goed. Nieuw in de wereld van Hybride, maar dit merk je gewoon bijna niet. Klein minpuntje dat hij helaas niet met de nieuwe update voor Apple CarPlay. Maar daarvoor ga ik binnenkort terug. Ik heb een SD kaart voor het navi systeem erin, maar die is aardig verouderd. Sommige wegen die al meer dan 1,5 jaar bestaan kent hij niet. De SD heeft nr: 96554-G5110. Geen idee of hieruit wat is af te leiden, maar weet iemand wat de laatste versie is? Ik heb de dealer waar ik de Niro heb gekocht inmiddels gevraagd en er zal ook een kaart update gedaan worden, maar hoe weet ik wat de laatste versie i…
Laatste antwoord door Brat Pit, -
Cruisecontrol bug/Update 1 2 3 4 10
door Ron Penguin- 242 antwoorden
- 53,1k weergaven
De (standaard) cruisecontrol in de Niro werkt niet goed. Als je bijvoorbeeld de snelheid vast zet op 100 km/h zakt deze eerst terug naar de 97 km/h om vervolgens een boost te geven naar 103 á 104 km/h. Vervolgens blijkt dat deze snelheid niet goed wordt vast gehouden en zakt deze heel langzaam af. Ik maak(te) altijd veel gebruik van de cruisecontrol maar vind het bij de Niro slecht werken. Gelukkig heb ik van de dealer begrepen dat het probleem is onderkent en dat er aan een software-update gewerkt wordt. Wat mij betreft kan die niet snel genoeg komen, zo als de cruisecontrol nu werkt is slecht, en maak ik er nu (nauwelijks) gebruik van. In hoeverre dit o…
Laatste antwoord door heindevries,