Kia Modellen
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allen, Volgende week gaat mijn picanto 2, first edition uit 2015 met 1.2 motor voor een beurt. Nou vroeg ik me af welke knopjes in de linker deur licht horen te geven? Het lijkt alsof de elektrische spiegel bediening niet verlicht is, en de knop om de deuren en ramen te vergrendelen ook niet. Klopt dit, of is het defect? Tevens vraag ik me af wat een 30.000km beurt moet kosten. Kreeg een nogal prijzige offerte namelijk. We rijden ongeveer 18.000 per jaar. Toen we hem kochten al 15.000 beurt gehad.
Laatste antwoord door 2Swift, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Rij sinds juni 2016 tot volle tevredenheid met m’n 2de Venga automaat. Eerste 6 jaar mee gereden, van 2010 t/m 2016, zonder problemen. In de 1ste Venga gebruikte ik op het audiosysteem de instelling “start volume”. Hierbij kun je het volume van de radio instellen op een bepaald niveau als je de auto start. Als dit ingesteld staat start de radio altijd op dat ingestelde volume, nadat de auto gestart is. Zeer prettig op de vroege morgen, niet gelijk zo’n schreeuwende radio aan je hoofd zoals gisteravond. Bij m’n 2de Venga automaat (juni 2016) is dit wel in te stellen op het audiosysteem, echter het werkt niet. Gemeld bij de garage, maar krij…
Laatste antwoord door Davidsgulden, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heeft iemand winterbanden op zijn Pro Cee'd GT (204 pk) liggen, zo ja welke maat en banden en welke diameter. Ik zoek me te pletter. Kia Nederland kan me niet helpen.
Laatste antwoord door MelskeH, -
Verwarming Niro 1 2
door moto- 25 antwoorden
- 6,9k weergaven
Dit is een vraag van een leek op hybride gebied. Voor zo ver ik ben ingelicht, kun je de eerste kilometers electrisch rijden met een Niro. Hoe wordt de auto dan verwarmd?
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 10 antwoorden
- 3,5k weergaven
Ik heb het scherm op nachtstand en dan het schuifje helemaal naar links.. maakt eigenlijk geen verschil als je het schuifje beweegt. Ook de verlichting van de meters.. hoe kun je die dimmen. het draaiknopje die in de manual staat heb ik niet (voor type A), maar ook de uitgebreide menu's (Type voor de lcd niet. dus ik zie nu niet hoe ik dat wel kan dimmen. Mvg, Stansan
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 13 antwoorden
- 6,6k weergaven
Hallo allemaal. Vraagje. Bij de instellingen heb ik bij de scherminstellingen "Dimm-modus" op "auto" staan en dat zou volgens de omschrijving betekenen dat de helderheid van het scherm automatisch aan de helderheid van de omgeving wordt aangepast. Bij mij lijkt dat niet te werken want als ik 's avonds of 's nachts een route groot op het scherm heb dan is het of er een felle lamp in de auto brand. Automatisch aan de omgeving aanpassen? Niet echt of beter gezegd: echt niet! Ben ik de enige (omdat ik ergens een instelling over het hoofd zie?) of zijn er meer die hier last van hebben? Het gevolg is namelijk dat ik in het donker bijna altijd met het scherm uitge…
Laatste antwoord door stansan, -
Radiopaneel
door lecon- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal. De carkit van de venga is echt basic en daarom wil ik een andere inbouwen. Weet iemand hoe ik het radiopaneel kan verwijderen zodat ik bij de iso stekkers kan komen? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door pepsels, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb zoals bekend (zie rubriek te koop) vier mooie Kia velgen overgehouden na inruil van mn Sportage. Ik heb eens even gekeken naar de Et waarde van de Niro velg en die is 45 terwijl die van de Sportage 40 mm is. De steek en diameter zijn exact hetzelfde, dus ik dacht met een spoorverbreder moet het mogelijk zijn om die velgen eens op de Niro te zetten. Ze zijn ook nog eens een maatje groter 17 inch dan de standaard 16 inch, dus wat mooier gevulde wielkast. klopt mijn redenering ( ik twijfelde nog een beetje over de maat spoorverbreder ik dacht 5 mm moet genoeg zijn en de lengte vd bouten zal nog wel voldoende zijn toch?)? grts
Laatste antwoord door Jacob025, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Bij mijn kia ceed sw uit 2009 blijven sinds een week de storingslampjes, rem (rood) en sleutel (geel) branden. Hij staat sinds vrijdag bij de kiagarage maar deze kunnen het niet vinden. Uitlezen, reset, van de stroom allemaal zonder oplosssing. Herkend iemand dit ? Auto nu week bij de dealer, nog steeds geen oplossing.
Laatste antwoord door Erik01, -
Stalen velgen
door Albert1968- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Weet iemand of stalen velg van Kia ceed van eerste generatie, het zelfde is als een ceed van tweede generatie. Ik kan een set winterbanden overnemen met velgen.
- 69 antwoorden
- 20k weergaven
Ik heb de Cee'd GT nu (bijna) 1 maand in bezit, 1000 km op de teller en ik ben er méér dan tevreden over. Tot ca. 100 km/uur is het goed te doen qua geluid om met het schuifdak open te rijden. Daarboven wordt het wel wat lawaaierig. Redelijke audio; voor een standaard audiosysteem zeker niet slecht. Normaal was het eerste wat ik deed de complete audio setup eruit halen en iets customs ervoor terug zetten. Nu heb ik besloten om het bij de standaard setup te laten. Héérlijke stoelen; ik ben er zeker van dat menig 1 thuis een minder goed zittend bankstel heeft!! De stoelen in mijn vorige Leon FR zaten goed, maar zijn niet te vergelijken met deze Recaro's. Ik heb even moe…
Ik ben aan het twijfelen om en cee’d gt te kopen graag wat meer info over hoeveel km je in totaal kunt rijden met volle tank ik rijd nu met Kia sportage en doe ongeveer 620 km natuurlijk versta ik dat het bij iedere persoon afhangt kwa rijgedrag ik hoor het wel van de gt rijders alvast bedankt grts dreke
Hallo, Zoals indertijd eens aangegeven, heb ik 3 dagen geleden mijn nieuwe Kia Niro Dynamic Line Travel Connect afgehaald. Wel een hele mond vol. Auto is wel naar tevredenheid tot zover. De afleveringsprocedure had beter gekund, maar dat ligt aan de dealer. Ik ben erachter gekomen, dat de navigatie geen filevorming / alternatieve routes aangeeft. Ook reageert hij niet als je boven de (wel ) aangegeven snelheid komt, dus als je te hard rijdt. Er is verder weinig in te stellen, zoals b.v. spraak /tankstations enz. enz. Weet iemand hier iets van / ervaring hoe hete wel kan enz. ??? Ik heb wel gezien dat je een telefoon / enz. erop "aan ku…
Laatste antwoord door Robert de, -
Welke keuze maken
door matje82- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, ik ben aan het kijken naar een Kia Picanto 2, en dan de 1.2 versie met 85 PK 5-deurs. Nu wil ik kiezen uit de volgende opties: 1. KIa Picanto uit oktober 2011 met 30.000 km. Van een oudere man geweest, elk jaar een beurt, alle stempels compleet, bij een betrouwbare Kia-dealer, die al een aantal keer is verkozen tot beste dealer van Nederland/Europa. Fabrieksgarantie tot oktober. Kleur is mokkabruin metallic, vind ik zelf wel mooi, maar ik weet niet of dit bij inruil een rol gaat spelen. APK tot oktober 2019. Offerte voor 6600 euro all-in, maar dat kan nog iets lager denk ik. Heeft het comfort-pack met elektrische ramen achter en elektrische en verwarmde …
Laatste antwoord door matje82, -
- 6 antwoorden
- 9k weergaven
Hoi mede-clubleden Vandaag de Picanto uit 2013 weggebracht voor een kleine beurt (86.000 km). Naast het reguliere onderhoud had ik nog enkele klachten: - de bestuurdersstoel is aardig ingezakt en langer dan 30 minuten rijden zorgt voor pijn in de onderrug; - de koppeling pakt niet lekker- horten en stoten - op en op vakantie in Duitsland (bergen) slipt hij soms; - het schakelen in de eerste, tweede en derde versnelling gaat vaak moeizaam. Van de eerste naar de tweede en van de tweede naar de derde versnelling lijkt er een flinke weerstand te zitten in het "neutraal" gebied. Je kunt niet lekker doorschakelen. Even wachten in neutraal of lomp meer krach…
Laatste antwoord door icerabbit, -
- 19 antwoorden
- 10,7k weergaven
Goedendag, De Niro is bij ons een goede kanshebber als vervanger van ons huidige Megane. Ik begrijp een beetje dat een Niro een thuisbrenger heeft. Nu vind ik thuisbrengers eigenlijk een beetje waardeloos en wil altijd een volwaardig wiel als reservewiel. Is daar, in een Niro, ruimte voor in de plaats van de thuisbrenger?
Laatste antwoord door Derrek, -
- 16 antwoorden
- 10,4k weergaven
HOI : Ik heb voor mijn nieuwe Niro lichtmetalen velgen met winterbanden gekocht en zoek nu de TPMS bandensensoren met het OE Nummer - 52933D4100 Het moeten Highline zijn en geen Lowline . Ik wil nl. voorkomen dat ik constant een melding krijg op mijn dashbord. Of zijn er trucs om dat te omzeilen waardoor ik die dure sensoren niet nodig heb. Ik hoor graag goede tips.
Laatste antwoord door Guus Assendelft, -
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
Onlangs een -voor mij- nieuwe Kia Carens aangeschaft van het jaar januari 2017. De kia is eind december 2017 afgeleverd met de volgende software/kaart gegevens systeemversie 7.5.8 blue tooth v 3.2.0 navigateiv 2014.10.23 kaart 313E7AE firmware 5.6.6_RP(18) Op mijn verzoek is gisteren een update uitgevoerd. -Dit duurt wel ontzettend lang...! 2 uur- Nu is de versie: systeem 7.5.8 bluetooth 3.2.2 navigatie EU.09.46.67 kaart 415E7AB firmware 5.6.7_RP(18) Ik neem aan dat dit nu de laatste versie is maar kan dat nergens echt …
Laatste antwoord door Goldy, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Dag allemaal! Na bijna een jaar gereden te hebben in onze Kia Picanto 2 Navigator (slechts 4800 km) nu toch een nieuw model gekocht. De dealer had nog 1 Color Edition staan met die fantastische 16 inch wielen. Omdat ik voor mijn 'oude' Kia de aanschafprijs terugkreeg, was ik gauw overtuigd. Hieronder wat fotos.
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste Kia-liefhebbers, Sinds kort ben ik in het bezit van een Rio LS automaat uit 2005 met 226.000km. Mijn vraag is waar ik het beste onderdelen kan bestellen. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door janjansen, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Alles bevalt zeer goed aan de Niro, ook het verbruik is top en wanneer het minder is heeft dat zijn redenen. Alle luxe en comfort zijn aanwezig. Oude kaarten op de navigatie is natuurlijk wel een dingetje. Nieuwe kaarten kosten te veel waarschijnlijk. Het vuil worden aan de achterzijde is wel opvallend t.o.v. van mij vorige auto, dat was een Sportage II. Heeft er iemand originele spatlappen voor de achterwielen of weet of die er al zijn en of ze ook helpen ?
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Is er iemand die mij kan aangeven hoe ik de verlichting in de diverse schakelaars kan vervangen en evt op welke wijze?? Ik hoor het graag. Peter
Laatste antwoord door billboy, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Heb ik dat alleen? Als ik met de bluetooth verbinding van het multimedia systeem m'n voicemail op m'n telefoon wil bediening kan ik gedurende de oproep geen nummers intoetsen. Oftewel "voor berichten toets 1", kan niet want ik krijg geen nummeriek toetsenbord. Voor de zekerheid alles via het legale multimedia systeem. Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Laatste antwoord door Falcon, -
INRUILEN KIA NIRO
door BvE- 11 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zijn er al Niro rijders die hem hebben ingeruild ? Was de inruilprijs na verhouding van de aanschafprijs redelijk ? \
Laatste antwoord door dropje, -
Weet iemand wat de gele puntjes op de wegen zijn in de ingebouwde navigatie?
Laatste antwoord door Specialmade,