Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben opzoek naar nieuwe 15 inch lichtmetalen velgen en had een mooie set gezien. Echter heb ik gelezen dat er onder de Picanto 2 maximaal 15inch met een ET waarde van 45 onder zou kunnen. Kan iemand mij toelichten hoe dit werkt en wat een mooie banden maat zou zijn?
Laatste antwoord door Twan20, -
Te zien in Frankfurt: Picanto op hoge poten
door Gast GreyGriffin- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Op de Frankfurt Motor Show 2017 (14 - 24 september) is een Picanto op hoge poten te bewonderen. Nou ja, hoog.... De X-line heeft 1,5 centimeter meer bodemvrijheid dan zijn tamme broertjes. De X-line is ook de eerste Pica met de nieuwe 1.0 T-GDi-turbomotor, die 100 pk levert. Jummie, een Pica met spierballen! Veel luxe aan boord, leuk afgeplat stuurtje. Ook de GT-line krijgt deze potente motor. Volgens Breukelen staat de X-line aan het eind van dit jaar in de Nederlandse showrooms. De prijs moet nog worden onthuld.
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
waarom betalen voor aircoonderhoud ?daar deze bij de auto hoort dus een deel van de auto en betaald is. dus bij de onderhoudsbeurten standaard meegenomen moet worden.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 27 antwoorden
- 9,1k weergaven
Beste leden van deze club. Ik heb een Kia Picanto uit 2012 benzine 51.0 kW (69 pk). Mijn 2 vragen aan jullie zijn: Kun je de Picanto sneller laten lopen zonder dat je verbruik er erg achteruit gaat of je slijtage (sport uitlaat ?, lucht intake ,enz) ? En heeft iemand ervaring met het pimpen met het uiterlijk van de Picanto want ik wil hem namelijk wat agressieve/sportive uitlaten zien (velgen,sport pook,sport pedalen ,enz). Wat ik zelf al gedaan heb is: Lere stoer met bediening , leds onder de stoelen , gloss black vinyl in het interieur trim,subwoofer onder de stoel en nieuwe speakers, Ik hoop dat jullie me hier mee kunnen helpen. …
Laatste antwoord door jupiler666, -
- 8 antwoorden
- 4,4k weergaven
Beste kiaclub mensen! Ben nieuw op dit forum, heel veel informatie al rijker door een groot database aan vragen en antwoorden Ik heb een paar weken terug 2x led kenteken units besteld (die plug en play en storingsvrij zijn volgens waren de beschrijving) en heb ze eindelijk binnen, maar ik weet even niet hoe je ze moet aansluiten. M'n originele kentekenverlichting unit heb ik eruit gehaald (zie foto's), maar helaas kwam ik er achter dat de aansluiting anders is? De kentekenunit zelf is wel echt precies het juiste formaat. Moet ik die twee rode draadjes gewoon lostrekken en aansluiten op de nieuwe unit? Help! Bedankt alvast voor een verlossend antwoord! Greet…
Laatste antwoord door Beus, -
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
Gisteren een proefrit gemaakt met de Executive Line uitvoering, van Utrecht naar Woerden. Wat me heel erg opviel is dat de ACC een behoorlijke afstand in acht neemt met mijn voorganger, is dit standaard zo of is het in te stellen? Conclusie voor mezelf ik zit altijd veel te dicht op mijn voorganger, schrok hier wel een beetje van, wat een afstand moet je houden. Vandaag in het AD, slechts 16% gebruikt de ACC, veelal uit onwetendheid. Wat zijn jullie ervaringen met de ACC?
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
Velgen Kia Rio
door Sten333- 13 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hoi allen, Recent heb ik een nieuwe auto aangeschaft. Een Kia Rio super pack uit 2012 met maar 25000km op de teller Omdat de auto op stalen velgen staat en ik deze wat wil opleuken, via marktplaats een setje velgen op de kop getikt. Nu zag ik dat in de advertentie stond: Velgenmaat: 4x6,5JX17 Steekmaat: 4x100 ET: 43 Naafdiameter: 54,1 Bandenmaat : 4x 205/45/17 Bandenmerk: 4x Continentaal Bandenprofiel :4x 5 mm Auto's met dezelfde steek en naafdiameter: Kia Picanto 2004-2008 Kia Picanto 2008- Kia Rio 2000-2005 Kia Rio 2005-2011 ??? Betekend dit dat deze niet onder mijn Rio passen? Ik dacht gezien te hebben da…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 10 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zag op het forum een witte Picanto met gewrapt dak. Dit sprak me wel aan. Even in Paint 3D aan het klieren geweest om te kijken wat dak, spiegelkappen en grille in het zwart voor effect op zou leveren. Hieronder het resultaat (geen high quality, ben niet zo heel handig). Ben wel benieuwd wat de kosten zullen zijn
Laatste antwoord door Jack_z, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goede avond, Ik heb even een vraag mbt centrale deurvergrendeling zoals in de titel al duidelijk werd. Ik ben sinds ongeveer een maandje nu de trotste eigenaar van een picanto uit het jaar 2006. Maar het feit dat hij geen centrale deurvergrendeling heeft begint mij nu wel een beetje op te breken. Nu zat ik erover te denken om de: Waeco 9103555824 ML-44 Centrale vergrendeling 4-deurs, te kopen en deze zelf met hulp van mijn vader te gaan inbouwen. Is deze set een beetje goed, of raden jullie een andere aan. Gelijk nog een vraag, kan ik bij deze set mijn eigen sleutels behouden? Sorry ik ben nog een beetje een noob op dat gebied. Hopelijk kunn…
Laatste antwoord door GH020, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb sinds twee weken een gebonk in de voorwielophanging. Inmiddels bij de dealer langs geweest om een groot onderhoud afspraak te maken. Hier hebben ze nog wel even naar de voorwielophanging gekeken. Ik had aangeven dat het vermoedelijk de stabilisatie rubbers konden zijn. Dit was niet het geval. Mogelijk dat het een schokbreker is. Het gebonk is te horen als we rustig met de auto rij over wat kleine hobbels. Tevens is het te horen als we de auto van links naar rechts heen en weer schudden. Het geluid komt voor mij gevoel onder het motorblok vandaan als ik de motorkap op heb. Zo heb ik ook nog langs de auto gelegen om mijn hand tegen de stabilisatiest…
Laatste antwoord door Customs, -
- 3 antwoorden
- 8k weergaven
hallo iedereen. ik heb sins een halfjaar een kia picanto uit 2006. ik heb sins dien graag in deze auto gereden. alleen heb ik het veel voorkomende probleem dat de startonderbreker soms hapert. ik had op het forum gelezen dat dit niet zo erg is en dat je met een paar keer proberen het probleem kunt oplossen. maar nu is het probleem bij mij zo erg dat hij mij soms een half uur laat staan zonder de startonderbreker uit te schakelen. nu is mijn vraag aan jullie. kan ik de startonderbreker in zijn geheel uitschakelen dat ik dat gedoe niet meer hoef te hebben? zo niet, kan ik dit probleem zelf oplossen door …
Laatste antwoord door BsCremers, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb een Kia Rio rs uit 2004. De auto rijd lekker maar regelmatig schiet de versnellingsbak bij het achteruit rijden uit zijn versnelling. Is dot typisch voor deze auto of zal ik hiervoor naar de garage moeten? Alvast bedankt voor de hulp. M.v.g., P. Manders
Laatste antwoord door primera, -
- 7 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb nu inmiddels 6000 km gereden met de Niro. Heerlijk om te rijden en de automaat is een genot in het drukke verkeer van Nederland. Tijdens het rijden van rond de 100 km/u voel ik een zeer lichte trilling in de auto. (niet aan/in het stuur) Wanneer ik mijn rechter been tegen de middenconsole laat leunen dan voel ik een hele lichte constante trilling. Het is nog net niet irritant. Ik heb al een beetje zitten spelen met de CC maar heb het nog niet kunnen uitvinden wat dit nu is. Wanneer ik 100 km/u rij en mijn linker pols op mijn linker been laat rusten zodat mijn linker hand losjes naar beneden hangt dan zie je de hand heel licht trillen. Ik zal de komende dagen eens…
Laatste antwoord door Arjan 2, -
- 7 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik vroeg me laatst af of het gemiddelde verbruik dat wordt aangegeven op het dashbord eigenlijk wel (ongeveer) klopt. Eén van de displays waar we uit kunnen kiezen is het momentele verbruik inclusief het gemiddelde verbruik. Ik heb het daarbij bij mij zo ingesteld dat het gemiddelde verbruik telkens automatisch gereset wordt wanneer ik getankt heb. Wat bleek: na 692,3 km gereden te hebben gingen er 58,33 liter in de tank. Ik heb hem niet 'tot het randje' volgetankt maar heb hem de laatste paar keer zelf laten afslaan zodat ik ervan uit kan gaan dat hij praktisch volgetankt was. Belangrijkste is dat ik hem ook aan het begin van die meting op deze wijze volgetankt…
Laatste antwoord door iyyna, -
Weet n forumlid wellicht wat de maximaal toegestane daklast is van een Niro?
Laatste antwoord door PeterD, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Mijn Picanto uit 2012 heb ik destijds gekocht met de standaard bandenmaat 165-60-14. Vorig jaar waren de voorste banden wat versleten en heb ik ze laten vervangen. Thuis aangekomen bleek het om 165-65-14 banden te gaan. De bandenboer gebelt en aangegeven of ik wel zo kon blijven rijden, volgens hem geen enkel probleem nu de banden op de assen gelijk waren. dus nu heb ik al een jaar voor 165-65-14 en achter 165-60-14. nu komt het, nu zijn mijn achterste banden aan de buurt. Ik twijfel nu welke bandenmaat ik moet nemen. De voorste banden zijn nog bijna helemaal nieuw en kan morgen achter ook een setje met 165-65-14 laten plaatsen. Wat …
Laatste antwoord door Derrek, -
Rio 3
door petmar schne1- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
heb sinds zaterdag een kia rio van 2013. na de ersten ritten ben ik er redelijk tevreden over. er liggen nu banden van 205x45x17inch. is door deze banden het verbruik hoger(hoeveel) en wat is de beste bandenspanning voor deze maat?
Laatste antwoord door kozak, -
- 5 antwoorden
- 5,2k weergaven
Bij mijn Picanto met ingebouwd navigatie systeem zit een 17 talige 'car navigation system simple manual'. Dit suggereert een soort snelgids te zijn. Op mijn vraag aan KIA naar het bestaan van een 'volledige' handleiding (in boekvorm of digitaal) kreeg ik te horen dat ik via de dealer antwoord zou krijgen. Heeft er iemand wel een uitgebreidere handleiding meegeleverd gekregen? 'Mijn KIA' biedt helaas ook geen oplossing, daar staat helemaal geen handleiding tbv het navigatie systeem. Gr. Bert
Hoi vraag over ceed 1.0 gtline 120 pk bij koude start geeft ie hoger toerental aan logisch het toerental zakt pas bij mij als de motor zijn volledige temperatuur heeft berijkt is dat bij jullie ook zo vind het erg lang .
Laatste antwoord door eddomania, -
- 9 antwoorden
- 3,9k weergaven
Mijn Niro ExecutiveLine van twee weken oud start elke ochtend op de benzinemotor. ik verwacht dat ik op de elektromotor zou moeten kunnen wegrijden maar blijkbaar is hier geen keuze en start automatisch de benzinemotor. Verder werkt de omschakeling daarna tussen elektromotor en benzinemotor wel goed. Wie heeft hier ervaring mee en is dit normaal?
Laatste antwoord door HansH, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Er wordt veel vermeld over led
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Sorento 2.5 CRDI
door epox- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Bij mijn sorento blijft het voorgloei lampje branden en hij blijft ook voorgloeien, ik vermoed dat de controle unit de geest heeft gegeven maar deze kan ik (fysiek) niet vinden. Weet iemand waar ik deze kan vinden?
Laatste antwoord door epox, -
- 23 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi mede Kia rijders. Ik ben nieuw hier en wellicht heb ik er over heen gelezen, maar ik zat toch met een klein probleempje. Sinds een maand hebben wij onze nieuwe Picanto 2017 met navigatie. Super blij mee natuurlijk want hij rijdt als een zonnetje. De kaart in de auto is echter minimaal 1,5 jaar oud (de A4 tussen Delft en Vlaardingen/Schiedam staat er nog niet op, opgeleverd in december 2015) en de garage gaf aan dat dit toch echt de meest recente kaart was. Daarnaast valt de navigatie soms spontaan volledig uit (en dus ook de radio) om na een half uurtje ongeveer weer uit zichzelf aan te gaan. zelf aanzetten is dan niet mogelijk. Ook hier heeft de garage …
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, ik heb kortgeleden een Kia Rio 2 gekocht voor mijn dochter. De auto heeft slechts 1 eigenaar gehad die bij de koop ervan heeft besloten er geen radio in te willen.Ik wil er nu een radio in plaatsen maar kom tot de ontdekking dat er geen bedrading aanwezig is om een radio aan te sluiten ! Er zijn wel speakers in de portieren gemonteerd maar ook daarvan vind ik geen draden achter het dashboard. Is er iemand die daar misschien iets meer over weet ? bij voorbaat dank !
Laatste antwoord door Paul 2, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
Hallo Allemaal, Wij hebben een Kia rio 1.4 uit 2006. Tot ongeveer 2 maanden geleden werkte alles helemaal prima met de verlichting. Normaal ging de verlichting automatisch uit (als deze op on stond) wanneer de sleutel uit het contact ging en je de deur opende. Helaas werkt deze functie niet meer. Waardoor het al een paar x is voor gekomen dat ik de lampen heb laten branden. Hiermee ben ik bij een kia dealer geweest deze konden mij vertellen dat er een fout code uit te lezen was maar ze wisten niet wat deze code betekende. Ze konden dit wel voor me uit zoeken maar ze wisten niet hoelang dit zou gaan duren kortom dit zou me erg veel geld gaan kosten. Ze kond…