Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
vanmidag in rtl autowereld de stonic
Laatste antwoord door OMEGA-ThundeR, -
Android Auto
door Shiva- 21 antwoorden
- 7k weergaven
Iemand een idee waarom ik bij mijn Picanto Navigator op het scherm, niet het icoontje van android auto kan selecteren? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Specialmade, -
Waarom ineens geen trekhaakmogelijkheid meer voor een fietsendrager, terwijl alle concurrenten dit nog wel kunnen leveren? Voor de nieuwe Kia picanto 2017
Laatste antwoord door Derrek, -
- 10 antwoorden
- 7k weergaven
Dag medeforummers, Het probleem is als volgt. Ik heb al 2,5 jaar een 16GB USB stick in de auto zitten met muziek erop. En net zoals vaker had ik hem afgelopen vrijdag uit de auto gehaald (auto uit, alleen deuren open). Binnen de muziek vervangen en de stick weer terug. Niets getest, gewoon erin en auto dicht en op slot. De volgende dag na starten van de auto spring hij AUTOMATISCH op USB en gaat afspelen....?!?!? Knop radio gedrukt en dan speelt de radio weer. Auto later uit. Auto weer aan... en weer springt hij naar USB en gaat vrolijk spelen.... Stick eruit, stick erin. Auto starten, stick eruit, auto uit, stick er weer in.... Het maakt allemaal niet uit, hij b…
Laatste antwoord door jacky195, -
nieuwe aanwinst
door mcgerrit- 3 antwoorden
- 4,8k weergaven
goede morgen Kia rijders, Ik heb gisteren de stap maar eens genomen om mezelf in een Kia te hijsen. Een oude Opirus heb ik aangeschaft. Wat een heerlijk transportmiddel zeg. over het uiterlijk heb ik al genoeg leuke en minder leuke dingen gelezen. Ik ben Amerikaanse auto fan en Mercedes rijder al jaren geweest dus ik viel met mn neus in de boter. Ik heb de indruk dat er nog maar heel weinig in Nederland rondrijden van deze heerlijke auto. Ik kwam er onderweg eentje tegen en vroeg me af wat het was. Na wat zoekwerk toch eentje gevonden. Proefgereden en helemaal verkocht. Nu nog ergens een trekhaak op de kop tikken en ik ben klaar voor een toertje Europa. Ik ben b…
Laatste antwoord door peter opirus amsterdam, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goedendag allemaal. Mijn kia rio 1 met 1.5 liter 16 v geeft een foutcode p0340. De nokkenas sensor dient vervangen of nagekeken worden. Kan ik dit zelf doen? Waar zit die sensor? Kiagroet. Sander
Laatste antwoord door xtra40, -
3 punts gordel
door Ronnyb- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
I's het mogelijk om de heupgordel van de kia rio 1.5 Ls te vervangen voor een 3 punts gordel vanwege de veiligheid? Dit omdat het een veiliger gevoel geeft voor de persoon in het midden? Of moet dit af fabriek al ingebouwd zijn?
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo beste forum leden, vraagje. Onze koppeling van onze carens van augustus 2017 heeft uit het niets het begeven er is pas 8000 km mee gereden is dit normaal, valt dit onder garantie en iemand een idee wat zoiets kost . Alvast bedankt
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
goeden morgen allemaal. ik ben sins gisteren eigenaar van een rio 1.3 uit 2001. autotje rijd goed alleen heb ik het idee dat ie toch wel aardig wat benzine verbruikt. ook stoterd ie een beetje tijdens het schakelen. zou het kunnen dat het motortje op 3 cilinders loopt??? hoe kan ik daar het beste achter komen zelf voordat ik er naar laat kijken. mischien woont er iemand in de buurt van Zaandam die mij wat verder kan helpen. bvd axel
Laatste antwoord door Hass, -
- 7 antwoorden
- 3,8k weergaven
Vanmiddag bij de dealer zien staan, erg mooie auto...
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste Kia liefhebbers, Ik heb nu een half jaar mijn Sorento 2.4 uit 2003 en eigenlijk alleen maar problemen helaas. Auto ging vorige week van het een op het andere moment opeens niet meer harder dan 50km/h na 1 km niet meer harder dan 30km/h en hierna viel hij constant uit na 10 meter te rijden. Na lang zoeken en uitmeten erachter gekomen dat het de katalysator was. Deze heb ik gister laten vervangen. Nu heb ik de auto terug gekregen en is de display opeens weg van mijn airco/verwarming de blazers doen ook helemaal niets meer, aangezien ik de auto ook nog heb gekocht met een lek bij het voorraam beslaat de boel natuurlijk zo heftig dat ik geen steek meer zie. …
Laatste antwoord door masimo, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hi, volgende week woensdag onze "nieuwe" Sportage m-Bition ophalen. Wagen heeft alles wat ik wil behalve sidebars. Iemand een suggestie waar ik deze misschien voor een goed prijs kan vinden (en monteren). Kom zelf uit Scheveningen dus uit die buurt zou top zijn! Thanks!
Laatste antwoord door M.arco, -
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
Beste, wat wordt er bij een eerste onderhoud ( 1 jaar en 17000 km ) vervangen ? Het betreft een venga 1.4 benzine 5 versnellingen. De uit te voeren werken zijn nergens terug te vinden.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
Venga als caravan
door alain- 10 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo zoals gemeld op " nieuwe leden " heb ik volgende maand een venga 1.6 diesel met 115 din pk , speciaal veranderd om een caravan te trekken , nu moet nog een mooi occasie kopen en om zeker te zijn dat ik niet de verkeerde koop , tot welke max MTM mag ik kijken , kia venga zeg wel max. 1300 kg maar das voor elk motor versie zelf mijn 1.4 benzine wat ik toch bedenkingen heb daarom verrander ik naar diesel heb daar een veel beter koppel dus zijn er venga rijders met caravan ?? Tips ?????
Laatste antwoord door alain, -
- 10 antwoorden
- 5,3k weergaven
Beste Niro rijders, ik heb de laatste tijd last van het volgende probleem: Ik kan de verwarming niet goed instellen. Wanneer ik de verwarming op bijv. de voeten wil zetten, switcht hij na 2 seconden weer door naar ramen, met daarbij het woord "auto". Het lukt soms de hele reis niet om dit te wijzigen. Ik heb het vermoeden dat er een sensor is die bepaalt dat er op de ramen moet worden geblazen. Maar de dealer kan niks vinden, omdat het probleem zich op dat moment niet voor deed. Wie herkent dit? Zit er ergens een sensor die gereinigd moet worden? Of is het een software fout?
Laatste antwoord door chippie777, -
- 6 antwoorden
- 6,8k weergaven
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de dubbele bodem uit d kofferbak vd Niro? De nu beschikbare hoogte is voor mij wat te beperkt namelijk.... Hoor het graag van jullie.
Laatste antwoord door gjcvro, -
Afscheid
door Muldermans- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste mede Picanto eigenaren/forummers, Voor mij is het tijd om afscheid te nemen. Ik heb met zeer veel pijn in het hart onze Picanto verkocht. Man, wat een heerlijke auto is dat. Maar Ik wil dolgraag een automaat en de Picanto met automaat vind ik te duur/ te onzuinig. Het is een ander merk geworden. Graag wil ik iedereen bedanken die de afgelopen jaren op mijn vragen gereageerd hebben. Andere vragen en antwoorden heb ik met belangstelling gelezen. Langs deze weg wil ik iedereen het beste toewensen met hun Picanto en ook zakelijk en privé het beste! Met vriendelijke groet, Martin Muldermans
Laatste antwoord door Muldermans, -
Updates algemeen
door BvE- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoeveel en welke updates zijn er tot nu toe geweest op de Kia, bij mij allen navigatie update !
Laatste antwoord door BvE, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik krijg nu in januari de niro dynamic line in de lease. Maar zag net toevallig dat de advanced driving pack een optie was. Zit er nu dus niet op. Is dit later nog te activeren middels een update en bijbetalen? Groeten De Bouwer Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door PeterD, -
- 11 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Dennis en ik krijg in januari de kia niro dynamic line. Heb er een paar keer een proefrit in gemaakt, en ik vind het een heerlijke auto om in te rijden. Nu ben ik een veel gebruiker van de cruise control, en kon deze met de proefrit ook mooi inschakelen. Maar ik zag alleen het woordje set op het display. Kon nergens vinden wat de ingestelde snelheid zou zijn. Waar is dit terug te vinden? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door HenkM, -
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
http://www.autoweek.nl/nieuws/dit-kost-de-kia-stinger/ DIT KOST DE KIA STINGER! INSTAPPEN VANAF € 59.995 Ongeveer een maand geleden wist Kia de gemoederen op te warmen door te bevestigen dat de Stinger daadwerkelijk naar Nederland komt. Vandaag weten we wat die begerenswaardige Koreaan moet gaan koste Na een korte teasercampagne trok Kia in januari tijdens de North American International Auto Show in Detroit het doek van de Stinger, een ultieme smaakmaker die met zijn achterwielaandrijving en zijn voorkomen als vijfdeurscoupé de handen behoorlijk op elkaar wist te krijgen. Vorige maand wist Kia te bevestigen dat de Stinger…
Laatste antwoord door rick_m, -
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Mijn 7 jaar oude Venga (108.000km) kwam wegens een kapot wiellager lv. niet door de apk. Moest worden vervangen. Kiagarage kreeg lager niet los. Dus moest ook naaf , aandrijfas en allerlei klein spul worden vervangen. Dit zou alleen aan onderdelen al meer dan 1000 Euro gaan kosten. Breukelen echter gaf nog 50% coulancekorting, Kiagarage gaf gratis leenauto en berekende geen arbeidsloon. Rekening kwam zo op 765 Euro. Ik vind dit , ondanks de kortingen, ongelooflijk duur. Klopt dit?
Laatste antwoord door Peerke, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Onze Picanto uit oktober 2014 heeft airco deze dient handmatig ingesteld te worden. Is het mogelijk de bediening hiervan te vervangen voor climate control unit? Ik zie deze units op eBay aangeboden worden maar ook dat die aan de achterkant behoorlijk verschillen qua stekkers.
Laatste antwoord door Michiel193, -
OBD II (Niro)
door Ron Penguin- 21 antwoorden
- 8,7k weergaven
Nieuwsgierig geworden door andere topics was ik benieuwd naar de werking van de ODB II adapter in de Niro. Heb vandaag mijn adapter binnengekregen vanuit het verre oosten, kostprijs € 3,44 . Daar kan je nog is voor proberen of het werkt. Net even aangesloten, en ja, het werkt Verder nog niet in verdiept, in het instellen van de app, maar de verschillende gegevens werden weergegeven. Had het overigens besteld op 30 oktober, en vandaag, 15 november binnen. Hoewel het een plat model is, Lourens had deze al is gepost, kan de zekeringklep niet dicht. Geen verrassing want de aansluiting zit er direct achter, dus er is voor geen enkel model ruimte.
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Twee weken terug en vanmorgen gebeurde er iets heel vreemds tijdens het rijden. Zoals altijd heb ik mijn infotainment systeem aanstaan (origineel van KIA). En had een usb erin zitten met muziek, en draaide deze gewoon af. Ineens tijdens het rijden bevroor het gehele scherm tijdens het rijden. Met bevriezen bedoel ik dat ik niet aan kon tikken of wat dan ook. Eerste reactie: oh shit wat nu "weer". Want ik heb nog 5000km garantie, maar dat terzijde. Onderweg naar Rotterdam, de auto op de parkeerplaats van de texaco gezet (A29). Acties: Auto geparkeerd, Motor uitgezet (start/stop knop) UItgestapt en deur op slot, even 30-40 seconden gewacht. Res…
Laatste antwoord door Patjuh30,