Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedemiddag, Mijn sportage bevalt me na 4 maanden nog prima, er is echter 1 dingetje. Als ik op de snelweg een afrit pak en uitrol dan heb ik 1 op de 3-4 gevallen het volgende: Ik hoor en voel een hobbelend geluid wat in frequentie mee afneemt bij minderen snelheid, blijft wek duidelijk hoorbaar. Als ik weer snelheid maak neemt het ook weer toe, sta ik maar een moment even stil is het weg. Het is dus ook niet elke keer zo. Ik heb al gedacht dat het aan de banden lag, Michelins er op, veel andere banden issue's opgelost maar dit niet. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi, even een korte vraag, kan wellicht aan een set winterbanden en velgen komen met de volgende waarden: steek 4x100 ET49 5,5J 175x65x14 voor een TA dus, gaat dat passen? dank voor het meedenken alvast. marc
Laatste antwoord door xtra40, -
- 33 antwoorden
- 9,8k weergaven
Wie weet of deze sticker zich makkelijk in zijn geheel laat verwijderen? Omdat de sticker erg verweerd is,wil ik hem verwijderen,mits dit probleemloos kan.
Laatste antwoord door Wero, -
- 4 antwoorden
- 5k weergaven
Beste Kia forumleden, Kunnen jullie mij uitleggen hoe het kan dat mijn Kia Rio b.j. 2013 na 51.000 km langs de kant is komen te staan met volledig versleten koppelingsplaten? De conclusie van de garage was dat, ondanks dat ze de bereider niet kennen, er met de voet op de koppeling wordt gereden waardoor de koppeling volledig is versleten…. Ik ken de bestuurder wel en dit zal wel eens kunnen gebeuren, maar met de meeste kilometers over de snelweg die met deze wagen worden gereden lijkt me dat niet reëel als de oorzaak….. Ik vind dat de dealer dit rijgedrag maar moeten aantonen dat dit echt de reden is om zodoende mijn portemonnee leeg te kunnen trekken?…
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Gisteren 1 tankband afgebroken van mijn Kia Ceed SW 2009. Er is al een service campagne uitgeschreven van uit Kia Nederland naar de dealers. Echter omdat ik bij een Bosch garage onderhoud laat uitvoeren mij niet bekend. Dit mailtje i.v.m. mogelijk andere Kia rijders die onderhoud niet bij Kia dealer laten uitvoeren. Banden wel na contact met Kia vervangen. .
Laatste antwoord door dammad1960, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi! Ik ben aan het kijken voor winterbanden en ik heb een vraagje. Er is mij verteld dat als ik winterbanden met velgen neem daar nog een ventiel/sensor (?) bijkomt a 300 euro. Dit omdat daarmee de bandenspanning wordt gemeten en anders het halve seizoen mijn bandenspanningslampje blijft branden. Nu vroeg ik mij af wat er gebeurt als ik alleen de banden laat wisselen. Blijf je dan gewoon gebruik maken van je sensor of doet hij het dan ook niet meer? Groetjes Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatste antwoord door Xinix, -
Hallo allemaal Nu heb ik een monitor in mijn binnenspiegel en wil graag een camera erop aansluiten maar heb geen idee hoe dat moet ,wil het zelf doen en ben best wel handig zijn die kabels al aanwezig in de auto? of kan het ook wireless.
Laatste antwoord door Falcon, -
Picanto Sportuitlaat 1 2 3
door Lennart- 70 antwoorden
- 19,4k weergaven
Het vorige topic is doodgebloed in 2011 & 2009. Bovendien zat ik het Rio-gedeelte vol te spammen met mijn Picanto Omdat ik ook het plan heb een sportuitlaat te nemen, besloten een nieuw topic te openen. Op 01/09/2012 heb ik een afspraak staan bij Little Exhaust in Almelo. Daar word er een Red Back Sportcat ondergezet. Over het sierstuk nog geen besluit kunnen maken. Comments zijn hieronder welkom. Wordt vervolgd....
Life Hammer
door BvE- 13 antwoorden
- 4,5k weergaven
Op welke plaats is bij jullie de Life Hammer gemonteerd? Bij mij is hij er los bij geleverd.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag over het schakelgedrag van de Kia Rio 1.2 superpack ( 2011 met 58.000 op teller.) Nu na een tijdje merk ik dat ik steeds vaker een krakend/knoepend geluid ervaar, vooral van de 1 naar de 2. Ook de achteruit is soms een heel gedoe om de schakelpook in de achteruit te krijgen. Vooral als je dan snel moet inparkeren is dat vervelend. Verder ervaar ik ook een licht schavend geluid als ik achteruit de oprit afrijd. De remmen keer nalaten kijken maar zijn nog prima. Dit uiteraard aangekaart bij dealer. Maar ze zeggen dat het bij deze type auto hoort en dat ze er verder niks aan kunnen doen. Het zit me gewoon niet lekker, zeker gezien da…
Laatste antwoord door Fredje75, -
Koplamp stikker voor links rijden (UK)
door Gast Nirofan- 0 antwoorden
- 4,8k weergaven
Onlangs in Engeland geweest en op de boot zag ik koplamp stikkers in de shop liggen om verblinding tegenliggers te voorkomen. Hier had ik niet aan gedacht en een setje gekocht. Er zat net als voor andere merken een specifieke instructie voor de Niro bij. Vandaag zat ik in de handleiding te bladeren en kom ik dit tegen. Pag 4-102 Wisselen tussen links en rechts rijdend verkeer De dimlichtbundel is asymmetrisch. Als u naar een land gaat waar het verkeer links rijdt, kan dit asymmetrische deel tegemoetkomend verkeer verblinden. Om verblinding te voorkomen schrijft het ECE-Reglement verschillende technische oplossingen voor (bijv. een automatisch aanpassingssysteem, a…
-
f940bt of f930bt
door Maaster- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Sinds kort bezit ik een super leuke kia rio super pack uit 2013. Nu wil ik graag de navigatie updaten, maar heb geen idee welke versie er in de kia zit van de pioneer. Als ik de plaatjes vergelijk kom ik ergens op een F940bt of f930bt. Via het menu vind ik alleen een serienummer, maar kan nergens achterhalen wat er nu precies in zit? Iemand een idee hoe ik daar achter kan komen?
Laatste antwoord door Maaster, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heb dit forum ontdekt, omdat mijn dochter een Kia Picanto 1.2 2013 heeft gekocht. Heb haar daarbij geholpen en daarbij veel gelezen op dit forum. Wat een informatie is hier te vinden. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag. De bediening van de ventilator heeft 2 functies. 1 deel voor interne circulatie of lucht van buiten en het andere deel voor de verschillende blaasstanden. Nu blijkt dat de eerste knop iedere keer naar de interne circulatie gaat. Het lijkt erop dat dit vanzelf gebeurt. Mijn dochter geeft aan dat zij zich bewust is dat het makkelijk voorkomt dat ze per ongeluk allebei knoppen tegelijkertijd bedient, maar toch lijkt het achterste dee…
Laatste antwoord door GUNMETALBLACK, -
riem of ketting
door jackzon- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
beste sportage lovers, ik heb net een sportage 2.0 liter van 2011 gekocht. Auto heeft wel 135000 gelopen maar de onderhoudsboekje is netjes afgestempeld bij elke beurt. het is me niet duidelijk of de auto een riem of ketting heeft. ik zie ook niets in de onderhoudsgeschiedenis dus ga ik uit van een ketting. heb ik gelijk? mvg Jackzon
Laatste antwoord door Jacob025, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Beste leden, Onlangs heb ik mijn zomerbanden laten vervangen door winterbanden, door een bandenbedrijf (mede naar aanleiding van dit issue). Omdat ik niet wist wat de juiste bandenspanning moest zijn, heb ik dit dezelfde dag juist laten instellen door de plaatselijke Kia-dealer (tijdens de testdag). De dealer gaf aan niet te kijken op de binnenzijde portier (label), maar op elk wiel dezelfde spanning te hanteren. Zo gezegd, zo laten doen en meteen daarna de spanning opgeslagen in het TPMS (knopje linksonder het stuur). Vanochtend kreeg ik toch weer een melding over een probleem met de bandenspanning (wat ik ook kreeg met mijn vorige banden). Ik kan morgenoc…
Laatste antwoord door Andries, -
- 15 antwoorden
- 12,2k weergaven
Hallo, Al geruime tijd ervaren wij het volgende probleem met onze Sportage uit 2008: Soms hapert de motor wanneer we optrekken en gaat er een oranje lampje (met symbool van motor) knipperen. De enige manier om dit probleem te verhelpen is motor uitzetten en weer aanzetten. Opvallend is dat dit wel eens gebeurt wanneer we enige tijd op grote snelheid hebben gereden en vervolgens af moeten remmen. Als we dan optrekken doet dit probleem zich voor. We hebben de motor uit laten lezen, maar hier kwam niets bijzonders uit. Ook hebben we al een nieuwe luchtmassameter laten plaatsen en nieuwe bougiekabels. Het probleem blijft helaas aanwezig. Voordat we opnieuw allerlei ko…
Laatste antwoord door CJAvHam, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen allemaal, ik ben zeer benieuwd of het mogelijk is om coming/leaving home lights werkend te krijgen in een Kia Sportage uit 2006. Kortom, het aangaan van de verlichting wanneer je de auto opent...
Laatste antwoord door M.arco, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik heb in mijn Kia ceed sw 2010 een nieuwe radio ingebouwd ,Ik wilde hier ook de stuurwiel bediening op aansluiten maar weet iemand op welke ISO stekker deze is aangesloten ,er zitten namelijk 4 ISO stekkers .ik weet dat er een is voor aansluiting stroom (grijze ISO) speakers (bruine iso)kleine vierkante stekker (naar mijn mening is deze voor USB en aux)en dan hebben we nog een ISO stekker bestaande uit 3. Kleuren .deze laatste heb ik aangesloten op de ISO stekker die over was op de kabelboom van de nieuwe radio . Het mooiste zou zijn als ik een schema zou hebben van de complete electronica van de Kia ceed sw (deze staat niet in het. Instructie boekje)
Laatste antwoord door H A N, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds kort wordt het Adresboek niet geüpdatet (via bluetooth). MELDING:(zie foto) Bekend probleem of niet. Moet ik Iphone6s verwijderen en opnieuw toevoegen? Andere oplossing.
Laatste antwoord door ruijtersfotografie, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb een Kia Sportage van jan. 2011, benzine. Ongeveer 2 jaar geleden hoorde ik een flauw geluid alleen als ik optrok tot in zijn 3e versnelling. Zodra ik in de 4e of 5e versnelling zat was het geluid weg en weer terug naar 1, 2 of 3 dan kwam het weer terug. Bij onderhoudsbeurt dit doorgegeven. Bij ophalen auto werd gezegd dat er niets aan de hand was. Sinds een half jaar geleden werd het geluid steeds harder dus naar de garage. Wij wonen inmiddels in Spanje dus naar de Kia in Benidorm. Zij hebben de hele auto uit elkaar gehaald en melden vervolgens dat het de koppeling was, er moesten 7 onderdelen worden vervangen, kosten €1122 en valt NIET onder de 7 jaar Kia garantie…
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds kort een Rio 1.4 CVVT PLUS PACK 2013 met een automatisch verwarmings- en ventilatiesysteem. Als ik mijn voorruit wil ontwasemen cq. verwarmen en stand van aanjager in FLOOR/DEFROST zet zoals instructieboekje beschreven, dan komt er relatief veel lucht uit roosters die op mijzelf gericht staan en vrijwel weinig uit rooster onder voorruit (als ik met hand voel ). Als ik dan de roosters die op mij staan gericht dicht zet dan levert dat vrijwel geen verbetering op luchttoevoer uit rooster onder voorruit. Waarom komt er zo weinig lucht uit rooster onder voorruit en zoveel uit roosters die op mij staan gericht? Het zou …
Laatste antwoord door Roderick, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Mogguh, Net voorgesteld op dit forum als komende Niro rijder. Ik heb, ondanks veel lezen, toch een paar dingetjes waar ik wat verduidelijking in zoek. Hopenlijk kunnen jullie helpen. Ik ga vrijdag een krabbel zetten voor een Nira Businessline Travel. Die is rijkelijk bedeeld qua uitrusting, maar wat ik persoonlijk mis was de optie om Xenon a-fabriek te kiezen (alleen de Executive heeft dat). Geen probleem...dat kies ik de optie die los verkrijgbaar is vanuit de assecoire lijst. Mijn vraag: Heeft iemand ervaring met deze specifieke set? Is deze goed (kwalitatief gezien)? Is deze ook door een niet-monteur zelf in te bouwen? Zo ja, heeft iemand hier dat…
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Is er iemand hier die 20 inch velgen onder zijn Sorento heeft , zo ja , hoe rijdt dit ? Is het nog comfortabel? alvast bedankt voor jullie reacties
Laatste antwoord door steamduck, -
hallo heb sinds kort een kia sportage 2.0 executive van 2005 nu heb ik de airco laten vullen deze was helemaal leeg maar nu zei de monteur dat de pomp waarschijnlijk kapot is hij slaat nl. niet aan krijg wel stroom op als de ac knop ingedrukt wordt en het toerental verandert wel iets iemand ideeen nieuwe pomp is vrij duur
Laatste antwoord door Dorus32, -
- 9 antwoorden
- 2,9k weergaven
Graag zou ik op mijn Sportage 3 X-ecutive , het iets anders willen hebben ingesteld en wel de snelheidsmeter , is er een mogelijkheid om die digitaal in te stellen , of is er iemand die weet of het mogelijk is om het aan te passen ?
Laatste antwoord door Franco49,