Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
IEDER JAAR OPNIEUW worden door de Kia garage de rubberen hoezen van de aandrijfas van mijn Kia Ceed (2013) grondig ingevet met WD40 en vaseline(?). Dit volgens mij om schurende geluiden in de bochten te voorkomen. Zou het niet veel beter zijn om de aandrijfhoezen nog in de garantieperiode te vervangen???
Laatste antwoord door Derrek, -
Kia niro wel of niet 1 2
door Cdebruijn- 26 antwoorden
- 10,5k weergaven
Beste mensen, Ben al enig tijd aan het vergelijken welke auto ik zal gaan aanschaffen. De Niro of de Toyota chr. Ik weet dat dit totaal verschilllende auto's zijn , maar beide hebben ze voor mij wel wat voordelen. Op dit moment rij ik Toyota auris hybride naar alle tevredenheid, de Chr is dus voor mij de logische keuze. Al lezend op internet ben ik bij de niro als alternatief terecht gekomen. ik volg al enige tijd dit forum en heb ook al wat antwoorden op vragen gekregen maar de belangrijkste vraag "is de niro wel een goede/verstandige keus" blijf tot nu toe voor mij onbeantwoord. De belangrijkste reden tot twijfel zijn de in mijn ogen toch wel belangrijk…
Laatste antwoord door melko, -
Het toerental van mijn Picanto 2014 daalt na intrappen van het koppelingspedaal (als ik bijna stil sta) tot bijna 0 en gaat dan terug naar stationair. Iemand bekend met dit probleem?
Laatste antwoord door theomonika, -
Startonderbreking
door evonk- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Heb een Kia Cee'd 2012. M,n motor sloeg per ongeluk af bij het optrekken. Wilde opnieuw starten...motor gaf geen kik..lampjes dashboard deden het wel. Sleutel eruit en er weer in en hij starte weer direct. Is dit normaal..had het met de startonderbreker te maken?
Laatste antwoord door evonk, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi, ben al 6 jaar in het bezit van een Cee'd SW business uitvoering. standaard zit hier dus cruise controle, duale zone climate controle, navigatie, privacy glas etc op. Het is tijd om kleiner te gaan rijden en de huidige Rio vinden we een mooi model. -welk uitvoering Rio heeft standaard cruise controle, climate controle. We zijn van plan om geen nieuwe aan te schaffen max 3 jaar oud ? -kunnen er 2 vouwkratjes in de kofferbak ? -kun je de achterbank geheel plat klappen en heb je dan een vlakke vloer. -welke motor uitvoering (benzine) heeft de voorkeur ps als er iemand is, die interesse heeft in een Ceed SW , fabrieksonderhouden , 65000 km en van 2010 laat het …
Laatste antwoord door Marillion, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Wat is de montage tijd van een trekhaak met kabelset voor de Niro? Wil zelf een trekhaak met kabelset bestellen en deze laten monteren door een Bosch car service garage waar ik altijd de vorige auto in onderhoud had. Gr Jan
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over de kilometerteller. En dan bedoel ik de teller die je zelf op nul kunt zetten. Dus om b.v uit te kunnen rekenen hoeveel km je kan rijden op een volle tank. Nu had ik nog een halve tank benzine en de km teller stond al op 614 km. Ik dacht nou dat ziet er goed uit. Maar ben s'middags boodschappen gaan doen en heb misschien 10 km totaal gereden, maar de km teller stond inmiddels op ruim 700 km. Heel vreemd en tot mijn verbazing zie ik terwijl ik bij het stoplicht sta de teller gewoon oplopen. Heb vanmorgen de mijn Kia Picanto geparkeerd en ik stapte later weer in en deed het contact aan en de teller loopt weer op terwijl ik nog stil s…
Laatste antwoord door Axisissi_NL, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik probeer een deurslot mechanisme 4 d links voor te vervangen ik weet alleen niet hoe ik de korte kabel die aan de buiten handgreep vast zit af kan koppelen heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? ik heb gezocht op Youtube maar kan helaas niks terug vinden
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 6,8k weergaven
Na vele jaren zeer tevreden in een Soul te hebben rondgereden hebben we eind 2015 een demo Kia Ceed SW gekocht bij een dealer. In eerste instantie beviel deze Ceed ons prima. Maar de storingen lopen op. Afgelopen winter een barst in de voorruit, ontstaan door kortsluiting in de voorruitverwarming, een nieuwe ruit erin, alleen de dealer had moeite om de sensoren op de ruit goed vast te krijgen, 4x voor terug moeten komen. Afgelopen weekend na autowassen zag ik weer dat er kortsluiting in de ruit was, vanmorgen naar de dealer en er komt weer een nieuwe voorruit in. Verder klaag ik al sinds dag 1 over een weigerende cruise control, dan doet het ding het wel da…
Laatste antwoord door Raymond GT-Line, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Laatste antwoord door Albert jan & Brigitte, -
- 20 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo, onlangs ben ik met de KIA Niro op vakantie geweest (4 pers. en de koffer helemaal vol) en ik merkte dat de Niro lichter stuurde (en dat ik de verlichting naar beneden moest zetten ivm verblinding van tegenliggers). Ik vond dat de besturing minder was en zag ook het iets doorhangen van de achterkant. Daarom dacht ik dat hulpveren een oplossing zou kunnen zijn (ik lees (op internet) dat hulpveren alleen "meewerken" als de auto is geladen). Hierop kontakt gehad met een KIA dealer; echter er waren geen hulpveren mogelijk (nog niet in hun "catalogus"). Daarna nog kontakt gezocht met een leverancier van hulpveren bedrijf M.A.D. …
Laatste antwoord door Ron Penguin, -
- 6 antwoorden
- 7,1k weergaven
Heeft iemand ervaring met de caravanspiegels die door Kia als accessoire voor de Carens IV aangeboden worden?
Laatste antwoord door Carens2016, -
Hallo allemaal Graag zou ik gebruik willen maken van jullie expertise !! Ik ben een ex landrover discovery rijder met permanente 4wd nu wil ik een sorento 3.3 kopen van 2008 Mijn vraag is : Is er een verschil in kwaliteit en brandstof verbruik van de tussenbak met 2wd high - 4wd high - en 4wd low en de tussenbak met - auto - 4wd low. En hoe zit het met het kleppenstellen is dit een must na xxxx aantal kilometers, of moeten ze alleen gesteld worden na hoorbaar tikken. Alvast bedankt voor jullie reactie Gr René
Laatste antwoord door hunter, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo, Na veel zoekwerk op google en op dit forum dan toch maar zelf een item plaatsen. Het probleem is dat van mijn Pia Picanto uit 2004 ( met 80.000 kilometer) de automaat pook bij koude motor ontzettend stroef schakelt naar de standen. Ook bij warme motor is het niet ideaal te noemen maar wel beter. Dit begon zo'n maand of 4 geleden, en werd steeds een beetje erger. Nu moet ik echt kracht zetten in de ochtend als de motor koud is. Ik heb de pook los gegooid van de schakelkabel (let op: dit is een automaat) en de pook zelf is dan erg soepel. Laatst heb ik eens een halve liter vloeistof van de bak afgetapt en een aangetopt met nieuwe vloeistof, maar d…
Laatste antwoord door GH020, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Goedemorgen allen, Ik heb een vraagje over mijn autoradio, Ik ben in het bezit van een Picanto 2007 (facelift) en deze is voorzien van de standaard dubbel-din radio. Weet iemand hoe ik deze eruit kan krijgen? En.. Weten jullie of een JVC of JBL dubbel-din in het frame past waar de standaard radio ook in rust?
Laatste antwoord door GH020, -
Kia Rio Bougies 1 2
door Firepeet- 38 antwoorden
- 14,5k weergaven
Om de bougies te vervangen heb ik vandaag contact gehad met een dealer. Een set van 4 stuks kost bij hun 63 euro. Als ik op internet zoek dan kom ik ze tegen van ca. 8 euro per stuk, dus 4 voor 32 euro. De dealer gaf aan dat er wel iridium bougies geplaatst moeten worden anders kunnen ze geen 60.000km mee gaan. Bij kia-hotline.com heb ik een drietal documenten met specificaties gedownload die allemaal betrekking hebben op hetzelfde model, maar verschillende types bougies aangeven. Zo staat in één document vermeld: LZKR6B-10E, RER8MC, ELR9QC10 In een andere: SILZKR6B10 En de volgende: SILKR6C10E (unleaded) en de LKR6D-E, ELR9SC8 (leaded) Volgens mij zijn allee…
Laatste antwoord door bob, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Heb stootlijsten besteld voor een Venga. Na 54 dagen weet men nog niet wanneer ze geleverd gaan worden. Iemand ervaringen met accessoires bestellen en levertijden
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is iemand bekend met dit gegeven? Als ik in de handbediende stand met de airco uit rijdt, gaat af en toe toch de airco aan (zonder dat het aircolampje gaat branden). Hebben anderen met een automatische klimaatregeling dat ook? Lijkt mij niet gewenst. Dealer zegt dat dit gewoon is. Gezien mijn vraag aan jullie twijfel ik aan dit antwoord.
Laatste antwoord door Ciel52, -
Stinkende airco
door Andries- 1 antwoord
- 2k weergaven
Beste leden, Sinds kort heb ik last van een stinkende airco.. Het is niet de 'bekende' zweet-sok lucht, maar een olie/brandstof luchtje. Komt iemand dit bekend voor? Alvast bedankt voor jullie reactie(s)!
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi! Bij de accessoires van de Sportage staat een mooie hoes! Die zie ik nog niet bij de Niro. Iemand hier al eens naar geïnformeerd? Lijkt mij erg handig..
Laatste antwoord door Jeroen010, -
- 18 antwoorden
- 4,6k weergaven
Picanto 2015 Sportsline - LED Richtingaanwijzers - DIT HEB JE NODIG! Klaar met de conversie van de knipperlichten! Ik post dit zodat je meteen weet wat je nodig hebt, hoe, waar en hoeveel Achterkant: 2x P21W BA15S 30watt LED CREE +/- 13 euro per 2: Voorkant: 2x PY21W BAU15S 30watt LED CREE +/- 15 euro per 2: 4x 50W 6ohm weerstanden +/- 7 euro per 4: Ik heb ze aan de binnenkant van het achterlicht gemonteerd. Ruimte zat en zitten daar droog en koel: Ik ben overgegaan op LEDs omdat mijn Pico, vooral achter, bijna alles al in LED had, dus merendeels uit uniformiteit. Ben met deze configuratie heel tevreden deze zijn meer dan fel genoeg. …
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
Spatlappen
door RuudJ- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo allemaal, ik zit er over te denken om spatlappen voor te doen bij mijn Kia Picanto. Maar kan ze eigenlijk nergens vinden behalve bij de Kia dealer. Heeft iemand misschien een link waar ze te koop zijn? Alvast bedankt voor je reactie!
Laatste antwoord door RuudJ, -
Android Auto
door der Rudi- 15 antwoorden
- 4,8k weergaven
Vandaag heb ik het nieuwste kaartmateriaal laten installeren op de auto. Tevens is er echter Android Auto geïnstalleerd. De vraag is of ik vanaf heden nog wel het originele navigatiesysteem ga gebruiken? Want het belangrijkste voordeel van Android Auto is dat je constant het meest geupdate kaartmateriaal tot je beschikking hebt. En datzelfde geldt voor verkeersinfo. Dat wat je normaal bij Google Maps ziet op je beeldscherm van je laptop, PC of telefoon, zie je nu ook in de auto. Het lijkt goed te werken en de integratie met het originele systeem lijkt geslaagd. Ik zal mijn verdere bevindingen later nog wel met jullie delen.
Laatste antwoord door der Rudi, -
- 0 antwoorden
- 976 weergaven
Ik wil graag voor mijn Ceed nieuwe voor en achterschijven kopen. Weet iemand wat de originele afmetingen zijn? Want ik kom verschillende maten tegen in webshops.. Betreft 1.6 Crdi. Weet iemand ook waar de originele goedkoper dan dealer te krijgen zijn, als ik origineel zou willen? Alvast dank!
Laatste antwoord door ff4266, -
Update navigatie
door ernieken- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik rij met een Rio 4 met het optionele navigatiesysteem. Nu vroeg ik me af hoe de (gratis) kaartupdates gebeuren. Kan je dat zelf of moet de dealer dat doen. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Laatste antwoord door ernieken,