Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Zowel de eerste als de tweede generatie Kia Picanto maakten ooit deel uit van onze duurteststal. Inmiddels is de derde Picanto al weer enige tijd in ons land en het kon dan ook niet uitblijven: we hebben weer een Picanto. Maak kennis met onze 1.2 CVVT GT-Line.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 10 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi Allemaal, Sinds een maand in het bezit van de Kia Niro, erg tevreden en stap elke dag weer vrolijk in. Ik vraag mij alleen af waarom je nergens de ingestelde snelheid van de cruise control kan zien. Er komt alleen "SET" te staan. Als ik de snelheidsbegrenzer aanzet komt de snelheid er wel keurig te staan... Joost
Laatste antwoord door Roland2017, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de Kia C'eed als trekauto en dan met name als caravantrekker. Op Caravantrekker.nl zijn hele mooie berekeningen en grafieken te maken aan de hand van gekozen combinaties maar ben toch wel erg benieuwd naar hoe het in de praktijk uitpakt. Mijn interesse gaat uit naar een 1.6 met 135pk of 1.0 met 120pk. Wat voor caravan (of zware aanhanger / trailer) trekken jullie en wat is het geladen gewicht van de caravan.
Laatste antwoord door Johnnie, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Onze achteruitrijcamera is er mee gestopt. Nu krijg ik soms wel de groen/geel/rode strepen te zien en de andere keer blijft het nav.scherm gewoon op radio staan. Iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Johnnie, -
benzine op
door dietze- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
stel benzine op neemt accu dan energie over ?of sta ik dan stil
Laatste antwoord door Roland2017, -
Kia sportage 2010
door Klomp- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft een Kia sportage 2010 een distributieriem of ketting. Bij welke km. Stand moet de olie ververst worden van een automaat Kia Sportage 2010??!!
Laatste antwoord door Klomp, -
- 12 antwoorden
- 5,2k weergaven
Sinds enige tijd is het mij opgevallen dat er zich op de motorbeschermplaat pootafdrukken te zien zijn. Dacht eerst aan een poes(kat ) maar bij nader toezicht kwam deze pootafdruk niet overeen . Na het afkuisen blijkt het dier steeds terug te komen.Er werd nu ook al pels gevonden tussen de in de motorruimte .Op internet gezocht,bleek dat ik de (fiere) eigenaar ben van een steenmarter. Dit beestje ziet er lief,en zal waarschijnlijk lief zijn maar niet voor de elektrische bedrading en andere leidingen.Gelukkig heeft hij nog niets doorgeknabbelt of opgepeuzeld maar ik ga er niet op wachten. Heb bij Conrad 2 marterverschrikkers besteld voor mijn 2 wagens,die zijn nu ree…
Laatste antwoord door skoebidoe, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
betreft: Sportage 2.0 cdri awd 2012 (Romania) de ruitenwisser sensor en interval ruitenwisser werkt niet , als ik het aanzet werkt het 1 slag en dan niet meer moet het dus met de hand bedienen. wat kan ik doen?
Laatste antwoord door Falcon, -
Automaat
door fred Huigen- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
heeft iemand ervaring met het handmatig schakelen bv in de bergen ?
Laatste antwoord door Franco49, -
kan ik een actieve subwoofer aansluiten op een originele radio van de Niro
- 10 antwoorden
- 4,6k weergaven
Helaas werd bij een kleine beurt geconstateerd dat de voorbanden van onze Kia Sportage aan vervanging toe zijn. Na wat rond geshopt te hebben is het oog gevallen op: 235/55R18 100V VREDESTEIN sportrac 5 Hier valt te lezen over de band (overigens niet aangekocht bij Kwik-Fit): http://www.kwik-fit.nl/autobanden/vredestein/sportrac-5/vr235-55v18spt5 Qua kwalificaties en prijs komen deze goed uit de bus. Gisteren zijn ze besteld en zullen na verwachting begin volgende week gemonteerd worden. Binnenkort zal ik posten wat onze bevindingen zijn van deze banden. Nu zitten er rondom Bridgestone banden op. Ben eigenlijk wel benieuwd voor welke banden andere…
Laatste antwoord door beunenco, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste Sorento rijders, sta ik hier in Zweden ver van alles en heb ik me buitengesloten. Iemand een mogelijkheid om alsnog in m'n auto te komen? Ik had m'n auto geopend, blijkbaar per ongeluk weer op "op slot" gedrukt terwijl de portier nog open was. De auto gestart en daarna de portier dicht gedaan om vervolgens de auto sneeuwvrij te maken. De motor loopt en toen ik klaar was kon ik niet meer in de wagen. Resultaat, een lopende auto waar ik niet in kan!! Iemand to the rescue??
Laatste antwoord door Maximus, -
- 19 antwoorden
- 14,8k weergaven
Even een schopje van dit oudere topic....we zijn een jaartje verder met de ebay flatblade ruitenwissers maar ze zijn toch wat minder bevallen. Om te beginnen gingen ze maar krap een jaar mee, ik kreeg strepen en herrie, en ze zijn flink aan het oxideren (allemaal witte punten er op) en het staal begint te roesten. Ik ben daarom toch maar overgestapt op de Bosch Aerotwin: bij http://www.autopartswinkel.nl/ een bestuurderswisser en passagierswisser inclusief verzendkosten voor 25 euro. Bestellen als set is vreemd genoeg duurder, dus aparte ruitenwissers bestellen.
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello peeps, Ik ben mij aan het oriënteren om een trekhaak voor de Niro aan te schaffen. Ik vraag mij enkel af'" moet de bumper bij montage aangepast worden dmv een inkeping wel of niet? Heeft iemand hier info over en of foto's? Mvg,
Laatste antwoord door BvE, -
Contactlijst mobiel
door WimE- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, sinds eind augustus de Niro BL, prima auto, erg blij mee! Echter vanaf begin heb ik de contacten van mijn Samsung Galaxy S6 (bijna) allemaal dubbel in mijn telefoonlijst van de Niro staan. Alles geprobeerd, alle contacten op mijn sim-kaart, telefoonlijst in Niro weer geschoond en opnieuw gedownload, echter nog steeds bijna alle contacten dubbel. Ik kan op mijn mobiel geen verschil zien tussen de wel en niet dubbele..... Iemand ervaring mee?
Laatste antwoord door WimE, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Goede middag, ik wil mijn remblokken van mijn handrem vervangen. Weet iemand van jullie hoe ik de remschijf met trommel los krijg? ik heb reeds de remklauwen gedemonteerd maar nu weet ik niet hoe ik de remschijf los krijg. Het is voor een Kia Sorento uit 2005 vr.gr. Jan
- 34 antwoorden
- 21,7k weergaven
Het vervangen van een interieurfilter dient elke 30.000 kilometer te gebeuren. De garage rekent hier zo 30 euro of meer voor en dit kan er voor zorgen dat de kleine of grote beurt behoorlijk duurder uitvalt. De filters zijn echter op internet veel goedkoper te vinden (rond de 9 dollar, dus iets van 7 euro) zoals bijv. hier: Hyundai Elantra interieur filter 2007-2009 (Met dank aan Timo0103) Ja, je hoeft niet op zoek naar een specifiek SP3 filter. Het filter van een Hyundai Elantra is identiek. Voor het vervangen maakt het verder niet uit. Het vervangen van het filter is echt ontzettend simpel en heel makkelijk zelf te doen. Hierbij een uitleg met foto's. H…
- 24 antwoorden
- 8k weergaven
Al een week bezig met Kia Motors Nederland (via Facebook) om een antwoord te krijgen op de vraag: Wat is de laatste versie "van het Navigatie systeem" voor mijn Kia Pro Cee'd GT uit 2014. Wat denk je na herhaaldelijk vragen kwamen ze met het antwoord: "Laat de versie van de dealer erop zetten en geef dit aan ons door. Dan kunnen wij zeggen of dat de laatste versie is" Ik ben nu wel echt pissig op Kia, dit had ik nooit verwacht. Heeft iemand anders dit ook al eens meegemaakt. Zo ja dan ga ik een actie starten voor een betere service.
Laatste antwoord door Bingobeer, -
- 61 antwoorden
- 13k weergaven
hier is hij dan de andere picanto na een slechte start met de picanto 1.0 is die omgeruild voor deze sportline 1.2 en wat zijn we hier blij mee wat is dit een fijne auto dus kunnen we weer wat gaan pimpen
Laatste antwoord door Xinix, -
Media telefoon
door Sten333- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste mede Rio-rijders, Onlangs heb ik mijn Rio uit 2012 opgehaald bij de Kia dealer en mijn picanto uit 2005 achterlaten.. snik.. Mijn auto beschikt over een bluetooth car kit en al snel wist ik mijn telefoon te koppelen. Nu heb ik het meeste wel uitgevogeld op één dingetje na. Hoe schakel ik naar het volgende nummer zonder mijn telefoon aan te hoeven raken? Alle knopjes op de radio en het stuur uitgeprobeerd, niks lijkt te werken. Is dit wel mogelijk? Groetjes! Sten
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 8 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Ik bezit een Kia Venga bouwjaar 2010 en als ik mijn LG GSM koppel met bluetooth systeem vraag hij niet om het telefoonboek te uploaden. Ik kan slechts een nummer vanaf het stuurwiel bellen als ik eerst via de GSM dit nummer gebeld heb. Het laatst gekozen nummer kan slechts worden opgeroepen. Ontvangen gaat verder prima. Ligt dit aan het bouwjaar van deze Venga? Groet Jack
Laatste antwoord door Aatje, -
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Bijna de Niro gekocht, waarschijnlijk wordt het een Business Line uitvoering, deze wordt echter met de standaard velgen met deksel geleverd. Zelf vind ik deze velgen afbreuk doen aan de Niro, dus overweeg ik LM velgen er bij te kopen, Kia rekent echter voor de 16 inch versie € 799,-, nogal een bedrag, als ik op internet ga shoppen zie ik setjes al vanaf € 375,- staan. De vraag is natuurlijk of dit dezelfde kwaliteit is. Zijn er Niro rijders die niet de officiële LM velgen er onder hebben zitten en hoe is de kwaliteit?
Laatste antwoord door Wil002, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hoi Allemaal, Ik ben opzoek naar nieuwe 15 inch lichtmetalen velgen en had een mooie set gezien. Echter heb ik gelezen dat er onder de Picanto 2 maximaal 15inch met een ET waarde van 45 onder zou kunnen. Kan iemand mij toelichten hoe dit werkt en wat een mooie banden maat zou zijn?
Laatste antwoord door Twan20, -
Te zien in Frankfurt: Picanto op hoge poten
door Gast GreyGriffin- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Op de Frankfurt Motor Show 2017 (14 - 24 september) is een Picanto op hoge poten te bewonderen. Nou ja, hoog.... De X-line heeft 1,5 centimeter meer bodemvrijheid dan zijn tamme broertjes. De X-line is ook de eerste Pica met de nieuwe 1.0 T-GDi-turbomotor, die 100 pk levert. Jummie, een Pica met spierballen! Veel luxe aan boord, leuk afgeplat stuurtje. Ook de GT-line krijgt deze potente motor. Volgens Breukelen staat de X-line aan het eind van dit jaar in de Nederlandse showrooms. De prijs moet nog worden onthuld.
Laatste antwoord door The_Blackbird, -
waarom betalen voor aircoonderhoud ?daar deze bij de auto hoort dus een deel van de auto en betaald is. dus bij de onderhoudsbeurten standaard meegenomen moet worden.
Laatste antwoord door xtra40,