Kia Modellen
-
Led koplampen 1 2
door Sunshine- 36 antwoorden
- 13,6k weergaven
Hi, Ben in het bezit van een Kia Picanto economy plus navigator 2016. Ik zit eraan te denken om led koplampen te bestellen. Op Ebay staan er veel te koop. Alleen vraag ik me af of ze ook zullen passen. Terugsturen beetje lastig nl. Iemand ervaring?
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 18 antwoorden
- 8,1k weergaven
De veiligheidsriem aan de bestuurders zijde is versleten (rafelig), valt dit onder de garantie? Mijn Picanto is van 2012.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Geschakelde USB?
door Tallguy- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Over een week of 2-3 krijg ik mijn nieuwe Niro. Nu had ik in mijn huidige auto al een dashcam. Deze wil ik overzetten naar de Niro. De dashcam kan aangesloten worden op een USB poort (heb ik nu ook via een 12v adapter). Ik weet alleen niet of de Niro beschikt over òf een geschakelde USB poort òf een geschakelde 12v aansluiting. Met geschakeld bedoel ik dat de stroom eraf gaat bij het uitzetten vd het contact. Weet een van jullie dit?
Laatste antwoord door Michel.F, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Kia Stinger nu in Top Gear. BBC 2 En in Top Gear extra om 23:30 Herhaling morgen om 20:00
Laatste antwoord door Big AL, -
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
Beste mede forummers, Gisteren hoorde ik een "knak" geluid vanuit de rugleuning. Bij verder onderzoek lijkt het alsof er ijzer langs ijzer haakt en eraf schiet. Duw.. knak/splonk/klonk. Als ik dan tegen de rug leuning sla aan de achterzijde dan lijkt er ook iets te "rammelen". Mijn voorlopige conclusie: veer los of stuk oid. Locatie: wat hoger in de rug. Bij het derde "ovaaltje van stiksel van boven" die midden over de stoel zitten (soort van horizontale strookjes). Die auto heeft nu 85k op de teller en is 5 jaar en 1 maand oud. De stoel is altijd normaal behandeld. De berijders zijn ook allen van normaal postuur. Ik vraag me ook af hoe het kan... Heeft i…
Laatste antwoord door patten, -
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
Sinds 2 dagen onze nieuwe Niro Executive Grafiet Blauw, ± 350 km en uiteraard alles lekker uitproberen, tot nu toe denk ik alles redelijk te begrijpen, maar loop tegen een raar dingetje aan. De active rijbaanassistentie heeft een afwijking naar links, gesloten streep, geblokte streep links en rechts, alles uitgeprobeert maar de Niro blijft naar links trekken. Ongeveer tot op de linkerstreep en corrigeert dan tot ongeveer het midden (tussen de strepen, blokken of lijnen maakt niet uit), daarna loopt hij weer tot strak langs de linkerstreep enz.enz. De dealer heeft hier nog nooit van gehoord (door de telefoon) en ik ga een keer langs om te kijken hoe of wat. …
Laatste antwoord door Specialmade, -
Ik heb een picanto GT line uit 2017 en ik verbaas mij er over dat hier geen trekhaak voor het vervoer van fietsen te verkrijgen is. Heeft iemand hier al wat over gehoord of er überhaupt nog een trekhaak ter beschikking komt voor dit model? Mijn garage zegt dit niet te weten
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Koplamp demonteren?
door Gast Vitara 2- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ja ja ik heb gezocht op het forum.....maar zoek waarschijnlijk met de verkeerde woorden.... Maar wie kan mij vertellen of je echt de bumper moet demonteren om de koplampen er uit te halen? Ik wil namelijk silvervisions monteren.
Laatste antwoord door Wim., -
- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Zijn er mensen die een standkachel (Webasto/Eberspächer/Defa) hebben laten inbouwen in hun Niro?
Laatste antwoord door XXX, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik rijd met een kia sorento 2.4l benzine van 2005 , laatst ging het oranje lichtje branden van de engine chek en viel mijn wagen stil , die wilde nadien ook niet meer starten . Deze naar mijn garage laten slepen net weekend natuurlijk :-( dus wachten tot maandag , uitleg van de garagemedewerker , je wagen start terug en brand geen lampje en kan geen foutcode uitlezen alles is normaal . Vandaag rijd ik ermee en als ik durf optrekken dan sputtert de wagen , ik ben nu wel een tijdje aan het tanken bij een benzinepomp waar het vrij goedkoop is kan het daar misschien aan liggen ik weet het niet , het rare is dat normaal als dat oranje lampje brand dat je toch nog moet k…
Laatste antwoord door Stefan S, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allen, Mijn sorento heeft een probleem met cv. Met de afstandsbedieningen kan ik alle sloten afsluiten. Open gaat soms maar vaak niet. Openen met de sleutel gaat maar alleen het slot dat op dat moment bedient wordt. Wat is de oorzaak en welke oplossing is hiervoor!
Laatste antwoord door Patrick Bergers, -
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
Ik heb al eerder hier geschreven over de lichte en konstante schokjes die ik al heel lang in de aandrijving voelde. Heel veel dingen gedaan om tot een oplossing te komen, maar eigenlijk nooit helemaal weg. De beste oplossing was op gegeven moment vervanging van de olie van het achterste differentieel. Daar bleek te weinig in te zitten, zonder dat het diff lekte overigens. Daarna waren de schokjes vrijwel weg. Echter, na het wisselen van zomer- naar winterbanden waren de schokjes weer terug. Het leek weer net op slechte balancering en was konstant voelbaar onder alle rij-omstandigheden en snelheden. In 4WD, 2WD, lage en hoge gearing, op asfalt, zachte wegen, autoweg, binn…
Laatste antwoord door Patrick Bergers, -
witson audio probleem
door Mrc- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste forumleden, Graag wl ik jullie mijn witson probleem voorleggen. Ik heb een Kia Rio van november 2015. Sinds enige tijd heb ik een android wiston radio in bezit. (2e hands gekocht) Inbouwen was geen enkel probleem en de radio werkte naar behoren, ook de navigatie werkte prima. Maar plotseling bleek dat mijn geluid, zowel radio en navigatie weg valt zodra ik langzamer dan 40 km/h ga rijden. ik kan dan op de knoppen drukken of draaien maar het volumabalkje blijft in beeld en blijft ook volume verminderen.. Is er iemand bekend met dit probleem en wat kan ik er aan doen? Uiteraard kan ik harder blijven rijden dan 40 km/h ma…
Laatste antwoord door Mrc, -
- 8 antwoorden
- 10k weergaven
Goedennacht, Ik heb een vraag omtrend me brandstofmeter. Ik heb heden avond getankt (vol) maar me brandstof meter gaat niet naar de volle honderd procent, hij blijft bij het 2de streepje van onder hangen. Heeft iemand hier ervaring mee? en wat kan ik er tegen doen? het lijkt mij dat het onder de garantie valt van 7 jaar? mvg Michael van Berkel Kia Picanto 3 deurs 1.0 cvvt
Laatste antwoord door kokkenees, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de dikke pech dat de Sorento niet meer vooruit kwam. Met veel pijn rn moeite de auto thuis gekregen en uitgelezen code P0421 kwam in het scherm. Code gewist en opnieuw gereden. Kwam nog geen 100 meter ver. 0,0 vermogen en bij het gasgeven sloeg de auto af. ANWB laten komen en zijn samen tot de conclusie gekomen dat de uitlaat verstopt zou moeten zitten. Uitlaat bekeken en die was vrij, enige wat nog kon zijn was de katalysator. Dus contact opgenomen met het bedrijf waar de auto gekocht is 3 maanden en 1 week terug om het te melden. Willen helpen en tegemoet komen in de kosten maar zal zelf de onderdelen aan moeten schaffen. Dus een verzwaarde katalysato…
Laatste antwoord door Stefan S, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste, ik heb voor onze RIO 1.4 crdi 2013 een set originele 16” lm velgen verkregen. Momenteel zitten er originele 15” stalen velgen op. Kan ik voor montage van de lm velgen dezelfde wielmoeren gebruiken? mvg Corjan
Laatste antwoord door xtra40, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Zie ik wat over het hoofd of kan het gewoon niet? Kan ik op het infotainement scherm vd rio 4 ook apps downloaden. Bv Spotify of YouTube? Ik heb Android auto er wel op staan maar is maar zeer beperkt. Ook de hotspot geïnstalleerd en te gebruiken met mijn telefoon. Ik kan natuurlijk Spotify wel gebruiken via Bluetooth telefoon maar is het niet mogelijk om er op het infotainement systeem een appje voor te plaatsen? Zo nee dan is dat duidelijk...zo ja...hoe pak ik dat aan?
Laatste antwoord door WMH70, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Hi allemaal, Deze week nieuwe auto opgehaald. Helaas bevat deze geen reservewiel maar spuitbus waar ik niet zo fan van ben. Dealer vroeg voor reservewiel kit ~ 350 euro dus heb nee gezegd in de veronderstelling dat ik dit wel goedkoper kon aanschaffen. Weet iemand wat de maten zijn van het reservewiel (thuiskomer) zodat ik gerichter kan zoeken. Wil voorkomen dat ik dadelijk bijv een 17" koop en er maar ruimte in de kofferbak is voor 16". Ook tips over aanschaf krik zijn meer dan welkom. Bedankt
Laatste antwoord door karkonoski, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Tip voor diegene die een echt mooie, complete en verse Picanto zoeken; http://www.kia-dijkstra.nl/occasions/resultaten/?lp=nn078b&dealerid=0123591567a94e3d9188de9ea9f4fbcf,3096b4ace48a4ae888299aa5a992ef7f&carIndex=10 Dit is onze oude Picanto, heeft nooit een wasstraat gezien. Altijd met handje gewassen. Onbeschadigd, zelfs geen stoeprandschade op wielen. Wielen van buiten EN van binnen gepoetst....... Originele cruise (stuurwiel bediening) ingebouwd, zwarte B-stijl en pivacy glass aangebracht!!! Uniek met deze km stand.......
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Sturen Nieuwe Cee'd 1 2 3
door Ceed2Ceed- 55 antwoorden
- 29k weergaven
Standaardvelgen en -banden eronder. Zomer- (Conti) en winterbanden (Semperit). Het is bij mij niet zozeer het moeten bijsturen, maar het niet kunnen geven van kleine correcties. Het stuur lijkt in de middenstand iets vast te zitten. Geef je een correctie, dan geeft je snel teveel correctie als je door die 'blokkering' heen draait. Op lagere snelheid lijkt er niets aan de hand, maar op hogere snelheid, zelfs op comfort, gebeurt het. Ik heb zelfs het idee dat het niet altijd zo is. Dat geeft mij de hoop dat het met een software update te verbeteren moet zijn. Ik meld me eerst bij de dealer, maar reacties zijn welkom!
Laatste antwoord door Gert12, -
- 6 antwoorden
- 3,7k weergaven
First things first; het start-stop systeem heeft het precies 1 dag gedaan nadat door de dealer de accu volledig volgeladen was, daarna nooit meer. Het viel me al een tijdje op dat bij het uitrijden naar bijvoorbeeld een stoplicht, de toerenteller soms terugvalt tot bijna 0. De auto schokt dan ook of als de motor af wilt slaan. (wat waarschijnlijk ook zo is). Dit is niet altijd, en had nog geen manier gevonden om het te kunnen triggeren. Tot gisteren: als de motor stationair draait en ik druk dan de knopjes van de raambediening omhoog, vallen de toeren zo snel terug dat de motor bijna afslaat. Hij weet zich nog net te redden. Nu vraag ik me af of er …
Laatste antwoord door Xinix, -
- 30 antwoorden
- 38,4k weergaven
ik heb onlangs zelf 2 trekhaken gemonteerd en wilde dit met jullie delen voor als je zelf een trekhaak wil gaan monteren kan dit je misschien helpen ik heb een soort stappen plan gemaakt met duidelijke foto's met tekst er bij als er nog vragen zijn mag je ze altijd stellen de inbouw betreft een westfalia trekhaak maar elk ander merk komt erg in de buurt en zal niet echt heel anders zijn en een jaeger electra set 13polig waarvan ik de stekkerdoos heb vervangen voor een West multicon
Laatste antwoord door xtra40, -
Niro's 2018
door bigwade- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Niro's 2018 Ik zie dat er wat nieuwe uitvoerigen (actie modellen) bij zijn gekomen. Heb al één dealer gespot die zo'n actiemodel in de business uitvoering als executive verkoopt, haha ! (schande) 17" velgen lijken verdwenen alsmede de prachtige "kleur" Gun Metal. Daar is nu een lichtere/plattere variant voor in de plaats gekomen... Edit: Ik vergis me; metal stream is nog leverbaar maar toont veel te licht op de kia site Het rood in de car-configurator (Temptation Red) lijkt ook donkerder dan de eerdere rode uitvoering. Kom ik op de Edition uitvoering ook een knopje tegen met "12V BATT RESET" Wa's dah ?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedenavond, Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan het helaas niet vinden op het forum Mijn vraag gaat over een Kia Sportage 2011 2.0 benzine. Het aux/usb paneel moet vervangen worden maar ik kan nergens vinden hoe ik deze kan verwijderen. Is er iemand die weet hoe ik dit kan doen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Awesome1982, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
De laatste tijd hoor ik steeds een 'belletje na het starten, zeker in de vorstperioden, en zie op mijn digitale schermpje b.v. 27 graden fharenheid, Hoe kan ik dat veranderen in Celcius?! Het is een Rio uit 2012.
Laatste antwoord door xtra40,