Kia Modellen
-
Niro gespot
door gjcvro- 24 antwoorden
- 3,5k weergaven
Je ziet ze nog steeds niet bij bosjes rijden, maar vandaag reed ik een heel stuk op de A12 bij duiven achter een Niro. Er zijn ergere dingen om op uit te kijken.
Laatste antwoord door gjcvro, -
Gasgeven niet soepel
door weha- 5 antwoorden
- 7k weergaven
Onze Pic (5-2008 ) heeft een klein probleempje met het gasgeven: het lijkt alsof het mechanisme niet lekker soepel loopt. Als je een klein beetje gas wil geven (verhoogd stationair) en je het pedaal iets wil indrukken, merk je dat er wat - geringe - weerstand is. Gasgeven gaat met name op lage snelheid zo wat hakerig. Ik heb de gaskabel al aan beide uiteinden ingespoten met wat teflonspray maar dat helpt niet zoveel. Kan ik verder nog wat doen of ff langs de dealer? Komt dit sowieso iemand bekend voor?
Laatste antwoord door Wouterix, -
Reservewiel
door dvv- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik zoek een reservewiel voor een picanto uit 2008. Met een krik en sleutel als het kan.
Laatste antwoord door dvv, -
- 2 antwoorden
- 3,9k weergaven
Beste mensen op dit forum, Ik wil een afneembare trekhaak gaan monteren onder onze nieuwe kia cee'd sw ik zou graag willen weten of dit eenvoudig is en moet ik ergens wat boren of weghalen. en kan ik de kabels zo inpluggen of is dit toch complexer? dit is de link naar de trekhaak https://www.rameder.nl/brink-trekhaak-complete-set-151312-10750-1.html ik hoop op nuttige reacties waar ik mee vooruit kan. Groetjes Perry
Laatste antwoord door Martin1977, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Mijn auto is een KIA Rio van 2012 hatchbak Ik kan mijn achterklep niet meer ontgrendelen. Om te ontgrendelen moet ik onder het embleem lichtjes op een drukknop klikken en dan ontgrendelt de mechanisme. Aan het drukknopje zit er een kleine blok met een heel klein beetje elektronica, dat vervolgens verbonden is aan klein stukje snoer met een connector aan de andere uiteinde. Hoe heet dit onderdeel en waar kan ik het kopen. De dealer geeft aan dat ik het hele embleem inclusief druk knop en snoer moet kopen en dat is best prijzig. Hoor graag
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Geachte forumleden, Mijn Kia Rio is van december 2011. Doe met deze auto maar weinig km,staan er nu 28800km op te teller. De start/stop werkt nooit aangezien de batterij nooit volledig opgeladen is. Deze week heb ik een aangepaste batterijlader aangeschaft om de batterij eens goed op te laden. De spanning van de batterij was 12,3 volt onbelast. Na een hele nacht opladen was de spanning opnieuw 12,3 v onbelast. Vermoedelijk is de capaciteit na bijna 7 jaar serieus gedaald. Start problemen heb ik niet ,maar wat zouden jullie aanraden? Gewoon verder doen met de batterij tot ze defect is ,of preventief vervangen.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Bij ons gaat het linker zijraam aan de voorkant stroef omhoog; het lijkt erop dat het raam aan de voor en achterkant omhoog geduwd moet worden, en dat ie alleen achter omhoog geduwd wordt. Halverwege omhoog moet je het raam naar achter duwen zodat ie weer verder omhoog wil. Heb schroeven uit de bekleding gehaald, maar krijg het niet van de deur af. HELP. Alvast veel dank, van Peter uit Helmond
Laatste antwoord door Petervanscarlett, -
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Beste forumleden, Sinds kort ben ik in het bezit van een Kia Rio III 1.4 Comfort Edition (6 bak). Nu heb ik een aantal vragen en ben benieuwd of iemand hier al tegenaan is gelopen: Ik zag dat je de pookknop van een 5 bak gemakkelijk kunt vervangen maar dat dit bij een 6 bak lastig is. Toch zou ik graag een lederen pookknop inbouwen, is dit mogelijk en zijn deze pookknoppen ook online ergens te bestellen? De comfort editie beschikt niet standaard over mistlampen voor. Is dit naderhand nog in te bouwen voor een schappelijke prijs? Tevens beschikt de comfort editie niet over automatische verlichting. Nou begrijp ik niet helemaal wat hier onder valt (mi…
- 11 antwoorden
- 7,3k weergaven
Hallo heb mijn sportage nu 2 weken hier mijn bevindingen over het verbruik. 363 km Boordcomputer 8,7 31 liter getankt Duitse autosnelweg 140/150 km/uur Nederlandse autosnelweg 120km/uur en 130 km/uur binnen door 80 km/uur en beetje stad 1 op 11,7 427 km boordcomputer 7,6 34 liter Retour sittard Amsterdam bij 100 120 en 130 km/uur 1 op 12,5 375 km BC 7,9 32 liter Duitse autosnelweg 130 140km/uur 1 op 11,7 Dus ik vind het wel meevallen gemiddeld 1 op 12 voor deze auto Het kan dus ook zuiniger maar daar heb ik deze auto niet voor gekocht.
Laatste antwoord door Rudi007, -
wieldoppen 1 2
door oude- 25 antwoorden
- 9k weergaven
Heb wieldop rechts voor van de picanto flink langs het trottoir gehaald, dus flink beschadigd. Op internet gezocht, maar 4 wieldoppen origeneel kosten ruim 60 euro. Is er soms iemand die ook eigenlijk wel 1 of 2 wieldoppen wil ver- vangen, maar 4 wieldopjes voor 60 piek teveel vind? Kunnen we misschien samen kopen. 14 inch doppen dus. grt. oude
Laatste antwoord door Beos, -
- 2 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik word per 1 april 2018 de trotse berijder van een Optima SW 1.7 Executive uitvoering. Nu is de auto natuurlijk een plaatje, zowel van binnen als van buiten, maar ik zag op de Kia webshop dat er ook nog andere velgen zijn dan de standaardset: https://webshop.kia.nl/accessoires/velgen/0/2TF40AC670/ Jammer genoeg kan ik de configurator op de Kia website geen velgen selecteren en dan een 360 view raadplegen. Dus ik vroeg me af of er mensen zijn met een SW die al niet-standaard velgen onder hun Kia hebben?
Laatste antwoord door remcoof, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik wil 12V voeding naar de parkeersensoren aanleggen. Ik wil deze aftakken waar de kabels van de achterklep het plafond binnen gaan. Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kan komen welke +- kabels ik moet bepalen?
Laatste antwoord door Ton Jansen, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb onlangs gepost dat ik interesse had in een demowagen Kia Ceed SW Gt-line 1.6 crdi 136pk. Nu heb ik bij mijn dealer nog een mooie full option Kia sportage 4 van 1 jaar oud zien staan waar ik ook interesse heb. Als de prijs niet te veel afwijkt van de Ceed kan het best wel eens de keuze worden. Ik vroeg me alleen af wat jullie vonden van de 1.7 CRDi motor met 116pk. Is deze motor krachtig genoeg voor deze wagen en hoe zuinig is hij? In benzine heb ik geen interesse ondanks dat diesel duurder is in België sinds kort. Ik heb het geluk dat ik op het bedrijf kan tanken.
Laatste antwoord door wes1990, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Vandaag is mijn nieuwe Kia (2018) bij de dealer geweest ivm bijgeluiden van de aircopomp. Keurig opgelost door Dijkstra. (tevens is het gasklephuis vervangen....) Ook heb ik melding gemaakt van een stuur wat net was scheef staat bij rechtuit rijden. Niet heel hinderlijk maar toch wel storend. Echter valt dit niet onder de garantie! Mijn Kia heeft 1400 km gereden en ik had dit euvel binnen 750 km moeten melden Aangegeven dat het niet heel hinderlijk is en dat het ook bij de eerst volgende beurt gekund had, maar Kia is onvermurwbaar. Gelukkig denk Dijkstra wel mee en is bereid om de helft van de kosten voor uitlijnen voor haar rekening te nemen. …
ExecutiveLine wel of geen luxe pedalen
door Gast niro- 20 antwoorden
- 4k weergaven
Nog enkele weekjes (3 denk ik) tot dat de Niro sport wordt omgeruild voor de Executiveline. Maar vanmiddag ontstond er wat verwarring of de Executiveline nu wel of geen luxe pedalen heeft. Wie kan er antwoord geven uit eigen ervaring of een Executiveline van 2018 wel of geen luxe pedalen heeft zoals de Sport. Zou het jammer vinden als deze er niet meer in zaten. Kan ze in de prijslijst van de Niro ook niet meer terugvinden. https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-Niro-prijslijst-maart18.pdf
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 13 antwoorden
- 6,5k weergaven
Moet de piep van de achteruitrijsensoren automatisch uit gaan zodra er een aanhanger/fietsdrager op de Niro aangesloten is? De piep is wel handmatig steeds weer uit te zetten met het knopje naast de versnellingspook, maar dat is toch hinderlijk en bijv. bij de Rio, mits goed aangesloten (!), piepen de parkeersensoren niet zodra er een aanhanger/fietsdrager is aangesloten (13-polige stekker). Wat is de ervaring van andere Niro rijders met trekhaak?
Laatste antwoord door Hen E, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Goedemiddag allemaal, Via internet wilde ik een interieur- en luchtfilter bestellen aan de hand van mijn kenteken. Echter ik kwam er achter dat er toch verschillende filters met verschillende maatvoeringen worden aangeboden. Voor het juiste filter heb ik het OEM nummer nodig. Enig idee hoe ik aan een lijstje met OEM nummers kan komen? Alvast bedankt. Gr. Kaan
Laatste antwoord door K Cee'd, -
- 2 antwoorden
- 4,3k weergaven
Goedemorgen allen ik ben nieuw hier en ik heb gisteren mijn Kia opgehaald deed 2013 voor het eerst een Kia nu was ik in het instructieboekje aan het zoeken over de spiegelverwarmin maar ik kan het nergens vinden dus weet ook niet waar en hoe ik hem kan aanzetten hoewel hij er toch in moet zitten volgens de opties bij voorbaat dank voor het meedenken
Laatste antwoord door Bezaantje, -
- 11 antwoorden
- 7k weergaven
Kan iemand me uitleggen hoe de Autonome noodremassistentie (AEB) werkt? Is het te testen?
Laatste antwoord door Hen E, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Kia sportage cdri 2.o awd 2012 nu heb ik op het voorraam zon sensor zitten als het regend en je hendel staat op auto. moet de ruiten wissers het doen ,maar helaas er gebeurd niets ook de interval werkt dan niet maar als ik op de sensor tik doet hij het wel heb het al even los gemaakt maar kan er niets aan vinden zit er allemaal goed uit, nu vind ik de sensor niet zo nodig maar wel de interval, nu komt mijn vraag is het mogelijk om het door te verbinden in de stekker bij de sensor zodat de interval het dan wel doet?????? alvast bedankt voor het mee denken,
Laatste antwoord door Falcon, -
Kia sportage 2.0 crdi 2012. Weet iemand hoe je de hele mislamp vervangt ? want die van mij is lek
Laatste antwoord door Falcon, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo allemaal Een tijdje geleden Eibach verlagingsveren (voor 25mm en achter 20mm lager) gemonteerd onder mijn pro_Ceed. Hiervoor lag de auto achter al lager als voor, en dit probleem is er nu nog steeds. Daarnaast heeft de auto achter overdreven veel negatieve camber. Waarschijnlijk dat hij hierdoor ook lager op z'n poten staat. Voor het verlagen stonden de wielen er recht onder. Ik snap dat door het verlagen er iets meer negatieve camber ontstaat, maar zoveel als nu lijkt mij te veel. Is het mogelijk dit camber aan te passen? Verder 'knikt' of 'rammelt' er iets bij de achtervering. Dit is te horen als ik in en uit de auto stap, over klinkers rijdt en over dr…
Laatste antwoord door Seweus, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Van de week heeft mijn hond de dak bekleding van mn auto kapot gemaakt en het touwtje van de hemelairbag door gebeten die aan de stalen balk langs het vooruit vast zit. Heeft iemand een idee wat de functie van de witte touwtje is? Zou je dit kunnen repareren of moet gelijk de hele airbag vervangen worden? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Pjotr, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hey Iedereen, Ik zit een beetje te twijfelen wat ik zou doen. Mijn garage heeft mij een voorstel gedaan om een een Kia Cee'd Gt-line 1.6 CRDI 136pk over te nemen. Deze wagen is een half jaar oud en heeft plusminus 10.000 km en is op panoramadak en verwarmde zetels eigenlijk full option. De wagen kost hier in België 28.300 euro nieuw. Ik krijg een overname voor mijn Kia Pro_Cee'd van 2013 1.6 crdi 110pk van 10.000 euro, hij heeft redelijk wat opties, maar toch een stuk minder dan de GT-line. Verder krijg ik nog een fikse korting waarop het totaal op te leggen bedrag 11.900 euro betreft. Verder veranderd er ondanks de krachtigere motor weinig tot niks aan de prijs van …
Laatste antwoord door Rox, -
Inruilwaarde
door AntonE- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik ben van plan een nieuwe sportage te kopen. hebben jullie een idee wat ik kan krijgen voor mijn sportage van 2011 met 140000km op de teller?
Laatste antwoord door XXX,