Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Het feit dat de achterbank van de Kia Pro Cee'd niet volledig plat in te klappen is kost een hoop extra ruimte. De ruimte die we net, nu we gaan kamperen, erg goed kunnen gebruiken ;). In de handleiding lees ik dat het bij de 5-deurs wel kan. Helaas heb ik dus een 3-deurs. Daarom mijn vraag: Weet iemand of de rugzitting van de achterbank (dus het deel dat je kunt neerklappen en niet de zitting zelf) makkelijk tijdelijk te verwijderen is? Of is er een andere manier om extra ruimte te creëren? Mogelijk heeft iemand hier al ervaring mee. Alvast dank! Trefwoorden: Kia Pro Ceed, Kia Pro Cee'd, Bank inklappen, Bank verwijderen, Achterbank inklap…
Laatste antwoord door blieskamp, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een vraag over mijn 2013 Sportage 1.6 GDI super pack (Handgeschakeld). Toen ik de auto vorig jaar kocht viel mij kort daarna iets op tijdens het rijden. Als ik de auto in de 6de versnelling zet en ik geef (ongeveer) gemiddeld gas, dan hoor ik een fluittoon naar boven komen. Het lijkt vanuit de versnellingsbak te komen maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Dit gebeurt tussen de 80 km/h tot ongeveer 120 km/h. Daarna hoor je het (zo goed als) niet meer. Je hoort het ook niet als je: geen gas geeft, vol gas geeft of de koppeling indrukt. Ik ben er toen mee naar de Kia dealer geweest en dat probleem was bij hun niet bekend. Op…
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 10 antwoorden
- 5,3k weergaven
Sinds afgelopen november bezitter van Kia Niro Executive. 1,5 week geleden viel mij op dat er witte stipjes op mijn stuur zaten. Aan de rechterkant naast bediening cruise control, maar ook op andere plekken. Het is slijtage. Ben ook naar dealer geweest, maar het is (nog) geen bekend probleem. Eigenlijk werd aangegeven dat het door bestuurder kwam. Ze gaven aan dat ze het gingen proberen schoon te maken. Maar daardoor is nu de toplaag eraf. Zijn er andere bestuurders die ook last hebben van slijtage van lederen stuurwiel? Op internet zie ik wel slijtage van lederen stuurwielen bij Kia met ook witte stipjes. Recentelijk ook bij Kia Optima en ook bij een Niro…
Laatste antwoord door jphmeuz, -
- 7 antwoorden
- 3k weergaven
is het men wel eens opgevallen dat als je je auto op de handrem zet de dagrij verlichting uitgaat ik kan hier dus niks terug vinden in het instructie boekje ?? maar vroeg mij af of er meerdere zijn die dit is opgevallen ?? en of dat dit dus normaal is en zo hoort
Laatste antwoord door ernieken, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal, Sinds vandaag eigenaar van een Kia Picanto 1.0 CVVT EconomyPlusLine in Aurora Black, hij rijdt fantastisch en ben er ontzettend blij mee! Nu ben ik op zoek naar de speakermaten maar ik kan deze info nergens vinden. In het bijzonder die in de achterportieren die niet worden meegeleverd met deze uitvoering. En loopt er al bedrading naar de achterportieren? Dan kan ik die speakers er even in gaan zetten. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door nfl91, -
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hi! I want to know more about kia and buy a new seicane android car radio to install in my 2010 kia rio. How to install it? Is it difficult? Hope get some help from here!
Laatste antwoord door David Lee, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste Kia leden, Ik heb reeds een rio 3 uit 2012 aangeschaft met Plus Pack. Hier zit een standaard radio in en tot mijn verbazing kon ik helemaal geen nummers skippen via bluetooth. Ik kan pauzeren/afspelen en opnemen/ophangen, Maar kwa nummers wijzigen werkt het op mijn stuur en mijn radio beide niet helaas. Als ik mijn iPhone aansluit via usb krijg ik heel mooi allemaal informatie van de nummers te zien en kan ik prima mijn nummers skippen. Ik hoor graag terug van jullie! Met vriendelijke groet, Mella7
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goeiemorgen, Bij mij is op het deurpaneel vlakbij de handgreep en de raambedieningen het een en ander lelijk geworden. Nou wilde ik kijken of ik deze kon vervangen en dat kan ben ik achter, maar ik kom op internet en Ebay alleen maar de trim tegen waar het slot van de deuren ook in zit, deze zit bij mij namelijk in de middenconsole vlakbij de climate control. Ik wil degene hebben die alleen de vier ramen/raamslot/spiegelbediening/spiegel inklap functie. Maar ik vind alleen maar deze: Deze bovenstaande heeft dus 1 gat teveel (6 ipv 5). Iemand die mij een duwtje in de goeie richting kan geven of kan ik deze gewoon bij een Nederland…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Ik heb een kia rio 1.1 crdi ( bu )van december 2011 ( diesel ). Nu is mijn vraag past hier cruise control op vanaf stuurbediening, zo ja waar moet ik op letten bij het (de)monteten en wat moet er gewijzigd worden aan kabels. Of is dit plug en play met passende kabels. En moet daarbij een software update komen ? Zoals ik in video zag leek het erg makkelijk met vervangende kabel bij het stuur.
Laatste antwoord door Freaky, -
Hallo, ik heb net een sportage gekocht en was op zoek naar wat info en zodoende hier terecht gekomen. Bij de aankoop raad de verkoper ons van super 98 te tanken. Maar nu omdat de 98 toch duurder is tov 95 vroeg ik me af of dit echt nodig is. Wat zijn jullie bevindingen hieromtrent. ik heb een QL1 sportage vision pack 1.6 2WD ISG ECODynamics 97kw. 132pk .
Laatste antwoord door Dirk1hjg, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, Ik ben op zoek naar een digitaal werkplaatshandboek voor een Sorento 3.5L V6 uit 2006. Diverse oudere topics op dit forum gevonden maar helaas werken de links niet meer. Alvast bedankt, Co
Laatste antwoord door CoMaboy, -
- 7 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik ben nog niet klaar met vragen Heb de Picanto GT-Line 1.0T-GDI nu net een kleine maand. Wat mij van de week gebeurde daar schrok ik van. Onderweg naar huis kwam ik op een weg die van 50km/u naar 70 overgaat. Eenmaal ik bij het punt was dat ik gas wilde gaan geven, sloeg de auto compleet op hol! Ik geef (bijna) vol gas, en rijd ongeveer 60, waarna er opeens 2 hele korte piepjes uit het dashboard klinken, en de auto vol op de rem gaat. Hij was meteen 20km/u afgeremd. Er brandden geen lampjes op het dashboard, ik kreeg ook geen waarschuwing of wat dan ook. Komt dit vaker voor? Kwam het door de navigatie die aan stond en mij begrenst om niet te hard te gaan ri…
Laatste antwoord door Hankook, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Projector light aansluiten op binnenverlichting Kia picanto 2012 welken kleuren bekabeling AUB
Laatste antwoord door Pascal mulder, -
- 5 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben sinds Maart dit jaar de eigenaar van een Picanto 1.0 uit 2012. Ik heb de auto bij een garage gekocht die er op zijn zachts gezegd een potje van heeft gemaakt. Losse schroeven gevonden, luchtfilter met een ijzerdraadje vast gezet, kale remblokjes een kapotte slang naar de koelvloeistof (tank was helemaal leeg). Nu hebben we deze dingetjes opgeknapt en komt alweer een nieuw probleem kijken: De auto maakt een schrapend geluid bij een bepaalde snelheid/toerental. Dit gebeurd heel consequent bij een bepaalde snelheid (20 km p/h, 45, 60, 70 en 80). Zodra ik dan wat eerder opschakel is het weg. Naar de dealer geweest en die hebben 23 augustus pa…
Laatste antwoord door Jana, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Na het wassen in de was box is de zijkant van de Picanto 3 (JA) al weer vies bij thuiskomst, door opspattend vuil bij de voorwielen. Nu overweeg ik spatlapjes te monteren, maar de originele lijken mij zo klein.. heeft iemand deze erop zitten en zijn deze afdoende? De originele middenarmsteun van kia kost rond de 250 euro.. stevig prijsje voor een armsteun, is er al een alternatief aftermarket ergens te koop voor wat minder? Voor zover ik kan vinden is het allemaal pica 2 (TA). Gr, Stan
Laatste antwoord door NCJ87, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
hallo , sinds vandaag een 2e hands kia ceed gekocht. nu wil ik een cd beluisteren en geeft de cd speler MECH ERROR aan. heel af en toe draait hij het 1e nummer wel maar daarna vrij snel weer MECH Error. Heeft iemand hier ervaring mee of liever een oplossing. mvgr een nieuw lid
Laatste antwoord door roellie, -
- 9 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Volgende speelt bij mijn Picanto TA 1.2 automaat uit 2011. Ik heb géén stuurwielbediening maar wel een Kia radio voorzien van Bluetooth. Voor het aanmelden -pairen- van mijn telefoon vraagt het systeem om een naam in te spreken. Aangezien ik géén microfoon heb lukt dat niet. Zover waarschijnlijk logisch vrees ik. Maar wie weet hiervoor de oplossing? Kan ik zelf een losse microfoon monteren op de radio? Zo ja, hoe? Ik zie aan de achter zijde van de radio geen enkele aansluit mogelijkheid. Moet dus via de 2 bestaande connectoren denk ik. Ik zou uiteraard graag gebruik maken van de carkitfunctie maar het afspelen -streamen- van de muziek of …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Inmiddels ben ik sinds vandaag de trotse eigenaar van de nieuwe rio maar mijn vraag is over de werking van het alarm systeem. De inruil auto was een Rio 2003 met volledig 'manuele' deursluiting . De nieuwe heeft een klikker die na indrukken een geluid maakt en dicht gaat. Omdat alles nieuw is en ik even wil checken doe ik na het geluid nog een fysieke controle van de deurhendel. Hef ik daarmee het slot op omdat het binnen x seconden gebeurt of niet? Is van buitenaf te zien dat de auto op slot zit? Zit er op het dashboard een lampje dat rood knippert?
Laatste antwoord door Ed-Car, -
Hallo mensen Wie heeft er ervaring mee gehad met roest op de bovenkant van allebei de achterportieren bij de rubbers. (of ergens anders) ben er wel behoorlijk ziek van aangezien we de auto precies 1 week hebben de ceed is van oktober 2009 dus we hebben de 7 jaar garantie garantie (nu nog 3) maar weet iemand hoe dat in zijn werk gaat .zit op lastige plekken .ik hoor graag wat van jullie gr vinni
Laatste antwoord door Gerard59, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo iedereen, ik kocht een Sorento van 2010, met twee sleutels met 3 knoppen en een klapsleutel. De verkoper zei dat eentje niet werkte omdat er een lege batterij in zat. Ik heb een nieuwe batterij in de sleutel gestopt, en als ik op een knopje duw, zie ik op de sleutel een rood lichtje aangaan, maar er gebeurt verder niks. Het vreemde is dat de werkende sleutel er gebruikt en versleten uit ziet (rubber op de knopjes zit gat in, alsof ze doorgedrukt zijn), en de niet werkende sleutel ziet er als nieuw uit. Ik heb de niet werkende al eens volledig opengedaan en er zit wel degelijk electronica in. HEt is dus geen leeg omhulsel. Wel vreemd is da…
Laatste antwoord door Eindelijk, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo! Ik heb een Kia Rio comfortline navigator 2017 gekocht in maart. Ik ben een echte hardstyle liefhebber en kan geen genoeg krijgen van die heerlijk rollende bass. Hierdoor kwam ik er dus al vrij snel achter dat ik met de standaard audio set up van de rio niet gelukkig ga worden. Ik heb de dealer waar ik me auto gekocht heb gevraagd voor een prijs opgave voor een audio upgrade maar ik kreeg zo'n achterlijk hoog bedrag terug dat ik het zelf wil gaan doen. Mijn intentie is om de 4 grote luidsprekers te vervangen en een underseat woofer te installeren. Ik heb wat gegoogeld maar ik kan er niet echt achter komen wat nou een goeie geluidsset is (wat…
staat amirica navi op . bij wie kan ik dat veranderen in Europees
Laatste antwoord door wiecar, -
- 2,5k antwoorden
- 367,6k weergaven
morgen is het weer zo ver gaan we een achteruitrijcamera plaatsen maar niet bij een kia maar een fiat maar die gaan we gewoon een KIAT noemen whahaha
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nee, niet schrikken. Huidige dealer is prima, maar ivm verhuizing denk ik dat ik een andere Kia dealer moet zoeken. Afstand tussen nw woonplek en huidige gaat richting 50 km. Misschien zijn er anderen die dit ook hebben meegemaakt, maar hoe kan ik switchen? Heeft andere dealer de historie ook ter beschikking, kan je zonder problemen naar andere dealer gaan? Over km stand, auto is nu al paar keer naar dealer geweest maar RDW geeft geen oordeel over km stand. Dacht dat dit ten aller tijde wordt doorgestuurd na bezoek aan garage.
Laatste antwoord door PeterSelie, -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Vandaag op en neer naar België geweest. Op de heenweg een steentje tegen de voorruit gekregen met een barst van 20cm tot gevolg. Iemand enig idee van de kosten voor vervanging van de voorruit bij de dealer? Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
Laatste antwoord door Moo,