Kia Modellen
-
- 29 antwoorden
- 10,3k weergaven
Ik ben in bezit van een Stonic 1.0T -GDI DynamicLine van december 2017. Ik zou graag willen weten wie er nog meer geen waarschuwing krijgt als men te dicht op een voorganger rijdt. In de het instructieboekje staat ( blz 6-57 ) dat het FCA een waarschuwing geeft zoals waarschuwing voorzijde dit komt dan in je LCD display en er klinkt ook geen alarm. Maar dit wordt niet weer gegeven en geen alarm. Zou graag willen weten of ik de enige ben of dat er meer Stonic rijders dit hebben.
Laatste antwoord door Hankook, -
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forumleden, Volgende week wordt mijn nieuwe Kia Niro afgeleverd. Ik ben nieuwsgierig of ik ook mp3's vanaf een SD kaart kan afspelen. Ik kan hier zelf niets over vinden.
Laatste antwoord door dropje, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Net ruim duizend kilometer door Frankrijk gereden en wel 4 Kia’s gespot. 2 x oud model RIO model 1 of 2 een Ceed en een Soul. In Nederland ziet het zwart van de Kia’s... Is Citroen, Peugeot en Renault toch beter. Mijn ervaring met een testrit in een Citroen was ook top. Zie vorige post... Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door WMH70, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Betse heeft iemand ervaring met de overstap van kia Picanto naar kia Rio. Wij willen deze ovrstap maken,maar wil graag meer weten van de Kia roi wat overstap betreft
Laatste antwoord door tonherben, -
- 21 antwoorden
- 6k weergaven
Kan iemand eens kijken of de knoppen om de spiegels te stellen verlicht is. Bij mij niet en ik kwam er achter toen ik de spiegel naar beneden wilde stellen bij achteruit parkeren zie picture
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Mijn Soul 2009 68.000 km die ik net 4 maanden hebt , maakt bij terugschakeling een gierend geluid , volgens dealer druklager . Ik heb deze auto gekocht met 6 maanden algemene garantie ,maar hun zeggend at ik dat zelf moet betalen... nee toch
Laatste antwoord door Mr. B, -
Koppeling giert
door Mr. B- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, ik heb een soul uit 2010 en bij het terug schakelen giert er iets in de versnellingsbak. Raar raar wa is da!!!
Laatste antwoord door Mr. B, -
Kia vs Audi 1 2
door Rox- 30 antwoorden
- 5,2k weergaven
https://www.ad.nl/auto/kia-s-e-tron-voor-het-volk-verslaat-audi-op-actieradius~abe713a4/ Sta je toch mooi voor *** met je dikke bak
Laatste antwoord door HenkBhz, -
- 11 antwoorden
- 6,1k weergaven
heeft iemand ervaring met een nokas sensor als hij stuk is wat moet je dan doen en kun je blijven rijden
Laatste antwoord door Rio2011, -
Radio code
door TonV- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds kort een nieuwe accu in mijn Rio laten zetten en nu moet ik een radio code invoeren. De garage zei dat ik die kon opvragen bij de dealer waar ik de auto heb gekocht. Echter geven zei aan van niks te weten. Weet iemand hoe ik achter deze radio code kan komen?
Laatste antwoord door TonV, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, misschien al bekent maar hier http://www.kirmanual.com/ is veel info te vinden en te downloaden.... GR Hans
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Ik bied hierbij mijn mooie originele 17 inch Sportage velgen aan. Ze zijn absoluut schadevrij en met redelijke winterbanden van Yokohama. profieldiepte van de banden voor is 5,5 a 6 mm en achter 6,5 a 7 mm. ik doe ze weg i.v.m. aanschaf Kia Niro. Voor foto’s even een berichtje of kijk op marktplaats. vraagprijs is € 395,00.
Laatste antwoord door rob6inlijn, -
Tot mijn grote verbazing stelde ik vandaag vast de het leder ( bestuurderszetel ) op meerdere plaatsen aan het openscheuren is, vermoedelijk door wrijving tegen het harde plastiek dat ertegen zit, personen die lederen bekleding hebben aandacht dus en goed opvolgen. hierbij enkele foto's.....
Laatste antwoord door Sharkster, -
Irritant lawaai
door Ish- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Dag iedereen Ik rij met een picanto 2009. Telkens als ik op kasseien moet rijden komt er een klung klung rammelend geluid van onder de motorkap.. Het doet zich ook voor als ik schakel van 1ste naar 2de en dan naar 3de ook nog. Ook hoor ik het als ik terug moet beginnen rijden na stilstand.. Kan iemand aangeven wat dit is? De verdeler beweert dat het normaal is!
Laatste antwoord door xtra40, -
water op deurdrempel 1 2
door wimme- 43 antwoorden
- 13,4k weergaven
Nu het terug (hevig) regent stel ik een probleempje vast met mijn kia sportage 3. Als het geregend heeft en ik open de deur aan de bestuurderskant dan staat er wat water op de deurdrempel op de plastic beschermplaat. Ik heb al gekeken vanwaar het water vandaan komt, maar kan het alsnog niet vinden, alle rubbers zien er goed uit maar toch zie ik dat aan de binnenkant van de deur onderaan nat is en de rubberen afdichting op de drempel ook, de passagierskant heeft dit totaal niet. Zijn er nog mensen die dit hebben? Advies?
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb het gevoel dat de Picanto behoorlijk schokkerig rijdt. Naar de dealer geweest en die vertelde me dat hij niets aparts voelde. Ook met een andere Picanto gereden. Deze vertoonde hetzelfde rijgedrag. Blijkbaar hoort dit bij dit soort kleine wagentjes (al ondervind ik dit probleem niet bij een Twingo of een C1) en voel je elk hobbeltje in de weg gewoon goed. Heeft iemand dezelfde ervaring en zou er eventueel iets verminderd kunnen worden door een andere bandenkeuze?
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Na 134 duizend kilometer en 6 jaar is het tijd voor wat anders. Na jaren Volvo, de laatste was een v60 T4 over gestapt naar Kia Picanto. Volvo ingeruild en een hoop geld toe. Was wel even wennen maar toch de laatste 5 jaar prima mee gereden. Met een gemiddeld verbruik van 6.1 l per 100 km. Met minimaal 120 of 130 dus dat valt niet tegen. En een stuk zuiniger dan de Volvo met zijn gemiddeld 11 liter per 100 km. Maar het laatste jaar wilde ik iets anders meer luxe en net iets meer auto. Ik gewacht op de Stonic maar dat is niet mijn auto dus daarna kijken naar Citroen en eigenlijk was de keus gemaakt de nieuwe Cactus. Dit kwam mede door de pr…
- 8 antwoorden
- 2,3k weergaven
Weet iemand welk navigatiesysteem dit is?? Rio 2013 superpack Gr Hans
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, ik heb een Rio uit 2012 met 63000 km op de teller, de laatste tijd bokt de motor als deze warm is. Dit gebeurd rond de 2000 toeren. Op snelheid voel ik dat de auto lichtjes "bokt". Ik heb ook het idee dat ik vermogen verlies. De auto heeft alle beurten gehad en recent nieuwe bougies. (hiervoor deed de auto dit ook al). Het wordt steeds erger. Iemand van jullie dezelfde problemen gehad? Ik heb geen motor lampje branden.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 49 antwoorden
- 10k weergaven
Ben het meer dan beu om rond te rijden met de goedkope Fortuna winterbanden,zijn eigelijk levensgevaarlijk en niet te vertrouwen . Destijds op de prijs gekeken,had ik het geweten ... Zou graag nieuwe aanschaffen om op de originele velgen van de Sp3 te zetten,met name 225/60/R17 Wat zijn jullie ervaringen met jullie SP WINTERBANDEN,geef merk,maat en rijervaringen op, Zodat ik een goede keuze kan maken )) Iemand Ervaringen met de Hangkook EVO W310 Silica 225/60/R17 103V?
Laatste antwoord door jafra, -
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Goedendag, sinds kort de trotse bezitter van een picanto design edition. De auto bevalt mij zeer echter heb ik af en toe wat problemen met apple carplay. Wanneer ik bijvoorbeeld een whatsapp bericht binnen krijg, zie ik hiervan een notificatie boven in het scherm. Druk ik op deze notificatie, dan krijg ik de melding, er zijn geen nieuwe berichten. Druk ik vervolgens op het whatsapp icoon links in beeld dan leest siri mijn bericht wel voor, vreemd. Dit gebeurd altijd. Hebben meer mensen dit probleem? (Laatste ios met iphone 7) Nu heb ik het vermoeden dat de garage bij aflevering niet de laatste firmware update heeft uitgev…
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allemaal, Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn Ceed 1.4i een bepaalde trilling geeft in de vierde versnelling vanaf +-/ 3200 tot 3600 toeren. De trilling zit in heel de auto en stopt meteen als ik het gas loslaat. De auto trilt verder niet en loopt ook stationair goed. Wel zijn de banden erg oud en slecht (had ik beter moeten onderhandelen bij aankoop). Kan het aan de banden liggen of is het iets anders? Mvgr Michiel
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Afgelopen weekend heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf een originele Brink 13polige kabelboom geinstalleerd. Het aansluiten van de kabelboom was niet zo heel moeilijk maar om de juiste panelen te demonteren was wel een puzzel. Nu heb ik een caravan aangeschaft en daar heb ik een constante geschakelde 12v aansluiting voor nodig. Nu zit deze niet standaard in de kabelboom(wel een voorbereiding daarvoor) Ik heb dus vanaf deze voorbereiding een 4mm2 dubbel geisoleerde kabel naar mijn zekeringkast getrokken. Nu komt mijn vraag. Kan ik de geschakelde constante 12v net zo aansluiten op mijn zekering kast als de voedingskabel voor de control…
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoi, Ik rij een kia rio rs uit 2003. Ik heb een universele set gekocht om mijn bestaande cv uit te breiden met een afstandsbediening. Nu snap ik helemaal niets van de bedrading in de deur. In de deur zitten 4 draden. Welke draad is voor wat? Als ik weet waar de bedrading voor dient dan weet ik genoeg. Waar kan ik tevens een constante 12v vanaf halen of moet ik hier een draad vanuit de accu voor trekken? Met vriendelijke groet, Thomas
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Ik heb het idee dat mijn koplampen niet helemaal goed afgesteld staan, volgens mij schijnen ze niet ver genoeg weg. Ik merk dit als ik 's avonds in het donker rij, de weg is enkel kort voor de auto verlicht. Normaal zit er op je dashboard een knopje waar je meerdere standen kunt selecteren om tijdens zware ladingen de koplampen bij te stellen. Op de Cee'd GT zit deze schakelaar niet. Heeft iemand enig idee of deze instelling ergens elektronisch te regelen is? Of gaat dit helemaal automatisch?
Laatste antwoord door marvinm,