Kia Modellen
-
- 19 antwoorden
- 4,6k weergaven
Beste mensen, Heeft iemand ervaring met het (laten) verduisteren van de achterramen zodat kinderen minder last van de zon hebben. Via dealer kost dat zo’n 700 euro, maar hoop op goedkopere oplossing. Aangezien het om een private lease auto gaat wil ik er niet te veel kosten aan maken. Lease bedrijf heeft geen proberen dat ik de ruiten laat verduisteren. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatste antwoord door Ozzie, -
Start stop Kia rio
door DCS- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb sinds kort Kia rio 1.1 diesel uit 2015. De auto start zonder sleutel mbv een start and stop knop. Alleen is het zo bij mij dat ik de auto kan starten met de knop maar niet uit kan zetten. Kan iemand mij daarbij helpen??
Laatste antwoord door riogrande1, -
- 8 antwoorden
- 6,8k weergaven
Geacht forum, Is de design edition ook uitgerust met verwarmde buitenspiegels? hoe stel ik de automatische ruitenwisser in via de sensor , dit staat wel vermeld ik het boekje maar dat is moeilijk in te zien.
Laatste antwoord door bert111bel, -
Kees
door kees jansen- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Mijn Niro voor de 2e keer binnen 3 weken een lege accu. Auto is 2 jaar oud, wordt weinig mee gereden. Heb ik daar alleen last van?
Laatste antwoord door dropje, -
- 14 antwoorden
- 5,9k weergaven
Rijd sinds 17 maanden een Niro. De auto heeft een automatische bak. Het komt met enige regelmaat voor dat de auto pas na enige startpogingen wil rijden. Vandaag had ik 5 pogingen nodig. Gisteren 3. Het record staat op 9 pogingen. Ik doe alles correct. Bak in P, rem ingetrapt en dan de sleutel omdraaien. Ik sta voor een raadsel. Heb dinsdag een afspraak met de garage, maar heeft iemand dit ook al meegemaakt?
Laatste antwoord door Rob_F, -
Benzine E5 en E10 1 2
door BvE- 44 antwoorden
- 24,5k weergaven
Kunnen de benzine soorten E5 en E10 probleemloos in de Kia Niro getankt worden?
Laatste antwoord door HenkM, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Kia Ceed 2017 Vraag over achterruit verwarming moet deze ook de condens van de buitenkant weg halen,wat ik nu merk is dat als me achterruit vol condens zit buitenkant dat ik hele lichte streepjes zie en na een half uur de bovenkant 5 cm schoon is en de rest lichte streepjes of heb ik het mis dat alle condens op de buitenkant blijft zitten ondanks dat je de achterruit verwarming aan hebt.ben al naar de garage geweest alles werk perfect zeggen ze. afbeelding is na 25 min
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo, De display van onze standaard radio geeft wel iets licht, maar is niet leesbaar. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? groet, Debby
Laatste antwoord door Falcon, -
- 15 antwoorden
- 4,5k weergaven
hoi allemaal wie weet waar de schakelaar zit voor de achter uit rijd lampen bij Kia sportage 3 alvast bedankt
Laatste antwoord door Falcon, -
- 7 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, Wie kan mij vertellen wat voor type velg onder de picanto GT line zit? Deze auto wordt in september geleverd en ik wil stalen velgen met winterbanden aanschaffen. De dealer en de chat medewerker van Kia nederland kunnen mij hierop geen antwoord geven. Ik wil de steekmaat, de ET waarde en de naafdiameter weten. Ik wil dan ook bekijken of mijn huidige winterbanden met velg van mijn Rio uit 2013 onder deze auto passen. Ook deze banden zijn 16 inch maar moeten dan wet de juiste steekmaat, ET waarde en naafdiameter hebben. Zo niet dan moeten deze dus verkocht worden en nieuwe besteld worden. Wie weet voor mij de juiste gegevens van de velg, of wie ri…
Laatste antwoord door fiable88, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste, er verschijnen onbekende lampjes op ons dashboard... precies een uitlaat met de letter a, iemand die weet waarvoor dit staat? Zie foto Alvast bedankt. En eventueel de airbag melding ook?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 30 antwoorden
- 13,8k weergaven
Blij met de nieuwe wagen. First Edition wit. Wat ze bij de Sp 3 hebben laten liggen, is hier wel opgepakt. O.a stuurt super, zeer stil, geweldige Dab+ radio, multifunctioneel scherm, digitale snelheidsmeter, betere stoelen en .......zuiniger. Moest in het begin wennen aan de neus, maar vind hem nu veel eigentijdser en stoerder dan de Sp3. Wat zijn jullie ervaringen ?
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, Ik heb een Kia Picanto GT ( bijna 2 weken oud ) en nu is mijn vraag welke knoppen in de deurbediening van de bestuurderskant moeten branden, bij mij brandt nl alleen maar voor en achter raambediening, de knoppen van de elektrisch inklapbare spiegels, en om deze bij te stellen branden niet hoort dit zo ? Tevens knippert mijn draadloos laadled en laad ook mijn tel niet meer op ( Note 9 ) Alvast bedankt Groetjes Dave
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik vraag me af of en hoe je de versie van de geïnstalleerde motorsoftware kunt uitlezen. Bij mij gaat het over de 1.0 T-GDI motor en ik beschik over een obd-dongle. Ik zou graag willen weten of ik daadwerkelijk de juiste motorsoftware van de dealer heb gekregen, vandaar de vraag. Voor mensen met dezelfde motor en die de versie kunnen uitlezen, graag dan ook vermelding van de huidige versie. Thanks!
Laatste antwoord door ernieken, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Goedendag, Is het geluidsniveau van de achterste parkeersensor in te stellen? Hij staat nu wel erg hard, en vrouwlief is al doof aan 1 kant...
Laatste antwoord door dropje, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Als je zitting begint te kraken of piepen dat heeft te maken dat de zitting wat is door gezakt waardoor je zitting aan de zijkanten naar buiten gaan steken en dan langs de kappen zijkant stoel schaven dit word onder garantie verholpen je krijgt twee nieuwe zittingen. Groet.
Laatste antwoord door eddomania, -
- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Zo, het is tijd om afscheid te nemen van onze tweede Cee'd alweer, een mooie witte sportswagon GT-line 1.0 t-GDI van bouwjaar 2015. Hij was pas 1 jaartje oud toen we hem kochten in 2016 en er staat inmiddels 64000 op de teller. We hebben er nu twee jaar goed voor gezorgd en hopen dat hij een goed nieuw baasje krijgt. Afgelopen week hebben we namelijk een proefrit gemaakt in het nieuwste model Ceed en waren zo enthousiast dat we hebben besloten om de knoop door te hakken en de onze in te ruilen. Eigenlijk wou ik dit om financiële redenen pas volgend jaar doen, maar mijn wederhelft vond het blauwe exemplaar in de showroom zoooooo mooi..... En zeg dan maar eens nee. En …
Laatste antwoord door Moo, -
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Mijn Kia Niro van 08-2017 heeft sinds de software-update (vanuit Kia) van 07-2018 (bij onderhoudsbeurt) het volgende probleem: Als de auto vol beladen is (3 personen met bagage of meer) gaat de CC bij het instellen op een snelheid spontaan 2 km/h sneller lopen. Na ongeveer 1 km gereden te hebben zakt de snelheid 2 km/h. Als ik zelf het al terug heb gezet binnen deze kilometer zakt het alsnog, waardoor je langzamer rijdt dan je wilt. Als je met de + en - de snelheid verhoogt of verlaagt. gebeurt dit ook. Vooral bij het verlagen van bv. 130 naar 120 schrik je er van, want bij het loslaten van de - (min) gaat de motor ineens aanzetten om 2 km/h harder te rijden, waardoo…
Laatste antwoord door bert111bel, -
- 0 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi, Ik heb sinds een maand een spook storing in mijn Optima, ik heb laatst een ongelukje gehad en heb een paar paaltjes geraakt langs de weg waardoor de voorbumper in de kreukels zat. Netjes hersteld door schadehersteller dus weer netjes mijn weg vervolg, alleen sinds het ongeval heb ik zo nu en dan dat mijn totale parkeersensoren uitvallen. De auto geeft dan ook een alarm in de vorm van let op even zelf opletten. Auto is al teruggewenst naar de schade hersteller, die heeft hem ook laten uitlezen bij de Kia dealer (de wat bijzondere auto's schijnen ze niet met hun standaard apparatuur te kunnen uitlezen) maar die zien niks in het geheugen staan. Afgespr…
Laatste antwoord door Roel Villerius, -
achterlichten
door martijn1978- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo weet iemand ook of de achterlichten van een soul van 2014 ook op een soul van 2011 passen ?
Laatste antwoord door martijn1978, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Ik ben sinds kort in het bezit van een Kia Rio 4 GT Line. Hartstikke leuk ding en ik kan nu al niet meer zonder de stuurverwarming. Het enige waar ik graag wat aan zou willen doen is de geluidskwaliteit. Nu ik Android Auto werkend heb, en dagelijks Spotify gebruik in de auto, valt het holle, beetje onsamenhangende geluid van de aanwezige compo speaker set me erg op. De tweeters zijn alles behalve audiofiel en het midden ontbreekt eigenlijk volledig. De bas tonen zijn aanwezig maar hebben weinig kick. Het is niet slecht, maar ik weet dat het vele malen beter kan. In mijn vorige auto (Astra) was het geluid centraler, meer in balans (de hoge, midden en lage tonen li…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
Beste Forumgenoten ik wil graag iets met jullie delen om te kijken of het onderstaande ook bij jullie het geval is. Ik wil graag dat de helderheid van het navigatie venster overdag nu het wat vaker zwaar bewolkt is wat minder fel is, je kan bij de Setup het Scherm aantikken en kan je daar doormiddel van een schuifje de helderheid overdag en nacht instellen Standaard staat aan dat de navigatie automatisch moet bepalen wanneer hij het dag licht en nacht licht moet doorgeven, je kan dan links bij de tab helderheid het schuifje helemaal naar links ( -5 ) en helemaal naar rechts ( + 5 ) schuiven, daarboven zie je de tab overdag en de tab nacht, als ik de tab nach…
Laatste antwoord door Moo, -
Klokje
door Robert van Vaals- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Klopt het dat alleen de navigatie-display een klokje laat zien? Als ik de navigatie-display uitzet is er dus geen geheim dashboard-klokje ergens?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo kia rijders, Ben op zoek naar een expansievat koelvloeistof voor Sorento Weet jij iemand of heb jij zelf nog eentje liggen geef me dan even een seintje. Zou er ontzettend mee geholpen zijn aangezien ik deze voor de rest nergens heb kunnen vinden. Grt Dennis
Laatste antwoord door Dennis de Koning, -
- 6 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo, Ik zag bij het open van de motorkap dat de koplampunit aan de bestuurderskant nauwelijks bereikbaar is door een zekeringskastje. Is er een manier om toch normaal een lampje te vervangen zonder dat je naar de dealer hoeft?