Kia Modellen
-
Auto opent niet
door Kevin.K- 12 antwoorden
- 7,8k weergaven
Goede avond, De laatste dagen heb ik last dat de auto niet goed opent via de afstandsbediening. Dit gebeurd zowel met mijn sleutel als die mijn vrouw in bezit heeft, het zal dus niet aan de sleutel en/of batterij hiervan liggen. Ook als ik naast de auto sta en op het knopje op de deurgreep klik gaat de auto niet open (keyless entry). Wanneer ik dan fysiek met de sleutel in het slot de deur open opent de deur wel maar gaat het alarm af, deze krijg ik dan weer niet uitgeschakeld omdat de sleutel niet wordt herkend. Daar sta je dan nabij een drukke winkelstraat met kerst Het gekke is dat een paar minuten later de auto wel gewoon te openen en te sluiten is, ook…
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Goedemorgen, Auto naar de garage geweest voor een misfire op cilinder 6 (check motor lampje gaat knipperen en daarna branden) De garage heeft de bobines en bougie's vervangen echter bij het wegrijden vanmorgen direct weer een knipperend lampje.... Iemand enig idee? Alvast bedankt Kia Sorento 3.3 V6 op LPG van 2008 en heeft 176.000 km gereden.
Laatste antwoord door waldi nl, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Sorento CRDI uit 2004. een van de Roodwitte lampjes in de deur deed niks en toen ik deze wilde wisselen bleek deze gebroken te zijn. alleen het voetje zat er nog in. nadat ik het lamje gewisseld had deden alle 4 de lampjes niks meer. Ook het klokje doet niks meer, de kachel aanjager doet het alleen in de hoogste stand, de zonneklep lampjes doen niks meer, het deur open lampje in de cockpit brand niet meer en het waarschuwings signaal van de gordel doet niks meer. zekering 16 in de linker voetenruimte is goed. Waar moet ik dit zoeken? mvg Berry
Laatste antwoord door Berry322, -
- 10 antwoorden
- 3,2k weergaven
Goedemorgen ik heb een vraag . Ik heb led lampen geplaatst in mijn Kia picanto van 2012 maar slechtlicht zitten wel lensen in de koplamp iemand een oplossing aub
Laatste antwoord door Relaxerijder, -
Laatste antwoord door Falcon, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Ik ben nieuw hier! Hoe kan ik mijn middenconsole van mijn picanto uitbouwen? Ik zie voor 2 schroeven zitten maar daar komt ie niet met los. Ik heb een picanto 2 (automaat)
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Beste, Bij mijn sportage 3 werken het rechter groot licht en dimlicht niet. De lampen zijn goed. Dus ben ik op zoek gegaan naar de zekering. Deze staat niet aangegeven in het boekje en ik kan hem nergens vinden op het diagram. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en of waar ik de zekering kan vinden?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb nu een radio af-fabriek in mijn Rio 2011, K3. Binnenkort wil ik een leuke Pioneer inbouwen/ in laten bouwen, maar ik wil graag zoveel mogelijk hetzelfde hebben in gebruik, zoals stuurwielbediening / gebruik usb/aux onder in midden vh dashboard. Nu wil ik zeker weten of alle functies van de stuurwielbediening zullen blijven werken. Daarmee bedoel ik functies/knoppen van/voor de radio (liedjes skippen, volume, functie veranderen), maar ook de telefoonknoppen. De radio die ik wil kopen is Pioneer AVH-Z9100 (zie afbeelding achterkant radio). Ik hoor het graag zsm. Groet, Rishi
Laatste antwoord door Sandra DB, -
Vreemd geluid tijdens rijden
door Gast niro- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Na aanschaf van een niro augustus 2016 zeer tevreden. Maar sinds enkele weken (heb het gevoel na de SW update) merk ik soms een vreemd geluid. Ik krijg er niet precies de vinger op gelegd wanneer het precies optreed. Het lijkt het meest voor te komen als de auto stil (koud) heeft gestaan en berg op moet rijden. De ene keer keer denk ik dat het hoorbaar is als verbranding en elektro motor draaien. De andere keer als alleen de verbrandingsmotor loopt. het geluid en gevoel is vergelijkbaar alsof je over een wildrooster rijdt. Zo een wat gemaakt is van stalen buizen. Het is dan hoorbaar/voelbaar voor ca 1-2 seconden , gaat weg en komt in een vaste cyclus terug. Zij…
Laatste antwoord door ceedje, -
brochure kia 2011
door macc- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Kan mij iemand helpen aan de digitale versie van de brochure van Kia sportage in 2011 waar de auto wordt aangeprezen met versies en hebbedingeltjes. Heb bv moeite te zien wat plus versie toen inhield Bedankt.
Laatste antwoord door J-J, -
- 12 antwoorden
- 10,7k weergaven
De cruise control van mijn SP3 1.7crdi 2011 laat zich niet meer inschakelen. Ik kan wel cruise control in- en uitschakelen maar niet de snelheid vastzetten met 'set -'. Ik heb elders op internet gelezen dat vaak een defecte remschakelaar, koppelingsschakelaar en/of stuurbediening de oorzaak kan zijn. Heeft iemand ervaring zodat ik gericht kan zoeken? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door elmerblues, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Goedemorgen, Ik ben op zoek naar een set velgen met winterbanden voor mijn GT-Line. Een garage zegt dat 14 inch wel kan alleen ik twijfel hier aan omdat er nu 16 inch onder zit. Hebben jullie tips voor mij? Past 15 inch wel? Of is 16 inch beter? Alvast bedankt! Louise
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Goedenavond allen, Ik rij n drie weken in onze Kia Niro en wat is het verbruik top. Ik had hiervoor een Seat ibiza DSG station en moest met een tank inhoud van 40 ltr na 500 km tanken, met de Niro 825 km!!! Dat was met stadsverkeer en snelweg. Mijn verbruik met de Niro is nu ongeveer ( 80 % snelweg ) 1 op 21,0 ltr. Verder zijn wij bijzonder te spreken over de rijeigenschappen en comfort, de stoelen zitten voortreffelijk airco en veiligheidssystemen werken top. Vooral de SCC en dode hoek detectie systeem, vind ik een verademing. Verder heb ik wel in de voorbumper parkeersensoren laten inbouwen en werken naar tevredenheid.
Laatste antwoord door Arjan van den Heuvel, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
beste kia liefhebbers ik ben vandaag een trotse eigenaar van een pro ceed van 2011 wit met 105500 op de teller de auto is onderhouden bij een garage en bij profiel wie kan mij tips geven waar ik op moet letten bij deze km stand de auto heeft nog deze maand zijn 7 jaar garantie vanaf 1 jan 2019 niet meer de auto rijd heel goed en is wel netjes onderhouden maar ik ga hem beter onderhouden als jullie mij kunnen helpen dat zou echt top zijn. greets HOSE MENDEZ
Laatste antwoord door Hose mendez, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Nu de temperaturen weer dalen wil ik een dakhoes kopen om de ramen van de Picanto ijsvrij te houden. Scheelt krabben rondom. Maar heeft iemand ervaring met een goed passende en eenvoudig te bevestigen dakhoes ? Of bestaat er mss een speciale passende dakhoes voor de Picanto? Ik heb een universele (iets te grote) hoes die de hele Picanto bedekt. Dat helpt ook goed tegen dichtgevroren ramen, maar het is een heel gedoe om deze hoes in je eentje goed over de auto heen te trekken en goed te bevestigen zodat deze niet weg waait. Ik vind op het internet wel universele dakhoezen die schijnbaar eenvoudig met haken aan de wielkasten of aan de wielen vastgezet kunnen …
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo, in mijn kia Ceed is een andere motor gezet, nu is het probleem dat de we de startblokkering niet meer krijgen uitgeschakeld. Enig idee dit te verhelpen ? Gr Rene
- 28 antwoorden
- 17k weergaven
Ik heb ergens een klokje horen luiden dat er een update zou zijn voor betere spoorstabiliteit bij het rechtdoor rijden aan hogere snelheid. Volgens mijn info is die al standaard af fabriek voor modeljaar 2015 en is er voor de eerder gebouwde Carens IV een update. Weet iemand daar meer over?
Laatste antwoord door V3yro, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Gisteren viel de zon blijkbaar dermate op het instrumentenpaneel toen ik aan het rijden was, dat ik plotseling een (uitgeschakeld) lampje zag van een optie : AFLS Normaal gesproken staat dit voor Adaptive Front Lighting System, maar dit heeft de Niro niet. Wel apart dat ze blijkbaar een instrumentenpaneel gebruiken wat dus ongebruikte opties bevat. Hij zit op ongeveer de plek waar de bovenste 4 staat, dus in de onderste rij iconen bovenin. Iemand anders dit ook al opgevallen?
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedemiddag allen, Welke handeling moet ik doen om te zien in welke versnelling de Niro rijd? Geeft nu alleen de D aan! Groet, Arjo
Laatste antwoord door Arjan van den Heuvel, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, vandaag ben ik begonnen om mijn raam mechanisme van de linker voorportier te vervangen. Het ijzerdraadje was gebroken. In plaats van een draadje van een euro moest ik een heel mechanisme bestellen. Weet iemand hoe je de automatische functie moet afstellen? Gegroet Richard
Laatste antwoord door bluff, -
flitspalen laden via usb 1 2 3
door Scharleo- 71 antwoorden
- 18,2k weergaven
Hallo Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een nieuwe Kia Niro. Maar ik zit met een probleem NL: hoe krijg ik de flitspalen geïnstalleerd in mijn navigatie. Ik moet nu constant verbonden zijn via mijn mobiel en die moet ik elke keer als ik ga rijden dan eerst verbinden als hotspot. Dus lijkt het me veel makkelijker als je de camera's er vast in kan zetten (net als bij tomtom/garmin). Ik heb gelezen dat je dat kunt doen via een usb stik, met een GPX bestand? Waar haal ik dat vandaan, hoe werkt dat? Heeft iemand hier al ervaring mee? Dank voor jullie inbreng!
- 3 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb een Kia Venga van 2010. Tweedehands gekocht wat maanden terug. Vanaf het begin probleem met het linkerachterportier. Opende soms wel soms niet. Bleef ook vaak open staan. Nu kan het portier echter helemaal niet meer open. Heb nu een ander deurslot gekocht om te monteren. Maar hoe kan ik de deur weer open krijgen? En verder valt het mij op dat de centrale deurvergrendeling zeer snel sluit. Als ik mijn dochter in de autostoel zet zijn ondertussen alle deuren alweer vergrendeld. En de deuren vergrendelen ook als de sleutel in de auto ligt. Klopt dit wel ? Was dit niet gewend van onze vorige auto.
- 8 antwoorden
- 3,8k weergaven
Ik hoor al geruime tijd een irritante rammel achterin de Niro. Heb in de achterklep echt alles verwijderd tot het reservewiel aan toe, maar alsnog hoor ik bij bepaalde kuilen en hobbels een rammel aan de achterkant, heb zelfs onder de auto gekeken ivm de trekhaak, allebei de achtergordels zitten in de gleuven geduwd, echt wat ook maar een rammel kan laten horen gecheckt, zelfs de 2 klepjes die in de achterklep zitten ivm lampen deze geopend en bekeken. Wat ik nu denk is dat het in het slot van de achterklep kan zitten, als ik bv me linkerachterdeur dicht gooi krijg ik ook het idee dat ik dan iets in het slot hoor maar zeker weten doe ik het nog niet. Met ge…
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb sinds 2 weken een kia picanto 2008 nu staat er bij mijn radio een aux optie maar ik kan de aux ingang niet vinden (zie foto) Iemand een idee waar deze zit? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Wouterix, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Goedenavond, Ik wil mijn knipperlicht van mijn spiegel vervangen omdat deze defect is geraak (alleen de knipperlicht zelf hiervan). Nu heb ik geprobeerd met een zuignap hem los te krijgen maar zie dat die anders vast zit dan dat vroeger volkswagen bijvoorbeeld had en anders dan op youtube filmpjes van andere modellen (kon van een picanto niet vinden). Ook heb ik een haakse schroevendraaier geprobeerd om bij de schroeven te komen >>> helaas red die het niet met de hoek. Weet iemand of heeft iemand een stappen plan hoe ik mijn spiegel knipperlicht er af kan halen? Alvast vriendelijk bedankt voor de antwoorden.
Laatste antwoord door NitroZ,