Kia Modellen
-
- 15 antwoorden
- 3k weergaven
Denken jullie er aan de MIA binnen 3 maanden van het aangaan van de verplichting bij RVO te regelen? Als je je contract in 2018 getekend hebt telt nog de 36% MIA. In 2019 is het 25% minder.
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 24 antwoorden
- 13,7k weergaven
Hallo allemaal, Is er iemand die een orginele radio van kia heeft met navigatie en telefoon erin. Ik rij sinds een jaar een Soul, en met plezier want van de auto is niks te zeggen, maar de kwaliteit van het navigatie systeem bleek dus achter af een boeltje te zijn. Ik heb nu voor de zesde keer een kapot systeem in mijn wagen en de leveringen duren meer dan 6 weken. Heeft hier ook iemand ervaringen mee. Nu is mijn dealer bezig on het orginele systeem van Kia te wisselen voor en zelfde systeem maar dan van een merk wat ik zelf kan kiezen. Want jullie snappen ook wel dat ik een beetje klaar ben met die "bagger radio's" van KIA (wat dus geen orgineel kia is) Ik hoor het…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Gewoon omdat het kan: een poll (hoop ik):
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo, Ik heb een Sportage 4 en heb de verlichting altijd op automatisch staan. Overdag brandt er dus altijd iets van verlichting. Ik heb laatst gemerkt dat deze uit gaat bij het het gebruik van het knipperlicht. Dat vind ik nogal raar en heb er melding overgemaakt bij de onderhoudsbeurt. Dit zou volgens de dealer normaal zijn. hebben jullie dit ook en mee eens dat het zo dient te zijn? ben benieuwd
Laatste antwoord door Toby, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste forumleden, Ik heb een Kia Picanto uit 2006 met ingebouwde Centrale deurvergrendeling. (en elektrische ramen) Deze werkt alleen met de sleutel of als je aan de vergrendelkop drukt of trekt (Alleen Bestuurderskant) Ik heb nu een after-market setje gekocht, een module met afstandsbediening. Nu lijkt het me een kwestie van 2 draden van de after-marketmodule aansluiten op de open en close signaal van de CV deur (Bestuurderskant). Alleen weet ik niet waar ik de draad kan vinden voor de open en close signaal. Ik weet ook niet of de open en close signaalPositief(+) of negatief(-) word aangestuurd. Ook zie ik heel veel mensen die een orginele CV met s…
Laatste antwoord door WTKoster, -
- 30 antwoorden
- 9,6k weergaven
Normaal gesproken bij het sluiten van een kofferbakdeur duw ik de deur gewoon naar beneden en is het gelijk goed dicht. Dit heb ik altijd al gedaan bij alle auto's Bij het sluiten van mijn kofferbakdeur bij de Niro moet ik best veel kracht zetten. Als ik dit niet doe dat zit de deur nog losjes en brand een rood kofferbakdeur lampje. Heeft iemand dit probleem ook? Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
KIA e-Niro 1 2 3 4 21
door Sigmasailor- 509 antwoorden
- 92k weergaven
Speciaal plekje voor nieuws over de 100% EV. Helaas weinig nieuws op dit moment.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
Navigatie Update
door r0ck3th- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo iedereen, ik heb een vraagje waar kan je de kaartupdate verkrijgen en hoe kun je deze zelf installeren?
Laatste antwoord door karkonoski, -
Cuppende banden kia Ceed 1 2
door Martin- 27 antwoorden
- 13,9k weergaven
Zijn net weer terug van vakantie zuid europa met onze ceed hatchback, had behoorlijk last van rammelend bandengeluid tijdens de reis.KIA dealer en ook Kwikfit hadden dezelfde melding; last van cupping (achterbanden). Het zijn vredestein Quatrac3 banden 205/55/1 (all season) blijkt bij zwaardere (vakantie)belasting icm hogere temperaturen en sporing van de Ceed gevoelig hiervoor te zijn. Nu thuis met lagere temperaturen en bagage is het gerammel minder, dus ga r de winter weer mee door en kijk volgend voorjaar hoe het dan is. Meer Ceed rijders met deze ervaring?
Laatste antwoord door Chucky, -
dakspoiler
door djendura- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik kwam tijdens het snuffelen op internet deze dakspoiler tegen. Wat vinden jullie er van?? Doet mij denken aan de spoiler van de GT-Line. https://www.carparts-expert.com/nl/shop/kia/rio-yb-2017/kia-rio-yb-2017-heden-5-deurs-hatchback-dakspoiler-detail.html
Laatste antwoord door xtra40, -
Goedendag, Ondertussen 4 maanden tevreden rijden van de Kia Niro, toch heb ik een paar puntjes waarvan ik denk, dat had wel anders gekund. Ik ben wel benieuwd wat anderen hiervan denken of dat andere mensen dit misschien ook hebben. Geen snelheidsaanduiding bij Cruise Control (ik heb hier al eens een topic over geopend). Geen (elektrisch) verwarmde buitenspiegels (Dynamic line). Dit is volgens mij wel iets heel basic wat een auto met deze aankoopwaarde zeker zou moeten hebben.. Mijn vorige auto uit 2003 had dit zelfs standaard. Flaw in het ontwerp van de achterruit. Deze is altijd nat, het lekt van de spoiler of wat dan ook. Ik heb bijna alti…
Laatste antwoord door Vince, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
bij de digital radio voor de soul schijnt een cd te zitten met users handleiding, zou ik die van iemand mogen lenen zodat ik goed kan zien hoe alles werkt, ik wil hem ook overnemen of later terug geven
Laatste antwoord door maggieblokkie, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Goedemorgen, Ik ga wellicht de Kia Sportage, jaar 2013 aanschaffen maar nu zit daar geen navigatie in. Nu heb ik me een beetje verdiept en veel dingen gelezen over hoe het zelf in te bouwen of uiteraard door een garage. Nu vraag ik me af en wellicht kunnen mensen mij helpen die het al inegbouwd hebben. Hebben jullie weleens een storing bijvoorbeeld gehad of dat er vaker een zekering springt omdat het wellicht meer stroom vergt van de accu etc? Zijn er verder nog zaken waar ik moet op letten bij het aanschaf van dit type? Zijn er bijvoorbeeld bekende problemen etc.? Dank jullie wel :). Groet, Roland
Laatste antwoord door Falcon, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
heeft iemand een kopietje van de gebruikershandleiding, NIET de quick reference guide, die heb ik al, want ook ik heb eeen probleempje met het systeem, kan niet harder/zachter, kan werkelijk geen knop bedienen misschien moet er een nieuwe batterij in?
Laatste antwoord door maggieblokkie, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste Niro rijders, Is het mogelijk om op het dashboard te zien wat de automatische transmissie doet? Ik zie dat namelijk op bepaalde filmpjes op YouTube wel, maar bij mij zie je alleen de letter D, en zie ik dus niet in welke versnelling ik op dat moment rij.
Laatste antwoord door Niro 24C, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoe gedraagt de Stonic (1.0 dynamic line) zich in de bergen met een last van 700 kg er achter?
Laatste antwoord door matrafan, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sorento 3.5 wil soms niet aanslaan. (1 van de 10 keer) Auto weer dicht en open middels de afstandsbediening helpt soms. Sleutel omdraaien helpt soms. Bestuurders deur open /dicht helpt soms. Wat is een mogelijke oorzaak. Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Laatste antwoord door Erik B, -
- 10 antwoorden
- 8,2k weergaven
Dank zij KIA dealer Kooiman Naarden, een rondje met de Stinger. Top auto !!
-
KIA e-Niro
door Sigmasailor- 24 antwoorden
- 7,2k weergaven
Is het misschien een goed idee om een speciaal forum te openen voor de toiekomstige 100% EV versie van de Niro. Ik heb al wat zitten zoeken maar kan door de bomen het bos niet vinden.
Remmen in de bergen 1 2
door Hansi63- 39 antwoorden
- 7,4k weergaven
Wie heeft er met zijn KIA Niro last van de remmen en met name in de bergen (steile afdalingen)? Ben ervoor in de garage geweest bleek er water in de remleiding te zitten. Alles is inmiddels weer hersteld. Nu remt de Niro op de vlakke wegen goed totdat ik stil sta voor de stoplichten en de rem ingedrukt zakt steeds verder omlaag. Inmiddels 2x een update gehad. Probleem is gebleven. Wie heeft hier ook ervaring mee?
Laatste antwoord door gjcvro, -
ik heb een vraag waar ,,we,, niet uitkomen een optima uit 2016 met 90duizend word aangeboden voor onderhoud . bij vertrek na onderhoud gaat het olielampje branden ,weer retour garage oliepomp kaduuk is dit nou garantie ja of nee ,dealer praat over coulange waar ik niet mee eens ben . ik mag verwachten dat een oliepomp iets langer mee gaat dan 90 duizend mijn vraag is aan jullie ,,weet iemand hoe dat nou zit . de liefde met de dealer gaat wel even onderuit ,ze zullen wel meelezen maar maakt niet uit . noem ,,nog ,,geen namen. bedankt vast
Laatste antwoord door opti, -
Instaplijsten
door Randy_92- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Ik wil voor mijn Rio 5D(2014) instaplijsten kopen, nu zie ik op de website van kia alleen 2delige sets te koop. Zijn er ook orginele 4delige sets te koop? Mvg Randy
Laatste antwoord door Randy_92, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Ik heb een paar vragen. kan ik de standaard achteruitrijcamera gebruiken op de Pioneer DAB dubbeldin systeem? kunnen de achterlichten ook op DRL gezet worden? Wie weet hier meer van? alvast bedankt.
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
Kachelschakelaar
door MenTb- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hallo , Ik heb net een Sportage 2.0 2wd uit 2009 gekocht , nu is doet de ring die het toerental van de kachel regelt het niet, kachel zelf werkt wel en als je de voorruit aanjager aanzet blaast hij op vol vermogen. Nu zou het nog garantie zijn echter de garage doet moeilijk, weet iemand Hoet dit op te lossen is , de garage zei dat er een nieuwe kachel in moet maar dat lijkt me overbodig
Laatste antwoord door birdy, -
- 10 antwoorden
- 8,2k weergaven
Hallo, Sinds deze week heb ik een Kia Optima. Nu vind ik de velgen niet echt geweldig, en wil ik misschien wat anders er onder zetten. Maar nu zegt de garage dat deze auto uitgerust is met TPMS sensoren. Kan je deze over zetten? Of hoe werkt dat systeem eigenlijk van een Optima? Een setje kost al snel 300,- en dan vind ik de huidige velgen al snel wat mooier worden...
Laatste antwoord door Huibert optima,