Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
Sinds kort een blije eigenaar van een kia Cee'd gt line 1.o GDi( 120pK), een mooie auto echter heb ik een vraag over de bochten verlichting. Ik heb hiervoor een kia rio gehad en daar kon je heel goed zien dat de bocht verlichting het deed, zit er op mijn kia cee'd wel bochtverlichting? hoe kan ik dit controleren??
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 18 antwoorden
- 6k weergaven
Vandaag mijn eerste tankbeurt gedaan sinds de aflevering 1,5 week geleden. 680 km gereden en er stond nog 1 blokje en 78 km te gaan op de teller. Ik heb de auto volgetankt en er ging +/- 39 liter in. Een paar vraagjes voor de ervaringsdeskundigen onder ons : gaat het laatste blokje knipperen of weg als het echt cruciaal begint te worden? zou je bij een lege benzinetank nog (langzaam) elektrisch kunnen rijden? als er staat "0 km" te gaan, hoeveel km kan je dan nog ongeveer werkelijk rijden? heeft iemand nog wat weetjes, tips of feitjes over dit onderwerp? ps. ik vind mijn gemiddeld verbruik na mijn eerste tank wel een beetje tegenvalle…
Laatste antwoord door HansG, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Heb mijn Niro nu 12 maanden, is 3x teruggeweest naar de dealer maar kom niet hoger uit als 1 op 15.5. Daar koop je geen hybride voor. Probeer echt zo zuinig mogelijk te rijden.
Laatste antwoord door HansG, -
Cruise control problemen
door Gast Nyther- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Af en toe doet het volgende probleem zich voor: -de cruise control laat zich activeren door de stuurbediening, groene lampje van cruise gaat aan, maar vervolgens is het niet mogelijk om de gereden snelheid te “setten” *de snelheids limiter laat zich nog wél bedienen en setten. *probleem lost zich vaak vanzelfop gedurende een andere rijdag. *het stoppen van de auto en het in/uitschakelen van de auto lost het probleem niet op. Wie o wie?
Laatste antwoord door RuudW1964, -
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
https://www.ad.nl/auto/elektrische-auto-s-moeten-vanaf-juli-klinken-als-benzine-of-dieselmotor~a9d1b935/ Ik neem aan dat onze geliefde Niro daar ook onder valt? Ik snap de motivatie maar vind het wel jammer dat duizenden auto's opzettelijk herrie moeten gaan maken terwijl er al zoveel herrie is... Vrouwlief komt nu zo lekker stil aangerold door de straat, na haar avonddienst...
Laatste antwoord door Rox, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Beste, eindelijk mijn Bluetooth obd2 lezer binnen, torque pro geïnstalleerd een hoop Google verder maar ik loop vast op het vinden van me accu lading waarde. Ik weet dat bij het laatste keer uitlezen bij de dealer me waarde op 63 procent zat, ik had de auto toen net een week gekocht 2e hands. Vermoederlijk altijd korte stukjes mee gereden en hierdoor niet genoeg geladen. Accu valt niet meer in de garantie. Isg werkt momenteel dus niet omdat de accu lading niet hoog genoeg is. Advies was de auto in versnelling te laten uitlopen om zo stroom terug te winnen en de accu bij te laden. Nu wil ik hiervoor niet iedere keer naar de garage om te zien wat de tussen…
Laatste antwoord door Daniel Jansen, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo Wie heeft of weet er van het probleem van roest aan de stangen van de hoofdsteunen?Hier een Picanto van 2012 die daar last van heeft.
Laatste antwoord door Wero, -
Goedenavond, Sinds een week de trotse bezitter van een Kia Niro business line. Nu lees ik in het instructieboekje dat er de mogelijkheid is om muziek van een USB stick te kopiëren naar het zgn "My Music" In het boekje staat dat je je USB stick moet selecteren in Media. Nou dat is gelukt. Hierna moet je op Menu klikken en dan zou je nummers moeten kunnen selecteren om te kopiëren. Nu hier stopt het bij mij. Als ik op Menu klik, zie ik alleen huidige nummer tonen. Is iemand hier dit al gelukt om nummers te kopiëren naar my music toevallig? Ben erg benieuwd naar wat ik niet goed doe........ Groet Patrick.
Laatste antwoord door Pat1703, -
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal, weet iemand of er al miniaturen beschikbaar zijn (komen) van de nieuwe Kia Picanto? Zou dolgraag 1-tje willen hebben.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
HERHAALDE OPROEP Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat ik dit juist invul.. ik wilde de defecte verlichting van de achteruitverwarming en mistachterlicht etc vervangen omdat deze stuk zijn. ik had graag even een duidelijke uitleg hoe ik dit consol los kan krijgen om dit te vervangen zonder teveel schade aan gaan richten. het betreft een picanto van 2006. Dus ik hoop graag snel op een duidelijke reactie ik kon dit nog nergens vinden op dit forum alvast bedankt. gr.nl
Laatste antwoord door .nl, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Alle contacten heb ik opgeslagen in mijn Google account. Deze syncen netjes naar de Niro, geen probleem. Nu heb ik ook bij diverse contacten hun adres ingevuld. Bij mijn vorige auto kon ik bij een contact zijn adres kiezen om naartoe te navigeren, erg makkelijk natuurlijk. Kan dit ook bij de Niro, lukt me niet om dit zo te vinden?
Laatste antwoord door JeroenV, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Onze Picanto heeft centrale portiervergrendeling. Echter niet van afstand bedienbaar. Portieren gaan dus open door sleutel in de deur om te draaien. Is het mogelijk om hier een universele unit van Ebay tussen te zetten? Ik heb ooit in een oudere auto een volle kit ingebouwd, incl pompjes en alles. Maar omdat de Picanto al centrale vergrendeling heeft lijkt het mij dat ik alleen maar een receiver in hoef te bouwen. Lijkt mij een kwestie van de juiste kabeltjes aansluiten. Logischer wijs staat er standaard een 12V spanning op de portiervergrendeling en hoeft deze alleen nog een signaal te krijgen om centraal te ontgrendelen/vergrendelen. Iemand advies waar dit…
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Dag samen, Sinds een kleine maand zijn wij de gelukkige eigenaar van een Pincanto 2 uit 2011. De aluminium streep op het dashbord en het alu deel van het stuur zouden wij graag willen voorzien van een nieuw kleurtje. Is dit (goed) te demonteren? Heeft iemand uitleg hoe de strip op het dashboard los te krijgen? Heeft iemand uitleg hoe het alu-deel van het stuur los te krijgen? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Danoontje, -
Pas op ! Onze kia picanto comfort pack van medio oktober 2011 bleek bij de beurt uitgedroogde slangen te hebben! ( in en uitvoer) Deze waren niet op voorraad. Omdat we dus nog bijna 2 weken door hebben gereden waren ze inmiddels gaan lekken. Omdat deze inspectie niet bij de 5 jaars onderhouds beurt zit , VRAAG ER NAAR , https://vimeo.com/185907053OF KIJK ZELF ! Wij kunnen niet voorstellen dat we de enige zijn. Links achter naast het wiel onder de benzine tank. Rij voorzichtig en reageer alstublieft als u hier ook problemen mee heeft . Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Laatste antwoord door Danoontje, -
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Goedendag misschien weet iemand een oplossing. Iik wil in mijn picanto uit 2015 met radio een originele kia LG navigatie plaatsen uit een picanto van 2016/2017. Ik heb de navigatie er in gezet en alles werkt perfect. IK wil geen gebruik maken van de achteruitrijcamera, het probleem is dat hij na exact 9 min de melding accu loopt leeg geeft en zet contact aan. DEze melding krijg ik met draaiende motor en na 1 min gaat het scherm op zwart, en om hem weer aan te krijgen moet hij van de stroom af. OOk op de werkbank met een gestabiliseerde voeding krijg ik de melding. De navigatie is 100% in orde . Ik vraag mij af of iemand weet hoe dit kan en of er een verschil zit in…
Laatste antwoord door Reco, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Misschien een beetje gekke vraag, maar ik heb een Duitse KIA RIO gekocht 1.1 Diesel. Hoe weet ik nu wat er in deze Kia voor extra's zit. Is dit ergens terug te vinden? Ik weet de variant en de versie maar daar kom ik niet verder mee.
Laatste antwoord door Kia2811, -
Vandaag hebben wij de knoop doorgehakt. Wij nemen afscheid van onze Rio en hebben hiervoor in de plaats de Picanto GT gekocht. Helaas wordt de Picanto GT niet meer in het wit geleverd, daarom hebben wij een mooie rode Picanto uitgekozen. Begin september wordt de Picanto geleverd. Wat is de Picanto GT een mooie auto geworden. Ik kan haast niet meer wachten om in deze beauty te kunnen rijden.
Laatste antwoord door Dave1972, -
Al 15 jaar eigenaar zonder noemenswaardige problemen. Ik ben dus een tevreden kia rijder...maar nu: Kia maakt bij starten een soort ratelend geluid, en blijft ook zo. Durf er niet meer mee te rijden. Plotseling ontstaan, alsof er iets losgeschoten of afgebroken is. Iemand enig idee of heeft zoiets ook meegemaakt?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
op mijn sportage zit een knop als je een berg afgaat dat hij afremt als je hem inschakeld is hij groen maar ik heb hem niet ingeschakeld ,hij werd spontaan rood en wil niet meer uit. wie het weet mag het zeggen. alvast bedankt
Laatste antwoord door Falcon, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi, Bij het vervangen van remschijf kwam ik dit schroefje tegen, dat er nogal geroest uit zag.. (Het gaat om schroefje nr B in de tekening hieronder ) Weet iemand waar een nieuw te halen, of wat voor schroef het exact is ? Verder iemand anders ook problemen met de 2 phillip heads op de remschijf los te krijgen.. ? Ziet er naar uit dat ik zo een punch tool ( impact driver ) moet gaan halen om die los te krijgen
Laatste antwoord door xtra40, -
Sportstand
door bert111bel- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die lak hebben aan het verbruik ( als hij al meer verbruikt ) en de bak altijd in de sportstand laten staan ? en zou het kwaad kunnen ? moet toegeven , in de sportstand zijn de hernemingen toch wat beter dan in D-stand ook heb ik ergens gelezen, dat de eerste 1000 km beter is om niet te veel autostrade te doen en niet over de 3000/min te gaan , hoe doe je dat als je geen toerenteller heb ? hahah
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ik heb een Carens, 2.0 CVVT EX van 2006 Ik heb de achterremblokken vervangen en ontlucht. (zat veel lucht in) De rem werkt weer prima, de handrem heel matig en de handremlamp op dashbord gaat aan , en niet meer uit. Waar moet ik zoeken
Laatste antwoord door xtra40, -
Omgaan met Waxoil 1 2 3 4 5
door BarneyRubble- 101 antwoorden
- 18,2k weergaven
Beste mede Niro ( Kia ) rijders. Wat mag je nu uiteindelijk wel of niet met een nieuwe auto behandeld met Waxoil ?, waar moet je op letten, met welk wasmiddel mag je de behandelde auto wassen of is de eerste tijd geen shampoo nodig, mag je door een wasstraat, mag je insectenspray gebruiken, kortom hoe behoud je het beste de kwaliteit van de waxoil om deze zo lang mogelijk zijn bescherming en glans te laten behouden, ik zie erg graag jullie reactie's tegemoet.
Laatste antwoord door casper, -
"Iets" te veel motorolie 1 2
door Gast asterix- 28 antwoorden
- 15,1k weergaven
Nou, dat was dus handig. Ik heb mijn SP3 naar de garage gebracht voor zijn 30.000 km beurt. Olie vervangen etc. Na 3000 kilometer ga ik weer eens de olie peilen maar dat lukt dus niet. Op de peilstok zit gewoon te veel olie en het niveau is niet te meten. Dus terug naar de garage om, enigszins met wat schaamte, te vragen hoe je die olie nu moet peilen. Blijkt de garage er dus te veel ingegooid te hebben. 5.8 liter i.p.v. 4.3 liter (of zo). Dit komt omdat ze werken op basis van een soort werkbon waarop staat wat ze moeten doen. Op dit formulier staat inderdaad 5.8 liter, maar met kleine lettertjes eronder staat dat het 4.3 liter moet zijn als er geen een of ander sensor…
Laatste antwoord door Falcon, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe Kia Niro, die heel goed bevalt. Waar ik wel wat problemen mee heb is het navigatiesysteem. Mijn vraag is: kun je aanvinken dat je onverharde wegen kunt vermijden?
Laatste antwoord door Specialmade,