Kia Modellen
-
hallo , wie kunt mij helpen ? ik heb sings kort een kia pride 2000. ik reed vandaag sloeg mij auto af plotseling.en wilde niet meer aan slaan. en ik zie in mij dashboard een immo licht aan gaan. volgens mij ik heb de lichtje geen keer bij starten aan gaan. maar ik las hier op dat iets met vocht is. en dat de iets met start onderbreke is.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 6 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hoi, Af en toe blijft het navigatiescherm 'hangen', dwz het beeld blijft statisch en kan niet gewijzigd worden. Zo heb ik al eens gehad dat de achteruitrijkamera aanbleef tijdens het (vooruit)rijden, ook een dat ik een navigatiescherm kreeg, maar dat niet mee veranderde tijdens de rit, etc... Iets aan'clicken' werkt niet. Ik kan de radio fysisch uitzetten met de knop, maar als ik die weer aanzet, komt hetzelfde vastgelopen scherm weer terug. Pas als ik de wagen een tijdje heb afgezet en weer start is het probleem dan opgelost. Eerst dacht ik dat dit samenhing met het gebruik van een USB-stickje met muziek, maar dit probleem doet zich ook voor als ik helemaa…
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Telkens ik me wil parkeren liggen mijn parkeersensoren voorraan af ik moet ze telkens met het knopje aanleggen. Weet er iemand wat ik verkeerd doe ? Bij mijn sportage van 2011 had ik alleen sensoren achteraan en als ik op het knopje drukte, het lampje brand liggen ze af. Ik rij met een kia ceed nieuw model van 2018. Bedankt om me te helpen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatste antwoord door Ysie, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Iemand een idee wat er met mijn auto is? Ik heb een Kia Picanto uit 2008. Het is een Diesel. Mijn auto kan ineens niet meer harder dan 115 km per uur. Als de auto op de 2500 toeren komt stopt hij. Ik kan wel doorrijden, maar hij gaat dan niet meer harder. Begint dan een beetje te bokkeren. Ik heb ook even in elke versnelling getest, maat in geen enkele versnelling kan ik hoger komen dan 2500 toeren. Iemand een idee wat het kan zijn?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 5 antwoorden
- 5,5k weergaven
Ik heb een kia pride wagon uit 1999.Bij koud weer start hij niet motor draaid wel rond maar moter slaat niet aan.Als ik het immo unit met mijn hand warm maak slaat hij wel aan.Wat kan ik daar aan doen?
Laatste antwoord door jers, -
WLTP gevolgen voor de Niro 1 2 3
door casper- 51 antwoorden
- 11,8k weergaven
Vanaf 1 Sept gelden de nieuwe regels MBT WLPT https://www.wltp-info.nl/ Ik ben al een tijd bezig om een keuze te maken welke auto onze 9 jaar oude Peugeot gaat vervangen. De planning is rond het eind van dit jaar wellicht begin volgend jaar. (Moet er toch wel even voor sparen ) Ik vraag me af of iemand al wat informatie heeft over de BPM gevolgen voor de NIRO? ik heb al vernomen dat de Picanto na Sept 1500 tot 2000 Euro duurder gaat uitkomen. Als de Niro in prijs gaat stijgen door de nieuwe regels dan kan het interessant zijn om toch maar eerder de beslissing te nemen en voor een voorraad auto te gaan. alle info is welkom
Laatste antwoord door BarneyRubble, -
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
De Multiriem van onze Picanto 2 uit 2011 piept. Ik heb gekeken, maar volgens mij is deze heel goed zelf te vervangen. Klopt het als ik stel dat het een kwestie is van de dynamo te 'ontspannen' middels de stelbout. Dan de oude eraf halen, de nieuwe erop leggen en de snaar weer spannen met de stelbout van de dynamo?
Laatste antwoord door Danoontje, -
- 11 antwoorden
- 5,2k weergaven
Beste sorento rijders, Sinds twee weken ben ik in het bezit van een sorento 2,5 liter diesel automaat. Zelf ben ik eigenaar van een bedrijf wat alles doet op het gebied van hijs- en heftechniek (www.frasco.nl). Omdat lieren ook onder hijs- en heftechniek valt en wij veel klanten aan onze balie krijgen die een lier op de auto willen hebben wij nu alweer 2 jaar het dealerschap van superwinch lieren. Ondanks toen ik de auto kreeg was het verzoek van mij aan mijn garage dat hier ook een lier op kon, de garage deelde mij mee dat dat eventueel wel kon maar dat dit niet in het acc pakket bij de sorento zat raar eigenlijk. Het volgende is nu het geval wij zijn bezig met kia nede…
Laatste antwoord door Adrie van der Vaart, -
- 4 antwoorden
- 2,3k weergaven
Zo. Eerste onderhoud beurtje gekregen op de pica. Zonder problemen... Ze hebben wel de gasklephuis vervangen? Dit na vele klachten over onregelmatig lopen bij stationair en stoterig wegrijden? Niets van gemerkt..maar toch fijn dat het vervangen is.. Autootje rijdt top...vrouwtje is helemaal blij... Voor mij te klein... maar gelukkig heb ik de Sportage 4
Laatste antwoord door QuagmireNL, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hey Al veel topic's gelezen maar nog geen oplossing gevonden .. Heb een Cee'd uit 2012 met naviagatie (in 12-2018 geupdated) Random blijft standaard uitstaan .. hoe kan ik zorgen dat Random alles de standaard word ?
Laatste antwoord door mnijskens, -
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb een sorento 2010 met het premium soundpakket. Een extra versterker ligt onder de bijrijdersstoel. De aansluiting op de originele radio waar normaal de speakers zijn aangesloten is nu op een andere manier gebruikt en gaat naar mijn idee naar de versterker onder de stoel. De originele radio heb ik nu gedemonteerd om te vervangen door een mutimediasysteem, gemaakt voor de sorento. E
Laatste antwoord door Daniel4444, -
- 25 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo! Heeft iemand een idee waarom op de auto stand de achterverlichting niet aan gaat, maar op stand dagrijverlichting weer wel? Ik zou graag mijn achterverlichting altijd aan hebben eigenlijk gezien het soms (met harde regen) de zichtbaarheid enorm verhoogd. En de auto stand is natuurlijk veel makkelijker dan handmatig aanzetten vooral het automatisch wisselen. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon zo snel niks vinden.
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Na het wisselen van zomer- naar winterbanden schraapt m'n Rio iedere keer de mijn bekende (bepaalde) verkeersdrempels... Dit was bij de zomerbanden niet het geval bij eenzelfde rijstijl. Zomerbanden 195/55-16, winterbanden 185/60-15 Profiel nagenoeg gelijk. Als ik het goed begrijp zou de Rio ~8mm lager staan op winterbanden. Iemand die dit kan verklaren? Of zie ik iets over het hoofd?
Laatste antwoord door Wil002, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
hatsiekiedee hallo forum. de beste wensen voor 2019!!! maar die zijn voor mij minder goed begonnen!!! Bij het vervangen van mijn motor, is de radiateur gaan lekken en moet vervangen worden!! maar een gebruikte vinden of een andere is niet zo makkelijk. Vandaar dat ik me nu aanmeld met vriendelijke verzoek wie mij bij mijn zoektocht zou kunnen helpen ik wil heel heel graag hulp! yhnz marius
Laatste antwoord door marius dokman, -
- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ik heb een 2014 Kia Rio 3 en zou graag een android head unit willen inbouwen. Echter lijken er 2 verschillende radio fronts te zijn (versie 1 links, versie 2 rechts): Nu had ik versie 1 besteld en bleek dat ik versie 2 moest hebben. Helaas is versie 2 niet goed verkrijgbaar in Nederland (alleen modellen met minder goede specs), en bovendien zijn ze allemaal glossy, wat voor mij erg goedkoop oogt. Mijn vraag is als volgt: wat is het verschil tussen de 2 versies en welke Rio's hebben versie 1? Volgens verkopers zijn allebei de versies compitabel met een Kia Rio uit 2014, maar versie 1 bleek alsnog niet compitabel met de mijne. Het liefst zou ik versie …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Heeft iemand toevallig nog de digitale brochure van de KIA Sportage? Ik kan hem op dit moment helaas nergens meer vinden.
Laatste antwoord door J-J, -
Winterbanden
door Fixing- 16 antwoorden
- 3,3k weergaven
Bij autostop, Hellevoetsluis, nieuwe velgen met winterbanden gekocht voor mijn Niro pj-007-p, via internet alles doorgegeven, echter geen TPMS IN de banden, dus storing na storing. Uiteindelijk naar Hellevoetsluit (174 km enkel) voor plaatsing nieuwe TPMS sensoren, hielp niet, plus aanrijding door hun bij het proefrijden, en zeiden niets tegen mij, en ook nog € 200,00 kwijt voor TPMS censors die niet werken, dus met banden, velgen, bijna € 800,00. Dus voortaan maar naar Kia, ipv zo'n beunhazen..
Laatste antwoord door FransNiro, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
beste kia liefhebbers als eesrt nog de beste wensen allemaal ik heb paar weken geleden een pro ceed van 2011 gekocht de ge facelift de versie kleur wit zeer mooie auto ik ben op zoek naar de orginele btcs sport pakket ik heb begrepen dat het van kavlar is gemaakt het gaat om deze delen voorbumper onderlip links rechts zij skirts achterbumper onder skitplate 2 duivel oortjes op de achter spoiler 2 kapjes op de buiten spiegels en de velgen set die erbij horen de velgen merk is MAK volare 18 inch. ik heb echt weken lang op googel gezocht maar ik kon geen info vinden als het tekoop is ergens echt alle sites afgegaan je ziet alleen maar fotos van deze tipe auto met d…
Laatste antwoord door Hose mendez, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Morgen krijg ik het glasplaatje binnen van mijn linker zijspiegel binnen, iemand nog tips bij het vervangen / ervaring hiermee ? Bij de dealer koste het vervangen 95,- nu 1 online gekocht bij Winparts voor 18 incl. verzenden. De dealer gaf aan het het simpel klikwerk was, ben benieuwd. Betreft een Picanto aug 2014, met verwarming en knipperlicht.
Laatste antwoord door Baco, -
Sinds juni hebben wij de Kia Cee'd SW GTI 1.0 First Edition. Toen we de auto kochten stond het verbruik op 6.9l / 100 km bij 24.000 km. Na 3000 km staat het verbruik op 7.4l per 100 km. Een bekende van me met dezelfde auto rijdt 7.1 l/ 100 km. Hoe kan het verbruik zo ontzettend omhoog schieten? Wat doen jullie om het verbruik te verminderen?
Laatste antwoord door Kiavictor, -
Console verwijderen 1 2 3
door Olaf de Niro- 57 antwoorden
- 13,5k weergaven
Ik heb een dashcam gemonteerd met een usb-voedingskabel naar de sigaretten-aansteker (met daarin een 12v -->5v converter). Alles is netjes weggewerkt behalve het laatste stuk, zeg maar vanaf het dashboardkastje naar de aansteker. (zie foto). Ik wil graag de kabel achter de console naar binnen laten komen en niet buitenom zoals op de foto maar weet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Iemand tips?
Laatste antwoord door HenkM, -
- 21 antwoorden
- 8,5k weergaven
Wie weet of het mogelijk is dat als je de Sorento (2005) van het slot haalt met de afstandbediening en dan de binneverlichting aangaat of je dan ook de voorste kaartleeslampjes aan kan laten gaan. Ik vind het maar vreemd dat de binnenverlichting achter, in het midden maar NIET voor aangaat.
Laatste antwoord door Berry322, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, mijn Electrische rechter buitenspiegel klapt niet meer goed in en uit. Het is net of het 0 punt zoek is. Nu probeer ik hem open te halen maar kom niet tot bij het motortje. Ik heb op oude topics gekeken maar die verwijzen naar de Kia site. Helaas is dit een betaal site geworden. Kan iemand mij helpen hoe ik dit 0 punt weer terug krijg, of hoe ik bij het motortje kan komen? bij voorbaat dank
Laatste antwoord door Marco-s, -
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Na een aantal weken met een mifi router te hebben gereden bedacht ik me dat ik eigenlijk stom bezig ben. Waarom extra geld uitgeven als de niro ook een wifi koppeling kan maken met mijn iPhone. Dus ik de iPhone ingesteld op de niro. Heeft het een aantal weken perfect gewerkt. Zodra ik in de auto zat even het menu " persoonlijke hotspot" openen, en de niro maakte verbinding. Tot van de week. De niro maakte geen verbinding meer. De hotspot gereset op de niro. Geen verbetering. Ik krijg hem helemaal niet meer aan de praat. Wie weet wat dit kan zijn? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Arjan van den Heuvel, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Sinds enkele maanden merk ik als ik door een kuil of oneffenheid rijdt dat de achterkant van mijn Rio 'tegen wringt' . Het voelt een beetje als een tegenbeweging te op zichte van de rijrichting. Het voelt een beetje als wringen. Ik weet dat de Rio een starre achteras heeft, wat het comfort niet optimaal ten goede komt, maar dit heb ik nog niet eerder ervaren Iemand tips of een oplossing?
Laatste antwoord door jvdpol,