Kia Modellen
-
Ceed 3 vragen
door tijdjes123- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
Net een keer in een ceed een proefrit gemaakt. Met automatisch handrem. Weet iemand het idee erachter waarom de handrem er niet automatisch opgaat als je de auto uitzet. Ik moet echt op hrt knopje drukken . En heeft iemand hier wel is last gehad van windgeruis in een ceed bij de b stijl. Aan de bestuurderskant?Voornamelijk op de snelweg.120+kmph En waar zie je sneller krasjes en deukjes op. Op track red of casa white? Ook vond ik hem redelijk zwaar sturen. Is dit normaal? En dit wist de dealer nier. Vanaf welke versie zit er keyless entry en go op?
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik bezit gehoorapparaten met ringleiding functie, welke perfect werkt. Nu wil ik zo'n ringleiding in de auto gaan maken t.b.v. radio, navigatie telefoon, bijv rond/in de stoelen. Maar, wie kan mij vertellen hoe ik bij de luidspreker aansluitingen van het audioset kan komen, en de gegevens daarvan ? Kan ik het audioset makkelijk uitbouwen en hoe, zonder het dashboard te beschadigen. Misschien heeft iemand daar info over?
Laatste antwoord door Picanto2011, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
op het scherm zie ik geen gps snelheid, wat toch zou moeten, hoe kan ik dit instellen
Laatste antwoord door meeder, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Ik heb op zoek naar een hoofdsteun met monitor voor mijn zoontje met de volgende 5 verplichte opties. 1. Touchscreen 2. Blue ray speler 3. HDMI aansluiting 4. Mogelijkheid voor een draadloze koptelefoon 5. Belangrijkste punt, een wifi aansluiting zodat ik mijn Apple telefoon als hotspot kan gebruiken en daardoor youtube filmtjes kan kijken of op sites filmpjes kan streamen voor mijn zoontje. 6. Optioneel: Eventueel mogelijkheid op apps te downloaden Waar zou je deze kunnen kopen ?
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
Kwam dit bericht tegen, toch wel interessant om te volgen. Open source software. http://zelfsturing.it/maak-auto-zelfsturend-open-source-pakket-comma-ai-e1-000/
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Sinds 2 weken de e-Niro in bezit. Wie herkend dit probleem en wat is de oplossing. Bij het opladen komt de actieradius teller niet boven de 315 km. Hij zou in theorie 450 moeten aangeven. wie weet wat ik moet doen
Laatste antwoord door Geronimo81, -
- 14 antwoorden
- 3,3k weergaven
Onze keus is dan op de Niro gevallen. Maar als je zo op de weg rijd dagelijks zie ik maar weinig tot geen Niro's. Ze zijn toch al een jaar in de verkoop nu. Is er een website waar ik kan vinden hoeveel auto's van een bepaald merk/type verkocht zijn. Gr Jan
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 13 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo, Ik heb net mijn nieuwe Niro en het viel me op dat ik wel erg weinig profiel op de banden had. Dus ben ik eens gaan meten, en tot mijn verbazing hebben mijn banden slechts "6mm"profiel diepte. Normaal hebben nieuwe banden volgens mij altijd 10mm profiel diepte. Op die manier ben ik wel heel snel aan nieuwe banden toe. Zo kunnen ze snel wat aan je verdienen!!
Laatste antwoord door ruijtersfotografie, -
- 9 antwoorden
- 4,9k weergaven
Goedendag, Na vele merken als lease auto te hebben gehad ben ik nu zeker aan het overwegen voor een Kia. Doordat ik tevens van werkgever ga switchen per 1 april heb ik de mogelijkheid om per 1 mei een nieuwe auto te gaan bestellen. Even mijn autohistorie: Skoda Octavia Station - Was een hele ruime auto, was gelukkig een tijdelijke auto. De bekende ketting problemen gehad Renault Megane Estate - Tja was een auto uit de pool, was blij dat ik de km's eerder had bereikt dan einde contractovereenkomt. Teveel elektronische problemen Volvo V40 D2 R-Design - Heerlijke auto, 3,5 jaar gereden zonder een probleem of mankement Mercedes Benz CLA Shooting Brake - He…
Laatste antwoord door Praveen, -
- 51 antwoorden
- 10,6k weergaven
Dat elektrische geluidje is best leuk maar ik dacht doe eens wat anders...bij deze een kleine spoiler <Ik plaats het filmpje straks opnieuw, kenteken eruit slopen>
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 26 antwoorden
- 10,7k weergaven
ik ben op zoek naar wieldoppen 14 inch met 4 gaten, wie kan mij iets aanraden. bij de dealer heb ik het gevraagd maar daar kosten deze 200 euro, iets te veel vind ik. bij diverse bedrijven zie ik mooie voor rond de 50 euro. maar de dop moet 4 gaten hebben. help aub
Laatste antwoord door kokkenees, -
Rollerbank
door mika kjelld- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/kia-ceed-1-0-t-gdi-op-de-rollenbank
Laatste antwoord door mika kjelld, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Dag allemaal, Sinds een paar dagen in het bezit van een 3.3 uit 2007. Ik vind hem geweldig. Rijdt soepel, je zit lekker hoog en vind m met zijn bijna 250pk ook behoorlijk rap. Ik heb al even op het forum zitten snuffelen en zou ook graag zo'n Superlocker willen laten inbouwen. Ondanks (of juist doordat) ik nog geen gierende geluiden hoor, lijkt me dat een goede investering. Bestellen bij Dirk in Duitsland dat lukt me nog wel. Het inbouwen is een ander verhaal. Weet iemand een garage (of persoon) in het zuiden des lands die dit kan doen? Uiteraard help/kijk ik graag mee. Alvast bedankt en ik hoop dat ik ook wat kan bijdragen aan dit forum. G…
Laatste antwoord door Bur, -
- 18 antwoorden
- 3,2k weergaven
Ik ben al 7 jaar lid van kia club. Ik rij met een sportage 2.0 crdi awd. Hij heeft 150.000 km zonder grote kosten. Het is nu echter tijd om verandering. Het gaat tss de Peugeot 2008 1200 130 pk en GT line en kia ceed 1400 140 pk. De Peugeot is 2500€ goedkoper veel meer opties met ook 7 jaar garantie. Ik weet kia normaal qualitatif goed is met Peugeot ben ik bang. Zijn er mensen die hun mening of persoonlijke ervaringen kunnen mee delen. Alvast bedankt voor jullie info. Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Laatste antwoord door Ysie, -
Tomtom instelling??
door Leo2- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo Kia vrienden, in mijn Picanto Design editie van 2019 zit een navigatie van Tomtom na mijn eerdere vragen over flitspalen kom ik nu het volgende probleem tegen, Ik ben gewend bij andere systemen om bij het invoeren van een bestemming dat er een mogelijkheid is om bepaalde voorkeuren te kiezen, bv. de kortste of snelste route, of snelwegen vermijden tolwegen wel of niet. Ik kan het in dit systeem niet vinden, ook de handleiding biedt geen uitkomst, er is vast wel iemand die wat handiger is dan ik, en me op weg kan helpen?? vast bedankt.
Laatste antwoord door Leo2, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste lezer, Over 2 weken ben ik trotse eigenaar van een Kia Rio. Nou heb ik gisteren een proefrit gehad en vond ik het geluid van de speakers erg tegenvallen. Alles is nog origineel, maar ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Ik las al iets over dat de standaard radio van Kia te weinig vermogen geeft, dus nieuwe speakers plaatsen heeft geen zin? Wat raden jullie aan om mee te beginnen, en dan het liefst prijstechnisch het meest vriendelijke. Ik houd er van om lekker hard muziek aan te kunnen zetten met een aardige bas. Daarnaast ben ik zelf een leek als het aankomt op caraudio upgraden, heeft 1 van jullie hier ervaring mee? Zo ja, hoe moeilijk is het op de s…
Laatste antwoord door Iman, -
- 13 antwoorden
- 9k weergaven
Goedemiddag forumleden, Een vriend van mij heeft twee weken geleden een KIA Picanto uit 2004 gekocht. krap 140.000 op de teller en met goede onderhoudshistorie. Tijdens de korte proefrit leek de auto wat lui te zijn (oud dametje of boodschappenwagentje) . Maar nu hij de auto in bezit heeft , blijkt dat de Picanto niet voor uit te branden is . We praten over nog geen 100 km/u op de snelweg met plankgas . Bij uitlezen van de computer werd een fout aangegeven bij de gasklepsensor links . Dus een 2de hands gasklephuis gekocht en gaan ..... dus niet Het oude probleem dat de motor blijkbaar in houd en aanzienlijk veel verbruikt blijf bestaan. Zelf dacht ik…
Laatste antwoord door Derrek, -
Niro hondenrek
door wimkia- 11 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik ben sinds mijn aankoop van de Niro al op zoek naar een hondenrek. Alleen nergens aangetroffen. KIA kan niet aangeven wanneer een originele beschikbaar is, zijn natuurlijk ook afhankelijk van leveranciers. Iemand al ervaringen met hondenrekken?
Laatste antwoord door Kia de Niro, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste leden, Mijn naam is Tom en ben voor het eerst op dit forum. Ik ben van plan om te kijken naar een grijs kenteken uitvoering uit 2008. Ben al jaren helemaal weg van dit model. Toevallig zag ik er een staan met een defecte turbo. Las dat dit vaak voorkomt bij deze modellen. Mijn vraag is: 1. Hoe bevalt jullie deze wagen? 2. Is het verstandig om een te kopen met een defecte turbo? Of is er meer aan de hand? Zoals krukaslagers. Via via kan ik voordelig onderhoud laten uitvoeren. Dus de kosten zijn enigszins te overzien. 3. Wat voor problemen komen jullie verder zoal tegen? Las ook ergens dat het noodzakelijk is de olie eens per 10.000km te verversen…
Laatste antwoord door spostma85, -
Stang achteras
door parketteur- 21 antwoorden
- 8k weergaven
Hallo leden, Vandaag onze sorento voor kleine beurt en keuring,nu is de sorent afgekeurd op een ene stang die de achteras weer opvangt ofso en die van erugh slechte kwaliteit is en moet dus worden vervangen, en die kost maar liefst €1200, nu wil de monteur zelf 4 uur lassen om een stang te maken en dan kom ik op €450. Kennen jullie dit en kost die stang zoveel? Gr marcel
Laatste antwoord door MV-Kia, -
- 10 antwoorden
- 4,7k weergaven
Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten: Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder? Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
4 Mooie 17" Sorento 2009 RIAL velgen Passend voor vele KIA modellen zie: www.etwaarde.nl een met kleine beschadiging Banden zijn aan vervanging toe € 200,- https://www.marktplaats.nl/plaats/m1386480303/view?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller
Laatste antwoord door BdB, -
Ik zag gisteren voordat ik ging tanken mijn verbruik staan op 1:15,8 Ik vond dit al aan de hoge kant, maar goed het is kouder en dacht misschien is dit wel mogelijk. Na het tanken de meters gereset , maar plonk. Staat er weer 1:15,8 Ookal heb ik na het tanken de eerste 500m elektrisch gereden. Er veranderd ook niks verder . Iemand dit al meer meegemaakt? Mvg Dennis Bouter Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Girdi, -
- 11 antwoorden
- 5,3k weergaven
Hallo, allemaal. Ik heb een kia picanto 2012(3 cilinder), daar is de motor van in de soep gelopen. Nou kan ik hier een blok van een kia picanto uit 2016 krijgen ok een 3 cilinder. Zou je die zo over kunnen zetten, zonder aanpassingen te doen aan de ecu of kabels bv? Weet iemand dat? Bvd
Laatste antwoord door curahen, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Hoi. Nieuwe Ceed bj2019 ik rijd er net een paar dagen in. Condens in LED koplamp. Tijdens voeren van verlichting ontstaat er condens in 1 koplamp, maar na het ritje als ik de wagen parkeer, verdwijnt dit binnen enkele uren. Wat is jullie gedachte? even afwachten? terug naar dealer? het schijnt vaker voor te komen hoorde ik Vind het een beetje armoedig staan, heb je een hagelnieuwe wagen, ben 1 beslagen koplamp alvast mijn dank
Laatste antwoord door Tuurke,