Kia Modellen
-
Afwijking snelheidsmeter/airco werking Carens II 2.0 LPG
door Gast Crazylegscrane- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, Ik heb kortgeleden een Carens 2.0 op LPG uit 2008 gekocht. De auto bevalt prima maar er zijn een paar dingetjes die mij opvallen. Allereerst de snelheidsmeter..... Deze geeft concequent 9 a 10 km meer aan, dan dat je daadwerkelijk rijdt. Dit is gecontroleert met verschillende navigatie systemen. Ik merk het ook in het verkeer, als ik mij aan de toegestane max snelheid houd, dan wordt ik "opgeduwd" door het overige verkeer. De banden die onder de Carens zijn gemonteerd hebben de voorgeschreven maten. Ik weet dat er een marge gehanteerd wordt, maar bijna 10 km verschil is wel erg veel lijkt me, of is dat niet zo?? Is er …
-
Nieuwe Proceed ontvangen
door Gast Boanvdv- 21 antwoorden
- 3,9k weergaven
Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto! Erg mooi in het wit waardoor de lijnen en de accenten mooi geaccentueerd worden. We twijfelden tussen een rode (onze eerste keuze), maar na het zien van witte demo waren we meteen overtuigd. Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een …
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Mobiel als hotspot 1 2
door stevedem- 41 antwoorden
- 9,2k weergaven
Ik gebruik nu al een tijde de hotspot functie van mn samsung galaxy s9 als wifi hotspot voor de niro. Gisteren heb ik flitsmeister gekoppeld zodat die aangaat wanneer er een bluetooth verbinding is. Maar toen ik bij de instellingen zat te rommelen zag ik dat er ook een optie was tot Bluetooth-Tehtering. Nu leek me dat er dan via bluetooth verbinding als hotspot gemaakt werd, maar als ik die open, zie ik geen apparaten (en kan ook niet scannen) Iemand enig idee of dat gaat werken voor de niro ? Bluetooth staat namelijk altijd aan, en die hotspot gaat vanzelf uit na 20 min geen verbinding.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Niro First Edition heeft in de koudere periode van het jaar het probleem dat de Climate Control bij langere ritten,na minimaal een uur rijden, er even steenkoude lucht uitgeblazen wordt. Dit blijft zich dan om de zoveel tijd herhalen. Volgens de dealer is dit normaal, bij mijn vorige auto een Kia Sportage ook met Climate Control, heb ik dit nooit ervaren. herkent iemand dit?
Laatste antwoord door L, -
Op weg naar 2030 1 2
door Hawk- 39 antwoorden
- 4,5k weergaven
Alhoewel dit niet direct te maken heeft met de Kia Niro, lijkt het me wel interessant om te weten hoe hier over wordt gedacht. Even een artikel, wat de meesten waarschijnlijk wel weten: In 2030 rijd je zeker in een elektrische auto. Althans, dat staat geschreven in een van de kabinetsplannen. Omdat iedereen dan geruisloos rijdt, schaft de overheid langzaam maar zeker deze belastingvoordelen af. Bron: https://www.essent.nl/content/particulier/kennisbank/stroom-gas/het-nieuwe-regeerakkoord.html# Nu wordt er volgens zeggen in de auto-industrie volop gewerkt aan elektrische auto's, ik vraag me wel af of de hybride / plug-in ook afgeschaft gaat worden voor nieuw…
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo Allemaal, Heeft er iemand ervaring met een OBD (On-board diagnostics) GPS device en t liefst op een picanto (2) Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=PQ6kH3stegs Ik wil het gebruiken als een soort alarm, maar er zitten uiteraard nog meer features op. Gr Alex
Laatste antwoord door alexander, -
- 44 antwoorden
- 5,6k weergaven
Forumgenoten, Ik ben in overweging om afscheid te nemen van mjin Niro ExecutiveLine (2017) en deze te vervangen door een Jeep Renegade. Inmiddels heb ik in 25 maanden met heel veel rijplezier 20000 kilometer afgelegd. De Niro is - nog steeds - een superfijne auto, ruim, stil en zuinig. Ik vind het een bizar lastige keuze, een keuze tussen ratio en emotie, wellicht helpt het hier schrijven van de dingen waar ik tegenaan loop bij het maken van een keuze me iets op De beenruimte op de achterbank is bij de Jeep minder dan in de Niro, De kofferbak bij de Jeep is kleiner. De Jeep verbruikt meer: 1:12/1:14 ipv 1:18/1:20 maar dat verschil is met …
Laatste antwoord door Hanz99, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Deze week weer een mooie montage uitgevoerd ! Kia Rio 2015 . Pioneer AVH-X490DAB 2 Din gemonteerd in een ACV paneel en ACV swi gekoppeld met origineel stuurwielbediening . Usb aansluiting naast de radio. Origineel Kia antenne vervangen door een Calearo combi FM/DAB antenne. En de origineel Kia achteruitrijcamera aangesloten op de Pioneer 2 Din . Daarnaast ook een BlackVue DR750S 2 Channel met PowerMagic pro modele gemonteerd . #pioneercarbenelux #ACV #Optimount #UnitedCarshops
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Mijn vorige topic is helaas verwijderd dus vandaar dat ik even een nieuwe aanmaak. Ik heb een underseat subwoofer gekocht en ik had begrepen dat je de voeding aan kunt sluiten in de zekeringskast. Mocht iemand weten waar ik hem precies op aan moet sluiten, dan hoor of zie ik dat graag! alvast bedankt
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Heb mijn Proceed besteld met trekhaak. Werd een weekje later gebeld door de dealer. Klein probleempje, even geduld aub...Er is nog geen trekhaak leverbaar voor de Proceed... een kleine troost, de importeur was in bespreking met Thule volgens de dealer... Nou duurt de aflevering nog een week of 6 a 7. Benieuwd of er dan wel een is en onder zit....
Laatste antwoord door DeluxZ, -
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds kort zijn de navigatie instructies nauwelijks (Zeg maar niet) te horen. De radio gaat wat zachter en ik kan horen dat er iets gezegd word maar dat is zo zacht dat het niet te volgen is. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen ? Thanks Marcel
Laatste antwoord door mnijskens, -
Piepende multiriem
door Gast LSNN86- 16 antwoorden
- 4,6k weergaven
Koude start en stuuruitslag zorgt voor veel gepiep. Riem is vervangen door verkoper die niet in de buurt woont. Waarschijnlijk moet eea nagespannen worden bij de dynamo. Hoe doe ik dat voor deze Picanto?
-
Heb bij opruimen nog 3 wieldoppen gevonden met kia logo en 4 gaten, liefhebbers???????? Anders in de vuilnisbak. groet oude.
Laatste antwoord door Beos, -
- 12 antwoorden
- 5,6k weergaven
Welke verlichting kan ik het beste in mijn koplampen zetten . De Led of de Xenon uitvoering ?
Laatste antwoord door Moo, -
Kia Niro dreunen.
door Gast Slowfox- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Bij mijn kia Niro zijn enkele weken geleden de koppelingen vervangen wegens dreunen van de gehele auto bij een snelheid van 58 tot 60 km per uur. Dit op advies van kia Nederland. Het dreunen heeft zich tot nog toe, dik twee weken later niet meer voorgedaan. Ik hoop dat dit de oplossing was en deze hinderlijke storing niet meer voor zal komen. Pluim voor mijn dealer die alles in het werk heeft gesteld om een en ander op te lossen. Nu maar afwachten de eerste keer vertoonde deze storing zich ook pas na 7500km .
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Kia Picanto Economyplusline en loop tegen volgende aan. Via bluetooth herkent hij mijn iphone. Maar als ik hem in usb aansluiting doe gebeurt er niets, niet opladen en als ik bluetooth uitzet, komt hij ook niet met de afspeellijsten van mijn iphone via USB. Wij waren er eigenlijk klakkeloos vanuit gegaan, dat mijn iphone net als bij onze andere auto via de usb poort op te laden is. Maar lijkt niet het geval. Klopt dit of zou er iets mis zijn met usb poort?
Laatste antwoord door huijgev, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
2 wk geleden is navigatie van Kia Venga ge-updated. Er werd wel gezegd dat nav dan langzamer wordt. Nu loopt nav regelmatig vast bij oa instellingen wijzigen. Hier is door Kia filmpje van gemaakt terwijl dit gebeurde, dit zou naar Kia Nederland gestuurd worden. Nu wordt gezegd dat hier niets aan gedaan kan worden maar dat ik het systeem langzamer moet bedienen! Herkent iemand dit probleem?
Laatste antwoord door Erik Snoey, -
- 13 antwoorden
- 9,4k weergaven
Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer meegemaakt dat er 3 oranje lampjes op dashboard van mijn Niro gaan branden. rem/esd/ldw (op foto omcirkeld) Alles lijkt gewoon te werken. Na auto stilzetten en contact uit te zetten en opnieuw starten gaan de lampjes uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door enne, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
heb alu velgen voor me auto ( picanto 2015 )gevonden ben ik verplicht daar ook in tmp zenders te monteren en zo niet kan ik het zelf het lampje van controle uitzetten .
Laatste antwoord door Dirk Goezinne, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Goedendag, Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuw Kia Proceed opgehaald. Nu vroeg ik mij af of Kia ook leaving home verlichting (dat je lampen al aangaan als je de auto van slot haalt met de afatandsbediening) heeft, of alleen coming home verlichting?
Laatste antwoord door Wero, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allemaal, Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende? Ik heb vandaag een underseat subwoofer upgrade laten doen bij de Kia Dealer. Echter ben ik er helaas achter gekomen dat ze het dashboard beschadigd hebben.. Er zit een diepe kras op de zwarte kap van de kilometerteller e.d. en onder de ventilatieroosters zitten krassen die niet weg te boenen zijn. Er zitten groeven in.. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of er wat mee gedaan kan worden, maar ik vrees dat ze straks gaan zeggen dat ik het maar moet bewijzen o.i.d.. Volgens consumentenrecht is het na een half jaar mijn taak om te bewijzen dat het niet door mijzelf is veroorzaakt, of zit …
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 4 antwoorden
- 5k weergaven
Geachten, deze prachtige picanto 1 mp3 uit 2007 weigeren alledrie de remlichten plots. zekering onder motorkap is goed.. ..maar er staat geen spanning op de pedaalsensor, wat wel zo hoort? ergens tussen de zekering en sensor is een defect, en de kabel volgen door kabelboom is erg frustrerend.. ..heeft iemand hier een verlichte blik en heldere ingeving, of wellicht een bedradingsschema, zou flink goed doen? zit er een relais in voor zoiets? weet iemand waarvoor de relais dienen die in zekeringkast onder het stuur zitten? groet Eric
Laatste antwoord door ROMAN EMPIRE, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoe krijg ik mijn kabel door getrokken van de accu naar binnen Ik wil een subwoofer installeren kan ik ergens een gat boren of is er al een gat waar ik het kan door trekken
Laatste antwoord door Raoul, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo iedereen. wij zijn eigenaar van een picanto exclusive 2017. De vraag is misschien gek maar toch. Mijn schoonouders hebben het zelfde type alleen 4 maanden ouder. Alleen bij hun zit er een spriet antenne op en bij ons zo een haaien vin (ik denk dat je dat zo noemt). Wat is nu het verschil ,en was dat een optie we hebben ook alle bij een gps systeem?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Onze mooie sportage voorzien van Nieuwe Monaco 19" velgen. We zijn er erg blij mee...
Laatste antwoord door Toby,