Kia Modellen
-
na 2 jaar
door rvanrookhuizen- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
2 jaar geleden in de ceramic glas gezet ,flesje 8 euro. Woredt door de regen gewassen. bouwjaar 2014.
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 12 antwoorden
- 3,9k weergaven
Eerdaags gaat de Rio voor zn eerste beurt en dat had ik graag laten combineren met een vervanging van de halogeen lampen voor led. Bij navraag aan de monteur mocht er geen led meer geinstalleerd worden omdat dit aansturingsproblemen geeft. Als leek kan ik me er gerust iets bij voorstellen maar gezien de grote hoeveelheid led upgrades die ik hier voorbij zie komen vraag ik me toch af wat nou echt het probleem is. Te meer omdat het toch een domper is dat je een moderne auto niet kan voorzien van dealer/oem led upgrades en je auto's uit de jaren 90 voorbij ziet komen met complete kerstboom installaties. Wat vinden jullie?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 19 antwoorden
- 6,3k weergaven
Hallo, Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe auto en mijn oog is gevallen op een Ceed. Ik heb een rit gemaakt in een Ceed met panoramaschuifdak en dit sprak mij erg aan. Enige minpunt, ik hoorde windgeruis als het dak gesloten is. De dealer kon mij vertellen dat dit normaal is. Nu zijn mijn ervaringen met schuifdaken van andere merken, dat deze geen geluid maken in gesloten toestand. Ik lees op dit forum verschillende ervaringen over de Sportage en windgeruis. Zijn er hier mensen die een Ceed hebben, met een panoramaschuifdak? Wat zijn jullie ervaringen? Is het normaal dat je windgeruis hoort of mag ik verwachten dat dit hetzelfde geluid produceer…
Laatste antwoord door Vlokkie, -
- 2 antwoorden
- 965 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
- 4 antwoorden
- 5,8k weergaven
Vaklui Bij mijn auto klapt de linkerbuitenspiegel niet meer in, je hoort het motortje wel lopen maar er gebeurt niets. Ik denk dat de tandwieltjes versleten zijn. Heeft iemand ooit dit motortje verwisseld, zag op Ali dat ze daar los verkopen. Groetjes Corjan
Laatste antwoord door corjan60, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Binnenkort krijg ik mijn Kia Ceed. Helaas niet met full led voor en achter. Is het mogelijk om dimlicht/grootlicht van led te voorzien en zoja welke zijn hier geschikt voor? Dealer rekent hier 180 euro voor. Als ik de lampen op aliexpress bekijk lijkt me dat wat duur(ookal zal de kwaliteit wel anders zijn) Heeft iemand misschien een link van lampen zowel dimlicht als grootlicht in led die goed werken voor de ceed
Laatste antwoord door RickBBBB, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Kia Rio uit 2005. Sinds een half jaar startte hij soms niet. Dit is inmiddels geëscaleerd tot op de weg uitvallen met mijn kids erin. Niet leuk! Heb massa laten uitbreiden, hoofd relais vernieuwd, dacht aan sleutel maar hij valt ook uit tijdens het rijden niet alleen met starten. Nu heb ik de dealer gesproken, zegt niet de sleutel, anwb moeten inschakelen gister en na uitlezen kwam er niets uit. Hij zegt gezien het lampje auto met sleutel erin brandt sleutel, dus ik bel een slotenmaker voor op locatie want hij doet het soms wel soms niet en neem geen risico meer. Hij zegt zonde geld want kan sleutel niet zijn, na starten zou je spreekwoorde…
Laatste antwoord door Tamara de Roo, -
- 0 antwoorden
- 883 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
Zoals beloofd, bij deze mijn inbouwverslag van de C074. Ik heb het besteld via Witson, maar je kunt het zelfde product ook kopen bij andere leveranciers. Witson is namelijk niet de fabrikant (zoals veel ten onrechte denken). Door mij besteld: Witson-C074 DVB-t tuner Wifi dongel SD kaart met de navigatiesoftware (Igo / Primo) en Europa kaarten Achteruitrij camera (elders besteld en helaas nog niet binnen) Schrik niet van de hoeveelheid kabels. Alles is netjes aangegeven en in mijn geval pasten de stekkers maar op een manier. Als je alleen maar de C074 hebt is het echt plug and play. Oude unit eruit en de nieuwe aansluiten en er in. Dan nu mijn fot…
Laatste antwoord door sammyke007, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik kon niet vinden of anderen het ook al hadden gemerkt, maar die verschrikkelijke ringtoon in de Niro is niet meer! Als ik nu word gebeld, pakt het systeem de ringtone van de GSM over. Eindelijk! Zal ongetwijfeld door de software update komen. Soms zit geluk in kleine dingen.
Laatste antwoord door LC88, -
- 18 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mensen, Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe lease auto. (40.000km per jaar) Ik vraag me af of de Niro PHEV een goede optie is met ritten van gemiddeld 100 enkele reis (waar dan lang niet altijd geladen kan worden) en uitschieters naar 220+ km enkele reis. Wat zijn jullie praktijks verbruiken op de snelweg? ik rijd toch bijna 90% snelweg en dus 10% binnenwegen. Is dit een haalbare situatie of kan ik beter naar een andere auto gaan kijken (bv. niro HEV, of vergelijkbaar). Ben benieuwd naar jullie reactie
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
De accu is vernieuwd van een picanto van 2008 en nu werkr de cv niet meer. Moet je dit opnieuw inregellen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
Yesss Afgelopen week is mijn auto afgeleverd bij de dealer! (Besteld 1e week mei, zou eerst 22 juli komen, werd tussentijds 2 weken eerder) Vanmiddag de afspraak gemaakt. Komende woensdagmiddag ga ik hem ophalen! Klein probleempje is er wel; er is namelijk nog steeds geen trekhaak beschikbaar voor de Proceed. Die zal dus naderhand nog een keer gemonteerd moeten worden als ze wel beschikbaar zijn. ik zal voor de liefhebbers proberen de topic met enige regelmaat aan te vullen met wat foto’s en ervaringen. To be continued...
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 4 antwoorden
- 9,2k weergaven
Hallo allemaal, Navgate 900 BT uitgebouwd. Moest daarna even weg. Auto (Kia Ceed SW uit 2009) met centrale vergrendeling op slot gedaan (dus via afstandsbediening). Na een uurtje weer terug om vervolgens het dakscherm (Maxtronics 800) uit te bouwen. Aan dit schermpje zitten ook twee interieurlichten Alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Maar daarna deed de centrale vergrendeling het niet meer. Ik heb het dakscherm weer teruggezet, maar de interieurlichten deden het niet en de centrale deurvergrendeling ook niet meer. Ik heb in dit forum gezocht naar de werking van het alarm en lees verschillende verhalen. Als ik de deur op slot doe met de sleutel en weer van het …
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Als je niet de ExecutiveLine /GT Plusline hebt, dan is er geen officieel KIA bagage afscheidingsrek beschikbaar. Daar ben ik dus mooi de bietenbrug mee opgegaan. De dealer kon hem niet monteren in mijn DynamicPlusLine Niet getreurd, voor 119 euro (!) minder (inclusief verzendkosten heb je een veel mooiere! http://www.boot-buddy.com/kia/ceed-sportswagon-2018-present/safe-d-guard Het is een plexiglazen scherm. Je zit dan niet meer tegen tralies aan te kijken. Net besteld en de levertijd is 4 weken, dus ik heb er nog geen foto van.
Laatste antwoord door Je Ceed hem niet vaak, -
USB aansluiting
door haesen- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Cee'd Sportywagon uit 2009. In mijn radio heb ik geen usb aansluiting en ook naast mijn 12V aansluiting heb ik geen usb/AUX aansluiting. Weet iemand of dit in te bouwen is? Of op een andere manier te regelen is? Ik bedoel dan ook geen FM transmitter omdat daar niet alle verhalen even positief zijn. Bedankt.
Laatste antwoord door pvi, -
- 8 antwoorden
- 7,4k weergaven
Goedendag allemaal Ik zit met een airco probleem Kia picanto 2015 Als ik de airco aan zet ac knop doet de airco het niet lampje brand wel ventilator draait ook. Krijg geen spanning op de pomp. Zekeringen zijn allemaal goed. Als ik de pomp rechtstreeks 12v geef dan doet tie het wel. Iemand misschien een schema van de bedrading. Alvast bedankt voor de reactie
armsteun kia picanto 3
door Gast viper1967- 10 antwoorden
- 8,5k weergaven
Is er voor de picanto 3 (bouwjaar 2018) ook een armsteun verkrijgbaar waarbij ik niet hoef te boren in de bestaande console? Op google al gekeken echter zonder boren niet te vinden.
Laatste antwoord door Viper1967, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Bij de dealer kun je volgens de accessoire-lijst achteraf ook het draadloos laden-systeem voor de telefoon laten installeren? Iemand ervaring mee of dit zo is? Of kan dit alleen bij bestellen af fabriek? (heb een Picanto GT-line 2017). Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg.
terugroepactie picanto JA
door Gast viper1967- 5 antwoorden
- 3,6k weergaven
Is er iets bekend van een terugroepactie voor de Picanto JA? Op de RDW terugroepactie site staat (zie bijlage) dat wel , maar op de RDW site als je je kenteken invult en info over je auto krijgt weer niet (verwarrend dus). De actie zou over een brandstofslang/vulhals gaan en aangezien mijn auto volgende week naar dealer moet voor zijn 1e beurt kan ik dit gelijk aankaarten. recall.pdf
waar stekker aansluiten?
door Gast viper1967- 15 antwoorden
- 5,7k weergaven
Voor mijn picanto uit 2018 wil ik een setje(lampje , schakelaar , kabeltje) met handschoenkastje verlichting inbouwen. Hier zit een kabeltje met een witte stekker , echter waar moet deze op aangesloten worden? heb het kastje uitgebouwd maar kan nergens een aansluiting vinden. Anders zou ik 1 draad moeten aarden en de andere + op zek.kast moeten aansluiten maar heb het liever natuurlijk plug & play.
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn Kia Ceed 1.4cvvt sportywagon lekt sinds kort olie(denk ik). De auto heeft onlangs een kleine beurt gehad, daarvoor niks opgemerkt. De lekkage lijkt ergens rechts van mijn motorblok te zitten (zie foto) iemand een idee wat dat kan zijn?
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen, mijn auto is toe aan een beurt. Nu laat ik mijn Rio uit 2012 dit jaar een kleine beurt geven volgens het onderhoud interval. Nu vroeg ik mij af of iemand weet wanneer je remolie laat verversen of ze de remmen ook gangbaar maken en schoonmaken of dat ze er alleen nieuwe remolie in doen. alvast bedankt, Gr elmar
Laatste antwoord door Nicelmar, -
Andriod auto ???
door Andre72- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
ik heb sinds juni 2018 een picanto. mooie auto rijd lekker zit ook zeer veel optie op. maar daar zit het probleem enkele optie kan ik niet gebruiken daar ik steeds als antwoord krijg SLUIT EEN TELEFOON MET KABEL AAN MET ANDRIOD AUTO. nu ben ik bij de dealer geweest en die gaf me een site op (schijnt illegaal te wezen) apk mirror,com maar kan daar nergen een app vinden van andriod auto. is er iemand die weet waar ik deze app wel kan vinden en downloaden zodat ik wel alle optie van mijn auto kan gaan gebruiken. alvast vriendelijk bedankt.
Laatste antwoord door Andre72, -
Navigatie stem
door Marcsken- 12 antwoorden
- 3,8k weergaven
Is het mogelijk om de vrouwelijke navigatiestem te vervangen door een andere stem ?