Kia Modellen
-
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe Kia Picanto Economyplusline en loop tegen volgende aan. Via bluetooth herkent hij mijn iphone. Maar als ik hem in usb aansluiting doe gebeurt er niets, niet opladen en als ik bluetooth uitzet, komt hij ook niet met de afspeellijsten van mijn iphone via USB. Wij waren er eigenlijk klakkeloos vanuit gegaan, dat mijn iphone net als bij onze andere auto via de usb poort op te laden is. Maar lijkt niet het geval. Klopt dit of zou er iets mis zijn met usb poort?
Laatste antwoord door huijgev, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
2 wk geleden is navigatie van Kia Venga ge-updated. Er werd wel gezegd dat nav dan langzamer wordt. Nu loopt nav regelmatig vast bij oa instellingen wijzigen. Hier is door Kia filmpje van gemaakt terwijl dit gebeurde, dit zou naar Kia Nederland gestuurd worden. Nu wordt gezegd dat hier niets aan gedaan kan worden maar dat ik het systeem langzamer moet bedienen! Herkent iemand dit probleem?
Laatste antwoord door Erik Snoey, -
- 13 antwoorden
- 9,2k weergaven
Ik heb afgelopen weekend voor de 2e keer meegemaakt dat er 3 oranje lampjes op dashboard van mijn Niro gaan branden. rem/esd/ldw (op foto omcirkeld) Alles lijkt gewoon te werken. Na auto stilzetten en contact uit te zetten en opnieuw starten gaan de lampjes uit. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door enne, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
heb alu velgen voor me auto ( picanto 2015 )gevonden ben ik verplicht daar ook in tmp zenders te monteren en zo niet kan ik het zelf het lampje van controle uitzetten .
Laatste antwoord door Dirk Goezinne, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Goedendag, Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuw Kia Proceed opgehaald. Nu vroeg ik mij af of Kia ook leaving home verlichting (dat je lampen al aangaan als je de auto van slot haalt met de afatandsbediening) heeft, of alleen coming home verlichting?
Laatste antwoord door Wero, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allemaal, Heeft iemand van jullie ervaring met het volgende? Ik heb vandaag een underseat subwoofer upgrade laten doen bij de Kia Dealer. Echter ben ik er helaas achter gekomen dat ze het dashboard beschadigd hebben.. Er zit een diepe kras op de zwarte kap van de kilometerteller e.d. en onder de ventilatieroosters zitten krassen die niet weg te boenen zijn. Er zitten groeven in.. Ik heb een mailtje gestuurd met de vraag of er wat mee gedaan kan worden, maar ik vrees dat ze straks gaan zeggen dat ik het maar moet bewijzen o.i.d.. Volgens consumentenrecht is het na een half jaar mijn taak om te bewijzen dat het niet door mijzelf is veroorzaakt, of zit …
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 4 antwoorden
- 4,7k weergaven
Geachten, deze prachtige picanto 1 mp3 uit 2007 weigeren alledrie de remlichten plots. zekering onder motorkap is goed.. ..maar er staat geen spanning op de pedaalsensor, wat wel zo hoort? ergens tussen de zekering en sensor is een defect, en de kabel volgen door kabelboom is erg frustrerend.. ..heeft iemand hier een verlichte blik en heldere ingeving, of wellicht een bedradingsschema, zou flink goed doen? zit er een relais in voor zoiets? weet iemand waarvoor de relais dienen die in zekeringkast onder het stuur zitten? groet Eric
Laatste antwoord door ROMAN EMPIRE, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Hoe krijg ik mijn kabel door getrokken van de accu naar binnen Ik wil een subwoofer installeren kan ik ergens een gat boren of is er al een gat waar ik het kan door trekken
Laatste antwoord door Raoul, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen. wij zijn eigenaar van een picanto exclusive 2017. De vraag is misschien gek maar toch. Mijn schoonouders hebben het zelfde type alleen 4 maanden ouder. Alleen bij hun zit er een spriet antenne op en bij ons zo een haaien vin (ik denk dat je dat zo noemt). Wat is nu het verschil ,en was dat een optie we hebben ook alle bij een gps systeem?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Onze mooie sportage voorzien van Nieuwe Monaco 19" velgen. We zijn er erg blij mee...
Laatste antwoord door Toby, -
- 17 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo lezers, ik hoor wen zie veel over hoog verbruik van de Niro , met name bij kleine stukjes. had deze ervaring ook, de oplossing : zet verwarming uit met OFF schakelaar on paneel, de benzine motor wordt altijd gestart omdat de kachel om warmte vraagt en de motor die alleen kan leveren als de water temperatuur hoog genoeg is ( 80-90 graden). de grap, zorg er voor dat die vraag vervalt en de motor zal veel minder aanslaan, dus meer elektrisch rijden is de ervaring na enige malen uitproberen, verbruik nu volledig acceptabel, met veel stadsgebruik 1: 19
Laatste antwoord door Nir00tje, -
Agm batterij 60Ah
door tyger- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Deze week is mijn koffer blijven openstaan.Gevolg batterij leeg. De batterij had nog een spanning van 9,4 volt .Met een batterijlader heb ik deze dan opgeladen. Na 8 uur rust heeft de batterij een spanning van 12,44 volt.De batterij is inmiddels 7 jaar oud. Als ik de state of charge grafiek er zou bijnemen zou de batterij voor 62% geladen zijn. Hoelang gaat jullie batterij mee? Waarschijnlijk zal het is erg gezond geweest zijn voor de batterij ,door ze te laten leeglopen?
Laatste antwoord door ehombie, -
Antenne Vervangen
door Svennie- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hello. Sinds paar maanden heb ik een Carens deze is nog met een een gewone radio. Ik heb hiervoor een DAB+ module gekocht die ik aansluit via AUX en de antenne plakt aan de vooruit. Nu vindt ik dat de ontvangst niet altijd goed is tot soms 0. Na wat opzoeking heb ik gemerkt dat er aftermarket shark antennes bestaan die FM en DAB bekabeld zijn. Maar zou eens willen weten als er mensen hier zijn die al eens zoiets vervangen hebben. Is dit een haalbaar project?
Laatste antwoord door Svennie, -
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste vrienden. Ik ben in het bezit van een KIA sportage 1.7 CDRI bouwjaar 2012 type SLS.(Handgeschakelde bak) Plots werkte mijn CC niet meer. Kan de CC nog wel inschakelen op het stuurwiel en groen lampje brand dan, maar hem setten kan ik niet. Ook de indicator die aangeeft up - down shift, op het dashboard licht niet meer op. Deze geeft normaal aan wanneer je van versnelling moet stijgen of dalen naargelang je snelheid. Ik heb de wagen uitgelezen met een OBD tester en deze geeft geen enkele fout aan. Omdat ik eerst een rood lichtje had van de down assist (Normaal is dit groen wanneer deze is ingeshakeld) heb ik met de OBD reader deze foutcode ge…
Laatste antwoord door Bektronics, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo Kia rijders, Ik heb een Kia Venga uit 2011 en wil een trekhaak er onder. Kunnen jullie mij informeren waar ik op moet letten bij de aankoop. Wat is een goede trekhaak en waar is die te koop en wat zijn de prijzen waarop ik moet rekenen. Hij is bedoeld om een fietsendrager er op te zetten waar twee elektrische fietsen op kunnen. Ik hou mij graag aanbevolen voor reactie hierover en eventueel dank!!
Laatste antwoord door Geesienus, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste allemaal, Ik heb eind december een kia rio uit 2012 1,4 (fifa) worldcup edition gekocht, met 76400 op de teller. Deze is uit Duitsland geïmporteerd en de betreffende garage vertelde dat er een nieuwe schakelbak is ingezet door hun. Auto reed eerst echt als een zonnetje, toch heb ik nu, sinds 2 weken, het probleem dat als ik de sleutel in het contact omdraai (koude motor) ik een soort zoem hoor, na soms wel 5x, de sleutel heen en weer gedraaid te hebben, klinkt er een scherp geluid (alsof de motor al aanstaat bij het omdraaien vh contact). Als ik dit geluid hoor is het daarna starten/lopen. Kia garage zei (telefonisch) dat het ook accu zou kunnen zijn …
Laatste antwoord door ehombie, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Goedenavond, ik heb sinds kort een Kia RIO uit 2006. nu wist ik bij de koop al dat er iets met de elektrische ramen achter aan de hand was. Maar zou dit graag op willen lossen. het zit zo; ik kan de ramen achter wel open doen met de knoppen bij de bestuurder. Maar dicht gaan ze niet meer. Ze gaan alleen dicht met de knoppen in de desbetreffende deur achter. Dit is het geval bij beide ramen achter. Waar zou dit aan kunnen liggen? En hoe kan ik dit oplossen? alvast bedankt, mvg, jamie
Laatste antwoord door Jamie1996, -
- 8 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hoi, Ik ben van plan een update van m'n (navigatie)kaarten bij de dealer te laten doen, doch wil ik graag even weten van wanneer de laatste update alweer dateerd. Ik wil vermijden nu te updaten en binnen 3 weken een nieuwe versie/updae daardoor te mislopen; of een update te doen van de kaaten die sowieso al gedateerd is van X-aantal jaren geleden.. Alvast bedankt. Mvg,
Laatste antwoord door pietsky, -
- 18 antwoorden
- 8,8k weergaven
Ik krijg binnenkort een Niro dynamiceplus line, maar zonder de executive led koplampen. zijn deze 1 op 1 over te zetten, zonder te knippen in de draden, en wat zullen hier de kosten van zijn?
Laatste antwoord door Dudeljo, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van LED-spiegelkappen op een Sorento II? Ik bedoel deze zoals je ze op deze link kan zien http://www.webmart.de/wmshop.cfm?ID=31710&ProductID=372833&CID=75973&do=detail. Is de elektrische aansluiting makkelijk zelf te doen of moet er hulp van een ervaren technieker ingeroepen worden ? Graag jullie advies. Alex.
Laatste antwoord door masimo, -
- 9 antwoorden
- 6,8k weergaven
Ben sinds een week trotse bezitter van een Niro Dynamic Travel. Volgens de handleiding zou bij het ontgrendelen via de centrale deurvergrendeling ook de kofferbak geopend kunnen worden. Helaas werkt dat bij mij niet. Is dit normaal?
Laatste antwoord door Hen E, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een kia picanto uit 2013 zonder knoppen aan het stuur voor navigeren van muziek enz. Weet iemand of de bekabeling wel aanwezig is zodat je deze kan aansluiten of moet ook de bekabeling geregeld worden? Mvg Topcu
Laatste antwoord door Mehmet Topcu, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik vind het lastig zoeken op topic hier, dus misschien is de vraag al eens gesteld: Wij willen de stoelrail van de bestuurdersstoel verlengen van onze kia picanto. Mijn man en ik verschillen nogal in lengte. Mijn man moet zijn benen opvouwen zon ongeveer om in de auto te stappen. We willen dus de rail verlengen, maar wel zo dat ik de stoel ook nog naar voren kan schuiven naar mijn positie. Heeft iemand dit al eens gedaan bij de kia picanto? Zo ja, hoe en met welk onderdeel? Ik hoor het graag, Groetjes, Karen
Laatste antwoord door karenv, -
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
Mijn Picanto TA MY2011 geeft de afgelopen tijd met regelmaat enkel hete lucht. Waarschijnlijk is het stelmotortje voor de temperatuur ("blend door") stuk (aan het gaan). Ik heb nog geen kans gehad te kijken waar de motortjes precies zitten, maar is er hier misschien iemand die me in de juiste richting kan wijzen? En evt. een onderdeelnummer weet, zodat ik na diagnose zeker het juiste deel kan bestellen? Vast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Koelvloeistof
door Machlo- 2 antwoorden
- 3,2k weergaven
Bij het opruimen van de schuur kwam ik nog 3 flessen rode/roze G12 koelvloeistof tegen van mijn vorige auto (skoda fabia). Wilde ze weggooien maar bedacht me toen dat ik ze misschien wel voor mijn picanto TA kon gebruiken. Daar zit vlg mij een ander soort in. Handboekje er maar bij gepakt. Of ik lees er keihard overheen of het staat er gewoon niet specifiek in. Weet iemand welke er precies in moet? Thnx alvast......
Laatste antwoord door Machlo,