Kia Modellen
-
- 12 antwoorden
- 2,3k weergaven
Na een update van ook navigatie etc twee weken geleden bij mijn Kia Niro is mij opgevallen indien je gebeld wordt dat de naam van beller die als contact persoon in systeem staat niet op scherm verschijnt meer Min mobiel is een samsung a8 2018 en daar zijn geen veranderen in geweest Met dealer contact gehad en nog geen melding van geweest dus onbekend Heeft iemand helaas dezelfde issue
Laatste antwoord door MetBril, -
airco probleem
door tomv82- 7 antwoorden
- 7,1k weergaven
De voorbije week hebben we gepuft gehad in de wagen. We hebben onze wagen nog niet zo lang (tweedehands) , maar nu is ons toch iets opgevallen. Door het superwarme weer in België de voorbije week kwamen we tot de conclusie dat de airco toch niet werkt zoals het moet. Als het een 'normaal' weertje is , staat de temperatuur bijna hetzelfde als buiten , dus dat is geen probleem. We kwamen er toe omdat we de airco op 15.5 graden hadden gezet en de lucht voelde niet koud. Als we traag rijden en de ventilator op een laag toerental staat, dan voelt de lucht fris aan, niet koud (dat gaat nog). Op het moment dat we sneller rijden (bvb op de autosnelweg) of de ventilator op hoogs…
Laatste antwoord door Sharkster, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Heeft er iemand nog tips om het stuurwiel te vervangen? Ik heb een nieuw lederen stuurwiel met alle bedieningsknoppen die ik erin wil zetten. alvast bedankt.
Laatste antwoord door Jeroen Hermes, -
- 18 antwoorden
- 2,8k weergaven
Nog "slechts" 48 dagen wachten en dan staat ook bij ons een nieuwe exemplaar voor de deur. Met enige regelmaat doorloop ik het forum af of er interessante berichten te lezen zijn. Vooral het opleuken trek mij wel aan ( verlichting vervangen door LED ) alleen weet ik niet hoe het leasemaatschappij hier tegenaan kijk. Dus.......voorlopig alleen nog maar lezen en aftellen
Laatste antwoord door olympus, -
- 18 antwoorden
- 6,1k weergaven
Wie heeft er hier nog meer last van "cuppende"(zaagtand)achterbanden? De picanto is van juni 2012, 25/30mm verlaagd, is voorzien van de fabrieksaf 15inch type R velgen in combinatie met vredenstein banden en heeft 14.000 gelopen, de achterbanden zijn der mate gecupt dat het afrolgeluid ontzettend hinderlijk is(denk maar aan versleten wiellagers). Ik ben benieuwd of er meer picanto rijders zijn die last hebben van dit euvel.(al dan wel of niet verlaagd in combinatie met fabrieksaf velgen/banden)
Laatste antwoord door De Goede Rijder, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag. Sinds een tijdje hoor ik een vreemd piepend geluid van achter mijn auto. Voornamelijk als is 90-100 kmh rij. Ik denk dat het met de rem te maken heeft, want als ik dan de rem iets indruk is het piepen voorbij. Het is een vrij hinderlijk geluid. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er mee kan of moet doen?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beide handvatten aan de binnenzijde van mij Rio zijn 'beschadigd'. Zie de foto. Heeft iemand een tip hoe ik dit eenvoudig kan herstellen of bijwerken?
Laatste antwoord door jvdpol, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Voor degene die het interessant vinden om te volgen, hierbij wat foto's van een kia sorento 2.5 uit 2008 waarvan de motor gereviseerd wordt. Ook deze motor had te maken met een 'vastgelopen' krukas door slecht onderhoud! Deze week worden onder andere de cilinders gehoond, krukas vernieuwd, distributiekettingen, pakkingen en nog wat zaken gedaan. Zijn er meerdere mensen met deze wagen die hieraan begonnen zijn?
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo iedereen, Ik heb net in mijn kia picanto fusion 2017-2018 cruise control geinstaleerd maar ik heb de knop voor cruisecontrol perrongeluk 2 maal besteld, iemand waar ik hem bij moet installeren voor een prijsje ? echt een aanrader voor niet veel geld en werkt heel goed in mijn kia, en ik geloof dat dit ook zo is bij de kia rio
Laatste antwoord door GT-line, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Kia (Tesla) Bjorn heeft de Soul getest en komt niet verder dan 430 kilometer (bij 90 op de GPS). De Kia haalde daar 500 kilometer. Dat was op een warme dag terwijl het bij de Soul 14 graden was. het lijkt er dus op dat de e-Niro een stuk efficiënter met energie omgaat. Filmpje:
Laatste antwoord door Fralamjo, -
- 18 antwoorden
- 7,5k weergaven
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de flippers en auto hold functie. De auto hold functie is er handig maar moet zeggen met de flippers remmen en tot stilstand komen is echt geweldig. Als je dan ook stil staat rijd hij niet verder naar voren, dus autohold ook niet nodig.
Laatste antwoord door Niro79, -
Afwijking snelheidsmeter/airco werking Carens II 2.0 LPG
door Gast Crazylegscrane- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Goedendag, Ik heb kortgeleden een Carens 2.0 op LPG uit 2008 gekocht. De auto bevalt prima maar er zijn een paar dingetjes die mij opvallen. Allereerst de snelheidsmeter..... Deze geeft concequent 9 a 10 km meer aan, dan dat je daadwerkelijk rijdt. Dit is gecontroleert met verschillende navigatie systemen. Ik merk het ook in het verkeer, als ik mij aan de toegestane max snelheid houd, dan wordt ik "opgeduwd" door het overige verkeer. De banden die onder de Carens zijn gemonteerd hebben de voorgeschreven maten. Ik weet dat er een marge gehanteerd wordt, maar bijna 10 km verschil is wel erg veel lijkt me, of is dat niet zo?? Is er …
-
Nieuwe Proceed ontvangen
door Gast Boanvdv- 21 antwoorden
- 3,8k weergaven
Vrijdag de 24e mei, de nieuwe Kia Proceed GT-Line DCT 7, kleur luxe White opgehaald. 12 km op de teller. Wat prachtige auto! Erg mooi in het wit waardoor de lijnen en de accenten mooi geaccentueerd worden. We twijfelden tussen een rode (onze eerste keuze), maar na het zien van witte demo waren we meteen overtuigd. Wat mij tijdens de rit huiswaarts opviel was dat de auto ietwat zenuwachtig stuurde en erg reageerde op hobbels. De reden was snel ontdekt, de bandenspanning. 3,8 Bar ipv 2,2 Bar! Na de correctie stuurde ie lekker direct en zwaar, wat ikzelf erg prettig vind. Ook het veercomfort is met sprongen vooruit gegaan. Vandaag, zondag een goede 200 km gereden. Wat een …
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Mobiel als hotspot 1 2
door stevedem- 41 antwoorden
- 8,7k weergaven
Ik gebruik nu al een tijde de hotspot functie van mn samsung galaxy s9 als wifi hotspot voor de niro. Gisteren heb ik flitsmeister gekoppeld zodat die aangaat wanneer er een bluetooth verbinding is. Maar toen ik bij de instellingen zat te rommelen zag ik dat er ook een optie was tot Bluetooth-Tehtering. Nu leek me dat er dan via bluetooth verbinding als hotspot gemaakt werd, maar als ik die open, zie ik geen apparaten (en kan ook niet scannen) Iemand enig idee of dat gaat werken voor de niro ? Bluetooth staat namelijk altijd aan, en die hotspot gaat vanzelf uit na 20 min geen verbinding.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
Niro First Edition heeft in de koudere periode van het jaar het probleem dat de Climate Control bij langere ritten,na minimaal een uur rijden, er even steenkoude lucht uitgeblazen wordt. Dit blijft zich dan om de zoveel tijd herhalen. Volgens de dealer is dit normaal, bij mijn vorige auto een Kia Sportage ook met Climate Control, heb ik dit nooit ervaren. herkent iemand dit?
Laatste antwoord door L, -
Op weg naar 2030 1 2
door Hawk- 39 antwoorden
- 4,3k weergaven
Alhoewel dit niet direct te maken heeft met de Kia Niro, lijkt het me wel interessant om te weten hoe hier over wordt gedacht. Even een artikel, wat de meesten waarschijnlijk wel weten: In 2030 rijd je zeker in een elektrische auto. Althans, dat staat geschreven in een van de kabinetsplannen. Omdat iedereen dan geruisloos rijdt, schaft de overheid langzaam maar zeker deze belastingvoordelen af. Bron: https://www.essent.nl/content/particulier/kennisbank/stroom-gas/het-nieuwe-regeerakkoord.html# Nu wordt er volgens zeggen in de auto-industrie volop gewerkt aan elektrische auto's, ik vraag me wel af of de hybride / plug-in ook afgeschaft gaat worden voor nieuw…
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Allemaal, Heeft er iemand ervaring met een OBD (On-board diagnostics) GPS device en t liefst op een picanto (2) Voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=PQ6kH3stegs Ik wil het gebruiken als een soort alarm, maar er zitten uiteraard nog meer features op. Gr Alex
Laatste antwoord door alexander, -
- 44 antwoorden
- 5,2k weergaven
Forumgenoten, Ik ben in overweging om afscheid te nemen van mjin Niro ExecutiveLine (2017) en deze te vervangen door een Jeep Renegade. Inmiddels heb ik in 25 maanden met heel veel rijplezier 20000 kilometer afgelegd. De Niro is - nog steeds - een superfijne auto, ruim, stil en zuinig. Ik vind het een bizar lastige keuze, een keuze tussen ratio en emotie, wellicht helpt het hier schrijven van de dingen waar ik tegenaan loop bij het maken van een keuze me iets op De beenruimte op de achterbank is bij de Jeep minder dan in de Niro, De kofferbak bij de Jeep is kleiner. De Jeep verbruikt meer: 1:12/1:14 ipv 1:18/1:20 maar dat verschil is met …
Laatste antwoord door Hanz99, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Deze week weer een mooie montage uitgevoerd ! Kia Rio 2015 . Pioneer AVH-X490DAB 2 Din gemonteerd in een ACV paneel en ACV swi gekoppeld met origineel stuurwielbediening . Usb aansluiting naast de radio. Origineel Kia antenne vervangen door een Calearo combi FM/DAB antenne. En de origineel Kia achteruitrijcamera aangesloten op de Pioneer 2 Din . Daarnaast ook een BlackVue DR750S 2 Channel met PowerMagic pro modele gemonteerd . #pioneercarbenelux #ACV #Optimount #UnitedCarshops
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Mijn vorige topic is helaas verwijderd dus vandaar dat ik even een nieuwe aanmaak. Ik heb een underseat subwoofer gekocht en ik had begrepen dat je de voeding aan kunt sluiten in de zekeringskast. Mocht iemand weten waar ik hem precies op aan moet sluiten, dan hoor of zie ik dat graag! alvast bedankt
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Heb mijn Proceed besteld met trekhaak. Werd een weekje later gebeld door de dealer. Klein probleempje, even geduld aub...Er is nog geen trekhaak leverbaar voor de Proceed... een kleine troost, de importeur was in bespreking met Thule volgens de dealer... Nou duurt de aflevering nog een week of 6 a 7. Benieuwd of er dan wel een is en onder zit....
Laatste antwoord door DeluxZ, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Sinds kort zijn de navigatie instructies nauwelijks (Zeg maar niet) te horen. De radio gaat wat zachter en ik kan horen dat er iets gezegd word maar dat is zo zacht dat het niet te volgen is. Heeft iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen ? Thanks Marcel
Laatste antwoord door mnijskens, -
Piepende multiriem
door Gast LSNN86- 16 antwoorden
- 4,3k weergaven
Koude start en stuuruitslag zorgt voor veel gepiep. Riem is vervangen door verkoper die niet in de buurt woont. Waarschijnlijk moet eea nagespannen worden bij de dynamo. Hoe doe ik dat voor deze Picanto?
-
Heb bij opruimen nog 3 wieldoppen gevonden met kia logo en 4 gaten, liefhebbers???????? Anders in de vuilnisbak. groet oude.
Laatste antwoord door Beos, -
- 12 antwoorden
- 5,4k weergaven
Welke verlichting kan ik het beste in mijn koplampen zetten . De Led of de Xenon uitvoering ?
Laatste antwoord door Moo,