Kia Modellen
-
- 23 antwoorden
- 4,5k weergaven
Ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Kia Ceed dynamic line, volgens de brochure heeft deze voor en achter dagrijverlichting. Alleen bij mijn Ceed brandt bij lampen “uit” alleen voor de led blokjes en achter helemaal niks. Volgens mijn dealer werkt dit bij sommige Ceeds wel en bij andere niet en kan hij dit niet in de boordcomputer veranderen. Heeft hier iemand ervaring mee en is het gelukt om de dagrijverlichting wel aan te krijgen? n.b. bij de lampen in de stand “auto” branden overdag de ledblokjes voor, de achter led lampen en de kentekenverlichting achter. Wordt het donker dan gaat voor ook het dimlicht voor aan.
Laatste antwoord door Vibravis, -
Assen smeren
door ArjanS- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
Toen ik op vakantie in Oostenrijk was beweerde de Hyundai dealer daar dat er niets gesmeerd kan worden aan de assen. In het instructieboekje staat er ook niets over, terwijl wel de vul en aftappluggen van de differentieels worden getoont en genoemd. Op het Amerikaanse Sorento forum lees ik dat onderhoudsvrije koppelingen in de assen niet bestaan. Dat lijk mij overigens ook, er zijn lagers in die koppelingen en die zullen moeten worden gemeerd op een of andere manier. Nu heb ik op You tube diverse "how to" filmpjes bekeken van het loshalen van zo'n hele as tot smeeropeningen die je met een naald moet inspuiten. Ik neem aan dat jullie als Sorento bezitters daarmee t…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allen, Vanavond keek ik onder de motorkap en hoorde ik een zuigend geluid bij het gasklephuis. Bleek een zwart dopje van een nippel afgeschoten te zijn. Gelukkig vond ik het dopje aan de andere kant van de motor naast de accu. Wat is de functie van deze dopjes en wat betekend het als deze eraf schiet? Zie foto welk dopje eraf was. Overigens als je alleen het andere dopje eraf haalt dan hoor je geen zuigend geluid. Er staan letters bij maar geen idee wat dat betekend, iemand?
Laatste antwoord door spostma85, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Ik heb zins een tijdje slechte ontvangst op mijn radio van mijn Sportage 2011 . Nu is mijn vraag waar de versterker van de antenne zit ???
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Goedendag, Afgelopen winter was het slot van mijn passagiers deur iets bevroren. Ik had het te laat door en probeerde de deur met de sleutel te openen. Het leek alsof er iets af brak. De deur wil nu sinds die tijd bijna niet meer open. Ongeveer 1 keer per dag krijg ik de deur open maar als ik hem weer dicht doe, wil de deur niet meer open, niet van buiten af of binnen uit. Mochten jullie ideeën hebben wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden dan hoor ik het graag.
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Sinds enige tijd in het bezit van een Kia Ceed. Inmiddels met deze auto op vakantie geweest. Tijdens de vakantie een aantal Franse radiozenders als ‘favoriet’ gemarkeerd. Nu probeer ik deze zenders uit de favorieten te verwijderen, echter krijg ik dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Het lukt mij alleen om te overschrijven. Favoriete zenders verwijderen lukt niet. Helaas biedt de handleiding hier ook geen duidelijkheid over. Is het iemand ooit gelukt om favoriete radiozenders te verwijderen? Alvast dank!
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Goedendag, Wij hebben een zoekopdracht gegeven aan een lokale KIA-dealer. Nu heeft hij blijkbaar een beetje moeite om binnen het gestelde budget een geschikte NIro te vinden. Dit terwijl als ik op bijvoorbeeld Gaspedaal kijk, ik er verschillende zie staan, die ongeveer 1.000 tot 1.500 euro nog onder ons budget zitten. Dus nu denk ik, we kunnen net zo goed dan zelf het land in rijden en er ergens 1 kopen. Maar hoe zit dat dan met de garantie? Aangezien alle bestaande Niro's nog ruim binnen de fabrieks-garantie zitten, maakt dat dan wat uit, als ik hem ergens 'in het land' koop en vervolgens het onderhoud dan gewoon bij de lokale dealer laa…
Laatste antwoord door dropje, -
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Mijn Niro is geïmporteerd uit Zweden. Heeft inmiddels 18.000 km gereden. Een heel fijne auto, met, na drie keer tanken een verbruik van 1 op 22,5 (met airco aan. 75% snelweg). Heb de TA geactiveerd. Maar als ik naar muziek luister (USB) of naar de radio komt de verkeersinformatie erg hard/luid door. Ik heb in de handleiding gekeken en de menu's in de auto doorlopen, maar kan nergens vinden hoe dit af te stellen. Iemand de oplossing?
-
- 5 antwoorden
- 7,4k weergaven
Beste mensen Sinds een jaar rij ik Kia Picanto 2012 superpack .ik heb noot probleem me gehad. Maar vanmorgen na nachtdienst wou niet starten. Hij doet helemaal niks. Lampjes gaan aan maar geen tik tik of een enkele geluid. Start stop systeem vaak aan uit gezet ik hoor niks. Key in zie ik wel op het scherm dus ligt niet aan sleutel denk ik. Ik vermoed batterij. Maar ik heb met een collega naar huis gereden moet uitslapen. Heeft iemand hier ervaring mee misschien. Middag ga ik terug naar de auto dus weet iemand wat kan het zijn. Gisteren heb ik gedachte hou wou niet eerst druk starten maar 2de dus ik dacht ik had niet goed de koppeling ingedrukt. Ik weet niet heb noo…
Laatste antwoord door xtra40, -
Kia heeft 2 dash Camps voor de niro maar zitten deze erg in het zicht helaas kan niemand mij dit vertellen. Dealers hebben dit niet in voorraad hopelijk heeft iemand hier ervaring mee
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
na 2 jaar
door rvanrookhuizen- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
2 jaar geleden in de ceramic glas gezet ,flesje 8 euro. Woredt door de regen gewassen. bouwjaar 2014.
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
Eerdaags gaat de Rio voor zn eerste beurt en dat had ik graag laten combineren met een vervanging van de halogeen lampen voor led. Bij navraag aan de monteur mocht er geen led meer geinstalleerd worden omdat dit aansturingsproblemen geeft. Als leek kan ik me er gerust iets bij voorstellen maar gezien de grote hoeveelheid led upgrades die ik hier voorbij zie komen vraag ik me toch af wat nou echt het probleem is. Te meer omdat het toch een domper is dat je een moderne auto niet kan voorzien van dealer/oem led upgrades en je auto's uit de jaren 90 voorbij ziet komen met complete kerstboom installaties. Wat vinden jullie?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 19 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe auto en mijn oog is gevallen op een Ceed. Ik heb een rit gemaakt in een Ceed met panoramaschuifdak en dit sprak mij erg aan. Enige minpunt, ik hoorde windgeruis als het dak gesloten is. De dealer kon mij vertellen dat dit normaal is. Nu zijn mijn ervaringen met schuifdaken van andere merken, dat deze geen geluid maken in gesloten toestand. Ik lees op dit forum verschillende ervaringen over de Sportage en windgeruis. Zijn er hier mensen die een Ceed hebben, met een panoramaschuifdak? Wat zijn jullie ervaringen? Is het normaal dat je windgeruis hoort of mag ik verwachten dat dit hetzelfde geluid produceer…
Laatste antwoord door Vlokkie, -
- 2 antwoorden
- 893 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
- 4 antwoorden
- 5,6k weergaven
Vaklui Bij mijn auto klapt de linkerbuitenspiegel niet meer in, je hoort het motortje wel lopen maar er gebeurt niets. Ik denk dat de tandwieltjes versleten zijn. Heeft iemand ooit dit motortje verwisseld, zag op Ali dat ze daar los verkopen. Groetjes Corjan
Laatste antwoord door corjan60, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, Binnenkort krijg ik mijn Kia Ceed. Helaas niet met full led voor en achter. Is het mogelijk om dimlicht/grootlicht van led te voorzien en zoja welke zijn hier geschikt voor? Dealer rekent hier 180 euro voor. Als ik de lampen op aliexpress bekijk lijkt me dat wat duur(ookal zal de kwaliteit wel anders zijn) Heeft iemand misschien een link van lampen zowel dimlicht als grootlicht in led die goed werken voor de ceed
Laatste antwoord door RickBBBB, -
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Kia Rio uit 2005. Sinds een half jaar startte hij soms niet. Dit is inmiddels geëscaleerd tot op de weg uitvallen met mijn kids erin. Niet leuk! Heb massa laten uitbreiden, hoofd relais vernieuwd, dacht aan sleutel maar hij valt ook uit tijdens het rijden niet alleen met starten. Nu heb ik de dealer gesproken, zegt niet de sleutel, anwb moeten inschakelen gister en na uitlezen kwam er niets uit. Hij zegt gezien het lampje auto met sleutel erin brandt sleutel, dus ik bel een slotenmaker voor op locatie want hij doet het soms wel soms niet en neem geen risico meer. Hij zegt zonde geld want kan sleutel niet zijn, na starten zou je spreekwoorde…
Laatste antwoord door Tamara de Roo, -
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
Ik heb de 17'' aluminium velgen onder mijn auto. Ik zou graag willen weten wat het aanhaal moment is van de wiel moeren. Iemand een idee welke dit precies is? Bij voorbaat dank!
Laatste antwoord door excellent, -
Zoals beloofd, bij deze mijn inbouwverslag van de C074. Ik heb het besteld via Witson, maar je kunt het zelfde product ook kopen bij andere leveranciers. Witson is namelijk niet de fabrikant (zoals veel ten onrechte denken). Door mij besteld: Witson-C074 DVB-t tuner Wifi dongel SD kaart met de navigatiesoftware (Igo / Primo) en Europa kaarten Achteruitrij camera (elders besteld en helaas nog niet binnen) Schrik niet van de hoeveelheid kabels. Alles is netjes aangegeven en in mijn geval pasten de stekkers maar op een manier. Als je alleen maar de C074 hebt is het echt plug and play. Oude unit eruit en de nieuwe aansluiten en er in. Dan nu mijn fot…
Laatste antwoord door sammyke007, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik kon niet vinden of anderen het ook al hadden gemerkt, maar die verschrikkelijke ringtoon in de Niro is niet meer! Als ik nu word gebeld, pakt het systeem de ringtone van de GSM over. Eindelijk! Zal ongetwijfeld door de software update komen. Soms zit geluk in kleine dingen.
Laatste antwoord door LC88, -
- 18 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste mensen, Ik ben bezig met het uitzoeken van een nieuwe lease auto. (40.000km per jaar) Ik vraag me af of de Niro PHEV een goede optie is met ritten van gemiddeld 100 enkele reis (waar dan lang niet altijd geladen kan worden) en uitschieters naar 220+ km enkele reis. Wat zijn jullie praktijks verbruiken op de snelweg? ik rijd toch bijna 90% snelweg en dus 10% binnenwegen. Is dit een haalbare situatie of kan ik beter naar een andere auto gaan kijken (bv. niro HEV, of vergelijkbaar). Ben benieuwd naar jullie reactie
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 3 antwoorden
- 958 weergaven
De accu is vernieuwd van een picanto van 2008 en nu werkr de cv niet meer. Moet je dit opnieuw inregellen?
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Yesss Afgelopen week is mijn auto afgeleverd bij de dealer! (Besteld 1e week mei, zou eerst 22 juli komen, werd tussentijds 2 weken eerder) Vanmiddag de afspraak gemaakt. Komende woensdagmiddag ga ik hem ophalen! Klein probleempje is er wel; er is namelijk nog steeds geen trekhaak beschikbaar voor de Proceed. Die zal dus naderhand nog een keer gemonteerd moeten worden als ze wel beschikbaar zijn. ik zal voor de liefhebbers proberen de topic met enige regelmaat aan te vullen met wat foto’s en ervaringen. To be continued...
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 4 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo allemaal, Navgate 900 BT uitgebouwd. Moest daarna even weg. Auto (Kia Ceed SW uit 2009) met centrale vergrendeling op slot gedaan (dus via afstandsbediening). Na een uurtje weer terug om vervolgens het dakscherm (Maxtronics 800) uit te bouwen. Aan dit schermpje zitten ook twee interieurlichten Alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Maar daarna deed de centrale vergrendeling het niet meer. Ik heb het dakscherm weer teruggezet, maar de interieurlichten deden het niet en de centrale deurvergrendeling ook niet meer. Ik heb in dit forum gezocht naar de werking van het alarm en lees verschillende verhalen. Als ik de deur op slot doe met de sleutel en weer van het …
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als je niet de ExecutiveLine /GT Plusline hebt, dan is er geen officieel KIA bagage afscheidingsrek beschikbaar. Daar ben ik dus mooi de bietenbrug mee opgegaan. De dealer kon hem niet monteren in mijn DynamicPlusLine Niet getreurd, voor 119 euro (!) minder (inclusief verzendkosten heb je een veel mooiere! http://www.boot-buddy.com/kia/ceed-sportswagon-2018-present/safe-d-guard Het is een plexiglazen scherm. Je zit dan niet meer tegen tralies aan te kijken. Net besteld en de levertijd is 4 weken, dus ik heb er nog geen foto van.
Laatste antwoord door Je Ceed hem niet vaak,