Kia Modellen
-
- 1 antwoord
- 3,7k weergaven
Ik stond gisteren op een erg schuine helling(in Frankrijk na een lange tocht door de bergen) met de elektrische handrem aan, wou optrekken en de handrem ging er niet meer vanaf (had ondertussen al flink wat gas gegeven). Toen begon het behoorlijk te stinken. De auto in z'n achteruit gezet en toen weer in de 1e versnelling en toen pas ging de handrem eraf. Weet iemand wat er aan de hand is? Ik rijd een Kia Cee'd van 2012 en heb een maand geleden de remblokken achter laten vervangen.
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi, Vorig jaar juni 2018 heb ik mijn remschijven en remblokken voor en achter laten vervangen door een dealer. Aanleiding was dat deze piepen, de blokken en de schijven waren versleten. Het piepen was erg irritant. De laatste weken begon het piepen weer, inmiddels 12000 km gereden na het vervangen van de blokken en schijven. Hiervoor zijn wij weer naar de dealer gegaan en hebben wij de remschijven laten reinigen en een grote beurt laten uitvoeren. Nu beginnen de remmen (waarschijnlijk voor) weer te piepen. Bij de dealer kom ik er niet uit die zegt dat ze de auto weer willen zien?? En dat er geen garantie op zit. Komt dit bij jullie ook voor en wat kan ik er z…
Laatste antwoord door Zwartebeer, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Vrijdag met 3 volwassenen (plus 4 voeter) en bagage richting de Ardennen vertrokken.........airco aan en gáánnnn. Nou, dan mis je toch wel wat trekkracht zeg. Regelmatig in z'n 3 omhoog en maar hopen dat die bergtop snel in het zicht komt. Dat is zweten zeg, ondanks de airco..... Nou moet ik zeggen dat de werking van de airco me tegen viel. Net een beurt gehad en ook de airco laten bijvullen. Blower op 4 en standje koud.....vond ik toch dat het er niet echt veel kouder op werd in de auto. Kan het zijn dat deze automatisch wordt uitgeschakeld als de auto zwaar belast wordt? Of zou dat niet uit moeten maken en zou er flink koude lucht uit de gaten moeten ko…
Laatste antwoord door Machlo, -
- 1 antwoord
- 791 weergaven
KIA Sportage 2.0 AWD automatic 2012. Gisteren gezien dat de achterruitsproeier niet meer werkt en dat er water in de koffer loopt wanneer ik de sproeier aanzet. Blijkt dat de leiding voor de achterruitsproeier is losgekomen. Om dat te herstellen moet ik de bekleding van het kofferklep verwijderen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
4/5 keer per maand is het net alsof de handrem er op staat tijdens het rijden. Als je dan je voet van het gas haalt voor een drempel sta je stil voor je de drempel over bent. Nu hebben ze de remblokken klauwen en leidingen al vervangen maar het probleem blijft bestaan. Al bij div garages geweest incl. de kia dealer maar niemand heeft een idee wat het probleem is.
Laatste antwoord door Supr3m3 Dalek, -
- 4 antwoorden
- 4,1k weergaven
Zou de gps defect zijn? En waar kan ik die vinden. Onder dakantenne misschien? Bij de dealer de laatste update geplaatst in mei j.l.
Laatste antwoord door Johnnie, -
Proceed subforum 1 2
door pdakkerman- 45 antwoorden
- 5,4k weergaven
Wordt het mss tijd om voor de proceed een subforum te maken? Dus onder c'eed1, c'eed2 en ceed3
Laatste antwoord door Starry, -
- 0 antwoorden
- 841 weergaven
Ik wil mijn ramen blinderen. Iemand een idee hoe ik de binnen panelen er makkelijk afkrijg. Zodat ik het hele raam aan binnenkant kan zien. Gaat om de panelen bij achterruit en twee kleine ruitjes achter. Kia cerato 2006 alvast bedankt
Laatste antwoord door Blackmamba, -
- 10 antwoorden
- 2,4k weergaven
Kan iemand mij vertelllen wat de nieuwste versie is voor de venga aub?
Laatste antwoord door Geesienus, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo ik heb een vraag wat is de meest recente versie van het navigatie systeem? ik kan het nergens vinden alvast bedankt
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hoi, wie heeft er ervaring met 18" velgen op de E-Niro? Ik wil graag 18" velgen eronder, de orginele vind ik niet zo mooi. Wat is het effect op de actieradius?
Laatste antwoord door King Niro, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo allen, Ik heb dit weekend een tweedehands Kia C'eed station gekocht. Ik ben er zeer blij mee en leuk om op dit forum te komen. Ik loop tegen 1ding aan met de navteq versie 2006/2007 die geïntegreerd is. Met een schelle piep wordt op het radioscherm regelmatig vermeld "geen kaartinfo beschikbaar". Dit lijkt mij in het navigatiesysteem te zitten. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Laatste antwoord door Stoelio, -
Achterwisser
door Marcel20vt- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Heb een vraag als het regent gaat de achteruit wisser automatisch aan als die in zijn achter uit staat kon niks vinden
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Zojuist door mijn Kia dealer gebeld dat ze vanuit Kia de connected car kabel moeten vervangen, die schijnt niet goed te zijn. Misschien dat daardoor de info in de app niet altijd up-to-date is.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Er is een routeplanner die rekent met het bereik van de auto, ik kan hem niet terugvinden. Aan de hand van % geladen bij vertrek kiest hij waar je kunt laden en nooit met minder dan 10% lading op de bestemming aankomt. Wie kan mij helpen? SuperGrover
Laatste antwoord door Snits, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hey Rio rijders, Mijn ouders hebben de Rio 3 gehad en rijden sinds de introductie van de Rio 4 met dat model. Ik vind de 3 nog altijd een fraai ding, met name van de zijkant. Bij de 4 vind ik dit wat minder gelukt (alhoewel de rest van de auto een stuk moderner oogt). Ik heb een photoshop edit gemaakt van de 4 zoals ik 'm graag had gezien. Wat vinden jullie? (Hij is tevens ook nu verlaagd en heeft Stinger GT velgen)
Laatste antwoord door moto, -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste mede forumleden, Ik heb al enkele jaren een echt vreemd probleem in mijn radio/cd/mp3-speler zitten. Het probleem is dat ik last heb van storende geluiden op de radio met bepaalde toetsencombinaties van Airco/Achterruitverwarming (en spiegels). De ene zender stoort bijv. heel erg met Airco AAN en Achterruitverwarming AAN. Een andere zender stoort juist bij Airco AAN en Achterruitverwarming UIT (of andersom AC UIT /Achter.vw AAN). Bij het wijzigen van de combinatie tijdens de storing doet het probleem ook onmiddellijk verdwijnen. Wat ervaar ik: - ruis en kraken - horen van dynamo / ruitenwissers - last van omgevingsinterferentie (andere auto's / gebouw…
dynamic, loudness? 1 2
door Peet de Jong- 29 antwoorden
- 8,9k weergaven
Hallo, byzonder blij met de Kia Niro vanaf dinsdag nieuw gehaald en inmiddels 940 km naar alle tevredenheid, wat een auto!!! alleen het geluid valt mij wat tegen van de radio, eigenlijk mis ik bassen ( staat op 10) kan ook geen loudness vinden, zit dat er niet op? Misschien kunnen jullie me helpen? groeten Peter de Jong
Laatste antwoord door pjong, -
- 1 antwoord
- 11,2k weergaven
De auto geeft een foutcode P0101 aan, de luchtmassameter, heb deze vernieuwd en nu geeft hij het weer aan. Wat kan de reden hiervan zijn?De code blijft er even in staan en na een tijdje verdwijnt hij vanzelf weer.Na een tijd rijden en een stop gemaakt te hebben komt hij weer terug.
Laatste antwoord door hookie, -
Ceed SW comfortabel? 1 2
door B0rn- 29 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo iedereen, ik rijd momenteel met een Kia Rio uit 2012 met 17" velgen eronder. Tegen het einde van dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Ceed SW GT-line bestellen (tevens 17" velgen). Van mijn huidige Rio vind ik dat deze extreem "hard" rijdt, in die zin dat elke misvorming in de weg enorm voelbaar is voor bestuurder en nog harder voor de passagiers op de achterbank! Vandaar dat ik wou weten van mensen die al een nieuwe Ceed SW in hun bezit hebben, of deze comfortabel rijdt op het vlak van schokdempen? Alvast bedankt voor jullie antwoord!
Laatste antwoord door DeluxZ, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, Hoeveel data gebruikt de ceed ongeveer voor de fileinformatie en flitspalen etc? Ik wil een extra heel goedkoop abbonementje kopen maar wil dan wel ongeveer weten hoeveel data de auto gebruikt. Ik rijd ongeveer 60 km per dag.
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Onze auto heeft op beide achterdeuren, onderaan in de hoek van het achterwiel, een transparante sticker zitten. Hebben jullie dit ook? Of is de dealer vergeten om de transportstickers eraf te halen?
Laatste antwoord door JvdBosch, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Sinds kort de eigenaar van Picanto 1.0 uit 2012. Sinds vorige week is de zekering (onder de motorkap) van mijn airco 2x doorgebrand. De airco wordt wel goed koud (wanneer hij het doet) en maakt naar mijn mening geen vreemd geluid. Daarnaast zie ik ook geen kabelbreuk o.i.d. Weet iemand wat dit kan zijn? Ik heb nu nogmaals een nieuwe zekering geplaatst maar verwacht niet dat deze het lang gaat houden. Alvast dank voor jullie hulp! Gr Van Dijk
e-Niro - Werking van de App 1 2 3 4 7
door Sigmasailor- 154 antwoorden
- 40,2k weergaven
Dit is een centrale plek voor vragen, ervaringen, wensen en natuurlijk ook antwoorden voor de Kia App.
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 5 antwoorden
- 8,1k weergaven
Hallo, Onlangs een Kia Picanto uit 2014 aangeschaft, maar ik krijg mijn samsung galaxy s7 niet gekoppeld. Als ik de instructies volg: setup - phone - pair, vraagt hij of ik de naam van de telefoon wil noemen. Dit pakt hij niet. Zit er een microfoon in? En zo ja is deze te gebruiken om mee te bellen of moet ik een extern apparaat aanschaffen, vb. een parrot. En waar moet ik de naam naar roepen? Naam van telefoon pakt hij niet. Ik heb overigens een "standaard"-versie. Dus geen stuurwielbediening. Ik wil hem graag gebruiken om muziek te koppelen, maar zoek ook naar het beste middel om handsfree te bellen. Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Alva…
Laatste antwoord door Machlo,