Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hier ben ik weer eens, de Sportage is inmiddels geëxporteerd naar Spanje en doet daar alweer 3 jaar naar volle tevredenheid nog steeds z'n werk. Ding is beresterk in de bergen, gebruik ook regelmatig de 4 wiel aandrijving en tot nu toe is ie niet stuk te krijgen. Ben er dus uitermate content mee maar.... ik moet o.a. nieuwe banden. Zoals je aan de dot markering kunt zien zijn het nog de originele banden uit 2007 !! en die liggen er inmiddels bijna 90000 km onder..jawel 90000 km dat krijg je van rijden op zandwegen slijt veel minder dan rijden op asfalt. Maar ze beginnen nu toch slecht te worden en uit te drogen (zie de foto's) dus de Spaanse RDW (ITV) …
Laatste antwoord door Geewizz, -
Andere Claxon
door mnijskens- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Omdat ik mijn claxon wat minder vond klinken dacht ik ik stop er een andere in. Mede omdat ie zo mooi zichtbaar was met veel plek. Links onder de motor kap op het spatbord. Netjes gedaan maar helaas da's was hem niet. Het claxon geluid komt van rechtsonder (heb nog niet echt gekeken of ik er bij kon) ? Wat zit er dan aan de linkse kant ? Geen idee. 2 claxons in 1 auto ? Da's raar Iemand al eens een claxon vervangen ? Bij een C'eed 2 ?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste leden, Ik ben ten einde raad. Ik ben in het bezit van een Kia Sportage 2.0 - 165 pk benzine uit 2011. Ik heb de auto sinds 2016 In het kort: mijn climate controle werkt niet meer bij hoge temperaturen en lange ritten vooraf: mijn systeem is gevuld, gecontroleerd etc etc. In 2018 nog volledig gevuld etc. In Nederland werkt mijn climate controle over het algemeen altijd. Ik heb geen klachten maar elk jaar als ik op vakantie ga naar Spanje laat de airco ons in de steek. Wat gebeurd er!? Na een uur of 4 a 5 rijden met de airco in stand 22 graden begint hij minder koel te worden. Dit is het geval als de buiten temperatuur boven de 30 graden is en mi…
Laatste antwoord door frankd, -
- 14 antwoorden
- 2,7k weergaven
Na aflevering viel het mij op dat op de P-knop van m'n E-Niro een klein puntje zat. Dacht nog, dat is knap gevonden van Kia, net als op je toetsenbord bij de F en en J, zodat je blindelings die P kunt vinden zonder er naar te kijken. Niet dus, want na ruim 1,5 maand lijkt het net alsof de coating van de P los is geraakt. Meerdere bobbeltjes zijn nu zichtbaar. Net alsof er lucht onder een sticker zit. Dealer gaat er al mee aan de slag en ik ga 't horen. Iemand anders ook deze ervaring?
Laatste antwoord door E-lmar, -
E 10 benzine
door henkkie- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Is de E 10 benzine op lange duur goed voor de Rio,inplaats van euro 95?
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Sinds enkele maanden heb ik een Kia met een LPG G3 installatie, km stand niet zo gek hoog nu 162000 km. Sinds enkele weken heb ik een probleem met het check engine lampje. De eerste keer dat het ging branden de storing laten uitlezen en er kwam een P0304 storing uit. Aangezien het volgens de onderhoudshistorie 25000 km geleden was dat de bougies waren vervangen deze vervangen door LPG bougies. Helaas ging binnen een dag het lampje weer branden. Vervolgens de bobines op plek 3 en 4 gewisseld om uit te sluiten of het een bobine kwestie was. Lampje ging weer branden met dezelfde storing. Zekere voor het onzekere ook bobines op plek 1 en 2 gewisseld, ze zullen per slot van re…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hoi, Heb sinds deze week een E Niro. Erg fijne avond, bevalt zeer goed. De auto is zwart met petrol kleur strips op de voor- en achterkant. Deze zou ik heel graag ook zwart willen hebben. Weten jullie of deze te vervangen zijn en waar ik andere kleuren strips kan vinden? Kon het nog niet vinden op dit forum.....als er al een topic is hoor ik het ook graag. Thanks!!
Laatste antwoord door RobbieDG, -
E5 of E10
door Maximiliaan71- 8 antwoorden
- 4,9k weergaven
Bij het ophalen van mijn nieuwe Niro DynamicLine afgelopen maandag heb ik in de werkplaats gevraagd welke benzine de voorkeur heeft. E10 was het duidelijke antwoord. Maar op facebook zie ik nu talrijke reacties van mensen van wie de Kia dealer wat anders beweert. De een zegt dat E5 beter is, de ander, zoals die van mij, houdt het op E10. Wie heeft er nu gelijk? Raar trouwens wel dat ze bij Kia geen eenduidig antwoord kunnen geven.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 30 antwoorden
- 13,7k weergaven
Weet iemand misschien een werkplaatshandboek te koop van een Kia Sorento 2.5Crdi..... Ben al een tijdje naar op zoek. Met vr gr. Edwin
-
welke brandstof
door tonherben- 2 antwoorden
- 4k weergaven
Beste allemaal Weten jullie welke brandstof vanmorgen getankt moet worden Ik tank altijd euro e5 voorheen euro 95 De auto is nieuw gekocht 2019 gr Ton
Laatste antwoord door Maximiliaan71, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste leden, Ik ben onlangs eigenaar van een Rio uit december 2011 plus pack. Nou heb ik dus gelezen over het inbouwen van cruise control door alleen de knopjes op het stuur te veranderen inclusief kabel. Moooi!! Alleen zie ik dat dit overwegend in modellen 2012 naar boven gebeurd. Ook op youtube zijn de filmpjes alleen met modellen uit 2012+. Is het voor mijn Rio ook mogelijk om via deze manier cruise control te installeren? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Weezy, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Binnenkort mag ik mijn E-Niro in ontvangst nemen. Nu dus op zoek naar een oplaadstation. Al veel gelezen over het opladen en de beperkingen van de 1 fase oplader. Nu dus gestuit op de "Ratio Electric New EV Transformer- Charging station" waarmee ik met 3*25A toch de volledige oplaad capaciteit van 32A kan benutten. Wat zijn de ervaringen met deze oplader en zijn er risico's is het gebruik ervan ?
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ben een Sorento eigenaar. maar al even niet meer zo heel blij.. In 2 jaar tijd heeft mijn auto een diesel 2.5CDRI uit 2004 me 4x laten staan. De motor schiet dan tijdens het starten in noodloop. Dus geen gaspedaalfunktie. Natuurlijk naar de garage geweest die keren....uitgelezen Hun advies was het gaspedaal vervangen en dat ook gedaan...kleine 500€ Daarna toch weer 2x in storing gegaan. Heeft iemand enig idee ....? Groetjes een twijfelende Sorento rijder
Laatste antwoord door spostma85, -
mistlichten
door deedee- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo Ik heb een probleem met mijn mistlichten zowel vooraan als achteraan.. als ik mijn gewoon lichten opzet, zou ik de mistlichten moeten kunnen aanzetten. Maar dat ga niet. Nu als ik eerst mijn grote lichten opzet werkt de mist lichten wel.. kan dus niet, weet iemand hier het probleem van.. gr. deedee
Laatste antwoord door deedee, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Hallo allemaal, op mijn vorige Cee'd kon ik met een druk op de rechter knop van het navigatiesysteem de laatste gesproken aanwijzing laten herhalen. Dat was erg handig. Op mijn nieuwe Ceed 3 gaat dit niet meer. Is dit te activeren? Groeten, Arthur
Laatste antwoord door Ysie, -
- 6 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo ik heb sinds 6 weken een kia rio uit 2015. toen ik hem ophaalde brandde er een banden spanning systeem lampje. tijdens de proefrit niks aan de hand. inmiddels 2x naar de garage geweest. de 1e keer hebben ze het systeem gereset, tijdens de rit erna brandde het lampje weer, weer naar de garage toen zeiden ze dat 1 van de sensoren een verkeerd waarde had waardoor het lampje ging branden, mevrouw het probleem is nu opgelost mooi dacht ik. tijdens de volgende rit na een stukje rijden weer opnieuw het lampje. gelijk weer naar de garage gereden, nu volgende week gaan ze er weer naar kijken. wie heeft dit ook gehad?? word er…
Laatste antwoord door famke, -
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, mijn ceed heef snelheidsbordenherkenning. Nu zie ik af en toe bijvoorbeeld een bord 100 in mijn display staat maar daaronder staat ook nog een bord. Echter is dit maar een klein wit streepje dus kan niet zien wat er staat. Wat is hier de logica achter?
Laatste antwoord door floyd, -
- 17 antwoorden
- 3,1k weergaven
Begin juli mijn e-Niro opgehaald bij de dealer. Wat een feest om electrisch te rijden. Natuurlijk een sport om zo zuinig mogelijk te rijden en dat lukt wat ons betreft prima. Gemiddeld 13,6 kWh per 100 km bij over het algemeen snelwegkilometers, niet harder dan 100 km/u en zo veel mogelijk regenereren. Vorige week de e-Niro naar de dealer gebracht om een trek/draaghaak te laten monteren en nog wat kleine dingetjes af te stemmen. Zondagmiddag gebracht en afgelopen donderdag weer opgehaald. Ik keek vrijdag, voor de vorm, naar het verbruik per dag / rit (via t welbekende EV menu) en schrok met toen rot... 's maandags (was dus toen bij de dealer) een rit /dagtotaal v…
Laatste antwoord door Cabjo, -
Op dit forum heb ik al een topic gelezen over aftermarket uitlaatsystemen, maar zijn er ook mensen die ipv het (veel te) dure uitlaatsierstuk die je bij Kia kunt bestellen er zelf een gekocht hebben? Bij Halfords e.d. zie je ze overal liggen maar passen die ook op de Rio? En hoe zit het met kwaliteit? Alvast bedankt voor evt. reacties!
Laatste antwoord door Matthijs B, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Beste forumleden, Ik ben op zoek naar een goede webshop waar ik een laadpaal voor bij mij thuis kan kopen. Ik rijd zelf namelijk een Kia Niro PHEV. Ik kwam deze webshop tegen en wou graag jullie mening of jullie toevallig ervaring hebben met bestellen hierbij. Graag hoor ik jullie mening: https://www.laadkabelwinkel.nl/laadpaal-thuis Alvast bedankt!
Laatste antwoord door gjcvro, -
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo! Ik ben opzoek naar een plug and play radio voor mijn kia rio uit 2013. Er moet navi en bluetooth opzitten en het liefst android. Daarbij moet ik ook een frontje hebben gezien ik nu een radio heb met niks:) Iemand toevallig tips voor me? Heb zelf al gezocht maar heb er niet heel veel verstand van en wil wel de juiste hebben! Groet en bedankt Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Bete allemaal, Ik heb al gezocht op het forum, maar omdat er veel nieuw is op het gebied van navigatie maak ik hierbij een nieuwe post. Ik zoek een navigatie voor mijn Rio 3 super pack. Ik zie complete systemen met panels, losse panels waar je zelf een navigatie in kan zetten, verschillende android versies etc etc. Ook hoor het merk Witson veel voorbij komen. Ik vind het dus erg lastig. Ik zoek een navigatie wat eigenlijk makkelijk in te bouwen is liefst met de juiste stekkers zonder teveel poespas. Ik hoor het graag
Origineel navigatie
door Gast jvanberkel- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Klein vraagje; ik heb nu een chinees navigatie in de kia rio 2011 zitten, prima apparaat. Nu kom ik op marktplaats het originele kia rio navigatiesysteem tegen. Is de audiokwaliteit beter dan die uit china en de moeite waard om voor 150€ te kopen? Of is alles zwaar verouderd?
-
- 2 antwoorden
- 996 weergaven
Hallo Het gaat over de raamschakelaars die in de deur zitten links naast de bestuurder, nu is mijn vraag de schakelaar van de ramen is wel verlicht en die van spiegel versteling niet, is dat origeneel of is het lampje stuk. Kia sportage 2013
Laatste antwoord door corjan60, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ben al een tijd je aan het zoeken, maar kan het niet helemaal vinden. Ben aan het uitvogelen hoe ik Carplay kan gebruiken in onze Sportage 1.6 (bj 2012). Kan ik dat met een kabeltje doen of moet ik een nieuw systeem aanschaffen? Graag hoor ik hoe ik dit kan realiseren, want een update van mijn navigatie systeem kost zo'n 600 euro. En dat vind ik wel erg prijzig. En met Carplay kan ik dan gewoon Waze, Google maps etc gebruiken. Graag hoor ik van jullie.
Laatste antwoord door xtra40,