Kia Modellen
-
- 18 antwoorden
- 8,4k weergaven
Beste mensen, Ik realiseer mij dat in het donker het zicht naar achteren niet om naar huis te schrijven is. Volgens het instructieboekje zit er een 16watt W16W lamp in. Als ik hem wil verwisselen staat er in de manual: "If the Back-up lamp does not operate, we recommend that you checked an authorized Kia dealer." Zo eigenwijs als ik ben wil ik toch zelf even wat experimenteren. Ik was al eens een site tegengekomen maar de site ( www.kniro.net/back_up_lamp_bulb_replacement-642.html ) lijkt uit de lucht. Op eBay worden heel wat LED-lampen aangeboden en lijkt deze lamp vergelijkbaar met T15. Maar eerst even kijken welke maat lamp ik in lamphoude…
Laatste antwoord door Maximiliaan71, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste allemaal! Ik vroeg mij af of er voor de kia rio 3ub 1.4 cvvt ook angel of devil eyes koplampen bestonden.. Had al gegoocheld maar kwam alleen alie express etc tegen.. Iemand een idee of en waar ik de officiële variant zou kunnen vinden?! Alvast bedankt! Mvg Matthijs
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hi allemaal, Betreft een Kia Sorento 3.5 V6 uit 2006. Sinds kort wilt de auto niet altijd in 1x starten bij het omdraaien van de sleutel in het contact, geef ik was gas met het pedaal dan start hij wel. Verder draait en loopt de auto perfect. Van de zomer nog een onderhoudsbeurt uitgevoerd waarbij ook de benzine filter in de tank vervangen is en een K&N luchtfilter i.p.v. de standaard luchtfilter. Auto is sinds 2011 door mezelf goed onderhouden. Iemand een idee wat dit kan zijn of soortgelijk probleem gehad? Ik heb het vermoeden dat er nog ergens buiten de tank een benzine filter is, maar daar kan ik verder niks over vinden. Hoor graag jullie meni…
Laatste antwoord door spostma85, -
Lane assist / lkas 1 2
door R.J.- 36 antwoorden
- 5,5k weergaven
Bij snelheden boven de 90 km, en dan met name 115+ km, zit er bij mijn Niro een weerstand in de besturing. Als de lkas aanstaat hem je die ook, als je zelf een correctie maakt. Je moet dan door die weerstand heen sturen, waardoor je eigenlijk weer te ver doorstuurt. Ik heb dit ook (in iets mindere mate) als ik geen gebruik maak van de lkas. Zou dit een softwarematige onregelmatigheid zijn of hebben alle Niro’s hier last van? Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door R.J., -
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb een DAB+ ontvanger gekocht en daar zit een antenne bij die onder het raamstijl bevestigd moet worden. Wie kan me vertellen hoe ik die stijl kan verwijderen? Ik heb een Kia Picanto uit 2011. Hieronder staat de link van mijn DAB+ ontvanger https://nl.aliexpress.com/item/33057671702.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.26e64c4dWw2e8t
Laatste antwoord door Pootpotter, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik zou graag eens een foto willen zien van een Rio 4 met afneembare trekhaak en dan als de trekhaak er is afgenomen. Bij voorbaat dank.
Ik heb een Kia Rio 2003 1.5 LS Sinds enige tijd heb ik ontdekt dat er water staat in de bak van het reserve wiel. Waaschijlnlijk een lekkage weet iemand waar dit vandaan kan komen. Aan de rechterzijde zie ik wat water naar binnen komen van achter de pvc binnenbescherming
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb sinds een week een kia ceed uit 2008 en wil de originele radio vervangen door er 1 met usb en aux. Werken de radio knopjes dan nog op het stuur? Welke radio s rond de 100 euro zijn aan te raden?
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
Verlichting
door Albert1968- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met xenon verlichting( HID). Zou dit,EVT willen inbouwen. Heb nu gewoon H7 Philips white vision. Maar met regen vindt ik het maar matig
Laatste antwoord door Chucky, -
- 5 antwoorden
- 9k weergaven
Beste lezers, Hoeveel (samen) kan mijn Kia Picanto 1.0 LX hebben. Weet het draaggewicht wel en het trekgewicht, maar die combinatie kan veel van de auto vergen, neem ik aan. Met dank, Marc
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi Allemaal, Weet iemand een betrouwbare website (m.u.v. de officiële Kia site) waar ik een sierstuk voor de uitlaat voor mijn Picanto kan bestellen? Ik kijk uit naar de reacties.
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedemiddag, Alweer bijna 2 jaar trotse eigenaar van de kia ceed 1.6 crdi sportywagon. Fijne auto waar ik niets op aan te merken heb..op 1 ding na... De zeer saaie standaard radio/cd/bt speler. (Zie foto). Ik wil graag de speler met scherm. Op de 2e hands markt (sloop) amper te verkrijgen vandaar ik hier eens ga rondneuzen. Wilde destijds een mooie pioneer laten inbouwen....deze was 300 eu...alleen kwamen de kabels, 2 din inbouw frame en allerlei ellende er nog bij...ofwel a 750 eu met inbouw. Daarom zoek ik nu een orgineel model met scherm zeg maar. Of iemand moet een idee hebben voor bijv een kenwood radio die met een frontje zo aan te sluiten is? …
Laatste antwoord door Marvin Ritfeld, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allen, Het is wel vaker beschreven dat de wielkasten achterzijde gevoelig zijn voor roest. Ik wil dit nog eens herhalen. Mijn Sorento uit jan. 2006 is nu bijna 14 jaar oud en ik ben geschrokken van de roest. Op het zicht leek het mee te vallen maar toen ik het binnenspatbord van de wielkast eruit haalde zag ik veel meer roest, verhuld dus achter kappen. Het zijn geen vitale delen maar desalnietemin wil je dit niet. Ik heb een paar foto's, er komen wellicht nog meer. Neem zelf ook eens een kijkje in de wielkast want van buitenaf zie je het meeste niet, en zie je het wel aan de buitenkant, achter de portier, dan weet je dat het menens is. Het v…
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Weet iemand waar je een beugeltje (ijzertje) kan krijgen voor een kia sportage 2010-2015 koplampje op zijn plaats te houden? Volgens de dealer is dit niet apart te krijgen
Laatste antwoord door frankd, -
Ik zoek een uitlaat eind demper voor mijn Pro Cee'd en misschien een tussen stuk. Dat hangt een beetje van de staat af. Ik ben een beetje online aan het zoeken naar deze onderdelen en vind het moeilijk om deze onderdelen te vinden. Ik kom wel veel meer onderdelen tegen voor de station versie. Weet iemand of de uitlaat delen onderling uitwisselbaar zijn met de 5 deurs en station?
Laatste antwoord door excellent, -
- 3 antwoorden
- 5,5k weergaven
Beste mede forum leden, Graag het advies of ik wel of niet zelf een accu van een Cee'd JD benzine ISG van eind 2012 moet vervangen. Hij wilde vandaag niet starten. Met een starthulp wilde hij wel... Conclusie: accu is slecht, laadstroom is goed. Is de eerste accu, ca. 7 jaar oud. Vervangen door Kia: 297 Euro Zelf bestellen: ca. 120-130 Euro en ca. 10 minuten werk. Oude type: AGM 60L-DIN - 60Ah(20HR) - 640CCA (SAE) / 512A (EN) - Type Varta RA 594 560 Ik wil plaatsen: https://www.varta-automotive.nl/nl-nl/producten/varta-silver-dynamic-agm/560-901-068 Kan iemand bevestiging dat dit een goede vervangende accu is?
Laatste antwoord door vluppe, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Sinds kort in bezit van kia ceed 2014, voor heen een rio gehad. Nu merk ik dat de ramen beslaan met de airco aan en dit probleem niet gehad bij de rio. Nu heb ik op het net gelezen dat de opvangbak/afvoerslang verstopt kan zitten. Heeft iemand anders dit probleem ook al een gehad en wat kan ik hier aan doen. Ik neem aan dat als deze weer vrij is dat de ramen niet meer beslaan..... Mvg.
Laatste antwoord door LeoK, -
Ruitenwissers
door R.J.- 11 antwoorden
- 3k weergaven
Gisteren bij een van de stortbuien stapvoets moeten rijden. De ruitenwissers konden het niet aan. Nu heb ik in de Kia Shop gekeken en die hebben wel ruitenwissers, maar daar staat geen merk bij. Die zullen er nu dus ook opzitten. Na enig speurwerk ben ik terecht gekomen bij Bosch AR653S ruitenwissers. Bosch is vwb ruitenwissers een goed merk. Hebben jullie bij vervanging ook voor deze gekozen? En zijn jullie het met mij eens dat de Kia ruitenwissers idd niet van die kwaliteit zijn?
Laatste antwoord door Eugene45, -
Accu wisselen.
door @Mike- 3 antwoorden
- 3,5k weergaven
Weet iemand hoe de accu vast zit in de Venga. ik wil er een nieuwe inzetten.
Laatste antwoord door @Mike, -
- 6 antwoorden
- 4k weergaven
Hoi allemaal, Is het normaal bij de Picanto, ligt het aan mij, of zijn de ruitenwissers niet goed? Als hij omhoog gaat trekt hij het raam hartstikke mooi droog, gaat hij terug wordt het hele raam weer nat. Vooral recht voor me op de plek waar ik zit, wat een natte vlek in mijn zichtveld creëert... Zonet wil ik een klein stukje afleggen naar de avondwinkel om wat te halen, heb de hele rit de ruitenwissers aan laten staan omdat ik anders geen hand voor ogen zie.. Het ziet er uit alsof er 'instant' condens aan de buitenkant komt te zitten. Heb het bij andere auto's nog nooit meegemaakt. Om duidelijker te maken wat ik bedoel hier een fotootje: https://ibb.co/eEq…
Laatste antwoord door poverdeweg, -
Roodaccu lampje
door simba- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Vandaag brandt ineens in de file het ride acculampje van mijn kia ceed crdi uit 2007. Nu moest ik zeker nog 10-a 15 kilometer rijden en bij aankomst auto uitgezet. Na een uur moest ik heel even weg nml 5 kilometer verderop zijn na start en weer verlichting ect aan te zetten bleef de ceed gewoon rijden. Bij aankomst auto uit en na een uurtje weer gestart alles aan gezet en weer richting huis. Al die tijd rood accu lampje gebrand verlichting ging niet minder ruiterwissers bleven op goede snelheid radio en kachel bleven gewoon werken. Wat zou er kunnen zijn en is het evt ernstig
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste leden, Sinds paar weken zijn wij trotse eigenaar van een Picanto X-ecutive uit 2010. Echter was een sleutel kwijt dus heb ik deze gekocht met 1 sleutel. Vandaag heb ik een sleutel bij laten maken (niet bij dealer want die vraagt 250-300). Nu werkt een deel wel een deel niet. Namelijk het volgende, ik kan de auto openen, sluiten en starten met sleutel maar de AB werkt niet. Deze hebben we geprobeerd te programmeren echter krijgen we een foutmelding. We starten het proces op de diagnoseapparaat en op een gegeven moment moet de sleutel eruit voor het programmeer proces, na een aantal seconden wachten geeft het diagnose/programmeer apparaat een communicatie …
Laatste antwoord door Ilyas Kocak, -
Zojuist even de automatische ont- en vergrendeling ingesteld bij onze Niro. De Niro ging eerst pas open als je de motor uitzet met de aan- uit knop. Dit kun je instellen in het gebruikersmenu bij Deuren. Nu gaan de deuren van het slot als ik de Versnelling in P zet.
Laatste antwoord door RikLijkendijk, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Beste mensen, zijn jullie al op de hoogte van de nieuwe (bezopen) plannen van de overheid? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/belastingen-op-auto-en-motor/fijnstoftoeslag-mrb niet fabrieksaf roetfilter auto’s met een uitstoot van meer dan 5 milligram per km zijn de sigaar. Nu zijn er dus veel auto’s met een achteraf geplaatste roetfilter(waaronder ik). Zijn die ook de klos?
- 3 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag, ik weet niet hoe het onderdeel genoemd wordt en kan dit dus ook niet vinden. WE hebben een Picanto van 2012. Hier hebben we in de kofferbak handgreep de drukknop kapot. Deze zou ik willen vervangen maar ik zou niet weten naar welk onderdeel ik op zoek moet gaan. Wie zou mij hier mee kunnen helpen. met vriendelijke groet, andy houben
Laatste antwoord door fonzie,