Kia Modellen
-
- 3 antwoorden
- 4,6k weergaven
Mijn Sportage II (2006) heeft een 2din android radio met de mogelijkheid een achteruitrijcamera aan te sluiten. Camera heb in de kentekenverlichting vastgezet. Is er iemand die ervaring heeft met het trekken van de videokabel? Onderlangs of boven via de hemel ? Heb wel Kia manuals gevonden op internet maar het loshalen van de bekleding kan ik nergens vinden. Bij voorbaat dank
Laatste antwoord door Dorus32, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Weten jullie of originele dakdragers van een sportage uit 2013 passen op die van n model uit 2016 qua afbeeldingen op de website van KIA zien ze er hetzelfde uit, maar ze hebben wel een ander artikel nummer en prijs. Ik mis nl. een eindkap/afdekdop van de achterste drager (ik heb n sportage gt uit 2016) graag jullie reacties
Laatste antwoord door dirkbron, -
- 21 antwoorden
- 11,8k weergaven
Ik heb onlangs een 2de hands Kia Rio gekocht bouwjaar 2016. Het is mijn eerste Kia, en ik moet zeggen hij rijd uitstekend. 1 dingetje echter, het start-stop systeem, dat wil maar niet werken, de melding op het dashboard is start-stop function limited. Ik heb de Kia niet bij een Kia dealer gekocht maar bij een onafhankelijke garage die naar ik moet zeggen er alles aan doet het systeem aan de gang te krijgen, inclusief het gratis plaatsen van een nieuwe accu, maar het mag allemaal niet baten, de melding is en blijft function limited. Daarom heeft ie bij Kia geïnformeerd (is met de auto naar een dealer gegaan) over wat het nog kon zijn, antwoord dat weten wij ook niet, als d…
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wat is dat voor iets bij pijl A en plaatje rechts boven. Hoe maak je dit los??? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Kia2811, -
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo allemaal, vandaag tijdens de storm wilde ik uit mijn Kia stappen en tijdens een harde windvlaag werd mijn portier zo hard meegetrokken dat de bevestiging tussen portier en auto losgetrokken werd. i kreeg het portier ook niet meer dicht en ben snel naar huis gereden en heb het boutje losgedraaid. ik zie dat de deur iets verbogen is, maar is dit op te lossen? Of moet ik naar de garage. Dank!
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi allen, Herkend iemand het loslaten van de zwarte portierstrips bij de Sorento? Opzich vind ik het cosmetisch niet zo erg maar kan er nu bijvoorbeeld vocht op plekken komen waar ik het niet wil? Wat denken jullie?
Laatste antwoord door spostma85, -
- 11 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zit die waarschuwing nu wel of niet in de RIO. In het boekje wordt er wel eea over gezegd en het is ook in te stellen. Trip lang indrukken en dan bij user settings. Echter heb ik nog nooit een waarschuwing gezien.
Laatste antwoord door xFeverr, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ontvang maar een paar sterke radiozenders, zoals 100% nl en radio 3. Verder niets of heel slecht. Weet iemand waar het aan ligt?
Laatste antwoord door HermanMeijer, -
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
In mijn (Pro)Ceed maak ik veel gebruik van de regensensor. Echter valt mij de gevoeligheid nogal tegen. Ik heb hem standaard op de meest gevoelige stand staan, maar dan wacht ie alsnog regelmatig erg lang met het wissen van de voorruit. Bijv. zoals vanochtend met miezer. Ik zie dan al eigenlijk 'niets' meer, maar toch hebben de wissers nog niks gedaan. Vervolgens grijp je dan maar handmatig in, maar dat zou ik juist liever niet hoeven doen. Hebben meer mensen hier last van?
Laatste antwoord door kia_21, -
- 10 antwoorden
- 3,7k weergaven
Voor de derde keer de dagrijvelichting in mijn koplamp kapot. Weet iemand of hier al modificaties voor zijn?
Laatste antwoord door waaghals, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb een Picanto uit 2012 en nu vroeg ik mij af of ik wanneer ik thuis kom de koplampen op standje aan kan laten staan wanneer ik de motor uitzet. Ik krijg geen melding dat mn lampen nog aan staan als ik de motor afzet en ik vind het op zich wel handig dat mn lampen al aan staan als ik de auto start. Ik heb alleen geen zin dat mn accu leeg gaat wanneer ik dit zou doen, iemand een idee of dit zonder problemen kan? Tevens viel het mij op wanneer ik mn koplampen op stand uit heb staan dat het icoontje van het stadslicht wel aan staat, hoort dat?
Laatste antwoord door chicksel, -
- 1 antwoord
- 3,4k weergaven
Ik heb een Kia Proceed modeljaar 2019. Bij het op slot doen klappen de zijspiegels in. Kom ik aangelopen met de sleutel klappen de spiegels weer uit. Nu is het zo dat dit soms niet gebeurd. Dan blijft de spiegel links of rechts in of uitgeklapt. Om dit goed te krijgen moet ik de spiegel met de hand in de juiste stand duwen. De volgende keer als dan de spiegels weer in of uit klappen hoor ik een harde tik, vervolgens werkt het weer een tijdje. Hebben meer mensen hier last van? Ik ben er al mee langs de garage geweest. Deze hebben aangegeven niks te kunnen vinden.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Dag, afgelopen week de eerste beurt Bij de Kia dealer voor mijn ceed. 15000 km. Geen bijzonderheden natuurlijk, vloeistoffen en update navigatie. Zag echter dat de banden op 2.7 bar stonden ipv van de 2.3 waar ik ze altijd op heb staan. Zo hoog was het ook bij aflevering. Is daar een reden voor, cq kan het kwaad. Kan natuurlijk de dealer bellen maar wellicht hier ook een antwoord te krijgen.
Laatste antwoord door Tuurke, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Wil graag mijn Samsung s9 koppelen aan mijn radio. Ik heb een kia uit 2008. Kan nergens een manual vinden om dit te koppelen. Iemand ervaring mee ??
Laatste antwoord door Dezperado, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, Sinds kort ben ik in het bezit van een Cee’d GDI uit 2013. Ik heb 2 vragen mbt de verlichting binnenin 1. Zijn de knopjes van de spiegelverstelling verlicht? Zojuist viel mij op dat deze niet verlicht zijn, in tegenstelling tot alle andere knoppen. Het gaat om die van het verstellen en inklappen. 2. Verder heb ik 2 leeslampjes voorin, welke het beide doen. Echter brandt alleen de linker bij het openen van het bestuurdersportier. Hoort dat? Ze staan beiden ‘vlak’ dus in.de middenstand. Alvast dank, Peter.
Laatste antwoord door PH1977, -
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Goedendag, is er iemand die mij kan vertellen vanaf welk bouwjaar en welke types je een originele cruise control kan laten installeren in het stuur. De kosten hiervan bedragen inclusief inbouw € 200,--
Laatste antwoord door Machlo, -
- 2 antwoorden
- 10,4k weergaven
Gisteren was ik mijn auto aan het wassen en wilde ik de ruitenwissers omhoog zetten. Dit wilde ik doen door de ruitenwissers bij contact uit met 1 tikje op de hendel omhoog te laten zetten, zoals dat bij veel auto's werkt. Bij mijn (Pro)Ceed gebeurde echter niets. In het boekje kon ik hier ook niets over vinden. Iemand enig idee hoe je dat doet?
Laatste antwoord door Wutroe, -
- 17 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo, Heeft iemand een betere hotspot app dan de kia hotspot app. Deze werkte eerst wel goed maar hij zet de hotspot heel vaak niet aan. Ook zet die wifi niet aan als ik uit de auto stap. Waardoor ik altijd op 4g zit.
Laatste antwoord door Patjew, -
Zoemende koppeling
door Tedus- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Mijn kia rio 2011 maakt bij het opkomen van de koppeling een zoemend geluid, zie/hoor filmpje. Dit is eigenlijk alleen bij het van stilstand optrekken. Of ik nu achteruit wil, of in zn 1/2 wil optrekken. Heb het ook even geprobeerd bij 3/4/5, zelfde resultaat. Echter als ik eenmaal rij, en dan van 1->2 ga, hoor ik niks. Als de motor warm is, hoor ik het weer bijna niet. Verschilt per keer. Auto heeft 68K gereden... In het filmpje heb ik de auto op de handrem staan, en probeer ik op te trekken (handrem ivm filmen). Verder hoor/voel ik niks aan de koppeling zelf. https://youtu.be/c6TWBdpx-6I Iemand een idee?
Laatste antwoord door Tedus, -
Batterij gezondheid 1 2 3
door Prlwytzkofsky- 67 antwoorden
- 13,9k weergaven
In dit draadje kan je je accu gezondheid posten. Dit is om te kijken welke factoren invloed hebben op de gezondheid van de accu van de Niro zoals snelheid van laden, kilometers, rijstijl, leetftijd etc. Je kan de gezondheid (State of Healt, SOH) door je dealer uit laten lezen, maar je kan ook met Torque Pro (misschien ook lite) en een ELM327 bluetooth dongle zelf een soort Leafspy/CanZE (de apps voor Leaf en Zoe) maken. Waarschuwing: de OBD poort is niet een alleen lezen poort, dus je kan ook dingen fout doen. Een paar linkjes die handig zijn: De PID's voor de Niro (clone or download, download as zip) https://github.com/JejuSoul/OBD-PIDs-for-HKMC…
Laatste antwoord door Prlwytzkofsky, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een 2dehands kia Carens gekocht en heb er een set winterbanden op geplaatst, helaas blijft het lampje van de bandenspanning branden en weet niet hoe ik dit moet resetten, weet iemand hoe ik dit moet uitschakelen?
Laatste antwoord door Wideke, -
Proceed
door Geert Van Vuuren- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal zal me eerst even voorstellen mijn naam is Geert en ben 54 jaar voor het eerst in mijn leven ben ik over gestapt op een kia proceed uit 2013 nadat ik jaren opel heb gereden moet zeggen hij bevalt mij prima Nu had ik een vraag ik zou graag mijn lampen willen vervangen voor led verlichting kan dit zo ja welke raden jullie mij aan en moeten ze canbus geschikt zijn ik hoor graag van jullie Gr Geert
Laatste antwoord door Yuanes, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Sinds 2 maanden heb ik een andere Picanto en deze rijdt verder prima. Alleen valt mij op dat aan de binnenkant van de passagiersdeuren alles meer trilt dan bij mijn vorige Picanto (dit was het oude model). Vooral als je over een klinkerweg gaat hoor je van alles trillen. Hebben meer mensen dit met het nieuwe model?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goedemiddag, wellicht een onnozele vraag voor sommigen, maar hoe verwissel je de achterruitenwisser van de Niro? Ik heb er eentje voor 5 euro op aliexpress gekocht. Deze ziet er qua bevestiging identiek uit als de originele, alleen zie ik nergens iets wat je kunt indrukken om het ding los te krijgen. En bij de garage zien ze mij aankomen, vandaar dat ik mijn hoop op jullie vestig. Iemand tips? Alvast dank en groeten, Olaf
Laatste antwoord door Olaf de Niro, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Kia Venga 2013 Sinds mei 2018 zijn er problemen met de benzinemeter; de auto is hiervoor vorige week voor de 8e keer naar de dealer geweest. Nu zal weer moeten blijken of het probleem wel of niet en voor hoe lang verholpen is. De problemen zijn als volgt: Regelmatig blijft na het tanken de wijzer op vol staan en loopt niet terug. Bij een tankbeurt verandert het verbruik per tankbeurt niet en de actieradius niet Ook gebeurt het dat het een paar tankbeurten alles goed gaat maar opeens als je de auto weer start de wijzer weer op vol staat Soms loopt de wijzer gedurende een rit op en staat dan ook weer op vol. Het is mij niet altijd duide…
Laatste antwoord door ehombie,