Kia Modellen
-
Storing hybride systeem
door Gast Slowfox- 1 antwoord
- 6,5k weergaven
Vandaag ben ik gestrand met mijn Kia Niro van februari 2018. (nieuw gekocht) Er verscheen een melding: Storing hybride systeem stop motor en auto. Ook ging het motormanagement lampje (oranje) branden en het groene lampje dat normaal aangeeft als je op de benzinemotor rijdt ging knipperen. Ik heb de auto aan de kant gezet en even gewacht. Opnieuw gestart alles ging goed voor een halve minuut toen begon de ellende opnieuw. Toen wilde de Niro helemaal niet meer starten. Na enige minuten wachten toch weer geprobeerd de benzinemotor sloeg weer aan en het ging even goed. Daarna kwamen alle waarschuwingen opnieuw toen met terugvallend vermogen en slecht …
-
Hoe kan ik zelf een update geven voor mijn navigatie. Het gaat om een kia ceed bj 2011. De radio heeft stuurbediening, achteruitrijcamera, enz
Laatste antwoord door Stefandm, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Goedenavond, Aanstaande zaterdag ga ik mijn cee'd sporty wagon (1.6 business edition uit 2008) ophalen die ik gekocht heb bij de kia dealer. Nu zit hier navi in (gesproken instructies) met dvd's uit (volgens mij) 2009. Weet iemand wat de laatste versie van de navi is voor deze wagen? Wordt deze uberhaubt nog voorzien van nieuwe dvd's? En uiteraard wat de kosten van de laatste nieuwe versie zijn. Ben aan het twijfelen om er misschien een 2din radio met navi in te zetten, maar als er nog updates uitkomen voor de originele navi dan scheelt dat wellicht weer wat in kosten. Alvast bedankt voor de antwoorden
Laatste antwoord door Sandriekus, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo Allemaal, Ik lees dat jullie veel de pioneer TS-E1002i en de pioneer TS-E1302i gebruiken als vervangende speakers voor de standaard speakers. Alleen zijn deze speakers nergens meer te krijgen. Welke speakers raden jullie nu aan en passen in de picanto 2014? Mvg, Bas
Laatste antwoord door weert14, -
- 7 antwoorden
- 3,5k weergaven
Kan de nieuwe Niro (2020 model) video bestanden afspelen via het “grote” scherm?
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi allen, Ik rijd nu al voor de tweede keer op een set wintervanden, het hele jaar door. De Nokian WR SUV 3 en nu 4. Bij de Nokian wr suv 3 had ik op een gegeven moment last van ongelijkmatige slijtage, cuppen, van de banden, waardoor ze lawaai gingen maken. Zingen vooral boven bepaalde snelheid en ook trillen bij bepaalde snelheden. Bij de volgende en huidige nokian banden heb ik na 10.000 km al lawaai, maar niet zozeer trillingen. Met de stetoscoop is de auto langsgelopen terwijl die vrij draaiend op de brug stond maar verder maakte er niets lawaai tijdens het draaien (rijden op de brug) dus moet het ook wel van de banden komen. Op nat of wisselend wegd…
Laatste antwoord door ArjanS, -
Accu bijna leeg
door mcl- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo, Als ik in stilstand mijn radio/muziek op USB wil spelen, dan krijg ik steeds de melding dat de accu bijna leeg is en dat ik mijn auto moet starten voor de stroom. Is dat normaal? Kan hij niet, als de accu bijna leeg is, overschakelen op de stroom van de accu? Groet, Martin
Laatste antwoord door mcl, -
- 8 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo, Vanaf 31 maart 2018 is ecall in nieuwe auto's verplicht. Nu zit volgens de kia chat en de dealer geen ecall op de auto. Maar de auto is toch pas sinds half 2018 bij de dealers uitgekomen? Is het dan niet verplicht om te hebben?
Laatste antwoord door meeder, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Airco werkte niet meer na behoren... kia picanto x line 2019. Zat namelijk ergens een lekje . dat is weer voor 100% gerepareerd , Monteurs van Kia Autobedrijf van Muijlwijk bedankt .. kia-schelluinen.nl
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Wie heeft zijn ramen laten blinderen/verduisteren? Bij welk bedrijf en ervaring hebben jullie hiermee? voor en achterkant? Of alleen achter?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 0 antwoorden
- 727 weergaven
Heeft iemand een idee hoe ik aan de 2 lensjes kom die over de lampjes van de kentekenverlichting geplaatst moeten worden?? Kia dealer kan ze niet bestellen, en sloperijen willen ze niet los verkopen....en op internet nergens te vinden...het betreft een Sportage uit 2010 alvast bedankt
Laatste antwoord door Kia Sportage Grunnen, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hallo, Van de achterlichthouder van mijn Sorento (2010) is het glas kapot. Ik heb een nieuwe houder zonder binnenwerk gekocht via een webshop. Echter ik krijg de oude houder niet open om de printplaat eruit te halen. Ook even gekeken of me dat lukt bij de nieuwe, maar ook daar lukt het me niet bij. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt, Marcel
Laatste antwoord door MarcelD, -
Klepje tankdop
door dropje- 13 antwoorden
- 12,9k weergaven
Meer mensen waarbij het klepje, waar de tankdop achter zit, af en toe niet lekker open gaat? Je hoort het slotje ontgrendelen, maar het klepje schiet niet open. Net of de veer net te slap is die het klepje naar buiten moet drukken. Verschillende keren proberen en dan gaat hij meestal wel. Of iemand anders drukt op knopje en ik sla mijn nagels even achter het klepje. Lukt dan uiteindelijk wel, maar is niet helemaal de juiste manier natuurlijk. Helpt het als ik het scharnierpunt effe vol blaas met siliconen spray oid?
Laatste antwoord door SimonV, -
- 6 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hi allemaal, Ik rij in een Kia Venga uit 2010 (vandaar dat deze categorie heb gekozen), maar mijn vraag gaat over de RVS strip onder mijn rechter achter portier. Deze is namelijk losgekomen en er zit een knik in. Ik ben naar de Kia dealer geweest om een nieuwe te bestellen, maar... Deze strips worden niet meer geleverd. Het is ook niet origineel, zeggen ze. Terwijl wij de auto daar gekocht hebben met de strips. In heel Nederland kan niemand (volgens de dealer) deze strips meer leveren. Nu is mijn vraag: heeft iemand van jullie ervaring met een soortgelijk probleem en belangrijker is er een alternatief... De onderdelen-man bij de dealer noemt het trouwens ee…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 11 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hi mede Kia rijders, Sinds 3 maanden trotse eigenaar van den Kia Ceed 2018 Executive line. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat er merkbaar overal rammeltjes hoorbaar zijn. Denk hier bij aan het dak, midden console en deuren. Ik heb een Pano dak en daar ligt het niet aan. Waarschijnlijk moet binnenkort bij de dealer heel het hemeltje eruit. Na een aantal keer terugkomen is het nog steeds niet opgelost... De deuren trillen door het JBL sound pakket, dit heb ik middels zelf opgelost d.m.v. isolatie. Ik ben erg benieuwd of er meer mensen last van hebben. Bij het Tweakers forum zijn er meerdere te vinden met vergelijkbare problemen. Verstuurd vanaf mijn SM-G965…
Laatste antwoord door Nightmare, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo. Ik heb net een kia picanto gekocht en ik wil graag de radio vervangen zodat ik muziek vanaf mijn telefoon kan beluisteren. Ik zat te denken aan eenPioneer MVH-A210BT Of een vergelijkbare radio. Mijn vraag is is dit een kwestie van plug and play of moet ik dan zelf nog kabels gaan veranderen. En heb ik nog speciale kabels nodig om een andere radio aansluiten in de kia Alvast bedankt
Laatste antwoord door chris_gaming1997, -
Stoelverwarming
door Hootch- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik heb het gevoel dat de stoelverwarming van de Kia Ceed sw (2020) niet goed werkt. Krijg namelijk geen gelijke verwarming in de stoel, sommige delen voelen warm aan en sommige delen niet, dit zorgt voor een onaangenaam warm/koud gevoel. het lijkt wel of er koude lucht wordt geblazen (wat natuurlijk niet is). Bij mijn vorige auto (Seat Loen) was de stoelverwarming op het zitvlak normaal verspreid wat zorgde voor een gelijkmatige warmte, zelfs te warm in stand 2 en 3. In de Ceed is de warmte pas goed voelbaar in de maximale stand 3, maar dan nog steeds met koud/warm gevoel. Herkennen jullie dit?
Laatste antwoord door floyd, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe dit onderdeel heet?
Laatste antwoord door Jelle.colaris, -
- 22 antwoorden
- 7,9k weergaven
De Ceed SW executiveline beschikt over een elektrische achterklep. Nu vraag ik mij af of het Nederlandse model ook de sensor in de achterbumper heeft voor het openen zonder op de afstandsbediening te drukken? Ik krijg het bij die van mij maar niet aan de praat. Heb al meermalen een paar minuten achter de achterklep gestaan zonder resultaat. In het instellingen menu heb ik een vinkje gezet bij "slimme achterklep" of was het "intelligente achterklep", dat weet ik zo even niet meer.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
hierbij een oproep of iemand een goede service manual (liefst e-book) heeft die ik kan kopen. heb er nu al eentje gevonden voor 17 euro maarjah goedkoper is altijd beter. ;) dus linkjes naar goedkopere boeken word geapprecieerd.
Laatste antwoord door Jelle.colaris, -
- 0 antwoorden
- 899 weergaven
Hallo lezer, Omdat ik graag over wil stappen naar het rijden van een camper staat mijn Kia cee'd te koop! Ik verkoop hem met pijn in mn hart, want ik heb er altijd enorm van genoten! Een liefhebber kan er waarschijnlijk wel in mee komen. Daarom zet ik hem ook op het forum. Misschien is hier een liefhebber die hem wil overnemen of iemand kent die een Kia Cee'd zoekt. Zie link van marktplaats hieronder voor meer informatie en foto's! KIA CEE D 1.6 Cvvt 2008 Zwart € 4.650,00 http://link.marktplaats.nl/m1526008010?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons_seller Als er vrag…
Laatste antwoord door Melchior, -
sperdifferentieel
door Curd- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, ik ben Curd en woonachtig in Belgie, sinds mei 2016 heb ik een Kia Sorento en tot voor kort vond ik dat een zalige wagen, met voldoende comfort en een goeie trekker voor onze grote caravan. ik rij al 37 jaar met de wagen en heb nog nooit langs de kant van de weg gestaan, maar recent zijn we op weekend geweest naar de Ardennen (zonder caravan) en ben met problemen langs de kant van de weg komen te staan, na enig onderzoek had ik blijkbaar problemen met het sperdifferentieel, kapot gedraaid en einde verhaal op 150 km van ons bestemming en 100 km van huis, leuk is anders... Ik kreeg na 12 dagen mijn wagen terug, alles is goed verlopen met de Kia garage, garantie, verv…
Laatste antwoord door Curd, -
- 21 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo ben sinds donderdag de eigenaar van een Kia stonic executive line automaat. nu viel mij op dat er geen verlichting in het handschoenen vak zit. bij mijn vorige Kia de rio executive was dat wel het geval. aangezien deze auto 10.000 euro duurder is mag je toch wel wat verwachten. in de handleiding van de auto staat de verlichting wel vermeld. de uitsparing voor een lampje de de schakelaar zijn wel aanwezig zijn er stonic rijders die wel verlichting hebben ? alvast bedankt voor de reactie
Laatste antwoord door René brandsma, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Heeft iemand goed ervaring met een OBD II stekker via bluetooth. Welke merken zijn er goed, of hebben de meeste mogelijkheden.
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi allen, Hier zomaar een paar foto's van mijn Sorento van 01-2006, de 3.5 v6 exqlusive Vind de eerste Sorento nog steeds de mooiste, al komt het nieuwste model weer aardig in de buurt. Ik ben ook benieuwd naar jullie foto's!
Laatste antwoord door ArjanS,