Kia Modellen
-
- 30 antwoorden
- 12,3k weergaven
Dag mensen, Ik was benieuwd wie er ervaring heeft met het doorspoelen (flushen) van de automaat? Ik ga dat medio Mei laten doen bij autrans in Lunteren Heb niet direct problemen (nog) maar leek mij een verstandige voorzorgsmaatregel Alhoewel.. pas als hij goed op temp is, zie je bijv op de snelweg dat hij bij 110KM/u van 2400 naar 2000 toeren zakt. Terwijl die dan al in de 5de versnelling zit.
Laatste antwoord door Berry322, -
- 6 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hoi allemaal! Sinds afgelopen zaterdag heb ik een Kia Picanto uit 2012 in het lichtblauw. Ik zou nu graag een haaienvin antenne erop willen hebben maar ik kan het nergens vinden. Ik zie bij ome Ali wel een haaienvin antenne maar daar zie ik 3 tinten blauw die allemaal niet lijken op die van mij. Is er iemand die toevallig een adresje weet waar ik een haaienvin antenne kan bestellen in het licht blauw? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door chicksel, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste allen, Ik zat te kijken naar een OBD2 scanner en kwam toen uit op verschillende protocollen en al. Ik heb neit echt kunnen vinden welke geschikt is voor de 2006 variant, ik hoop dat jullie hier misschien meer over weten. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
wie weet welk sieruitlaat stuk past op mijn picanto 3 . daar de uitlaat naar beneden is gebogen
Laatste antwoord door tokoroko, -
- 14 antwoorden
- 6,3k weergaven
ik zag laatst een kia (welke weet ik niet) en die had onder de spiegel een lampje en die projecteerde het kia logo op de grond. nu is mijn vraag is dat er ook voor de niro? en hoe kom ik hieraan?
Laatste antwoord door PatrickNiro, -
Wij hebben wel een goede en vooral verstandige keuze gemaakt! Niet? De Tesla: 1. Is een heel stuk kleiner. Krap zitten achterin 2. Heeft minder actieradius 3. Deuren die vast zitten gekleefd. 4. Lekkende achterbak
Inhoud USB
door mcl- 10 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Ik heb wat problemen met het vinden van muziekbestanden op mijn USB-stick. Ik heb op de stick het volgende gedaan.Ik heb een bestandsnaam gemaakt met naam van zanger/orkest.In dat bestand heb ik de desbetreffende mp3 nummers van die zanger of orkest geplaatst. Zo heb ik ongeveer 50 bestanden met namen . Als ik media/USB open, dan kan nergens die bestanden onder elkaar vinden. Hoe kan ik dat terugvinden en afspelen? Groet, Martin
Laatste antwoord door mcl, -
E10 of super
door kokkenees- 9 antwoorden
- 3,7k weergaven
hallo, ik heb een picanto 2012 en tank nu E10. Nu lees ik de laatste tijd dat E10 slecht is voor slangen e.d. wie heeft ervaring met dit topic. kan ik beter super 98 tanken? ik dank jullie vast voor een antwoord.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 16 antwoorden
- 42,8k weergaven
Weet iemand wat de afmetingen zijn van de kofferbak van de Niro? Alvast bedankt
- 15 antwoorden
- 9,5k weergaven
Hallo iedereen. Ik wil de dim en grootlicht lampen vervangen door White Vision. Alleen zie ik dat het niet standaard lampen zijn, waarschijnlijk door die lenzen die ervoor zitten . De mijne heeft HB3. Klopt dit? Alvast bedankt Grtn Kim
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Gisteren voor het eerst de afneembare trekhaak (origineel kia) gebruikt. Nu heb ik er twee sleutels bij gekregen om deze, naar ik verwacht, op slot te zetten tegen diefstal. Maar nu zie ik toch niet waar het sleutelgat zit…
Laatste antwoord door HansHo, -
welke upgrade speakers pasklaar
door Gast viper1967- 5 antwoorden
- 6k weergaven
voor mijn picanto uit 2018 wil ik de standaard speakers eruit halen en een upgrade halen echter welke upgrade speakers zijn pasklaar hiervoor? (zodat ik niet hoef te zagen,boren.slijpen.frezen,lassen,solderen,e.d.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 7 antwoorden
- 5,4k weergaven
Bijgevoegd een duidelijk filmpje (over smartphones) waarbij duidelijk wordt uitgelegd waarom je ter bescherming van de batterij van de E-Niro / electrische auto NIET tot 80% hoeft te (snel-)laden. Doet de auto namelijk zelf al
Laatste antwoord door Hippe lip, -
- 18 antwoorden
- 4,9k weergaven
In afwachting van de bestelde Picanto gt-line kwam ik op youtube DIT filmpje uit Colombia tegen waarin heel duidelijk full-led koplampen zitten, de dealer weet niets van full-led koplampen in de Picanto af. Lijkt me erg gaaf als er al full-led in komt!
Midden armsteun 1 2
door mcl- 34 antwoorden
- 7,2k weergaven
Hallo, In januari pas krijg ik mijn nieuwe Kia Picanto Dynamic Plus. Ik wil daar graag een midden armsteun, maar ik vind ze hier te duur. Bij AliExpress zijn ze super voordelig, maar hoe zijn ze te monteren? Zo handig ben ik ook niet. Ik hoor graag, Groet Martin
Laatste antwoord door SamuelWCK, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hoi, Kan iemand bevestigen wat het juiste filter is voor de automatische transmissie van een sorento 3.5 v6 uit 2006? Volgens mij is het niet de A30-40LE zoals op de foto omdat daar specifiek bouwjaar 2003-2004 bij staat. Ik heb het vermoeden dat het de A5SR1 oftewel RE5R05A(Nissan) is, volgende plaatje, maar zie bij verschillende adv. geen kia in de beschrijving staan. Wie weet het?
Laatste antwoord door Berry322, -
Software updates 1 2 3 4
door Gast Nirofan- 95 antwoorden
- 36k weergaven
Kia geeft aan dat ze tijdens de onderhoudsbeurt software en navigatiekaart updates doorvoeren. Voor mij betekend dit 1x per jaar. In theorie kan ik dan 364 dagen achter lopen indien de updates 1 dag na mijn onderhoudsbeurt beschikbaar komen. Mijn dealer geeft aan dat ik tussentijds altijd mag informeren of er een update is en dat ze die dan wel willen installeren. Dat kost ze namelijk nauwelijks tijd. Stekkerje aan de auto en de update wordt automatisch uitgevoerd. Bakkie koffie en na 20 minuten kan je weer naar huis. Het zou mooi zijn als Kia updates (met beschrijving van verbeteringen) zou aankondigen op hun website zodat de klant zelf kan besluiten om een t…
Laatste antwoord door Dragao, -
Dames, heren.. Kunnen de eerste eigenaren eens wat praktijk cijfertjes geven w.b. verbruik ? (Ben zelf met name ge
Laatste antwoord door MrMaster, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Goedemorgen! Sinds een paar maanden ben ik de eigenaar van een Kia Cee'd 1.4 X-ecutive uit 2010, altijd dealer-onderhouden. De auto rijdt prima, geen enkel probleem mee motorisch gezien. Ik rijd er ongeveer 3 keer per week mee naar het werk, enkele reis van ongeveer een uur, soms langer als het druk is. 2 dingen zijn mij opgevallen: * Ik heb meestal de climate control op auto staan op 20 graden, airo uit, verder geen specifieke blazers geactiveerd. Als de temperatuur goed is gaat de blazer eerst - zoals verwacht - uit. Na ongeveer drie kwartier tot een uur rijden begint het echter koele lucht te blazen en vooralsnog heb ik nog niet meegemaakt dat deze luchtstroo…
Laatste antwoord door Skopje, -
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik heb een kio RIO uit 2012. Prima auto. Laatst heb ik een nieuwe accu laten plaatsen en sinds dien problemen met me electrische deurvergrendeling. Ligt niet aan me sleutel Het rotte is als ik een dag niet rij dat die me accu leeg trekt dat ligt volgens mij aan die storing. Ik heb de auto uitlaten lezen en de storing zit achter me dashboard die alle deuren aan stuurt een dure grap en wat veel werk en tijd kost. Nu las ik op internet door via zekering of iets anders te verwijderen de stroom stopt dat me accu niet meer leeg loopt. Wie heeft er een oplossing of weet raad. Gr Ja.
Laatste antwoord door xtra40, -
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
hoe kan de koplampunit uitgebouwd worden zonder schade aan kunststofdelen etc. ?
- 6 antwoorden
- 1,3k weergaven
Dag, Bij een grote beurt half december is de garage het luchtfilter vergeten er in te doen. Ik heb hier een maand mee doorgereden. Behalve wat meer geluid merkte ik niet veel. Totdat vorige week hij weinig toeren maakte bij het schakelen. Bij de Wegenwacht kwamen ze erachter dat het filter ontbrak. Ik ben toen naar de garage geweest, filter erin gezet maar ze kwamen erachter dat het Uitlaatspruitstuk ook stuk is en vervangen moet worden samen met de katalysator. Dure grap dus. Mijn vraag is; kan het Uitlaatspruitstuk kapot zijn gegaan doordat ik een maand zonder filter heb gereden?
Laatste antwoord door xtra40, -
laadpunten in POI
door oldie- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Waarschijnlijk een newbie vraag maar toch. Kan ik laadpunten op mijn weg zien zoals benzinestations in bv TOMTOM GO Mobile android of nog beter routes plannen met laadpunten heb hier natuurlijk al over ABRP gelezen maar tomtom werkt toch samen met KIA an andere EV aanbieders. Zelfde voor sygic hier vind ik wel adressen maar alleen als je de naam van een oplaadpunt kent. Vind het een beetje raar dat zo'n merk nog niet beter is voorbereid je moet in belgie de laadstations al met een vergrootglas zoeken zeker snelladers . Meestal zal ik wel thuis laden kan hier wel een 11kw zetten en heb een oprit , maar je zal toch maar eens een punt nodig hebben da…
Laatste antwoord door oldie, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo, Iemand een idee of deze motor daar ook zo veel last van heeft. Zoals de meeste direct injectie motoren.
Laatste antwoord door ehombie, -
- 34 antwoorden
- 13,7k weergaven
Mooi plekje voor tips voor handige uitbreidingen op de e-Niro, bij deze de eerste. Omdat ik grote fan van Apple Carplay ben, heb ik een (Brodit) universele Iphone houder voor mijn telefoon in laten bouwen. Het was even zoeken, maar samen met de dealer een mooi plekje gevonden. Je kunt je pols mooi laten steunen op de console waardoor bedienen trefzeker gaat. Doordat de telefoon vast verbonden is via de BT wordt hij opgeladen en werkt Carplay prima. Uiteraard kan je nu ook vanuit de Kia je telefoon bedienen. Ik gebruik nu sinds een half jaar Waze: werkt gewoon prima; het scherm op de telefoon geeft aanvullende info op het hoofdscherm:
Laatste antwoord door dekatvandeburen,