Kia Modellen
-
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds enkele dagen een Sorento gekocht met een kapotte katalysator. Nou wil ik deze zelf vervangen, lijkt mij redelijk bereikbaar. In het werkplaatshandboek wat ik via dit forum heb kan ik daar weinig over vinden, of ik heb niet goed gezocht. Mijn vraag is de volgende: Kan ik de katalysator er zo tussen uit pakken of moet ik ook het uitlaatspruitstuk demonteren? Is het wijs om een katalysator met metalen binnenwerk te monteren en waar zou ik die dan kopen? Of zal ik de goedkoopste monteren die ik via internet kan vinden omdat ivm het olieverbruik van de sorento's ze toch weer snel stuk gaan?
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 15 antwoorden
- 2,9k weergaven
Zoals je kan zien zit bij mijn PHEV het radar detectie plaatje niet meer voor maar er achter
Laatste antwoord door emway, -
- 25 antwoorden
- 6,6k weergaven
Ik heb nu sinds 5 februari mijn Kia Niro PHEV en heb al 2x meegemaakt dat mijn auto in de ankers ging bij inhalen. Zomaar zonder reden remde de auto heel sterk af bij inhalen 1e keer reed ik c.a. 80 en haalde een vrachtwagen in 2e keer reed ik 120 en haalde een Mecedes SUV in met aanhanger. Beide keren geluk gehad dat er niemand kort achter reed en reed opdat moment al naast de andere voertuigen (tijdens de inhaal actie op snelweg) zonder verkeer voor mij. Zijn er nog meer ervaringen met de Kia Niro met deze issue ?
Laatste antwoord door Rob Lezer, -
Dagrijverlichting 1 2
door BvE- 25 antwoorden
- 8,7k weergaven
Is het niet wettelijk verplicht als je de dagrijverlichting inschakelt dat ook de achterlichten gaan branden ? Voor de duidelijkheid als ik de verlichting op auto zet.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Garantie en service
door Gsm- 13 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste trotse Niro rijders Ik heb een negatieve ervaring met de dealer althans met de werkplaats van de dealer Eerst even een korte uitleg. Na wat overwegen hebben we besloten om een Niro Hybride Executiveline te nemen en geheel onverwacht liepen we tegen een kleur aan die ons beviel en de verkoper was heel vriendelijk en legde alles goed uit dus hebben we die gekocht Bij aflevering kreeg ik de eerste 20.000km beurt en op het laatst kon ik een winterbandenset kopen maar omdat we weg zouden gaan van Apeldoorn naar huis in Houten zou ik het nog laten weten of we dat wilde. We waren Apeldoorn nog niet uit en hadden eigenlijk al beslist dat we de winterbandenset wel…
Laatste antwoord door R.J., -
trilling en stuiteren
door Hua- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
hoi allemaal, sins kort heb ik de volgende problemen en ben ik benieuwd of jullie dit ook eerder hebben meegemaakt tijdens een koude straks merk je dat de auto stuitert tijdens het optrekken. moeilijk uit te leggen, het voelt alsof de aandrijf ass niet correct reageerd ? (Dit gebeurd niet altijd) zodra de moter warm is heb ik daar geen last meer man. daarnaast voel je lichte trillingen in de gas pedaal, dit is alleen voelbaar boven de 50km en als de moter aanslaat. De garage geeft aan dat de trillingen normaal zijn en hier niks aan kan doen. wat betreft het stuiteren konden ze niks vinden. De auto reageerde normaal.
Laatste antwoord door Brat Pit, -
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Mijn Niro met stoffen bekleding van 2018 met 30000 km op de klok vertoond slijtplekken . hebben meer mensen met een Niro hier last van
Laatste antwoord door Canecorso Milan, -
Can bus probleem ?
door Arturo- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Ik heb een sorento 24 ex. Bj 2003. Ik heb van iemand een dubbel din radio overgenomen. Die radio komt uit een seat. Ik heb de radio in de kia gebouwd,en alles werkt,behalve de navigatie. Ik kan de bestemming invoeren,en dan op ga hier naar toe drukken. Maar de gps geeft aan,dat ik op een heel ander plek sta. Dat is dus de plek waar de radio uit de seat is gehaald. Ga ik dieper in he menu,geeft de radio aan....Can bus type error. Weet iemand hoe dat ik de navi weer aan de praat kan krijgen?
Laatste antwoord door spostma85, -
- 7 antwoorden
- 7,2k weergaven
Zijn er mensen met ervaring tussen de 1.6 en 2.0 liter motor en evt. met caravan achter de 1.6
Laatste antwoord door Sabri, -
- 6 antwoorden
- 7,9k weergaven
Beste Allen, Nu bijna een jaar in bezit van de Niro en ik heb een vaag probleem. zo heel af en toe valt het diaplay uit van de radio. Het touchscreen functioneert nog wel maar je ziet niets meer. Ook wisselen van functie (radio/carplay/achteruitrijcamera of zo ) doet het display niet aan gaan/veranderen. (maar er wordt wel geschakeld.) Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Dealer denkt dat het in de software zit maar ben inmiddels al 2 updates verder..
Laatste antwoord door Dragao, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Beste Kialiefhebbers, Ik heb Sportage 2 liter uit 2011 en had altijd een super mooi klepdeksel van glimmend/geribbeld aluminium. Echter vorig jaar had ik problemen met het oliepeil (dealer had er 2 x zoveel olie ingegooid als nodig). Na ontdekking 4 maanden later ben ik naar dealer teruggegaan en de olie laten verwijderen. Nu 9 maanden later constateer ik dat mijn aluminium deksel is verdwenen. Dealer stelt van niks te weten en dat de huidige zwarte kleppendeksel de standaard is. Kan natuurlijk niet meer bewijzen dat ik zo'n deksel had en kan ook niks op internet vinden. Dus er valt weinig tegen in te brengen. Weet iemand van het bestaan van zo'n kleppendeksel e…
Laatste antwoord door MrMaster, -
Max. Grote usb stick
door Vos- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Wat is de max grote (GB) usb stick die de nieuwe Niro kan lezen?
Laatste antwoord door Michel_1970, -
- 7 antwoorden
- 2,4k weergaven
Deze gaat het worden! Vermoedelijk zal het juli a.s. worden. Tot die tijd vermaak me met de motor.
Laatste antwoord door yamaha, -
kia niro total los 1 2 3 4
door h.smit1946- 98 antwoorden
- 15,8k weergaven
gisteren heb ik in winter berg mijn Kia niro totaal los gereden. dan kom het moet ik een ver vangende auto halen. de ver vangenauto moet je de eerste 24 uur zelf petalen nu heb ik een Corsa van . vliet in Harmelen tot maan.van af maan dag krijg in van private lease een gelijk waardige leen auto. over al moet je achter aan wand bij private lease com word je van de kas naar de muur gestuurd als de niro .bij van vliet is word wort gekeken of die word ge maak of totaal los is wort verklaart. toen ik zelf een auto verzekert via Interpolis werd het beter geregeld .wat een toestanden heb ik van daag mee gemaak
Laatste antwoord door tijdjes123, -
- 12 antwoorden
- 8,4k weergaven
Ik kom er maar niet achter wat de kleine gele rondjes op de routes zijn in het navigatie systeem. Wie weet dat?
Laatste antwoord door KonaPeter, -
- 7 antwoorden
- 3,1k weergaven
De front camera van mijn Kia Optima GTLine vertoont een barst, waarschijnlijk door steenslag. Een nieuwe camera kost rond de 600 euro of meer. Nu lijkt het alsof er voor de werkelijke lens een afschroefbaar (dus vervangbaar) doorzichtig plaatje zit. Mijn vraag is dit of dit klopt? Hoeft niet de hele camera vervangen te worden. maar kan volstaan worden met het vervangen van het doorzichtige kapje? En zoja, waar kan dit besteld worden? De camera werkt verder gewoon goed, maar met de barst zichtbaar in beeld.
Laatste antwoord door Jerom, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik wil een afneembare trekhaak (laten) monteren onder mijn Kia Optima GTLine. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk merk is het beste? Worden dan mistlampen en parkeersensoren van de auto automatisch uitgeschakeld? Ik zit te kijken naar Brink en GDW. Zijn er ook elektrisch wegklapbare varianten voor de Optima? Ik heb ze nog niet kunnen vinden nl.
Laatste antwoord door Jerom, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Is er iemand die weet welke type JBL er in de Executive uitvoering zit? Alvast bedankt
Laatste antwoord door olympus, -
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo, zouw er een volwaardig reserven wiel passen onder de koffer vloer. Of moet je die opberg vakjes verwijderen ?
Laatste antwoord door Nick de dycker, -
- 30 antwoorden
- 5,3k weergaven
Ik kreeg net een mailtje dat mijn gratis abbo op de connected services gaat verlopen. Als je 'alles' wilt houden kost dat 4 euro per maand, zonder ritten historie kost het 'maar' 3 euro per maand. Basis blijft gratis: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/?guid=394B795A-E5A7-11E8-A626-005056A6445F&&cmpid=eml|kcs afloop pro|||body|2020-02-27+16%3A00%3A14&utm_medium=eml&utm_campaign=kcs afloop pro&utm_source=&utm_content=&utm_term=body&ione_extid=1419036&M_BT=351510520676 Zooo, dat is nog eens een URL! Ik denk dat ik er niets voor wil betalen. de ritten historie was leuk maar gebruik ik niet echt; hetze…
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Ik heb het probleem gehad dat ik een stuk laadkabel tekort kwam om mijn auto te kunnen aansluiten aan een publieke laadpaal langs een eenrichtingsweg. Er was al een VW GTE geparkeerd bij een parkeervak van de laadpaal en die stak met kabel iets van 50cm buiten de parkeervak uit, ik kon in de tweede parkeervak ervoor nog parkeren, maar de Kia laadkabel was dan net te kort (5m lang) om aan te kunnen sluiten aan de laadpaal. Kun je een langere laadkabel krijgen of een verlengsnoer?
Laatste antwoord door Steeck03, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben bezig met een universele cruise control in te bouwen in mijn Carens type 2 uit 2007. Het betreft de waeco magicspeed ms50. Dit is een cruise control die een vacuum gebruikt en is aangesloten op de gaskabel. Om het werkzaam te maken moet ik deze aansluiten de pulsekabel, ik denk deze gevonden te hebben maar ik kan er niet bij, zijn er meer plaatsen waar ik de pulsekabel kan bereiken? Bij voorbaat bedankt. vriendelijke groet, Charles
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Goedemorgen, De Rio is binnenkort weer aan de beurt om vertroetelt te worden, volgens het onderhoudsprogramma van Kia. Nu schrok ik wel ontzettend van de prijs die ze hiervoor durven te vragen. Mijn man met zijn Skoda is nog niet eens zoveel kwijt bij een VAG garage, als dat ik met de Rio zou zijn...?! Graag jullie mening en visie op onderstaande uit te voeren grote beurt. Ik wil een grote beurt laten uitvoeren met de volgende extra werkzaamheden: - Grote beurt á € 282,50 - Wat is allemaal bij deze grote beurt inbegrepen? - Bougies á € 77,50 - Deze zijn in 2016 nog vervangen. Er staat +/- 65.000 kilometer momenteel op de teller - Remvloeistof vervan…
Laatste antwoord door ehombie, -
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hi allemaal, Sinds juni ben ik trotse eigenaar van een Kia Rio uit het jaar 2013. De vorige eigenaren hebben ervoor gekozen om een navigatiesysteem in te bouwen met achteruitrijcamera. Zelf was ik hier natuurlijk ook heel blij mee en het systeem functioneerde prima. Echter werd het scherm opeens zwart tijdens het rijden. Sindsdien is het scherm niet meer helder geweest. Ik kan dan ook (bijna) niets meer zien op het scherm. Het lijkt of het scherm helemaal donker is. Echter branden de lampjes aan de zijkant nog steeds en speelt de muziek zich ook af. Als ik met mijn flitser op het scherm schijn zie ik (als ik echt goed kijk) een aantal icoontjes van verschillende…
Laatste antwoord door Evy040, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Beste forumleden, Sinds kort maakt mijn kia sorento 2.5 uit het jaar 2008 een heel licht zoemend/brommend geluid bij constante snelheid met circa 100 km/h. Soms wel en soms hoor je niks. Je hoort het alleen als je de radio uit zet.. Ik moet daarbij wel vermelden dat ik laatst eens offroad ben geweest, waarbij ik de 4x4 heb ingeschakeld. Niet extreem, maar een bescheiden modderpad. Iemand enig idee? De differentieel olie en koppelingen zijn 10.000km geleden nog voorzien van nieuwe olie/vet.
Laatste antwoord door ArjanS,