Kia Modellen
-
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goeden dag Trotse bezitter van een nieuwe niro hybrid Ik heb een klacht over het remgeluid vooral bij stapvoest rijden helemaal in een parkeer garage helling naar benenden Tel.met dealer gebeld "remmen moeten wat langer inlopen met het hybride systeem" nu 7000km verder nu bij dealer terug geweest hebben blokjes wat opgeschuurd heeft weinig tot niets opgeleverd daar met de demo auto met 5000km erop stukje gereden heeft ditzelfde euvel Dit geluid blijft zeer vervelend heb ik zo'n mooie hybride schaam je jezelf als ik aan kom rijden of aan't parkeren ben op electrisch! Heeft iemand hier een oplossing voor? Op het forum kom ik hier en daar wel wat te…
Laatste antwoord door HenkM, -
Dashcam E-Niro
door Sander56- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo allemaal. Ik verwacht binnen 14 dagen mijn nieuwe My19 E-Niro Executiveline . Ik rijd momenteel een Kia Stonic waar ik een dashcam voor en achter heb geïnstalleerd en de stroom voorziening met een speciale obd stekker via de obd poort heb aangesloten, mijn vraag is dan of dit mogelijk is op de obd poort van de E-Niro, ik kan hier erg weinig over terug vinden.
Laatste antwoord door Sander56, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
In mijn nieuwe Niro Dynamic Plusline heb ik net als in de vorige niro mijn iphone aangesloten. Alleen na insteken kabel start meteen Apple music met een nummer, terwijl dat voorheen nooit plaats vond. Dan bleef de radio gewoon actief maar kon ik wel carplay starten, Heeft iemand hier een remedie tegen.
Laatste antwoord door Specialmade, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Mijn binnen verlichting (kia sportage)gaat soms automatisch aan en dan weer van zelf uit. we hebben speciale hoesjes gekocht + een tinnen blik waar we de auto sleutel in bewarren . Iemand ervaring hier mee? De contactpunten van de sloten zijn vervangen gister. En net hebben we weer het zelfde probleem.. Zie video.. Hikvis1_01_20200306203023593.mp4
Laatste antwoord door Carmentjhn045, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste mede (Pro)ceed bezitters; ik heb een accessoire laten inbouw betreffende: https://webshop.kia.nl/accessoires/styling/0/66650ADE20W&modelid=141/. Nu is het zo dat wanneer je instapt dat aan zowel de bestuurders- als aan de passagierszijde de voetenverlichting gaat branden (op een fellere stand). Zodra je gaat rijden dan blijft alleen de bestuurderszijde branden (iets minder fel). Echter de passagierszijde gaat dan helemaal uit. Ik had verwacht dat deze kant ook blijft branden met deze accessoire. Ik heb dit voorgelegd aan mijn dealer en die geeft aan dat dit klopt. Eigenwijs als ik ben heb ik het idee dat dit ook met deze accessoire zou moeten blijven brand…
Laatste antwoord door Renzo4000, -
Deurvergrendeling sluit elke keer opnieuw
door Gast toinerina1969- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
hallo Mijn kia cerato 1.6 Lx van 2008, heeft steeds problemen met openen van de vergrendeling, steeds slaat het weer op slot, heb inmiddels ook afstandsbediening maar werkt ook niet, ook hetzelfde probleem, steeds slaan de deuren op slot, , zowel met sleutel als afstandsbediening, die niet orgineel is, slan de deuren gelijk weer op slot, kan iemand hulp bieden graag hoor ik hiervan , met wel of geen oplossing alvast bedankt.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Gewicht auto
door iyyna- 13 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hoi heb een vraagje waar ik niet uitkom Zelf rij ik met een kia sorento gt line model 2019 ( 7 zitplatsen ) nu ik trek daar mee een caravan van 1700kg Wij zelf zijn met ons 6 personen . (2 vol en 4 kids pubers) dus ik begin te rekenen auto leeg 2112kg ( inc. Volle tank en 1 pers van 80kg +_) het max geladen auto is 2620kg dus 508 kg laden Op de trek haak komt 100kg ( mag max 150 kg)dus nog 408 kg over 3 pers van 60kg =180 is nog 224 kg over 1 pers van 80kg = 148 kg over nog een kind van 25 kg =123kg over een skibox op dak ( +de dragers) 80kg=43kg over en last but not least een frigobox leeg 17 kg ( Tristar Icecool KB-7245 45C koelbox) en mag 41l laden is dus…
Laatste antwoord door meeder, -
- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo ik heb een vraag, we hebben sinds kort een kia sportage 2.0 uit 2011 Ik heb hem van de week vol getankt en nu heb ik op de trip meter 120 km staan en de benzinemeter staat bijna op de helft... Dit kan toch niet?? Volgens de verkoper zou hij 1 op 9/10 rijden. De boordcomputer geeft aan nog ongeveer 330 ermee te kunnen rijden. Kun je dan echt nog 330 ermee rijden of is dat minder. Heeft hij de reservetank erbij geteld dan of niet?
Laatste antwoord door bladerunner69, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Na net iets meer dan een half jaartje voor de eerste keer langs de dealer geweest om even te kijken naar de linker achterband, gezien hij langzaam leegloop. Naar mijn idee zit er iets in alleen kan ik het niet vinden. Mogelijk is het ventiel lek. Maar goed, ik was vanmiddag toch vrij dus dacht van........juist,niet dus. De klacht is nog steeds geen koning, en zal het gaan worden ook. Er zal in de komende periode maar even gebeld worden om duidelijk te maken dat dit niet een service is waar men op hoopt. Gelukkig in bezit van een pomp, dus helemaal plat zal ik hem nooit rijden.
Laatste antwoord door dropje, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo, Is er iemand die weet waar ik de grill van een Picanto GT Line kan bestellen? Het betreft de bovenste grill met rode accenten en de grill bij de mistlampen met rode sierlijst. Tot op heden kan ik op internet niks vinden. Thanks!
Laatste antwoord door Matthijs_, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Wie kan mij vertellen wat die witte balletjes op de wegen in de navigatie betekenen? Komt mij vreemd voor. Groet, Martin
Laatste antwoord door Michel.F, -
Zijn er hier al rijders die OVMS in gebruik hebben? Ik heb een paar dagen geleden een set besteld en die zou de 20 januari weer op voorraad zijn. Inmiddels is dat naar de 24e verschoven... Maar ik ben met name benieuwd naar ervaringen. - Wat heb je aan configuratiewerk moeten doen om ‘m aan de praat te krijgen. - Heb je iets speciaals geprogrammeerd? - Heb je ‘m gekoppeld aan iets anders, zoals Home Automation of zo?
Laatste antwoord door 8.3, -
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
Beste, Ik ben vandaag aangehouden door de politie voor bumperkleven. Mijn inziens onterecht en ik heb geen dashcam helaas , maar zou ik de radargegevens van de Kia kunnen uitlezen? Zodat ik bv kan aantonen dat ik bv nooit op zoveel meter van een voorligger heb gezeten. Misschien vergezocht maar ik was ff benieuwd. Toch geen kans onbenut laten om mijn onschuld te bewijzen. Groet, Enne
Laatste antwoord door tijdjes123, -
e-Soul rider
door Gino- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds 15 januari rijd ik rond in de nieuwe Kia e-Soul. Inmiddels heb ik rond de 2800 km op de teller staan en ik moet zeggen dat de auto tot nu toe goed bevalt. Ik heb de auto gekozen vanwege de hoge zit en verder is de gunstige bijtelling ook mooi meegenomen. Tot nu toe heb ik het helaas moeten doen zonder een laadpaal thuis, omdat er een achterstand is met het plaatsen van deze palen. Ik denk dat ik daarvoor alle model 3 rijders die vorig jaar op de valreep nog een nieuwe auto hebben gekregen mag bedanken Tot op heden ben ik nog geen e-Soul in het wild tegen komen. Dat zal denk ik ook niet heel veel gaan gebeuren vanwege de beperkte beschikbaarheid voor Nederl…
Laatste antwoord door Ronaldp, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Nog 6 weken dan komt mijn Niro hybride binnen. Nu was ik benieuwd hoeveel km jullie volledige electrisch kunnen rijden. Bij het wegrijden thuis, gebruikt hij dan de elektromotor of gaat de benzinemotor gelijk aan?
Laatste antwoord door Broekie, -
Levertijd vernieuwde Niro 1 2
door Gast Frank ME- 49 antwoorden
- 15,7k weergaven
op 15 mei de vernieuwde Kia Niro dynamic plus besteld. Het oude type was in de door ons gewenste kleur niet meer leverbaar. Geschatte levertijd 4 maanden. Zijn er mensen die ook een vernieuwde Niro in de gewone hybride versie hebben besteld en weten die al meer over hun levertijd?
Laatste antwoord door wimkia, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Laatste antwoord door h.smit1946, -
Navi Update
door Paul Piepers- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Goede Dag Kia Rijders Wilde graag weten of mijn net aangeschafte Kia Proceed uit 2015 de nieuwste navigatie update heeft. Dit zijn de gegevens die in het systeem staan: Sofware gegevens: Systeemversie:7.9.4 Bleutooth versie:3.2.2 Navigatieversie:EU.11.51.69 Kaartdatabankversie:118E7AB Firmware versie:5.6.7_JD_3D Ik hoop dat iemand mij hierover iets kan vertellen. B.V.D. Groetjes Paul
Laatste antwoord door Paul Piepers, -
Start/Stop functie
door Ebeau- 23 antwoorden
- 10,7k weergaven
start/stop functie start aan, maar als ik voor een stop licht staat gaat de tijd in seconden niet aan.? uit de handleiding wordt ik niet wizig. wie kan me helpen?
Laatste antwoord door Matthijs B, -
- 7 antwoorden
- 7k weergaven
Ik heb vandaag set cv ab gekocht ik wil dat graag inbouwen maar ik heb helemaal geen schema hoe dat moet bij Kia als ik de schema van de cv gebruik gaat die allen dicht heeft iemand enig Ide hoe dat moet Bedankt alvast Rayan Ibrahim
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag de nieuwe auto voor mijn vrouwtje (en een beetje voor mezelf) opgehaald! De eerste kilometers bevielen prima, autotje rijdt en stuurt heerlijk en het motortje heeft ruim voldoende pit. Multimedia systeem werkt goed en is lekker vlot, oké de geluids kwaliteit is niet zo best maar daar gaan we nog wat aan doen. Van binnen ziet de auto er ook keurig uit, kunstleder voelt goed aan en ondanks de korte zitting van de stoelen zit het best lekker. . Vanavond de halogeen lampen voor leds gewisseld, en het resultaat mag er zijn. lichtbeeld is prima en een veel hogere opbrengst.
Laatste antwoord door Ronald_S, -
- 16 antwoorden
- 6k weergaven
Al een paar dagen wanneer ik 's morgens de wagen start dat de lichten aangaan in de stand "automatisch".Op zich geen probleem als het niet klaar genoeg zou zijn maar dat is het wel.Het enige wat ik kan bedenken is (omdat de wagen buiten staat) dat er misschien wat condens in de sensor zou zitten en dat die daarom de opdracht geeft om de lichten te doen branden.Eénmaal dat het in de wagen wat warmer wordt gaan de lichten weer uit(wat me nog meer sterkt in de veronderstelling van de condens).Zijn er hier al Sportagerijders die hetzelfde hebben meegemaakt?
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Beste forum leden, Ik ben op zoek naar een foto waar de montage steunen te monteren voor een pushbar op een Sorento uit 2005. Zou iemand mij een foto hiervan willen sturen? Heb een tweedehands pushbar gekocht en kan niet goede vinden waar de montage steunen te plaatsen op de auto. Dus hopelijk zijn hier sorento bezitter met een pushbar die een foto hiervan willen delen. alvast super bedankt!
Laatste antwoord door spostma85, -
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heeft de nieuwe Niro hybride (2020) een elektrische airco die werkt zonder verbrandingsmotor? Is deze op voorhand in te stellen via de app?
Laatste antwoord door quorumz, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo allemaal, nieuw op dit forum en ik heb een vraag, - ik ben sinds een maand eigenaar van Kia Sportage 2.0 CRDi VGT 2WD X-ecutive en deze heeft nu bijna 103 gelopen. Hiervoor had ik een Tucson en die is stuk gegaan na problemen met de automaat-bak. Ik dacht bij de Kia als eerste maar de bak laten spoelen echter bleek de olie fris en helder te zijn. Er is nog geen spoeling gedaan door de vorige eigenaar. Toch spoelen of wachten ?
Laatste antwoord door Barry69,