Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 873 weergaven
Goedenavond, Ik heb voor mijn kia rio 2012 led lampen besteld zoals op de foto, echter komt hier maar weinig licht vanaf. Nu heb ik deze lampen in mijn bocht verlichting waar ze gelukkig wel in paste, voor mijn dim lichten heb ik een adapter nodig. Nu mijn vraag, hoe krijg je die stekkertjes uit de adapter zodat ik mocht het nodig zijn de originele adapter weer kan terug plaatsen?alvast super bedankt!
Laatste antwoord door Kiario19, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Beste leden, Medio september heb ik een oproep geplaatst voor een onderzoek waar we specifiek E-Niro rijders voor zochten. Daar hebben 1 of 2 leden van dit forum aan meegedaan, dus misschien is er nu weer bereidwilligheid. Mijn naam is Olaf Verboon, ik werk voor Bee Keen, wij zijn een bedrijf wat doelgroepen zoekt voor (markt)onderzoek. We zijn nu op zoek naar Kia E-Soul rijders die deel zouden willen nemen aan een groepsgesprek met E-niro en E-soul rijders op donderdag 20 februari om 20.00 in Amsterdam. Het is een gesprek voor een bekend automerk, ik mag deze nog niet noemen, maar bij dit forum is het waarschijnlijk het bekendste automerk. Ze willen graag in ge…
Laatste antwoord door Gino, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ben in bezit van een Venga 2016 met TomTom navigatie met levenslang upgrade en daar zet ik mijn vraagtekens bij of dat ik wel de nieuwste kaarten krijg rijd ik b.v op een autoweg die er al enkele jaren ligt denkt hij dat het nog een B weg is waar je nog gewoon rechts of link af kunt slaan en rotonde's die hij niet kent, zeer FRUSTREREND.
Laatste antwoord door Vengatje12, -
- 12 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo,weet iemand wat de oorzaak van het weigeren van de achtrerruit wisser kan zijn?Denk zelf aan defect relais maar kon niet terugvinden welke het is. Soms doet die het ineens,dus de motor zal wel goed zijn en het wisserblad zit goed vast en slipt niet door.Iemand bekend met dit probleem? Groeten Eric
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo allemaal! Ik ben sinds vorige week in het bezit van een Rio super pack uit 2012. Als de audio fanaat dat ik ben is het eerste wat er direct vervangen wordt het geluidssysteem. Praktisch alles is geïnstalleerd, (subwoofer, versterker, nieuwe radio) echter bij het trekken van nieuwe bekabeling van de versterker naar mijn nieuwe deurspeakers, stuitte ik op een isostekker in de deur, in plaats van de veelgebruikte rubberen kabelslangen. Heeft iemand hier eerder dit probleem opgelost, en zouden jullie je ervaringen hiermee met mij willen delen hoe dit op te lossen? Originele Bekabeling gebruiken doe ik liever niet, ivm vermogen en kwaliteit. Ps; de zoekfun…
Laatste antwoord door Renzo4000, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hi mede Kia-rijders, Ik heb geprobeerd te achterhalen welke uitvoering vd Kia Rio 2 1.4 benzine (2007, handgeschakeld) ik heb, maar ik kom er niet uit. Als ik de standaarduitrusting van de verschillende uitvoeringen bekijk komt dat steeds niet overeen met mijn auto. Ik heb gekeken naar de Festival, L, X, LX, LXE, M-bition, X-pect, X-tra. Belangrijk om te vermelden: ik heb wél airco, getinte ramen achter, elektrische ramen achter en armsteun bestuurder, maar géén elektrisch verstelbare (en verwarmbare) zijspiegels. Bovendien zijn de draaiknoppen op het middenconsole zwart/zwart en niet zilver/zwart. Hopelijk is er een kenner die mij hiermee kan helpen…
Laatste antwoord door KvL, -
Thuis laden
door Martin_Anton- 2 antwoorden
- 2k weergaven
De nieuwe Kia e-Soul staat in bestelling en het aftellen begint. Om thuis (3x16A) toch sneller dan 3,7KW te kunnen laden, heb ik gezocht en zie enkele opties. Een DC lader, maar die zijn erg duur Een Ratio EV Transformer of een Magnum Smart Charger 8KW (https://www.snelautoladen.nl/product/8kw-magnum-smart-charger-type-2/) Zelf denk ik aan de laatste. Heeft iemand al ervaring met deze lader voor de Kia? Dankjewel.
Laatste antwoord door Bram E-Niro, -
verzekering e-Niro verzekeringen; overzicht en vergelijking (voor zover mogelijk) 1 2 3 4 7
door Ton van Hout- 170 antwoorden
- 25,5k weergaven
Beste e-Niro rijders, in dit draadje wil ik iedereen de kans geven neer te pennen welke verzekeringen er geoffreerd worden voor jouw e-Niro. Om het enigszins tot level playing field te maken verzoek ik je de volgende gegevens te quoten bij het insturen van je informatie. Het doel is om aspirant rijders de verschillen tussen de verzekeringen te tonen. Auto: Verzekerd bedrag €: Geslacht verzekerde: Leeftijd verzekerde: Provincie verzekerde: Aantal schadevrije jaren verzekerde (Roy-data): Naam verzekeraar: Polisvorm: (all risk, inzittenden, rechtshulp, storm-, brand-, natuurschade, ruitschade, WA): Eigen risico in €: Premie per maand in €: Nieuwwaarde bescher…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Ik heb een account aangemaakt omdat ik wat advies wil. Ik heb een Cee'd SW en stoor me al een tijdje aan viezigheid onder een sticker bij de deur aan de achterbank. Het lijkt een soort beschermsticker te zijn. Weet iemand waar deze voor dient en of hem zelf evt kan vervangen? Ik kan het als los onderdeel nergens vinden. Ik heb een foto bijgevoegd voor de duidelijkheid. Alvast bedankt!
Laatste antwoord door emmer, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Beste leden Ik ben de trotse eigenaar van een Kia Sportage uit 2010(nieuw model). Dit betreft een model met origineel achteruitrijcamera. Ik had al gelezen dat meerdere problemen ondervinden met het wazige beeld, helaas heb ik dat ook. Ik wil dit graag oplossen maar een nieuwe originele kost 400 euro bij de dealer!! Nu koop ik veel via aliexpress dus wil via daar een nieuwe camera bestellen.. ik vind wel cameras die qua maat passen maar hebben allemaal tulp stekker aansluitingen. De Kia heeft een 4-pins aansluiting. Weet iemand of ik zon universele camera hier op aan kan sluiten en zo ja, welke kabels waarop aan te sluiten? Ik hoor g…
Laatste antwoord door Greeny, -
- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Maar even een nieuw topic gestart. De versnellingsbak kabel was vrij snel binnen. Ongeveer een week of 2. Montage van deze kabel was in totaal 2 uurtjes werk. Inclusief opnieuw olie vullen. Helaas. Foutcode blijft er in en de klacht is er soms ook weer.
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Eindelijk is mijn Kia besteld. Leasen is leuk, maar je hebt zelf geen enkele controle. Ik wilde een e-Niro. Met dank aan wat persoonlijke omstandigheden ging het in de 4% regeling niet meer lukken. Toch eeen poging gedaan om het voor elkaar te krijgen, maar als dan én de baas en de leasemaatschappij niet meewerken... Laat maar, ik verbrand wel weer benzine. In november diverse proefritten gemaakt bij onze dealer (we rijden ook en Picanto GT-line) en gekozen voor een Ceed wagon 1.4 Automaat Dynamic Plus Line. Helaas had de baas tot afgelopen sinsdag nodig om hem te bestellen..... Maar goed hij is bij de LM besteld. Een metallic rode. Het echte wachten b…
Laatste antwoord door makia, -
- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo, Weet iemand hoe je het lampje moet vervangen van het kentekenlicht? Eruit halen ging makkelijk alleen lijkt het plastic omhulsel een geheel en dan ik de fitting niet eruit trekken, of zit het gewoon stevig erop gedraaid? Krijg er in ieder geval geen beweging in. Het gaat om een Rio bouwjaar 2012. ?
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik ben Barry en nieuw op dit forum, de auto waar de vraag over gaat is ook niet van mij maar van mijn nichtje. Gisteravond na een rit van 1,5a2 uur wilde de auto na een uurtje rust niet meer starten. Hij start en slaat normaal aan, alleen na een seconde of 2 slaat hij weer af. Er branden volgens mij geen lampjes die niet horen te branden. Met de obd tool kan ik geen storingen zien. Ook met de reserve sleutel helaas geen succes. Het is een 2.4 benzine uit 2007. heeft iemand een idee in welke hoek ik dit moet gaan zoeken
Laatste antwoord door barry.vogel, -
- 8 antwoorden
- 4,3k weergaven
Kan iemand me hierbij helpen, bij de proefrit werkte het allemaal wel maar de dag erna niet meer. Is dit simpel in te stellen? Hulp aub
Laatste antwoord door rno, -
Adaptive cruise control 1 2
door Henk61- 48 antwoorden
- 20,3k weergaven
Sinds enige tijd rijd ik een Niro executive line en nu vroeg ik mij het volgende af. Als ik in de ACC modus rij houdt de auto keurig afstand tot de voorligger. Ook als deze vol in de ankers gaat zorgt het systeem dat de Niro hetzelfde doet. Maar hoe zit dat met de remlichten. Wanneer lichten deze wel en wanneer niet op als de ACC snelheid mindert? Kan dat moeilijk zelf controleren. groet, Henk
Laatste antwoord door olympus, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
goeiemiddag allemaal, ik zal mij als eerst even voorstellen, ik ben mark en ben vanaf 31 december 2019 de trotse eigenaar van een rio 3 1.2 cvvt superpack uit 2011 over de auto zelf ben ik zeer tevreden op 1 puntje na, dat zijn de schurende en vastzittende remmen. op het moment dat ik rem blijven de remmen ook vastzitten en dus de hele tijd schuren. de garage gaf aan dat de remmen versleten waren bij aankoopl, en dus vervangen moesten worden, dit heeft de garage dus ook voor aflevering gedaan. ik heb de auto bij een onafhankelijke occasion dealer gekocht, waarna een aflever beurt en reparaties zijn uitgevoerd,. maar nu na 2…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 7 antwoorden
- 4k weergaven
Goedenavond Sinds kort ben ik in het bezit van een Kia Niro Hybride 2018. Ben nieuwsgierig hoeveel liter er nog in de benzine tank zit als hij aangeeft dat je moet tanken? Kan dit niet in het instructieboekje vinden. wie o wie kan mij dit vertellen. lees ik er soms overheen?
Laatste antwoord door k1100lt, -
- 4 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hoi, het remlicht lampje vervangen rechts achter, hierna brand op het dashboard het groene lampje van de verlichting als ik het rempedaal indruk. Het lampje even weer los en vast gedraaid hierna het probleem dat de drie remlichten tegelijk met de gewone verlichting aanstaat. Wat is er nu aan de hand? Verkeerd remlichtlampje of..... Kan het ook nog een zekering zijn? Zelf geen verstand van, ik dacht gewoon even het lampje vervangen en klaar. Wie weet wat er aan de hand kan zijn, alvast bedankt.
Er zijn meerdere klachten ontvangen van de Rio type UB waar van een hinderlijke rammel komt tussen de 2000 tot 3000 toeren. Van drie personen (janusrowie, baggio en cehen) is bekend dat die bij de dealer zijn geweest en verteld wordt dat het bij de motor hoort. Terwijl er in het begin geen probleem is geweest. Misschien zijn er meer dan drie Rio's die waar dit probleem is ontstaan waar ook de dealer van zegt van hoort er helemaal bij. Meldt het in deze topic en wat je gedaan het richting de dealer om het op te lossen. Of wat er niet gedaan is. Geen hele grote verhalen maar kort en bondig graag. We willen een inventarisatie maken om hoeveel auto's het gaat en …
Laatste antwoord door Rio 2013 1.4 cvvt, -
Zojuist van de dealer te horen gekregen; Bestellingen vanaf juni zullen mj2020 uitgevoerd worden. Eerste leveringen hiervan wordt verwacht eind van dit jaar / begin volgend jaar. Wat houdt mj2020 in voor de ProCeed (geldt overigens voor alle Ceed modellen, ze hebben geen uitzondering gemaakt voor de ProCeed ondanks dat deze nog maar kort op de markt is); Standaard vanaf de GT-line modellen; - 12,3-inch groot digitaal instrumentarium. - 10,25-inch groot infotainmentscherm. - panorama schuifdak wordt een optie tegen meerprijs.
Laatste antwoord door Marc Schartz, -
- 1 antwoord
- 754 weergaven
Hallo kan iemand mij vertellen waarop de 12 volt contact dozen zijn afgezekerd van een ceed sw uit 2015. Wil graag een omvormer kopen. Wat kan deze maximaal leveren? Groetjes bas
Aanhaalmoment
door vickia- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hi, ik ga mijn voorremschijven en blokken vervangen. Weet iemand de aanhaalmomenten van de diverse bouten waarmee het anker vast moet?
Laatste antwoord door vickia, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi, Heeft er iemand al geprobeerd een Brodit Proclip voor het monteren van een mobile telefoon geplaatst in een proceed met het 10inch scherm? Ik vraag me af of er wel voldoende ruimte is voor het smallere ventilatie kanaal. Groeten Frans
Laatste antwoord door Huuv, -
- 54 antwoorden
- 11,4k weergaven
Het lange wachten is voorbij, morgen ga ik de nieuwe Niro ophalen. Het is de hybride in de dynamicline uitvoering en de kleur is horizon blue. Nu heb ik in dit forum al veel berichten gelezen over (smart) cruise control. Ik heb 15 jaar een C5 break met cc gereden, maar heb het nooit gebruikt. Moet eerlijk zeggen dat ik wel eens een vermoeide voet kreeg maar even de cc instellen is er nooit van gekomen. Echt lange stukken rijd ik weinig (eenmaal in de 2 weken Groningen-Utrecht vv) en in de stad heeft het helemaal weinig zin, denk ik. Ook mijn zoon die Volvo rijdt gebruikt het nooit. Zijn wij een uitstervend ras, zijn wij gek om er geen profijt uit te halen of zijn er meer …
Laatste antwoord door dropje,