Kia Modellen
-
mijn kia App werkt niet meer 1 2
door Gast Erikkoudijs- 26 antwoorden
- 10,7k weergaven
heel blij met de auto twee weken geleden opgehaald maar na een week werkt de app niet meer Dealer geeft aan dat ze via Kia nederland de vraag hebben neergelegd bij de leverancier van de hardware? Zijn er meer die dit probleem hebben? de verbinding werkt gewoon maar de gegevens worden niet geupdate en km stand blijft 456km terwijl hij op 1256 staat op het ogenblik?
Laatste antwoord door dekatvandeburen, -
- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Beste forumleden, Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn met mijn kia sorento? Onlangs een blokrevisie uitgevoerd en daarbij de Egr klep ook vervangen. De turbo was nog goed. Echter trekt de auto niet, er zit geen versnelling en en komt niet boven de 100 km/h uit.
Laatste antwoord door spostma85, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Tijdens het rijden viel mijn Sorento 2.5CRDI stil. Nadat ik de achteraf ingebouwde Gemini alarmsysteem in en uit geschakeld had startte de motor weer. na 100 meter het zelfde probleem. Uiteindelijk de Gemini kortgesloten. De auto startte weer. De uitlees computer er aangehangen. Maar bij het uitlezen van de imobilizer zei deze dat de ecu gelocked was. ( misschien mijn dikke vingers een verkeerde knop ingedrukt) de kia dealer kan deze voor mij niet unlocken. Wel konden ze voor mij gaan uitzoeken wat het kon zijn. Werkplaats tarief is €119,- per uur. Geen garantie dat het dan opgelost was. Hoe ver moet je gaan? Wie weet hoe dit zelf op te loss…
Laatste antwoord door Berry322, -
Waterpomp vervangen
door 8.3- 10 antwoorden
- 2,2k weergaven
Voor de Hyundai Kona is er een service bulletin mbt de waterpomp.. Misschien dat de E-Niro ook zo iets heeft. Techniek is voor beide auto's tenslotte hetzelfde. Ook handig voor de DIY als de garantie verlopen is. kona coolant tsb.pdf
Laatste antwoord door 8.3, -
Navigatie en muziek
door mcl- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Kan je je navigatie gebruiken en tegelijk naar muziek luisteren? Of onderbreekt de muziek als er iets te melden is?
Laatste antwoord door mcl, -
Wij hebben een Picanto waar Apple CarPlay met de iPhone alleen via usb werkt. Maar we gebruiken ook een iPod met veel muziek en dat werkt dan niet meer via Bluetooth. Nu wilde ik de iPod en de iPhone via een usb hub aansluiten. Met een usb 2.0 hub werkte het niet omdat de hub niet ondersteund werd. Werkt dit wel met een 3.0 hub of is er een andere mogelijkheid beide apparaten gelijktijdig te laten werken?
Laatste antwoord door Pkoot, -
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Ik heb een kia MY2019. nu heb ik een nieuwe galaxy S10 met 2 simkaarten. de telefoon staat ingesteld dat die altijd moet vragen met welke simkaart ik wil belllen. Weet iemand of kia dit ook heeft. Ik probeerde vandmiddag te bellen maar kreeg de melding fout met bellen zie telefoon. Hier moest ik dus eerst een simkaart selecteren. Hopelijk kan iemand mij helpen.
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 28 antwoorden
- 11,2k weergaven
Hallo, ik ben nieuw hier maar wil graag een mening van jullie. Ik ben een trotse eigenaar van een zwarte cee'd sw 1.6gdi uit 2014 met nu 72000km Tot een week of 2 geleden een fijne auto, maar sinds een week of 2 pakt de koppeling heel laat op dit heeft hij daarvoor nooit gedaan (rij geen caravan, aanhanger of zware lasten in de auto)Ik rij ook niet met de voet op de koppeling en ben een rustige rijder en veel snelweg weinig file. Er zijn verder nog geen onderdelen versleten die wijzen op een ongezonde rijstijl (remmen zijn goed, banden zijn nog goed. bijde nooit vervangen etc etc) Ik had een afspraak staan voor een grote beurt en heb aan gegeven dat …
Laatste antwoord door patrick197643, -
Code
door Loek Jansen- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Heb mijn accu vervangen, van mijn Kia Venga 2010. Maar nu vraagt het naar een code Maar die heb ik niet, wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door Loek Jansen, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, Ik ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van een Kia Optima. Nu zag ik dat in de randen van de achterlamp units groene aanslag/condens zit. Weet iemand hoe deze units te verwijderen zodat ik het kan schoonmaken? En is dit "normaal"? Het gaat om een Kia Optima TB 2.0 Hybrid ExecutiveLine Aut uit 2015 Ben benieuwd naar jullie hulp en/of ervaring. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Abraham, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Even een korte situatie. Mijn kia Rio heeft onderhoud nodig bij de dealer in januari. Maar moet toevens apk gekeurd worden in nov. Gezien ik liever geen 2 keer de auto kwijt ben en dubbele kosten betaal voor apk en vervangend vervoer, heb ik dit bij de dealer neergelegd. Hun advies is haal de apk naar voren van nov naar jan. Bouwjaar 27-11-2014
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedendag, Ik heb een probleem, als ik mijn gaspedaal los laat tijdens het rijden hoor ik een bonk geluid. Wie weet wat dit kan zijn, of is dit een bekend probleem bij de kia sorento 2010.
Laatste antwoord door Brinkie, -
Stoppen van navigatie
door mcl- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Hoe kan je een ingegeven navigatie route stoppen? Nu is het zo, dat als ik mijn navigatie start hij verder gaat met de laatste route, welke ik niet beeindigd heb. Groet, Martin
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goedemiddag mensen, Weet iemand waar de inlaat temperatuur sensor zit bij een Kia sportage 1.7crdi ? Heb versnellingsbakken van opels vervangen motors half gedemonteerd van oa opel/volvo/saab maar een lullig sensortje opzoeken bij een kia lukt me dan net weer niet
Laatste antwoord door corjan60, -
- 36 antwoorden
- 9,9k weergaven
Ik heb een vraag/klacht over mijn KIA E-Niro Het gaat om de adaptieve cruise control. Als deze is ingeschakeld, remt de auto vanzelf af tot stilstand als de auto voor mij remt en zelf ook stilstaat, bijvoorbeeld in de file. Wanneer de auto voor me weer rijdt, moet ik de KIA weer laten rijden door het rechter pedaal in te trappen, of door de tuimelschakelaar op de rechter stuurhelft te bedienen. Op het moment dat ik dat doe (dus pedaal of schakelaar) komt het regelmatig voor dat de auto een harde schok vooruit maakt en dan meteen op de handrem schiet. Dan staat de auto dus vast, in plaats van dat die gaat rijden. Dit gebeurd niet altijd, maar steeds op een wille…
Laatste antwoord door Case, -
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Heb een kia picanto 1.0 benzine 2005 auto heeft geen vermogen heb benzinepomp vervangen kat leeg gehaald kleppen zijn goed afgesteld weet niet meer iemand een idee ?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste leden, sinds kort doet mijn airco het niet meer. Van de zomer nog bijgevuld met vloeistof. Gaf toen geen vreemde meldingen of storingen aan. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of tips wat ik zelf kan doen? Bedankt vast! gr, tom
Laatste antwoord door spostma85, -
E-niro In Belgiê
door oldie- 8 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik weet niet of hier veel belgen rondhangen op dit forum . Maar vandaag besteld Runway Red /smokey grey 64KW more+comfort pakket. Hierbij wat info: Levertermijn 6 maanden laden 3 fasig 11KW en niet onbelangrijk 1950€ korting -normaal salon conditie 4J gratis onderhoud die krijg ik niet . En belangrijk vandaag was de laatste dag van de subsiedieregeling 2500€ wel inschrijven voor 10/20 maar dat zal wel lukken.
Laatste antwoord door oldie, -
Startprobleem
door mcl- 4 antwoorden
- 4,4k weergaven
Net 3 dagen de auto in huis en nu al een probleem. Als ik de start knop omdraai met ingetrapte koppeling, branden alle lampjes, maar totaal geen geluid. Dit zeker 5 tot 6 keer achter elkaar en dan slaat hij aan. Vandaag naar de dealer geweest en uiteraard deed hij het alle keren goed. Thuis gekomen. Zelf weer gestart en weer het oude probleem. Kent iemand dit probleem? Nog een paar keer proberen en anders weer terug naar de dealer. Balen.
Misleiding door KIA 1 2
door Dwarfie13- 30 antwoorden
- 8,7k weergaven
Nieuwe Kia Niro Dynamicline gekocht in december 2019 . Volgens Website en prijslijst / accessoires boekje van dealer word deze auto geleverd met "lichtmetalen design velgen" Niets is minder waar de Niro van ruim € 30.000,00 word geleverd met goedkope plastic wieldoppen. Wat algemeen onder lichtmetalen design velgen word verstaan is via elke zoekmachine op internet te vinden , hierbij een voorbeeld : https://www.bing.com/images/search?q=lichtmetalen+design+velgen&qpvt=lichtmetalen+design+velgen&FORM=IGRE Kia misleid klanten en reageert verder niet meer , ik ga daarom stappen ondernemen tegen KIA , als er meer klanten zijn die zich door KIA…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 44 antwoorden
- 8,8k weergaven
Hallo mensen ik rij al een tijdje de e-Niro versie 1 maar het radius is een enorm probleem Max 355km op volle accu. Ik heb nu 16000km op de teller. Ik ga in januari naar kaprun oosterijk met deze auto en wil natuurlijk de ideale snelheid op de snelweg rijden om zo ver mogelijk te kunnen komen op 1 lading. Daarom de volgende vragen: 1. Snelheid continu op snelweg boven de 100 kmh welke snelheid met laagste verbruik? 2. Wat te doen bij bergen hoe om hoog en hoe om laag welke snelheide adviseren jullie? 3. Tips voor gebieden met sneeuw? 4. Om hoeveel km laden jullie en welke snelheid minimaal 50kw? Ik heb de volgende laadpassen: Maingau Van de bron Chargemap ko…
Laatste antwoord door Terp1234, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal ik ben Michelle en ben nieuw hier en sinds 4 weken eigenaar van een Kia picanto. Ik heb een vraagje sinds 4 weken heb ik een picanto first edition 1.1 2007 nieuw model. Ik had vanaf het begin al wat problemen airco lampje deed het niet geluidje van gordel deed het soms en opeens na een week de radio die af en toe het niet meer deed en mijn dashboard verlichting deed het niet meer daarbij ook mijn linker achterlicht rechts was allemaal prima. Ik ben terug gegaan en ze hebben er een nieuwe zekering ingedaan alles deed het weer na een dag weer stuk ik ben terug gegaan en moest auto 4 dagen achter laten gister terug gehad maar na half uur weer kapot ik zag…
Laatste antwoord door Michelle, -
10.1inch Android auto radio
door Gast Norbert de Rooy- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Afgelopen dinsdag een android auto radio in laten bouwen 10.1 inch was eerst wat bezorgd dat het te groot zou zijn maar moet eerlijk zijn dat ik het er super uit vind zien, het mooie is dat het in mijn ogen niet misstaat (ook zilver en zwart). Excuses voor mijn arm in de foto. Details; Geen idee of ik erbij mag zetten waar ik hem heb gekocht / in laten inbouwen, dus als mensen dat willen weten hoor ik het graag.
Laatste antwoord door Nitox, -
weinig begaas je ruimte in Kia niro
Laatste antwoord door dropje, -
Telefoon gesprek
door mcl- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
Hallo, Bij mijn vorige Picanto drukte ik op het knopje met het mondje op mijn stuur en hoorde dan een stem die vroeg een nummer of contact en daarna de naam aub. Nu, als ik op dat knopje druk, krijg ik de contact personen te zien. Kan het ook op de 1e manier?
Laatste antwoord door xtra40,