Kia Modellen
-
dashboard symbool
door Wen- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Beste Kia liefhebbers, Ik heb op internet en in de kia handleiding gezocht naar dit symbool. (Auto met 3 stippetjes en een raar symbooltje) Maar kan geen informatie erover vinden. Enig idee?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Beste forummers., Ik ben momenteel aan het kijken naar een Sorento 3.3 v6. Maar ik zie twee verschillende 4-wielaandrijvingssystemen. Eén met 3 standen 2h/4h/4l (ook wel het est systeem; 4wd is handmatig in te schakelen) Eén met 2 standen auto en low (ook wel het tod systeem; automatisch inschakelende 4wd) Maar, welk systeem is nu het best? De verwachting is dat de auto met regelmaat buiten de begaande paden zal komen. Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Laatste antwoord door spostma85, -
- 21 antwoorden
- 3k weergaven
Van mij mag het; sinds ik een EV rij (nu 4 jaar PHEV en 2 jaar EV) ben ik het eigenlijk uit mezelf al gaan doen. In de drukke randstad maakt het in rijtijd eigenlijk helemaal niets uit: veel 130 heb je er toch al niet en meestal ben je al blij als je de 100 kan halen. Inderdaad: als je een wat langere afstand buiten de randstad mag/gaat rijden doe je er, afhankelijk van de drukte, 'wel' 5 of 10 minuten langer over bij 100 in plaats van 120 of 130; ik ga iets eerder weg en heb er geen moeite mee. Als iedereen nu netjes 100 gaat rijden wordt het zoveel rustiger op de weg; dan komt iedereen stress vrij op de bestemming. Voor de stikstof maakt het niet veel uit vo…
Laatste antwoord door HenryV, -
- 19 antwoorden
- 8,5k weergaven
Dag allen, Zojuist is mijn Picanto 1.0 (2018) naar de dealer geweest voor de 'fitness check'. Jammer genoeg rijd ie er niks sneller door Maar nu het volgende, sinds de aflevering maakt de airco(pomp) een sterk jankend geluid wat in toerental toe-/ afneemt. Airco uit--> geluid weg. De dealer heeft hier een poos geleden naar gekeken en constateerde dat dit echt niet goed was. Mocht eigenlijk niet meer met airco aan rijden tot nader onderzoek. Bij dit nader onderzoek constateerde men dat de druk in het aircosysteem te hoog was, deze hebben ze naar beneden gebracht. Nu is het geluid wel iets minder geworden maar nog steeds duidelijk hoorbaar. Ook s…
Laatste antwoord door de Hunter, -
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi, De laatste tijd crasht in mijn Picanto GT (2018) continu Android Auto op mijn telefoon, de auto geeft dan aan "Toestel reageert niet". Ik kan het soms een half uur gebruiken, soms nog geen 10 seconden. Wat ik al heb geprobeerd is om de cache van de app te legen, wat niet heeft geholpen. Hierna heb ik de app gegevens verwijderd zodat ik hem opnieuw zou moeten kunnen instellen, maar dit is me nooit meer gelukt. Daarna heb ik de volledige app maar verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd. Ook dit heeft geen effect gehad. Hebben hier meer mensen daar last van? Ik gebruik een Samsung Galaxy S9. Het enige wat aan de auto zelf is aangepast, is dat er een…
Laatste antwoord door KiaCarl, -
Trekhaak montage
door mjuffer- 9 antwoorden
- 3,3k weergaven
Afgelopen week een trekhaak (vaste haak van Brink) laten monteren bij Kwikfit. Zet ik nu de auto in achterstand dan verschijnt er een klein geel driehoekje op het display. Exact op de plaats waar de trekhaak zit. Ook het acoustisch signaal functioneert niet meer. Is dit een herkenbaar probleem?
- 18 antwoorden
- 6,1k weergaven
Beste Niro of andere Kia automaat rijders Hoe gaat startstop met een automaat bv bij aankomen rijden en achteruit file parkeren. Gaat de auto dan steeds uit en herstart hij dan steeds? Onze buren hebben een automaat Peugeot maar deze gaat steeds uit bij stilstand en herstart steeds, dat klinkt niet gezond.... Alvast dank...
Laatste antwoord door dropje, -
- 15 antwoorden
- 2,3k weergaven
Rijdt nu een jaar in de Niro. Prima auto, maar de navigatie: niet echt vriendelijk (en dat is zwak uitgedrukt). Kerst vorig jaar doorgebracht in Trier, maar volgens de navigatie zou dat ergens in noord Duitsland liggen. In september naar Oostenrijk. Navigatie gaf aan afgesloten weg. Omleiding via Regensburg en Passau. Ach was maar 200 km extra. Terug de aangegeven afsluiting, volgens de navigatie maar genegeerd. Bleek ook niet te bestaan. Wel kreeg ik richting Wurzberg, Wiesbaden het advies om de snelweg te verlaten en om te keren, terwijl ik recht voor me een bord Wurzberg / Wiesbaden zag. Geen filemeldingen, geen hotelinfo; ja dat kan wel, maar dan moet je wel je mobiel…
Laatste antwoord door bert111bel, -
- 37 antwoorden
- 13,9k weergaven
Ik heb lane assist permanent uitgezet. Als een dun stukje plastic (ik heb eeb stukje van een kleine tie-wrap gebruikt) in de rechter bovenhoek van de druk schakelaar (cluster links van het stuur, rechter bovenste knop) dan blijft de drukknop "ingedrukt". Bij herstarten van de auto is de lane assist direct uit Als je net als ik, na het starten als 1e die knop indrukt, kan dit handig zijn. Misschien heb je er wat aan
Laatste antwoord door King Niro, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Nieuwe front grill geplaatst en andere achterlichten op de klep. Binnenverlichting vervangen door LED. Na de winter andere velgen
Laatste antwoord door corjan60, -
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Beste mensen, Ik heb een kia rio uit 2012, en ik ben opzoek naar mooie 17 inch velgen na lang zoeken ben ik velgen tegen gekomen die ik super gaaf vind. Nu is mijn vraag ofdat de velgen van de kia rio gt-line 2019 passen onder het model 2012? Zie foto voor velgen die ik bedoel. Bedankt alvast voor de info
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Omdat mijn Sorento maar een afstandsbediening heeft heb ik op de sloop een extra gekocht. Nu heb ik geprobeerd deze te koppelen met de auto via bijgevoegde procedure (zie foto), maar helaas werkt dit niet. Nieuwe afstandsbediening wordt niet ‘herkend’ door de auto. Zowel stap 3 als stap 4 werkt niet met de nieuwe afstandsbediening, wel met de oude. Iemand enig idee wat ik fout doe? En hoe koppel ik wel de nieuwe afstandsbediening koppelen?
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste forumleden hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Na het vervangen van de olie achter differentieel, olie tussenbak en oliekering tussenbak (kering uitgaande as achter) heb ik het volgende probleem. Bij korte bocht voornamelijk achteruit blokkeren de achterwielen. Het lijkt alsof het achter differentieel vast zit, maar op de brug kan ik de wielen afzonderlijk draaien. Ook bij blokkeren van een van de achterwielen kan ik het andere wiel nog draaien. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Want ik had dit issue niet voordat de olie en de kering vervangen is? Dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar... kia sorento 2005
Laatste antwoord door kiasorento-2005, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, waar moet de automaatbak olie worden bijgevuld Kia Sorento 3.3 V6 van 2008. hoor graag van jullie
Laatste antwoord door spostma85, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Via deze instructie: https://www.youtube.com/watch?v=L4JKGoZw0io kan ik de engineering mode van mijn Kia Soul EV uit 2016 in. Het menu is deels in het Koreaans (neem ik aan) en deels in het Engels. Als leek zeggen alle opties me niet zo veel. Iets aanpassen is niet zonder risico en dat bleek toen ik op SLEEP drukte in een submenu en het hele infotainment-scherm uitviel en niet meer wilde oplichten. Ik hoefde niet vol schaamte naar de dealer want twee dagen later startte het weer op. Wat ik zou wilen in het menu is het volgende: 1. Geluid bij starten van de auto uit doen of vervangen. 2. Video afspelen tijdens het rijden. 3. Een dieper menu vinden wan…
Laatste antwoord door SoulShark, -
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hallo allemaal, vandaag een vreemd probleem met de Kia Sorento 3.3 V6 van 2008 automaat. De auto trekt niet meer staat in de D en geef gas maar kom niet vooruit, achteruit idem indien ik heel veel gas geef komt die een stukje naar voren..... Omder de motorkap gekeken en links onder zit iets met 2 slangen waarvan de bovenste slang los was en overal zit olie. Wat is er aan de hand, wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door jackveld, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Toen we vanmorgen de gordijnen open deden zagen we tot onze schrik dat het autoraam rechts voor open stond. Vreemd, want toen ik gisteravond de hond uit ging laten was ie nog dicht. Gelukkig geen braaksporen en niets weg, maar wel een natte stoel van de regen. De ramen reageren niet op de afstandbediening, dus dat kan het niet geweest zijn. Iemand enig idee hoe dit wel gebeurd kan zijn?
Laatste antwoord door Selandus, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo mensen, Sinds eind september hebben we als tweede auto een Kia Rio uit 2011 gekocht. Mijn vriendin is er erg blij mee! Nu het kou er weer aankomt, wordt het weer tijd voor winterbanden. Hierover heb ik een vraag. Onze vorige auto was een Toyota Aygo. Hiervan heb ik nog velgen met goede winterbanden liggen. Het betreffen 14 inch velgen met steek 4x100. De Rio heeft ook steek 4x100. Gaat 14 inch passen onder de Rio. En zo ja, is dit veilig/wenselijk? Gr René Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Weet iemand of je voor een Kia Rio met een radio/nav systeem van LG een radiocode nodig hebt om hem te ontgrendelen voor het geval de stroom is weggevallen? Ik beschik daar namelijk niet over en zou dat graag willen weten voor het geval dat.
- 13 antwoorden
- 7,3k weergaven
Op 20 november mag ik mijn Niro facelift DynamicLine ophalen (als het goed is tenminste). Nu ben ik enigszins in verwarring geraakt door de Kia Site. Op de site hebben alle Niro's dezeflde velgen. Als het goed is krijg ik de 16" lichtmetaal design velgen. Ik kan alleen nergens vinden hoe die digen er uitzien!! Heb geprobeerd te zoeken op het forum, maar kan geen afbeeldingen vinden. Wie wil er een foto plaatsen van de design velgen voor de DynamicLine? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Maximiliaan71, -
Niro vs Xceed PHEV
door Hawk- 7 antwoorden
- 7,7k weergaven
Volgend jaar komt de Kia XCeed PHEV uit. Ik open deze discussie even om te zien welke overéénkomsten en verschillen er zijn tussen de Niro PHEV en de XCeed PHEV en hoe er gedacht wordt over de komst van een nieuw model PHEV. Veel is natuurlijk al online te vinden. Wat direct opvalt is dat de XCeed lager is dan de Niro. Zal dit vertalen in een hogere EV range? Zijn er mensen met ervaringen in beide auto's? Kortom, voor wie zou de Xceed beter passen dan de Niro en omgekeerd.
Laatste antwoord door meeder, -
cruisecontrol
door ik1971- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, mijn cruisecontrol valt uit tijdens het rijden, krijg hem dan ook niet meer aan. Alleen als ik het contact eraf haal en dan weer de auto start doet hij het weer. Ook branden mijnDBC lampje die kreeg ik niet meer uit. Wie weet wat dit probleem is.
Laatste antwoord door ik1971, -
Nokkenassensor
door josua- 3 antwoorden
- 3,3k weergaven
Hallo sinds kort checkengine lampje gaan branden, bleek nokkenassensor te zijn. Deze vervangen dag erna weer melding. Toen sensor vervangen voor weer een andere dachten dat nw ook defect was. Na 25 km weer checkengine lampje weer nokkenassensor. Krijgen euvel niet verholpen weet iemand raad? Het gaat om picanto bwj 06 met 72000km motor loopt rustig geen bijgeluiden en start normaal. Gr. Jos
Laatste antwoord door lodewijk, -
Vandaag mijn Niro opgehaald. Hier alvast wat foto's
Laatste antwoord door BobV78, -
- 2 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hi, hoe lang kan ik die parkeerlichten bij mijn Niro FE laat branden?
Laatste antwoord door Gerd_NL,