Kia Modellen
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Nieuwe front grill geplaatst en andere achterlichten op de klep. Binnenverlichting vervangen door LED. Na de winter andere velgen
Laatste antwoord door corjan60, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste mensen, Ik heb een kia rio uit 2012, en ik ben opzoek naar mooie 17 inch velgen na lang zoeken ben ik velgen tegen gekomen die ik super gaaf vind. Nu is mijn vraag ofdat de velgen van de kia rio gt-line 2019 passen onder het model 2012? Zie foto voor velgen die ik bedoel. Bedankt alvast voor de info
Laatste antwoord door xtra40, -
- 1 antwoord
- 2k weergaven
Omdat mijn Sorento maar een afstandsbediening heeft heb ik op de sloop een extra gekocht. Nu heb ik geprobeerd deze te koppelen met de auto via bijgevoegde procedure (zie foto), maar helaas werkt dit niet. Nieuwe afstandsbediening wordt niet ‘herkend’ door de auto. Zowel stap 3 als stap 4 werkt niet met de nieuwe afstandsbediening, wel met de oude. Iemand enig idee wat ik fout doe? En hoe koppel ik wel de nieuwe afstandsbediening koppelen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Beste forumleden hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende probleem. Na het vervangen van de olie achter differentieel, olie tussenbak en oliekering tussenbak (kering uitgaande as achter) heb ik het volgende probleem. Bij korte bocht voornamelijk achteruit blokkeren de achterwielen. Het lijkt alsof het achter differentieel vast zit, maar op de brug kan ik de wielen afzonderlijk draaien. Ook bij blokkeren van een van de achterwielen kan ik het andere wiel nog draaien. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn. Want ik had dit issue niet voordat de olie en de kering vervangen is? Dus ik zit een beetje met mijn handen in het haar... kia sorento 2005
Laatste antwoord door kiasorento-2005, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, waar moet de automaatbak olie worden bijgevuld Kia Sorento 3.3 V6 van 2008. hoor graag van jullie
Laatste antwoord door spostma85, -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Via deze instructie: https://www.youtube.com/watch?v=L4JKGoZw0io kan ik de engineering mode van mijn Kia Soul EV uit 2016 in. Het menu is deels in het Koreaans (neem ik aan) en deels in het Engels. Als leek zeggen alle opties me niet zo veel. Iets aanpassen is niet zonder risico en dat bleek toen ik op SLEEP drukte in een submenu en het hele infotainment-scherm uitviel en niet meer wilde oplichten. Ik hoefde niet vol schaamte naar de dealer want twee dagen later startte het weer op. Wat ik zou wilen in het menu is het volgende: 1. Geluid bij starten van de auto uit doen of vervangen. 2. Video afspelen tijdens het rijden. 3. Een dieper menu vinden wan…
Laatste antwoord door SoulShark, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Hallo allemaal, vandaag een vreemd probleem met de Kia Sorento 3.3 V6 van 2008 automaat. De auto trekt niet meer staat in de D en geef gas maar kom niet vooruit, achteruit idem indien ik heel veel gas geef komt die een stukje naar voren..... Omder de motorkap gekeken en links onder zit iets met 2 slangen waarvan de bovenste slang los was en overal zit olie. Wat is er aan de hand, wie kan mij helpen.
Laatste antwoord door jackveld, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
Toen we vanmorgen de gordijnen open deden zagen we tot onze schrik dat het autoraam rechts voor open stond. Vreemd, want toen ik gisteravond de hond uit ging laten was ie nog dicht. Gelukkig geen braaksporen en niets weg, maar wel een natte stoel van de regen. De ramen reageren niet op de afstandbediening, dus dat kan het niet geweest zijn. Iemand enig idee hoe dit wel gebeurd kan zijn?
Laatste antwoord door Selandus, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo mensen, Sinds eind september hebben we als tweede auto een Kia Rio uit 2011 gekocht. Mijn vriendin is er erg blij mee! Nu het kou er weer aankomt, wordt het weer tijd voor winterbanden. Hierover heb ik een vraag. Onze vorige auto was een Toyota Aygo. Hiervan heb ik nog velgen met goede winterbanden liggen. Het betreffen 14 inch velgen met steek 4x100. De Rio heeft ook steek 4x100. Gaat 14 inch passen onder de Rio. En zo ja, is dit veilig/wenselijk? Gr René Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Weet iemand of je voor een Kia Rio met een radio/nav systeem van LG een radiocode nodig hebt om hem te ontgrendelen voor het geval de stroom is weggevallen? Ik beschik daar namelijk niet over en zou dat graag willen weten voor het geval dat.
- 13 antwoorden
- 7,6k weergaven
Op 20 november mag ik mijn Niro facelift DynamicLine ophalen (als het goed is tenminste). Nu ben ik enigszins in verwarring geraakt door de Kia Site. Op de site hebben alle Niro's dezeflde velgen. Als het goed is krijg ik de 16" lichtmetaal design velgen. Ik kan alleen nergens vinden hoe die digen er uitzien!! Heb geprobeerd te zoeken op het forum, maar kan geen afbeeldingen vinden. Wie wil er een foto plaatsen van de design velgen voor de DynamicLine? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Maximiliaan71, -
Niro vs Xceed PHEV
door Hawk- 7 antwoorden
- 8,1k weergaven
Volgend jaar komt de Kia XCeed PHEV uit. Ik open deze discussie even om te zien welke overéénkomsten en verschillen er zijn tussen de Niro PHEV en de XCeed PHEV en hoe er gedacht wordt over de komst van een nieuw model PHEV. Veel is natuurlijk al online te vinden. Wat direct opvalt is dat de XCeed lager is dan de Niro. Zal dit vertalen in een hogere EV range? Zijn er mensen met ervaringen in beide auto's? Kortom, voor wie zou de Xceed beter passen dan de Niro en omgekeerd.
Laatste antwoord door meeder, -
cruisecontrol
door ik1971- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hallo, mijn cruisecontrol valt uit tijdens het rijden, krijg hem dan ook niet meer aan. Alleen als ik het contact eraf haal en dan weer de auto start doet hij het weer. Ook branden mijnDBC lampje die kreeg ik niet meer uit. Wie weet wat dit probleem is.
Laatste antwoord door ik1971, -
Nokkenassensor
door josua- 3 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo sinds kort checkengine lampje gaan branden, bleek nokkenassensor te zijn. Deze vervangen dag erna weer melding. Toen sensor vervangen voor weer een andere dachten dat nw ook defect was. Na 25 km weer checkengine lampje weer nokkenassensor. Krijgen euvel niet verholpen weet iemand raad? Het gaat om picanto bwj 06 met 72000km motor loopt rustig geen bijgeluiden en start normaal. Gr. Jos
Laatste antwoord door lodewijk, -
Vandaag mijn Niro opgehaald. Hier alvast wat foto's
Laatste antwoord door BobV78, -
- 2 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hi, hoe lang kan ik die parkeerlichten bij mijn Niro FE laat branden?
Laatste antwoord door Gerd_NL, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Beste Forum gebruikers, Over 2 maanden ga ik een Niro PHEV rijden. Ben dan ook op dit forum wat ervaringen aan het lezen en hoe om te gaan met een plug-in hybrid. Echter de antwoorden en reacties lopen van de 3 diverse modellen door elkaar op specifieke items. Voor algemene items prima, maar raak de weg kwijt als specifieke modellen aan bod komen, omdat een ieder hierop reageert, die niet dezelfde uitvoering heeft. Mag ik er dan ook vanuit gaan dat een HEV of PHEV of E anders gebruikt zal worden in de praktijk. Misschien handig om splitsingen aan te brengen in dit forum en iets meer structuur. Auto is overigens eind september besteld en wordt pas …
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 9 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hoi allemaal, Weer een klein probleempje met mijn Ceed sportywagon, ditmaal water in mijn interieur. Sinds een paar weken merk ik dat er links van de pedalen (op het plaatje waar je linkervoet op rust) wat druppels water liggen na een regenbui. Ik ben vandaag maar eens goed gaan kijken aangezien het vannacht geregend heeft. Nu lag er weer wat water en ik voelde ook dat de kabelboom (ik denk van hoofdzekeringkast in motorruimte naar zekeringkast binnen) een beetje vochtig was. Ik verdenk de parafan maar ik kon hier niet goed bij aangezien ik geen gereedschap heb op mijn ruitenwissers van de schroefdraad te trekken. Vervolgens heb ik de wielkast losgemaak…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben al en jaar aan het stoeien waar ik de documentatiemap opberg. Het dasboardkastje is meteen vol, het bagagenet achter de voorstoel rekt verschrikkelijk uit, de deuren bieden alleen maar ruimte aan flessen, de middenconsole is ook geen optie als je daar een tussenconsole in hebt. Dan maar in de bagageruimte een plek. En dan maar niet te praten over het krankzinnig grote navigatieboek. Toevallig vond ik nu een plek naast mijn voorstoel. De map past precies daartussen. Alsof het voor gemaakt is!
Laatste antwoord door josb, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo. ik hoop dat ik deze nieuwe topic goed uit breng. de verlichting in het deurpaneel voor oa. Raam etc. Laat naar mijn inzien zeer te wensen over. Iemand die soortgelijk probleem heeft opgelost misschien ? Zo ja ik hoor graag wat en vooral hoe je dit aangepast hebt mvg. h.v.n
Laatste antwoord door .nl, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Beste forummers, Graag weer eens het advies van het collectieve geheugen... Onlangs viel me op dat de voorruit kit rand er vreemd uitzag. Bij de beurt later nog navraag gedaan of dit geen kwaad kon. Zolang het niet lekt is het goed.... (aldus de dealer) Echter vandaag zat ik in de auto en scheen de zon van achteren precies tussen voorruit en dashboard. En wat valt me op: er is schuim zichtbaar tussen voorruit en dashboard... Die foto van de kit rand wilde ik al eerder delen, het ander viel me vandaag op. Voor mijn gevoel is beide niet goed. Echter niet dat door vocht? het schuim ook is gaan werken. Zie foto's en graag jullie meningen en adviezen. …
Laatste antwoord door patten, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi allen, Ik weet niet of dit al op het forum staat maar wil graag mijn ervervaring delen, zodat dit jou hopelijk kan helpen. Als je zover bent dat je de remklauw aan de kant hebt gehangen, de houder van de remblokken hebt verwijderd, en de 2 schroefjes uit de schijf hebt gedraaid (eventueel met slagmoer schroevendraaier, na wat wd40 erop te hebben gespoten, ze kunnen goed vast zitten) dan moet je even bedenken hoe lang die schijf er al ongemoeid op zit. Hij steekt over de naaf en handremschoentjes heen. Er kan best wat roest aanwezig zijn. Vastgeroest is het toch al gauw. Spuit eerst maar eens wat wd 40 waar de schijf om de naaf zit, maar ook via de openi…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
Het viel me afgelopen weekend op dat de auto niet automatisch naar wintertijd is gegaan. Dit stond wel zo ingesteld (gps). Nu heb ik de tijd handmatig goed gezet. Nu valt me ook op dat bij een ingesteld tijdsvak voor laden (daluren) de auto toch een uur eerder gaat laden (ofwel conform zomertijd). Nergens zie ik deze tijd in de auto terugkomen. Wat zijn jullie ervaringen?
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
Nieuwe grill
door corjan60- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
https://imgur.com/1sBxPql Pakketje uit Korea grill voor een sportage type R
Laatste antwoord door corjan60, -
- 4 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste mensen wie kan mij helpen , mijn achterruitverwarming van mijn Picanto ( uit 2015 , 1 l motor , 51kw ) doet het niet meer ?? Als ik de koop aanzet hoor ik relais (klik) maar het lampje op de knop wordt niet oranje en achterruit wordt niet warm . Heeft iemand een elektrische schema van deze module ??? Bedankt Gryg
Laatste antwoord door Gryg,