Kia Modellen
-
De face lift voor de Niro komt eraan: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vernieuwde-kia-niro-in-geneve/
Laatste antwoord door SatJunk, -
- 10 antwoorden
- 4,1k weergaven
Als ik op de kia website bij de Ceed CW de executiveline bekijk, dan staat hier dat er een bagagenet bij zit en een Scheidingsnet kofferruimte / 2e zitrij. Nergens vind ik terug wat deze accessoires precies inhouden. Ze zijn ook niet afzonderlijk te bestellen. Wie kan mij vertellen wat de verschillen zijn? https://www.kia.com/nl/modellen/ceed/prijzen-en-specificaties/
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 19 antwoorden
- 6k weergaven
even een vraag moet het beeld van je achteruit rij camera nu wel of niet scherp zijn bij mij is de hele omgeving die je ziet op het scherm onduidelijk. Bedankt alvast voor je reacties eddo
Laatste antwoord door B0rn, -
- 18 antwoorden
- 14,2k weergaven
Wie weet/heeft ervaring met de Picanto Gt Line chiptuning ( evt goed adres?) Gr Roger en Janet
Laatste antwoord door Kolibrie, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi allemaal, Ik heb dit jaar voor het eerst een grote beurt nodig voor mijn kia ceed 1.6 crdi. (2 jaar in bezit). Hij heeft een km stand van bijna 160.000 km. Ik kreeg van mijn bosch garage waar ik al jaren trouwe klant ben een offerte van jaja €540,-!! Vervangen alle filters, behalve verv. Remolie incl apk en btw. Grote grap,net bij een andere bosch garage een 2e auto gekocht voor mijn vrouw...uiteraard stiekem geinteresseerd in de prijs voor onderhoud. 400 euro...zelfde branch garage (bosch). Incl alle filters enz en apk met btw. Ik ben verbijsterd van dit enorme verschil..wat is volgens jullie acceptabel en normaal. Even vooropgesteld...de garage…
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
Met enige regelmaat zie ik de aanpassingen welke door @xtra40, gemaakt worden. Ik vraag me af of dit ook een uitdaging gaat worden. Zag het met toeval ergens via het grote WWW Het lijkt mij in ieder geval wel gaaf. "de zoveelste uitdaging"
Laatste antwoord door beatrix, -
- 13 antwoorden
- 1,4k weergaven
Laatste antwoord door Workoholik, -
Audio vervangen. 1 2
door Jeroen Hermes- 27 antwoorden
- 4,4k weergaven
Een vraag aan de experts hier op dit leuke forum. Ik heb nu een pioneer avic 550 bt navigatie in mijn rio uit nov 2013 zitten. Echter dit is een waardeloos ding, blijft maar satelieten zoeken, slecht geluid en beroerde bediening. Nu heb ik een nieuwe orginele radio met dashboard gedeelte gekocht. Op deze radio zit een Phone knop. Kan ik deze werkend krijgen? Of als ik hem inbouw werkt hij dan gelijk? Moet ik misschien ook mijn stuur vervangen voor de telefoon bediening? Als je een stuur wisselt met telefoon functie en cruise control functie werkt dat dan gelijk of moet dit allemaal aangesloten worden? Ik heb gehoord dat als je het s…
Laatste antwoord door @Mike, -
- 12 antwoorden
- 3,4k weergaven
Mijn Kia Rio is nu bijna 8 jaar oud, hij ziet er nog erg goed uit , alleen merkte ik pas , dat het Kia logo op de motorkap behoorlijk beschadigd is. De lak is voor de helft weggeslagen als het ware! Ervaringen hiermee, en eventuele garantieclaims, worden gaarne ontvangen op dit forum!
Laatste antwoord door motorfanatic, -
- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Hallo allemaal, Na zo'n 7 jaar en 140000 km ben ik nog steeds blij met hem. In tegenstelling tot veel eerdere auto's zit ik morgens niet met een vraagteken - doet ie het of doet die het niet. Nooit ziek geweest tijdens zij leven, behalve de gebruikelijke slijtagedelen. Was gewend aan een garagebezoek per maand en dat met auto's die twee/drie keer zo duur zijn. Ook heb ik geen reden tot zorgen, maar hoe lang gaat ie nou mee, voor grotere reparaties aanvallen of afleven van de motor?
Laatste antwoord door Iva, -
- 9 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Forum leden, Ik ben Wil van Riel en ben vanaf 13-09-2019 in bezit van een nieuwe Kia Picanto DynamicPlusLine. Nu heb ik een vraag weet er soms iemand welk formaat en bestandstype het Cd Covertje of Cd Hoesje moet zijn om zichtbaar te zijn op het scherm. Dit vraag ik omdat ik nu een stick heb met cd`s en niet alle covers & hoesjes zijn zichtbaar op het scherm. Ik dacht 500X500 Pixels en JPG maar dat werkt niet voor allemaal, wat zie ik nu over het hoofd.
Laatste antwoord door Michel_1970, -
hoeveelheid vloeistof airco systeem
door Gast longbigbear- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Mijn kia picanto is 2 maanden geleden terug geweest voor onderhout, gelijk airco gecontroleerd omdat hij niet meer goed koud werd! Toen zijn er volgens rekening 400 eenheden bijgedaan, is er gecontroleerd op lekkage, niets gevonden. Er is ook iets ingespoten om"lekkage " te vinden. Vandaag terug geweest, airco was goed, geen lekkage. Vind het een vreemd iets voor auto van jaar oud en 7700 km, wat kan ik nog meer verwachten en of in de gaten houden! Weet wel toen de auto werd afgeleverd zat er geen vloeistof in het systeem, leek de pomp wel een koffiemolen.
-
Openen achterklep
door beatrix- 3 antwoorden
- 6k weergaven
Als ik weg rij gaan automatisch alle deuren en klep op slot. Als ik stop, de auto in P zet, niet uit, gaat de klep niet open. Als ik de auto uitzet gaat de klep wel open. Is dit ergens in te stellen dat als ik de auto in P zet ik de klep kan openen?
Laatste antwoord door beatrix, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Is er iemand bekend met de aansluitingen of bekabeling van de parkeerhulp op de de Kia Carens van de bouwjaren rond 2007? Bij plaatsen van de fietsendrager piept het systeem continu bij achteruit rijden. Te verwachten is dat het met de caravan aangehaakt, ook wel te keer zal gaan in de cabine. Waar ik naar zoek is de plek in de bedrading waar ik een schakelaar tussen kan zetten. Nog mooier zou zijn wanneer de aansluiting van de trekhaak ergens een verbinding met de computer kan maken, waardoor dat automatisch gaat. Ben heel benieuwd. Hans Vissr
Laatste antwoord door KiaCarensIII, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedemiddag, Mijn vrouw heeft een kia picanto uit 2016 met alleen zo'n sigaretten plug en een radio met alleen een cd speler. Nu zie ik op internet van die USB modules van een andere kia picanto. Zou ik die gewoon kunnen inbouwen en kan mijn vrouw dan via een usb stick muziek luisteren?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hi allemaal, Sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een Rio uit 2016 (executive uitvoering). Ik vind het vooralsnog een geweldige wagen! Nu probeerde ik mijn iPhone XS max via Bluetooth te verbinden met de autoradio ( ik heb de touchscreen radio) en dit ging prima. Het afspelen van muziek via spotify werkt echter niet. Bij het aanklikken van een nummer op mijn telefoon kwam de mededeling op de radio dat eea niet ondersteund wordt. Op het touchscreen van de autoradio kan ik ook niets vinden van Spotify. Hebben jullie enig idee of Spotify wel af te spelen valt in mijn auto? En zo ja, hoe? Alvast hartelijk dank, Groet, Jasper
Laatste antwoord door Jasper84, -
T-GDI 100pk naar 120
door MB1- 9 antwoorden
- 3,8k weergaven
Is het ook mogelijk een picanto T-GDI 100 pk te voorzien van de motorcomputer van een Rio met standaard 120 pk?
Laatste antwoord door Jonit, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Hallo mede forumleden, Vanmiddag viel het mij op dat het afdekplaatje van het slot in bestuurdersdeur wat los zat. Toen ik verder keek bleek dat zodra ik de klink open het afdekplaatje erg los zit (zie foto), hij zit alleen rechts nog vast in de deur. Wat ik zo kan zien lijkt het wel of er 2 pinnentjes zijn afgebroken... Het lijkt mij geen inbraakpoging of iets. Heeft iemand van jullie dit ook gehad ? En zo ja is dit makkelijk zelf op te lossen of zou het een gevalletje garantie kunnen zijn ? Alvast bedankt !
Laatste antwoord door Svenjelle, -
- 1 antwoord
- 3,3k weergaven
Weet iemand, of en hoe, de rugleuning van de bijrijdersstoel plat kan voor meer laadruimte? b.v.d.
Laatste antwoord door olympus, -
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
Beste Kia rijders, binnenkort ben ik van plan een nieuwe youngtimer op mijn zaak te kopen. Een Sorento 1 (van voor 2005) staat voorlopig op nummer 1 van mijn wensenlijstje. Vanuit kostenperspectief maakt het niet heel veel uit of ik een benzine of een diesel ga rijden (met een geschat kilometrage rond de 20k per jaar ontloopt dat elkaar nauwelijks). Ik zou daarom graag de keuze maken op basis van betrouwbaarheid van het blok. Natuurlijk begrijp ik dat de staat per exemplaar kan verschillen en dat een goede onderhoudshistorie een hoop zegt. Toch vraag ik me af: Is er in zijn algemeenheid iets te zeggen over de betrouwbaarheid van de benzine t.o.v. de diesels…
Laatste antwoord door ArjanS, -
- 9 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, nog een trotse Kia E-Niro bezitter hier. Tijdje zitten lurken hier, nu ook een account aangemaakt. Ik merkte dat ik vaak de Kia app zat te checken om bijvoorbeeld te kijken of mijn vrouw al op de weg terug was (om te weten wanneer het eten klaar moest zijn bv). Ook wilde ik graag weten hoe de curves voor thuisladen en snelladen precies verlopen, wat het laadverlies thuis is, in hoeverre ik de range in de display kan vertrouwen, etc. Na wat reverse-engineering is het betrekkelijk eenvoudig om updates van de Kia Connected server te halen (voor je eigen auto welteverstaan!) en met wat geprogrammeer staat er nu een mini-service waarin triggers aan acties gekoppel…
Laatste antwoord door RudyO, -
Ik keek toevallig op de site van de RDW en als je daar je kenteken ingeeft krijg je o.a. een openstaande recal voor de NIRO. Het heeft te maken met de overbrenging van het hybridesysteem, die koppeling kan gaan lekken en dan kortsluiting en brand veroorzaken. Er staat verder dat je contact moet opnemen met je dealer voor controle, maar als het goed is krijgen alle NIRO eigenaren een brief thuis
Laatste antwoord door Fred W, -
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Twee dagen geleden (met nog 30 km op de GOM) een hoop gedoe om de Fastned pomp aan de praat te krijgen. Ik heb alle laders gehad en pas bij de vijfde poging ging het werken, zucht. Commentaar van Fastned: we hebben wat software problemen met Kia (al 4 weken) en werken er hard (zo, zo) aan om het op te lossen. Bij deze roep ik Fastned en Kia (lezen jullie mee?) op om dat komende week voor eens en voor altijd ‘even’ op te lossen. Moet kunnen als de wil aan beide zijden er maar is. Aan de wil van Fastned twijfel ik eigenlijk niet. Kia: kom op en los dit even op! Nog wel een goede tip van Fastned: de lader met het hoogste nummer heeft nog oude software en zou het wel mo…
Laatste antwoord door Sigmasailor, -
- 20 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik heb een Kia Niro hybride. Onlangs is die auto naar de garage geweest voor de eerste servicebeurt (1jr/15000km). Het eerste jaar heeft die auto probleemloos gefunctioneerd. De dag na de servicebeurt stond ik op de vluchtstrook, de auto viel op de snelweg totaal uit. Net alsof je de sleutel naar de uitstand had gedraaid. Naar de garage, storingscode uitgelezen. Zou veroorzaakt zijn door een fout in de canbusbedrading (wat dat ook mag zijn). Volgens de garage puur toeval en geen verband met de servicebeurt. Bedrading was hersteld. Echter vandaag (5 dagen na het herstel in de garage) stond ik weer stil, auto weer compleet uitgevallen. Nu is een auto die uit zichzelf …
Laatste antwoord door Johan64, -
- 3 antwoorden
- 3k weergaven
Na 3000 km zaterdag de tot nu toe langste rit gereden. Limburg- Zeeland en visa versa. overal max. snelheid + 4km extra. Verbruik kwam uit op 1/17. Zeer tevreden mee. had lager verwacht gezien zwaardere motor en gewicht ten opzichte van de vorige Proceed 1.0 120pk. daar was ik denk ik op max 1/15 uitgekomen, boven 110 nam het verbruik daar snel toe. Voordeel zal denk ik in lagere toerentallen en breder verdeeld en hoger koppel liggen. hoe dan ook minder verbruik is toch mooi meegenomen ondanks de algehele groei
Laatste antwoord door LC88,