Kia Modellen
-
- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Goedemiddag allemaal, Ik heb een probleem bij mij Kia Picanto uit 2014 waar ik niet meer uit kom, wellicht kan iemand hier mij helpen. knipperlichten knipperen sneller dan normaal. En de mistlampen voor werken niet. Achter werkt het normale licht, maar ook de knipperlichten en kenteken verlichting niet. Vanochtend heb ik alle lampjes doorgemeten en gekeken of het wattage goed was, en ook alle zekeringen die iets met verlichting te maken hebben doorgemeten. Helaas niks tegen gekomen. De accu is leeg geweest, maar heb ik opgeladen, hij is nu vol. Alle suggesties zijn meer dan welkom. Alvast bedankt, Thomas
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Twee vragen
door Marcel20vt- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
We zitten achter een rio gt line aan van 2018 100 pk ik heb twee vragen de eerste vraag heeft die een ketting of riem de tweede vraag hoe werkt automatische grootlicht
Laatste antwoord door Marcel20vt, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Iemand hier dei WEL een zilveren spoiler lip heet op z'n Proceed ? In het buiten;land zie ik ze er wel mee, maar hier niet ? Die van mij is geheel zwart in ieder geval.
Laatste antwoord door Roak, -
- 14 antwoorden
- 5k weergaven
Heeft iemand enig idee wat het olie verbruik is met een nieuwe motor? Mijn km stand is momenteel 2200. Ik ben vanaf dag 1 naar zuid italie gereden en ben met nu aan het voorbereiden op de terugreis. Het viel mij op dat ik al een halve liter moest bijvullen. Nu is het wel zo dat de auto volle bepakking de bergen over is geweest en dan ook flink heeft moeten werken. Al schrik ik wel van de halve liter. Ik heb dit bij geen enkele nieuwe auto gehad namelijk. Waten wel allemaal diesels maar ik weet niet of dat verschil maakt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatste antwoord door Starry, -
Kleuren e-niro
door pdakkerman- 10 antwoorden
- 7,2k weergaven
Ik wil komende week ook alvast mij bestelling opgeven voor de e-niro maar twijfel nog welke kleur. Heb nu een zwarte Cees sw. Op internet zie je veel plaatjes van de een grijze variant maar kan niet achterhalen welke kleur grijs het is. Weetviemand hier welke kleur dit is?
Laatste antwoord door DoubleUP, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
In mijn nieuwe ceed sw executive line 2019 uitvoering brand het motormanagement lampje weer. De auto ( diesel automaat ) komt eerst moeilijk voorruit en vervolgens gaat dat lampje branden. Twee keer een dag bij de dealer geweest en niets gevonden. Een reset gedaan en na twee dagen weer t zelfde liedje. Nog maar 2500 km gereden en nu al vaker bij de dealer geweest dan ooit te voren. Iemand een idee wat dit kan zijn
Laatste antwoord door Starry, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo iedereen, Ik plan een Kia Ceed SW GT-Line te kopen. Zelf woon ik in België en ben al gaan informeren bij de dealer. Die wist me te vertellen dat het infotainmentscherm inderdaad naar een 10" variant gaat, maar van het digitale instrumentendisplay wist hij niets. Heeft dit nagevraagd bij Kia België en die konden hier blijkbaar ook geen antwoord op geven... Het lijkt me raar dat ze voor België en Nederland 2 verschillende GT- lijnen van de band laten rollen toch? Hebben jullie hier meer weet van? Alvast bedankt
Laatste antwoord door B0rn, -
- 11 antwoorden
- 4,7k weergaven
Zo, de kogel is door de kerk. Zojuist een bestelling laten plaatsen door mijn leasemaatschappij van mijn volgende (lease) auto; een Proceed 1.4 T-GDi DCT7 GT-PlusLine - Dark Penta Metal. Mijn shortlist was als volgt: - Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid full options > uiteindelijk wist mij de CVT niet te overtuigen evenals het interieur. Verder wel een mooie auto die redelijk goed reed en veel waar voor je geld is - Skoda Karoq 1.5 DSG Sportline > totaal ander type auto, best een mooie kar om te zien in de sportline trim en veel ruimte. Qua opties (gelijk aan de proceed) liep het al gauw in de papieren en het sportieve rijgedrag was hier een stuk minder (lo…
Laatste antwoord door Renzo4000, -
- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
ik ben in bezit van 2 deurs kia picanto uit 2015, ooit nieuw gekocht en gister rijdend op de snelweg , plotseling me interieur verlichting zomaar branden , ( alsof er een deur open staat) ,, na alle deuren nageken te hebben , gaat de verlichting NIET meer uit , tenzij ik knopje op uit zet ! ook bij de deuren op slot drukken , gaan de deuren weer spontaan open, dus krijg ook de auto niet meer op slot ! lijkt wel of auto denkt dat er maar een deur open staat ??? heb alle zekeringen nageken maar kan niks vinden ?? iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn ? m.v.g Rene
Laatste antwoord door m8y, -
Striping
door 1500vulcano- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Een beetje mijn gepimt
Laatste antwoord door 1500vulcano, -
Nieuwe banden
door Machlo- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
Afgelopen week bleek, bij grote beurt van mijn picanto, dat de banden "eraan zitten te komen", alle 4 tussen 3 en 3.5mm nu nog. Heb nu nog even de tijd om te orienteren en zo mogelijk een aanbieding af te wachten (maar niet té lang ). Op dit moment neig ik naar de Vredestein sportrac 5 (mede ook vanwege de uitkomst vd zomerbandentest). Wat ik vreemd vind is dat niet bij ieder autobanden bedrijf de labels hetzelfde zijn voor deze band. Profile en euromaster wijken af van elkaar. Wat kan hier de reden van zijn? Eventueel andere ervaringen met ander type zomerbanden? Thnx alvast
Laatste antwoord door Machlo, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo alleen, ik heb een vraag over mijn Kia sportage mk2 (2005) handbak 2wd @13200 km, ik had last van bijgeluiden uit het onderstel toevallig moest die kort geleden naar de garage voor APK en toe constateerde ze dat 3 van de 4 stabilisatorstangen vervangen moest worden. Nou zogezegd zo gedaan de gereedschap kar erbij gehaald en sleutelen, nou ik dacht daarna is het gerammel voorbij maar ik heb nog steeds last van een vreemd geluid. Als ik in een lage versnelling me koppeling te snel op laat komen dan voel ik van recht voor en schok/klap. Ik ben er mee naar de garage geweest en helaas durven hun er geen uitspraak over te doen. Tevens vind ik ook dat als ik in…
Laatste antwoord door lexygone, -
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
Met 115 km/uur, loopt de bandenspanning op tot 2,9 bar. Buitentemperatuur 33 graden en 115 op de cruise control. ‘S morgens is de bandenspanning 2,5. Vind ik nogal een behoorlijke spanning. Wat is jullie ervaring?
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 1 antwoord
- 1k weergaven
Mijn Kia Picanto van 2004 schakelt sinds gisteren niet meer. Als de auto uit staat kan ik soepeltjes de koppelingen in zn 1,2,3,4 of 5 zetten. Maar zodra de auto aan staat schiet de schakelbak vast en kan ik niets meer. Het lijkt alsof de schakelbak blokkeert. Daarnaast is het aangrijpingspunt van de schakelpedaal erg laag. Herkent iemand deze problemen. Wat kan ik doen?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goede morgen Betreft kia sorento 2.5 diesel van 2005 Toen ik de auto startte lag er olie onder de auto .Het bleek dat er een olieleiding onder de auto los hing.deze loopt direkt aan de motorophanging voorbij.rectsvoor.boven is de leiding een slangetje en daar zit een metalen olieleiding aan vast. Ongeveer 8mm.leiding. aan het uiteinde zit een aansluitnippel voor een holle olieleiding bout. Ik kan niet zien waar de leiding vanaf komt en vind ook niets waar deze bevestigd moet worden. Wie weet raad Gr.grafi
Laatste antwoord door spostma85, -
- 16 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik zat net een Engels filmpje te kijken over de Proceed. Tot mijn schrik werd er verteld dat er geen 12v aansluiting in de kofferbak zat!! Klopt dit echt? Ik zie dit nu ook op de verschillende brochures : alleen 12v voor!!! Dat er geen thv de achterbank zat vond ik al erg achterhaald. Maar het ontbreken in de kofferbak is echt een gemis. Ik had juist al een 2meter verlengkabel gekocht en ik en kinderen waren hier erg blij mee. Deze loopt netjes vanuit de koffer en komt uit onder de achterbank in het midden. Ik: geen zeurende kinderen over lege telefoons of tablets en geen wirwar van kabels vanuit de middenconsole naar achteren Kids: alt…
Laatste antwoord door Vibravis, -
- 1 antwoord
- 3k weergaven
Wij hebben een picanto 3 Bij een koude start hoor je duidelijk de ketting ratelen klapperen de eerste 10 min duidelijk hoorbaar buiten en binnen. Naar de kia Garage geweest die hoorden het ook duidelijk het was duidelijk de distributie ketting ,spanners. De dealer contact opgenomen met Kia nl. Bij kia nl zeggen dat dit de eigenschap is van deze motor 1.0 en dat niet onder de garantie valt en geen kwaad kan. Dan heb je een auto met nog maar 4000 km er op gewoon nieuw. Snap echt niet dat dit kan, en dat ze hier niks aan doen.
Laatste antwoord door Viper1967, -
Brom Airco
door HenkBhz- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Met dit warme weer heb ik vaak last van een irritante bromtoon de eerste kilometers. Volgens mij de eerste jaren niet (nu 60.000 - executive line). Nog meer gebruikers die dit ervaren? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Laatste antwoord door PeterD, -
Super benzine
door Nicelmar- 6 antwoorden
- 2k weergaven
Goedemiddag, Deze zomer gaan we weer met de auto naar Italië. Nu merkte ik nadat ik vorig jaar super (benzine) ging tanken in Oostenrijk dat de Rio net iets meer kracht had om de berg op te komen. Nu is mijn vraag is super98 (benzine) schadelijk voor de motor van de Rio? Of maakt het geen verschil met euroloodvrij (95). Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Elmar
Laatste antwoord door Joey-Rio, -
- 19 antwoorden
- 4,4k weergaven
in bestelling; Proceed 1.4 T-GDi DCT7 in GT-PlusLine uitvoering. Kleur Infra Red. Enkele veranderingen laten doorvoeren; - michelin crossclimate banden - 12V aansluiting achter in de middenconsole laten maken voor de achter passagiers - Mistlampen voor in LED laten uitvoeren. Kentekenverlichting in LED laten uitvoeren. Zelf ga ik in het interieur de verlichting van make-up lampjes, dashboardkastje en kofferbak nog wijzigen naar LED. Zo is alle verlichting van de auto in LED uitgevoerd! Auto 5 april besteld, 8 juni aangekomen in Nederlandse haven, 27 juni binnen bij de dealer, 9 juli geheel gereed voor aflevering. I.v.m. lo…
Laatste antwoord door Vlokkie, -
- 18 antwoorden
- 9,8k weergaven
Beste forum leden. Ondanks dat er al een topic is over de cruise control toch een nieuwe gestart. Mijn Kia Sportage 2.0 CRDI uit 2010 heeft regelmatig storingen aan de cruise control. Alle opties die op dit forum zijn genoemd zijn al vervangen door de garage. Waarvoor hulde! Dus: Remschakelaars, koppeling schakelaar, stuurconsole, kabelboom doorgemeten, doorvoer door airbag nagekeken en alle contacten nagekeken en schoongemaakt. Echter nog steeds kan ik af en toe (en volkomen onwillekeurig) de snelheid niet vastzetten. Dus hij schakelt wel in, maar kan niet vastzetten. Ook gebeurd het af en toe dat hij het wel doet en na een paar keer spontaan weigert. Tevens valt hi…
Laatste antwoord door GerardusAnnaMaria, -
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Een vraagje, de standaard bandhoogte op mijn Picanto ta is 60. Als ik voor 65 kies, wat zijn dan de gevolgen of is dat niet verstandig? Verschil wordt dan 2.98% De gereden snelheid wordt iets hoger, comfort wat beter maar nu lees ik her en der dat het ABS systeem problemen kan veroorzaken. Klopt dat?
Laatste antwoord door Derrek, -
van Ceed naar Optima 1 2 3
door Ceed2012- 60 antwoorden
- 24k weergaven
Zo, lang geleden dat ik hier überhaupt iets geplaatst heb. Maar dit vond ik persoonlijk wel de moeite waard. Ik heb, zoals wellicht bekend dan wel terug te vinden in mijn naam in 2012 een nieuwe Ceed gekocht. Een wittte met het super pack. Top auto. Onwijs veel plezier mee gehad, en nog steeds. Kom ik vorige week bij mijn dealer. De reden voor mijn bezoek was omdat er iemand het nodig vond om tegen mijn auto aan te rijden op de parkeerplaats. Resultaat: schade aan de voorzijde. Dit moest dus gerepareerd worden. Terwijl ik het terrein van de dealer op rijdt, staat daar recht voor me een mettalic zwarte Optima te pronken. Na een gesprek met de jongens van de garage, meld ik…
Laatste antwoord door Ceed2012, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Goedenavond, nieuw op het forum maar niet nieuw in een een Sorento. Voorheen een diesel gereden, nu een 3.3 als 2e auto voor het slepen van een boot. Onderweg is onlangs de aircopomp vastgelopen, hierdoor riem kapot en hoop ellende op Zwitserse snelweg. Uiteindelijk door een kortere riem door kunnen rijden (met 2700KG achter de auto zelfs). Nu is de pomp uitgebouwd door mijn garage, maar alles wat hij kan bestellen past niet. Bijgaand de foto's van de oude pomp. Helaas is het Doowo nummer onleesbaar op achterzijde. Het gaat dus om een uit Duitsland ingevoerde 2008 3.3 V6 AWD Sorento. Is er een goede Kia onderdelen plek waar ik terecht kan in (liefst…
Laatste antwoord door spostma85, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Beste mede forumleden, Ik rijd er al een tijdje mee om omdat er geen heldere diagnose is (aldus lpg boer), wellicht hebben jullie nog goede suggesties. 3.5 v6 op lpg heeft bij warme motor regelmatig de neiging om uit te vallen. Gaat inhouden, stotteren en als ik dan niet overschakel op benzine dan valt hij uit. Doet zich voor wanneer buitentemperatuur 10+ graden is, en dan tijdens de terug rit, van bijvoorbeeld werk. In de winter geen uitvallen en inhouden gehad. Heb eens ergens gelezen dat de pomp door slijtage of deffect de brandstofdruk niet meer kan garanderen als die te heet wordt. Klinkt dit plausiebel? Gecheckt: Kabelboom, geen blootliggen…
Laatste antwoord door spostma85,