Kia Modellen
-
USB aansluiting
door haesen- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Cee'd Sportywagon uit 2009. In mijn radio heb ik geen usb aansluiting en ook naast mijn 12V aansluiting heb ik geen usb/AUX aansluiting. Weet iemand of dit in te bouwen is? Of op een andere manier te regelen is? Ik bedoel dan ook geen FM transmitter omdat daar niet alle verhalen even positief zijn. Bedankt.
Laatste antwoord door pvi, -
- 8 antwoorden
- 6,9k weergaven
Goedendag allemaal Ik zit met een airco probleem Kia picanto 2015 Als ik de airco aan zet ac knop doet de airco het niet lampje brand wel ventilator draait ook. Krijg geen spanning op de pomp. Zekeringen zijn allemaal goed. Als ik de pomp rechtstreeks 12v geef dan doet tie het wel. Iemand misschien een schema van de bedrading. Alvast bedankt voor de reactie
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
armsteun kia picanto 3
door Gast viper1967- 10 antwoorden
- 8,3k weergaven
Is er voor de picanto 3 (bouwjaar 2018) ook een armsteun verkrijgbaar waarbij ik niet hoef te boren in de bestaande console? Op google al gekeken echter zonder boren niet te vinden.
Laatste antwoord door Viper1967, -
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Bij de dealer kun je volgens de accessoire-lijst achteraf ook het draadloos laden-systeem voor de telefoon laten installeren? Iemand ervaring mee of dit zo is? Of kan dit alleen bij bestellen af fabriek? (heb een Picanto GT-line 2017). Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg.
terugroepactie picanto JA
door Gast viper1967- 5 antwoorden
- 3,4k weergaven
Is er iets bekend van een terugroepactie voor de Picanto JA? Op de RDW terugroepactie site staat (zie bijlage) dat wel , maar op de RDW site als je je kenteken invult en info over je auto krijgt weer niet (verwarrend dus). De actie zou over een brandstofslang/vulhals gaan en aangezien mijn auto volgende week naar dealer moet voor zijn 1e beurt kan ik dit gelijk aankaarten. recall.pdf
waar stekker aansluiten?
door Gast viper1967- 15 antwoorden
- 5,5k weergaven
Voor mijn picanto uit 2018 wil ik een setje(lampje , schakelaar , kabeltje) met handschoenkastje verlichting inbouwen. Hier zit een kabeltje met een witte stekker , echter waar moet deze op aangesloten worden? heb het kastje uitgebouwd maar kan nergens een aansluiting vinden. Anders zou ik 1 draad moeten aarden en de andere + op zek.kast moeten aansluiten maar heb het liever natuurlijk plug & play.
- 4 antwoorden
- 3,3k weergaven
Mijn Kia Ceed 1.4cvvt sportywagon lekt sinds kort olie(denk ik). De auto heeft onlangs een kleine beurt gehad, daarvoor niks opgemerkt. De lekkage lijkt ergens rechts van mijn motorblok te zitten (zie foto) iemand een idee wat dat kan zijn?
Laatste antwoord door m van der pot, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Goedemorgen, mijn auto is toe aan een beurt. Nu laat ik mijn Rio uit 2012 dit jaar een kleine beurt geven volgens het onderhoud interval. Nu vroeg ik mij af of iemand weet wanneer je remolie laat verversen of ze de remmen ook gangbaar maken en schoonmaken of dat ze er alleen nieuwe remolie in doen. alvast bedankt, Gr elmar
Laatste antwoord door Nicelmar, -
Andriod auto ???
door Andre72- 3 antwoorden
- 2k weergaven
ik heb sinds juni 2018 een picanto. mooie auto rijd lekker zit ook zeer veel optie op. maar daar zit het probleem enkele optie kan ik niet gebruiken daar ik steeds als antwoord krijg SLUIT EEN TELEFOON MET KABEL AAN MET ANDRIOD AUTO. nu ben ik bij de dealer geweest en die gaf me een site op (schijnt illegaal te wezen) apk mirror,com maar kan daar nergen een app vinden van andriod auto. is er iemand die weet waar ik deze app wel kan vinden en downloaden zodat ik wel alle optie van mijn auto kan gaan gebruiken. alvast vriendelijk bedankt.
Laatste antwoord door Andre72, -
Navigatie stem
door Marcsken- 12 antwoorden
- 3,6k weergaven
Is het mogelijk om de vrouwelijke navigatiestem te vervangen door een andere stem ?
-
EPS storing pro'ceed 1 2 3
door Gast Jantje- 72 antwoorden
- 35,6k weergaven
wil ik vandaag van me werk (hilversum) naar groningen rijden voor een weekendje weg. Gaat als ik net op de snelweg zit me EPS lampje branden. Dus ik stop bij de benzinepomp en bel mijn kia dealer: dan moet u uw stuurolie bijvullen en anders maar even de kia wegenwacht service bellen. Dus ik zoeken, nergens een oliereservoir te vinden voor de stuur bekrachtiging. Kia wegenwacht service gebeld met de vraag of ik gewoon door kon rijden of niet. Ze zou zo terug bellen over of dat kon of dat de dichts bijzijnde dealer langs zou komen. Bellen ze na 3 kwartier!! eindelijk is terug met de boodschap dat ik even mijn plusklem van me accu moet demonteren, 5 minuten eraf moet lat…
Laatste antwoord door Moto Morini, -
- 2 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Ik ben aan het orienteren om de standaard radio te vervangen voor een met Apple Carplay ondersteuning. Maar ik wil wel graag dat alle knoppen op het stuur blijven functioneren zoals de telefoonknoppen evenals de volume, media, etc etc. (zie foto voor knopjes) Ik ziet dat er al diverse topics bestaan maar vele hiervan zijn nogal oud vandaar een nieuw topic. Wie weet of dit werkend te krijgen is en of er nog nadelen zijn bij het monteren van een aftermarket radio? Ik heb wel gelezen dat de microfoon in de hemel niet meer functioneert, ook de usb en jack aansluiting zouden niet meer werken. Ik zat zelf te denken aan de Pioneer SPH-EVO62DAB. …
Laatste antwoord door xtra40, -
- 15 antwoorden
- 6,9k weergaven
Vandaag 20 inch velgen onder de Niro laten zetten. Was wel bang dat de lage en brede band 245/30/20 meer geluid zou produceren , maar totaal geen last van. En zien er ook gelikt uit......
Laatste antwoord door JeroenV, -
Hoofdsteun
door jay-are- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een probleem met mijn hoofdsteun. Ik ben bijna 2 meter lang en de steun kan voor mij niet hoog genoeg. De onderkant van de hoofdsteun drukt zelfs vervelend op de bovenkant van mijn rug, waardoor ik niet lekker zit. Zijn er hoofdsteunen te koop die een stuk hoger ingesteld kunnen worden? Ik kan er amper iets over vinden. Hebben jullie ideeën?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 8 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hallo , Sinds enige tijd wordt onze locatie in het navigatiesysteem niet meer goed weergegeven. Heb alle software up to date dus nu denk ik dat het aan de GPS antenne ligt. Weet iemand waar de gps antenne zich bevindt?? Overigens bemerkte ik dat er een scheurtje zit in het kunststof kapje waar de radio antenne ingedraaid moet worden?? Wellicht zit daar vocht bij...maar ik heb geen idee of daar zich ook de gps antenne bevindt? Ik hoor het graag.....
Laatste antwoord door Enrico Kaul, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Heeft iemand hier ervaring mee? Maar 140 euro bij aliexpress
Laatste antwoord door rvanrookhuizen, -
- 2 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, rij met kia picanto bj2013... met het warme weer laaste tijd al is een tijd aan het rijden ben en airco staat aan zou hij soms water lekken ....op de vloer ??? Hoe kan dat filer vervangen? Best eens langs de garage gaan? Mvg kevin
Laatste antwoord door Derrek, -
- 2 antwoorden
- 4,6k weergaven
De Anwb heeft een rijimpressie gedaan over de Niro als Caravantrekker. Conclusie is dat een Hybride uitstekend is voor dit doel. Anwb test Niro als caravantrekker
Laatste antwoord door pjong, -
- 6 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik zit erover te denken om mijn auto in te ruilen voor de ceed dynamicsplus met automaat. Wat zijn jullie ervaringen met de lfa en adaptive cruise control?
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
Hi all Kan iemand iets geks zien aan de stekker van de Home Advanced laadpaal en/of het contact in de auto anderzijds? Hij wil niet laden.
Laatste antwoord door jwv, -
Terugroepactie
door stino- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
3 de terugroepactie op 2 jaar tijd is dit normaal?
Laatste antwoord door Wil002, -
Trilling in koppelingspedaal bij intrappen
door Gast CeedDriver- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo beste Feed rijders. Ik heb sinds zo'n 8 weken een nieuw model Kia Ceed 1.0 T-GDI (120pk). Wat mij sinds kort opviel is dat als ik het koppelingspedaal intrap bij rijden er een trilling in het pedaal zit als het pedaal op de bodem is. (dus helemaal ingetrapt.) Bij het op laten komen van het pedaal voel je niets. Ook niet als je stil staat en het pedaal helemaal hebt ingetrapt. Alleen als je rijd en je trapt het pedaal in, dan voel je een trilling in het pedaal als je heb op de bodem hebt. Voor de rest schakelt de auto prima en loopt de motor netjes. Zijn er meer van jullie die dit ook hebben met hun 3 cilinder 1.0 T-GDI 120pk versie of herkennen jullie dit …
-
- 13 antwoorden
- 8,1k weergaven
Iemand bekend met het volgende: Mijn Kia rio uit augustus 2011 start sinds pasen 2019 niet meer. Er staat ongeveer 71900km op de teller, accu is vlak na Pasen in april 2019 vervangen voor een nieuwe omdat de anwb dacht dat het daaraan lag. Ik moet mijn auto starten met een startknop op het dashboard, dus niet met een sleutel. Ik start mijn auto nu met een kabel die ik aan de ene kant op de accu houd en aan de andere kant op de startmotor. De auto start dan wel meteen zonder moeite. De dynamo en startmotor schijnen het ook niet te zijn zeiden ze bij de garage en dit kwam ook bij de anwb niet naar voren. Als ik mijn auto tijdens het rijden/ op…
Laatste antwoord door Cindy Embregts, -
Mijn kia niro juni 2017 26000 km gereden heeft een vreemd probleem waar niemand raad mee weet ook kia nederland niet, er komen steeds een soort bolletjes lijm in mijn koelwater de de koeling kan laten verstoppen auto al twee keer 3 dagen in de garage gestaan staat nu weer in de garage ingepland 2 weken, wat zijn mijn rechten als het niet verholpen wordt.
Laatste antwoord door Proceed Frankie, -
- 8 antwoorden
- 8,5k weergaven
Hoi, Als ik rij hoor ik een piepend/schurend geluid dat bij mijn remmen vandaan lijkt te komen (rechter kant). Zodra ik rem, is het geluid weg. De garage heeft gisteren de remmen opgeschoond, maar dat heeft het probleem niet verholpen.T oen ik terugkeerde naar de garage om te melden dat het niet opgelost was, kreeg ik volgende uitleg van de garagist: "Het kan dat uw remblokjes ietwat in de remschijf hebben ingesleten waardoor eer een soort reliëfje in de schijven op te merken is. Dat schuurt dan, maar zodra je remt is het weg. Oplossing kan zijn de remblokjes een klein beetje schuin af te werken of de schijven ietwat af te draaien. Zo hoef je geen nieuwe schijve…
Laatste antwoord door MrMaster,